tehot.........on.........ko - penkitystä
Joppe kirjoitti:Säädetty ja penkitetty 244.1/192 takapyörältä 265.2/202 koneesta penkki Dynostar. Huippu teho 10700 rpm vääntö 7824 rpm teho käyrät joppen kuvissa.
Hyvä on käyrä pikku Mitsulle korkee puristeiselle koneelle, täydet tehot mini ahdoilla
On varmasti ajajan pyörä kaikessa mielessä....
Käyrä on hieno viritettyä K8:kin vastaan
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/album39/Turbo+vs_+08.JPG.html
Onnistunut kokoonpano, väittäisin.....
PetriK kirjoitti:Kekku kirjoitti:Joo kieroilla levyillä pakka ei avaudu kunnolla kun kierot levyt toimivat vähän kuin jousialuslevyt, eli vaatisi todella pitkän liikkeen irrottaakseen kunnolla.
Ei tainnut olla alkujaan kieroja levyjä mihin viittasin - mitattiin tarkasti lasipinnalla. Kysymyshän oli siitä että aiemmin ehdotettiin pakan stack height:n muuttamista levyjä vaihtamalla jos oikein ymmärsin ja silloin irroitus ei enään toimi kun kokonaisliikerata on rajoitettu joka tapauksessa.
Oma mielipiden asiasta on että lockup on aikalailla menneen talven teknologiaa, maailmalta löytyy parempiakin ratkaisuja jos ei luota jousivoimaan ja kukkarossa on varaa tehdä pieniä investointeja - etsivä löytää kyllä...
"avautumiseen tarvittava matka sama oli pakan paksuus mitä vaan", edelleenkin.
Niin paitsi jos sinne kasaa metrin pakan jolloin ei "kokonaisliikerata" riitä, tosin silloin ei mahdu enää koppakaan kiinni . . .
Tietty tarvittava liike, jonka työsylinteri antaa, on oltava sen "kokonaisliikeradan" sallimassa välissä jonka mekaniikka antaa myöten.
Hydraulikytkin kun hakee alkupaikkansa pakan paksuuden mukaan.
Metrin pakka näkyy jo ilmanvastuksessa . . .
noh, ehkä väärä topiikki tähän . . .
joo - topicci varmaan väärä, mutta seuraavan kerran kun kytkin on auki niin joku voisi mitata tuon maksimi liikeradan mitä kytkimessä on mahdollista. Mulla on sellainen empiirinen kokemus että kisäämällä pakkaan paksuutta tulee raja nopeasti vastaan ilman liikeradan muutoksen lisäämiseen tarvittavaa modausta. Siitä ei ole tarkaa lukua että paljonko liikerataa rajoitetaan prikoilla tai paksummilla jousilla niin että pakka vaan ei nouse riittävästi...Kekku kirjoitti:"avautumiseen tarvittava matka sama oli pakan paksuus mitä vaan"
Bomber1:sen busakin kuulostaa aika sähäkältä noin kuukauden kestäneiden säätö/muutos sessioden jälkeen.
Huhut kertovat että tehotkin on jo oikealla tasolla..
+300hp löytyy tarvittaessa joka on jo aika kohtuullinen lukema Dynostar penkissä...
videoo dynosta
Edited By Ksthb on 1238225542
Huhut kertovat että tehotkin on jo oikealla tasolla..
+300hp löytyy tarvittaessa joka on jo aika kohtuullinen lukema Dynostar penkissä...
videoo dynosta
Edited By Ksthb on 1238225542
Hmm.. jonkunlainen kalibrointi Samin Dynostar/ Kajaanin penkille TFM dynoreissun tulosten perusteella, tulosten vertailun helpottamiseksi.kajbusa kirjoitti:BussiJussi kirjoitti::p
Eipä paljon voi muuta sanoa! Paljos se teitin penkki antaa vakio busalle? n.150hp?
Eli tuplatehot vakioon nähden!!!?
Kyllä tuolla lentokentällä pistetään kovasti vapareille hanttiin!!!!
jep n.150 hv on ollut alle ja päälle muutamia heppoja.
Jarim busa kaasuilla Dynostar penkissä, koneteho 250hp/187Nm
Kajaanissa 251hp / 223Nm tatapyörältä...
Nyt tiedetään ainaski alue millä liikutaan....
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Aikalailla samat tehot siis, mutta vääntö tiukemmassa samilla....(vrt. samin koneteho/kajjaanin rwteho)Ksthb kirjoitti:kajbusa kirjoitti:BussiJussi kirjoitti::p
Eipä paljon voi muuta sanoa! Paljos se teitin penkki antaa vakio busalle? n.150hp?
Eli tuplatehot vakioon nähden!!!?
Kyllä tuolla lentokentällä pistetään kovasti vapareille hanttiin!!!!
jep n.150 hv on ollut alle ja päälle muutamia heppoja.
Hmm.. jonkunlainen kalibrointi Samin Dynostar/ Kajaanin penkille TFM dynoreissun tulosten perusteella, tulosten vertailun helpottamiseksi.
Jarim busa kaasuilla Dynostar penkissä, koneteho 250hp/187Nm
Kajaanissa 251hp / 223Nm tatapyörältä...
Nyt tiedetään ainaski alue millä liikutaan....
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Ksthb kirjoitti:kajbusa kirjoitti:BussiJussi kirjoitti::p
Eipä paljon voi muuta sanoa! Paljos se teitin penkki antaa vakio busalle? n.150hp?
Eli tuplatehot vakioon nähden!!!?
Kyllä tuolla lentokentällä pistetään kovasti vapareille hanttiin!!!!
jep n.150 hv on ollut alle ja päälle muutamia heppoja.
Hmm.. jonkunlainen kalibrointi Samin Dynostar/ Kajaanin penkille TFM dynoreissun tulosten perusteella, tulosten vertailun helpottamiseksi.
Jarim busa kaasuilla Dynostar penkissä, koneteho 250hp/187Nm
Kajaanissa 251hp / 223Nm tatapyörältä...
Nyt tiedetään ainaski alue millä liikutaan....
Minun kaasutulokset ei ole vertailukelpoisia (eri kokoinen pilleri käytössä).
edit: lisäksi noissa vääntölukemissa voi olla jonkin verran "hyvää" johtuen siitä että kalibroitiin kierrokset ECUEditorista eikä oman rundarin perusteella.
Edited By jarim on 1238230132
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Öö... En mä mitään ymmärrä, mut ovat kone ja takismittauksia. Eroa oleellisesti
Tuota epäilinkin, et jotain muutosta välissä tehty.
Edited By Martta on 1238230001
Tuota epäilinkin, et jotain muutosta välissä tehty.
Edited By Martta on 1238230001
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
jarim kirjoitti:Ksthb kirjoitti:kajbusa kirjoitti:
jep n.150 hv on ollut alle ja päälle muutamia heppoja.
Hmm.. jonkunlainen kalibrointi Samin Dynostar/ Kajaanin penkille TFM dynoreissun tulosten perusteella, tulosten vertailun helpottamiseksi.
Jarim busa kaasuilla Dynostar penkissä, koneteho 250hp/187Nm
Kajaanissa 251hp / 223Nm tatapyörältä...
Nyt tiedetään ainaski alue millä liikutaan....
Minun kaasutulokset ei ole vertailukelpoisia (eri kokoinen pilleri käytössä).
edit: lisäksi noissa vääntölukemissa voi olla jonkin verran "hyvää" johtuen siitä että kalibroitiin kierrokset ECUEditorista eikä oman rundarin perusteella.
Hmm.. olin uskossa että menet samalla kokoonpanolla, näin ainaski kerroit mulle. No, suuttimien koot oli ?
Niin ja koneteho/vääntö Samilla vaparina oli kutakuinkin saman verran kuin Kajaanin takis, muistinko oikein ?
Hmm.. voisko ajatella että ecun kierrosluvulla tulisi 10% kovempi vääntö kuin rundarin mukaan ?
Edited By Ksthb on 1238234055
- Purkuosia.com
- Viestit: 219
- Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
- Paikkakunta: -Kirkkonummi
- Viesti:
EIPÄ taida kyllä se renkaalta tuleva tehokaan olla käytössä juuri MISSÄÄN, on kaikenlaisia kertoimia seassa.Veevee kirjoitti:Miksi noita konetehoja yleensäkään tarvitsee ilmoitella...renkaalta tuleva tehohan se taitaapi olla käytössä? Vähän sama juttu kuin vaparin vertaaminen turboon... aika turhaa
Tämä ei sitten ollut kenellekään henkilökohtaisesti, kunhan höpöttelen
http://www.factorypro.com/dyno/true1.html
kaikki penkit jos näyttäisi "rullatehoa" josta tuossa linkissä ymmärtääkseni puhutaan niin oltaisiin paremmalla pohjalla.
tuohon kun lisäisi VAIN sääkorjauskertoimen (esim. SAE) ja kaikki muut kertoimet POIS ohjelmista.
näitä dynojet, dynostar, mjp, fuchs yms. valmistajien lukuja on melkosen turha vertailla.