tehot.........on.........ko - penkitystä

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
Joppe
Viestit: 247
Liittynyt: 07 Maalis 2006, 21:59

Viesti Kirjoittaja Joppe »

Säädetty ja penkitetty 244.1/192 takapyörältä 265.2/202 koneesta penkki Dynostar. Huippu teho 10700 rpm vääntö 7824 rpm teho käyrät joppen kuvissa.
turboman
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Syys 2004, 06:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja turboman »

Joppe kirjoitti:Säädetty ja penkitetty 244.1/192 takapyörältä 265.2/202 koneesta penkki Dynostar. Huippu teho 10700 rpm vääntö 7824 rpm teho käyrät joppen kuvissa.

Minkäverran oli paineita .
Avatar
Joppe
Viestit: 247
Liittynyt: 07 Maalis 2006, 21:59

Viesti Kirjoittaja Joppe »

Ihan vedon lopussa nous 0.6 :turbobusa:
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Joppe kirjoitti:Säädetty ja penkitetty 244.1/192 takapyörältä 265.2/202 koneesta penkki Dynostar. Huippu teho 10700 rpm vääntö 7824 rpm teho käyrät joppen kuvissa.
Hienosti pukkaa pikkuahtimella... ei mene "tukkoo" ei :tapu:
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Joppe kirjoitti:Säädetty ja penkitetty 244.1/192 takapyörältä 265.2/202 koneesta penkki Dynostar. Huippu teho 10700 rpm vääntö 7824 rpm teho käyrät joppen kuvissa.

Hyvä on käyrä pikku Mitsulle korkee puristeiselle koneelle, täydet tehot mini ahdoilla :mosh:
On varmasti ajajan pyörä kaikessa mielessä....

Käyrä on hieno viritettyä K8:kin vastaan

http://galleria.busanistit.org/v/Busat/album39/Turbo+vs_+08.JPG.html

Onnistunut kokoonpano, väittäisin.....
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

PetriK kirjoitti:
Kekku kirjoitti:Joo kieroilla levyillä pakka ei avaudu kunnolla kun kierot levyt toimivat vähän kuin jousialuslevyt, eli vaatisi todella pitkän liikkeen irrottaakseen kunnolla.

Ei tainnut olla alkujaan kieroja levyjä mihin viittasin - mitattiin tarkasti lasipinnalla. Kysymyshän oli siitä että aiemmin ehdotettiin pakan stack height:n muuttamista levyjä vaihtamalla jos oikein ymmärsin ja silloin irroitus ei enään toimi kun kokonaisliikerata on rajoitettu joka tapauksessa.

Oma mielipiden asiasta on että lockup on aikalailla menneen talven teknologiaa, maailmalta löytyy parempiakin ratkaisuja jos ei luota jousivoimaan ja kukkarossa on varaa tehdä pieniä investointeja - etsivä löytää kyllä... ;-)

"avautumiseen tarvittava matka sama oli pakan paksuus mitä vaan", edelleenkin.
Niin paitsi jos sinne kasaa metrin pakan jolloin ei "kokonaisliikerata" riitä, tosin silloin ei mahdu enää koppakaan kiinni . . .
Tietty tarvittava liike, jonka työsylinteri antaa, on oltava sen "kokonaisliikeradan" sallimassa välissä jonka mekaniikka antaa myöten.
Hydraulikytkin kun hakee alkupaikkansa pakan paksuuden mukaan.

Metrin pakka näkyy jo ilmanvastuksessa . . .

:)

noh, ehkä väärä topiikki tähän . . .
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Kekku kirjoitti:"avautumiseen tarvittava matka sama oli pakan paksuus mitä vaan"
joo - topicci varmaan väärä, mutta seuraavan kerran kun kytkin on auki niin joku voisi mitata tuon maksimi liikeradan mitä kytkimessä on mahdollista. Mulla on sellainen empiirinen kokemus että kisäämällä pakkaan paksuutta tulee raja nopeasti vastaan ilman liikeradan muutoksen lisäämiseen tarvittavaa modausta. Siitä ei ole tarkaa lukua että paljonko liikerataa rajoitetaan prikoilla tai paksummilla jousilla niin että pakka vaan ei nouse riittävästi...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Bomber1:sen busakin kuulostaa aika sähäkältä noin kuukauden kestäneiden säätö/muutos sessioden jälkeen.
Huhut kertovat että tehotkin on jo oikealla tasolla..
+300hp löytyy tarvittaessa joka on jo aika kohtuullinen lukema Dynostar penkissä...

videoo dynosta




Edited By Ksthb on 1238225542
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

kajbusa kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti::p


:respekt:


Eipä paljon voi muuta sanoa! Paljos se teitin penkki antaa vakio busalle? n.150hp?

Eli tuplatehot vakioon nähden!!!?

Kyllä tuolla lentokentällä pistetään kovasti vapareille hanttiin!!!!

jep n.150 hv on ollut alle ja päälle muutamia heppoja.
Hmm.. jonkunlainen kalibrointi Samin Dynostar/ Kajaanin penkille TFM dynoreissun tulosten perusteella, tulosten vertailun helpottamiseksi.

Jarim busa kaasuilla Dynostar penkissä, koneteho 250hp/187Nm
Kajaanissa 251hp / 223Nm tatapyörältä...

Nyt tiedetään ainaski alue millä liikutaan....
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Ksthb kirjoitti:
kajbusa kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti::p


:respekt:


Eipä paljon voi muuta sanoa! Paljos se teitin penkki antaa vakio busalle? n.150hp?

Eli tuplatehot vakioon nähden!!!?

Kyllä tuolla lentokentällä pistetään kovasti vapareille hanttiin!!!!

jep n.150 hv on ollut alle ja päälle muutamia heppoja.

Hmm.. jonkunlainen kalibrointi Samin Dynostar/ Kajaanin penkille TFM dynoreissun tulosten perusteella, tulosten vertailun helpottamiseksi.

Jarim busa kaasuilla Dynostar penkissä, koneteho 250hp/187Nm
Kajaanissa 251hp / 223Nm tatapyörältä...

Nyt tiedetään ainaski alue millä liikutaan....
Aikalailla samat tehot siis, mutta vääntö tiukemmassa samilla....(vrt. samin koneteho/kajjaanin rwteho)
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ksthb kirjoitti:
kajbusa kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti::p


:respekt:


Eipä paljon voi muuta sanoa! Paljos se teitin penkki antaa vakio busalle? n.150hp?

Eli tuplatehot vakioon nähden!!!?

Kyllä tuolla lentokentällä pistetään kovasti vapareille hanttiin!!!!

jep n.150 hv on ollut alle ja päälle muutamia heppoja.

Hmm.. jonkunlainen kalibrointi Samin Dynostar/ Kajaanin penkille TFM dynoreissun tulosten perusteella, tulosten vertailun helpottamiseksi.

Jarim busa kaasuilla Dynostar penkissä, koneteho 250hp/187Nm
Kajaanissa 251hp / 223Nm tatapyörältä...

Nyt tiedetään ainaski alue millä liikutaan....

Minun kaasutulokset ei ole vertailukelpoisia (eri kokoinen pilleri käytössä).

edit: lisäksi noissa vääntölukemissa voi olla jonkin verran "hyvää" johtuen siitä että kalibroitiin kierrokset ECUEditorista eikä oman rundarin perusteella.




Edited By jarim on 1238230132
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Martta
Viestit: 695
Liittynyt: 04 Loka 2004, 08:56
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Martta »

Öö... En mä mitään ymmärrä, mut ovat kone ja takismittauksia. Eroa oleellisesti :shocked:

Tuota epäilinkin, et jotain muutosta välissä tehty.




Edited By Martta on 1238230001
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

jarim kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:
kajbusa kirjoitti:
jep n.150 hv on ollut alle ja päälle muutamia heppoja.

Hmm.. jonkunlainen kalibrointi Samin Dynostar/ Kajaanin penkille TFM dynoreissun tulosten perusteella, tulosten vertailun helpottamiseksi.

Jarim busa kaasuilla Dynostar penkissä, koneteho 250hp/187Nm
Kajaanissa 251hp / 223Nm tatapyörältä...

Nyt tiedetään ainaski alue millä liikutaan....

Minun kaasutulokset ei ole vertailukelpoisia (eri kokoinen pilleri käytössä).

edit: lisäksi noissa vääntölukemissa voi olla jonkin verran "hyvää" johtuen siitä että kalibroitiin kierrokset ECUEditorista eikä oman rundarin perusteella.

Hmm.. olin uskossa että menet samalla kokoonpanolla, näin ainaski kerroit mulle. No, suuttimien koot oli ?
Niin ja koneteho/vääntö Samilla vaparina oli kutakuinkin saman verran kuin Kajaanin takis, muistinko oikein ?
Hmm.. voisko ajatella että ecun kierrosluvulla tulisi 10% kovempi vääntö kuin rundarin mukaan ?




Edited By Ksthb on 1238234055
86-1235811508

Viesti Kirjoittaja 86-1235811508 »

Miksi noita konetehoja yleensäkään tarvitsee ilmoitella...renkaalta tuleva tehohan se taitaapi olla käytössä? Vähän sama juttu kuin vaparin vertaaminen turboon... aika turhaa :smoking:

Tämä ei sitten ollut kenellekään henkilökohtaisesti, kunhan höpöttelen :pylly:
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Veevee kirjoitti:Miksi noita konetehoja yleensäkään tarvitsee ilmoitella...renkaalta tuleva tehohan se taitaapi olla käytössä? Vähän sama juttu kuin vaparin vertaaminen turboon... aika turhaa :smoking:

Tämä ei sitten ollut kenellekään henkilökohtaisesti, kunhan höpöttelen :pylly:
EIPÄ taida kyllä se renkaalta tuleva tehokaan olla käytössä juuri MISSÄÄN, on kaikenlaisia kertoimia seassa.

http://www.factorypro.com/dyno/true1.html

kaikki penkit jos näyttäisi "rullatehoa" josta tuossa linkissä ymmärtääkseni puhutaan niin oltaisiin paremmalla pohjalla.

tuohon kun lisäisi VAIN sääkorjauskertoimen (esim. SAE) ja kaikki muut kertoimet POIS ohjelmista.

näitä dynojet, dynostar, mjp, fuchs yms. valmistajien lukuja on melkosen turha vertailla.
Vastaa Viestiin