Hayabusa ECUeditor asennus - Eli mitä se vaatii?

Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Voi - suurin osa karttojen testauksesta työpöydällä on tehty flashaamällä EU bin jenkkiboxiin.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Pitäiskö homman onnistua jos piuhoissa ei ole muuta kiinni kun ecu ja mittariston seudun johdot ? Eli moottorin anturit ruiskuineen, nop. mittarin anturi, sivutuki, syylärin ym. rensselit puuttuu.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Kyllä onnistuu kunhan on kaikki maadoitukset kiinni sekä virta ja tietysti tarvittavat ohjelmointikaapelit kytkettynä. Ei tarvita mitään antureita. Mittaridataan voi kyteä ledin vastuksen kautta ja sen avulla näkee että ecu on toimiva ennen ja jälkeen ohjelmoinnin kun ledi vilkkuu mittarille muuten lähetettävän signaalin mukaisesti.

Työpöydällä (gen2) hässäkkä näyttää mulla tältä ja onnistuu siitä huolimatta.

Kuva
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Päämaadoitus on rungossa, ohjelmointikaapeli kytketty ja tarkistettu, eu-bin on sisällä, engine dataan tulee tietoja mutta program flash päättyy ilmoitukseen error 15024 boot failed.
Mutta mutta, homma alkoi pelittää kun etsin sivutuen ja laitoin johdot kiinni.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

No jaa, ei tainnu ollakaan siitä kiinni. Pitää muistaa vaan räpsii virtoja ennen toimenpiteitä.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

snuggles kirjoitti:No jaa, ei tainnu ollakaan siitä kiinni. Pitää muistaa vaan räpsii virtoja ennen toimenpiteitä.
Eli flash toimii nyt?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Njoo, ainakin koneen kommentit on hyvin myönteisiä. Eihän sitä pääse vielä käsin tuntemaan että jotain olis muuttunu mutta vihreät tekstit valaa uskoa tulevaan.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
65-1179940962

Viesti Kirjoittaja 65-1179940962 »

Jaa mistähän noita valmiita karttoja voisi yrittää latailla, jos ECUn päivitykseen ryhtyy?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
115-1212208879

Viesti Kirjoittaja 115-1212208879 »

Kokeilin tänään päästä käsiksi omaan ecuun, niin valittelee kaapelia? Mut sit taas ku painoin program flashia, niin vihreetä tekstiä tuli ja ilmoitti et ois kartta mennyt eculle..
Silti kun kokeilee painaa engine dataa niin valittaa jotain kaapelista ja asetuksista?
Taitaa olla yrittäjässä vikaa ku kaikki vivut ja napit sekä virrat on vuoron perään eri asennossa :D




Edited By steel on 1239040228
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

steel kirjoitti:Kokeilin tänään päästä käsiksi omaan ecuun, niin valittelee kaapelia? Mut sit taas ku painoin program flashia, niin vihreetä tekstiä tuli ja ilmoitti et ois kartta mennyt eculle..
Silti kun kokeilee painaa engine dataa niin valittaa jotain kaapelista ja asetuksista?
Taitaa olla yrittäjässä vikaa ku kaikki vivut ja napit sekä virrat on vuoron perään eri asennossa :D
Windows Vista vai XP?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
115-1212208879

Viesti Kirjoittaja 115-1212208879 »

XP
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Olethan siinä dataikkunassa valinnut com pportin siitä alasvetovalikosta? Sen jälkeen Data ON ja ECUlle reset (kill switchistä vaikka). Tuon jälkeen pitäisi bitti kulkea ecueditorille ja esim kaasun liike näkyä prosentteina siinä ikkunassa vaikka pyörä ei olisikaan käynnissä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
98-1263673635

Viesti Kirjoittaja 98-1263673635 »

Uutena jäsenenä voi vain arvailla jo tehdyn työn määrää, kun alkaa valkenemaan mitä jo nyt on tarjolla :respekt:
Itselle heräsi kysymyksiä dataloggauksesta säätämisen aikana.
Onko mahdollista/teidän mielestä järkevää luoda esim. ohjelmointia varten kytkettyyn läppäriin virtuaalikarttoja joiden jaotus olisi sama kuin ecun polttoaine ja ennakkokartat. Laajakaistalta lamda-arvot jokaisen polttoainesolun kohdalle ja kaasu/turbo laitteiden säädössä egt kartta voisi olla myös hyödyksi? Penkitettäessä vastaavaa dataa tulee kai penkityssoftan kautta mutta todellisissa olosuhteissa voisi vetojen jälkeen rauhassa katsella minkälaisilla arvoilla on menty ???

Edellyttää tietysti monipuolista ajelua mikäli meinaa saada kartan täyteen

:bike:

Tulikos tämä muuten kuinka oikean topicin alle :oho:
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Kävipä niin että talli-tietokone hajosi ja vei ecueditorin ja pitkällä aikavälillä työstetyt kartat mukanaan. No irroitin kovalevyt ja siirsin ne toimivaan tietokoneeseen jolloin pääsin tutkimaan levyjen sisältöä mutta ecueditorista ja kartoista ei löytynyt jälkeäkään vaikka millä ohjelmalla niitä koitti kaivaa esiin, ihan kuin niitä ei siellä koskaan olisi ollutkaan!

Lopulta kuitenkin löytyi tiedosto:

BB34BB51-16-8-2011-16-43.bin

kansiosta:

program files/renesas/FDT4.01

Tiedosto paljastui ecukartaksi kun sen ecueditorissa avasin ja saattaa olla jopa viimeisin flassaus, ainakin päiväyksen puolesta sopisi. Tosin ei ole kyllä minun nimeämä eikä tallettama, tekeekö Flash Development toolkit jotain backup-tiedostoja aina viimeisimmistä flassäyksista?

Mikäli näin on niin vahinkoa ei ole sattunut, en kyllä siltikään ymmärrä että mihin ne tallettamani useampi kymmentä karttaa on kadonnut ja itse ecueditor ohjelma. :angry:
Vastaa Viestiin