Hayabusa ECUeditor asennus - Eli mitä se vaatii?
Pitäiskö homman onnistua jos piuhoissa ei ole muuta kiinni kun ecu ja mittariston seudun johdot ? Eli moottorin anturit ruiskuineen, nop. mittarin anturi, sivutuki, syylärin ym. rensselit puuttuu.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Kyllä onnistuu kunhan on kaikki maadoitukset kiinni sekä virta ja tietysti tarvittavat ohjelmointikaapelit kytkettynä. Ei tarvita mitään antureita. Mittaridataan voi kyteä ledin vastuksen kautta ja sen avulla näkee että ecu on toimiva ennen ja jälkeen ohjelmoinnin kun ledi vilkkuu mittarille muuten lähetettävän signaalin mukaisesti.
Työpöydällä (gen2) hässäkkä näyttää mulla tältä ja onnistuu siitä huolimatta.
Työpöydällä (gen2) hässäkkä näyttää mulla tältä ja onnistuu siitä huolimatta.
Päämaadoitus on rungossa, ohjelmointikaapeli kytketty ja tarkistettu, eu-bin on sisällä, engine dataan tulee tietoja mutta program flash päättyy ilmoitukseen error 15024 boot failed.
Mutta mutta, homma alkoi pelittää kun etsin sivutuen ja laitoin johdot kiinni.
Mutta mutta, homma alkoi pelittää kun etsin sivutuen ja laitoin johdot kiinni.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
No jaa, ei tainnu ollakaan siitä kiinni. Pitää muistaa vaan räpsii virtoja ennen toimenpiteitä.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Eli flash toimii nyt?snuggles kirjoitti:No jaa, ei tainnu ollakaan siitä kiinni. Pitää muistaa vaan räpsii virtoja ennen toimenpiteitä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Njoo, ainakin koneen kommentit on hyvin myönteisiä. Eihän sitä pääse vielä käsin tuntemaan että jotain olis muuttunu mutta vihreät tekstit valaa uskoa tulevaan.
team - SMR
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
- prayers have the same value as facebook likes ... zero -
http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Aloitapa vaikka tuolta: http://www.suzukihayabusa.org/forum/index.php?topic=138107.0
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kokeilin tänään päästä käsiksi omaan ecuun, niin valittelee kaapelia? Mut sit taas ku painoin program flashia, niin vihreetä tekstiä tuli ja ilmoitti et ois kartta mennyt eculle..
Silti kun kokeilee painaa engine dataa niin valittaa jotain kaapelista ja asetuksista?
Taitaa olla yrittäjässä vikaa ku kaikki vivut ja napit sekä virrat on vuoron perään eri asennossa
Edited By steel on 1239040228
Silti kun kokeilee painaa engine dataa niin valittaa jotain kaapelista ja asetuksista?
Taitaa olla yrittäjässä vikaa ku kaikki vivut ja napit sekä virrat on vuoron perään eri asennossa
Edited By steel on 1239040228
Windows Vista vai XP?steel kirjoitti:Kokeilin tänään päästä käsiksi omaan ecuun, niin valittelee kaapelia? Mut sit taas ku painoin program flashia, niin vihreetä tekstiä tuli ja ilmoitti et ois kartta mennyt eculle..
Silti kun kokeilee painaa engine dataa niin valittaa jotain kaapelista ja asetuksista?
Taitaa olla yrittäjässä vikaa ku kaikki vivut ja napit sekä virrat on vuoron perään eri asennossa
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Olethan siinä dataikkunassa valinnut com pportin siitä alasvetovalikosta? Sen jälkeen Data ON ja ECUlle reset (kill switchistä vaikka). Tuon jälkeen pitäisi bitti kulkea ecueditorille ja esim kaasun liike näkyä prosentteina siinä ikkunassa vaikka pyörä ei olisikaan käynnissä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Uutena jäsenenä voi vain arvailla jo tehdyn työn määrää, kun alkaa valkenemaan mitä jo nyt on tarjolla
Itselle heräsi kysymyksiä dataloggauksesta säätämisen aikana.
Onko mahdollista/teidän mielestä järkevää luoda esim. ohjelmointia varten kytkettyyn läppäriin virtuaalikarttoja joiden jaotus olisi sama kuin ecun polttoaine ja ennakkokartat. Laajakaistalta lamda-arvot jokaisen polttoainesolun kohdalle ja kaasu/turbo laitteiden säädössä egt kartta voisi olla myös hyödyksi? Penkitettäessä vastaavaa dataa tulee kai penkityssoftan kautta mutta todellisissa olosuhteissa voisi vetojen jälkeen rauhassa katsella minkälaisilla arvoilla on menty ???
Edellyttää tietysti monipuolista ajelua mikäli meinaa saada kartan täyteen
Tulikos tämä muuten kuinka oikean topicin alle
Itselle heräsi kysymyksiä dataloggauksesta säätämisen aikana.
Onko mahdollista/teidän mielestä järkevää luoda esim. ohjelmointia varten kytkettyyn läppäriin virtuaalikarttoja joiden jaotus olisi sama kuin ecun polttoaine ja ennakkokartat. Laajakaistalta lamda-arvot jokaisen polttoainesolun kohdalle ja kaasu/turbo laitteiden säädössä egt kartta voisi olla myös hyödyksi? Penkitettäessä vastaavaa dataa tulee kai penkityssoftan kautta mutta todellisissa olosuhteissa voisi vetojen jälkeen rauhassa katsella minkälaisilla arvoilla on menty ???
Edellyttää tietysti monipuolista ajelua mikäli meinaa saada kartan täyteen
Tulikos tämä muuten kuinka oikean topicin alle
Kävipä niin että talli-tietokone hajosi ja vei ecueditorin ja pitkällä aikavälillä työstetyt kartat mukanaan. No irroitin kovalevyt ja siirsin ne toimivaan tietokoneeseen jolloin pääsin tutkimaan levyjen sisältöä mutta ecueditorista ja kartoista ei löytynyt jälkeäkään vaikka millä ohjelmalla niitä koitti kaivaa esiin, ihan kuin niitä ei siellä koskaan olisi ollutkaan!
Lopulta kuitenkin löytyi tiedosto:
BB34BB51-16-8-2011-16-43.bin
kansiosta:
program files/renesas/FDT4.01
Tiedosto paljastui ecukartaksi kun sen ecueditorissa avasin ja saattaa olla jopa viimeisin flassaus, ainakin päiväyksen puolesta sopisi. Tosin ei ole kyllä minun nimeämä eikä tallettama, tekeekö Flash Development toolkit jotain backup-tiedostoja aina viimeisimmistä flassäyksista?
Mikäli näin on niin vahinkoa ei ole sattunut, en kyllä siltikään ymmärrä että mihin ne tallettamani useampi kymmentä karttaa on kadonnut ja itse ecueditor ohjelma.
Lopulta kuitenkin löytyi tiedosto:
BB34BB51-16-8-2011-16-43.bin
kansiosta:
program files/renesas/FDT4.01
Tiedosto paljastui ecukartaksi kun sen ecueditorissa avasin ja saattaa olla jopa viimeisin flassaus, ainakin päiväyksen puolesta sopisi. Tosin ei ole kyllä minun nimeämä eikä tallettama, tekeekö Flash Development toolkit jotain backup-tiedostoja aina viimeisimmistä flassäyksista?
Mikäli näin on niin vahinkoa ei ole sattunut, en kyllä siltikään ymmärrä että mihin ne tallettamani useampi kymmentä karttaa on kadonnut ja itse ecueditor ohjelma.