Riittää varmaan että reikäputki on toisesta päästään tiukasti kiinni ja villat tukee siinä ympärillä. Villoja ei kaiketi saa laittaa liian ilmavasti tai katoavat pakokaasun mukana pikkuhiljaa? Jotain suojaverkkoa väliin.
Tuo ykkösvaihtoehto virtauksen puolesta huonoin.
Vakioänkkärin rakenne ?
mulla on reikäputki etupäästä päin sitä alumiinikuoren sisäänmeno pokkausta, takapäästä hitsattu.gsxr kirjoitti:Riittää varmaan että reikäputki on toisesta päästään tiukasti kiinni ja villat tukee siinä ympärillä. Villoja ei kaiketi saa laittaa liian ilmavasti tai katoavat pakokaasun mukana pikkuhiljaa? Jotain suojaverkkoa väliin.
Tuo ykkösvaihtoehto virtauksen puolesta huonoin.
-luulisin että tuo sun ykkösvaihtoehto antaa melko erikoisen käyntiäänen. kumiseva / honottava. kyllä siellä villaa pitää olla
jeejee 1/4 alle kympin
Toi vaimentimen modaaminen on kyllä hieman hankala juttu. Niin ku kujo aiemmin kertoi helpoimmalla pääsee kun katkaisee pöntön ja painaa prässillä kalut pois sisältä.
Mulla sattu olemaan yhtenä yövuorona erittäin tylsää siksi jaksoin näperrellä sen näin:
Itse otin irti tuon takalevyn, nillä kolmella pultilla. Tein pulttien keskelle 8mm poralla n. 20kpl reikiä ja sitten pikkusella puukkosahalla nätin aukon. Jäi siis laidat ja mutterit paikoilleen. Katkaisin ensimmäisen sisäputken, sitten sisemmän kammion kimppuun samalla tyylillä jne. Tosin tässä välissä juotin poranterään n. 400mm pitkän jatkovarren. On kyllä järjetön näpertely sahata ja porailla tuolta vaimentajan keskeltä rojuja mäelle. Lähti kuitenkin n. 1.5h ahkeroimisen jälkeen pieninä palasina. Sitten vaan 2.5" reikä putki sisään ja ympärille villaa. Takalevy kiinni alkuperäisillä pulteillaan ja valmis. Putki näyttää vieläkin ihan samalta kuin alkuperäinen, tosin jos katsoo suoraan takaa niin näkyyhän siellä se 63mm reikäputki aika hienosti. Eipähän ainakaan paljon ahdista.
Mietin josko tuohon takalevyyn jossa on valmiina n. 30-40mm pitkä purken törö, sahais sen hieman viistoksi ja juottais sellaisen alaspäin suuntautuvan käyrän, että ei näkisi vaimentajan sisälle suorilta.
Mulla sattu olemaan yhtenä yövuorona erittäin tylsää siksi jaksoin näperrellä sen näin:
Itse otin irti tuon takalevyn, nillä kolmella pultilla. Tein pulttien keskelle 8mm poralla n. 20kpl reikiä ja sitten pikkusella puukkosahalla nätin aukon. Jäi siis laidat ja mutterit paikoilleen. Katkaisin ensimmäisen sisäputken, sitten sisemmän kammion kimppuun samalla tyylillä jne. Tosin tässä välissä juotin poranterään n. 400mm pitkän jatkovarren. On kyllä järjetön näpertely sahata ja porailla tuolta vaimentajan keskeltä rojuja mäelle. Lähti kuitenkin n. 1.5h ahkeroimisen jälkeen pieninä palasina. Sitten vaan 2.5" reikä putki sisään ja ympärille villaa. Takalevy kiinni alkuperäisillä pulteillaan ja valmis. Putki näyttää vieläkin ihan samalta kuin alkuperäinen, tosin jos katsoo suoraan takaa niin näkyyhän siellä se 63mm reikäputki aika hienosti. Eipähän ainakaan paljon ahdista.
Mietin josko tuohon takalevyyn jossa on valmiina n. 30-40mm pitkä purken törö, sahais sen hieman viistoksi ja juottais sellaisen alaspäin suuntautuvan käyrän, että ei näkisi vaimentajan sisälle suorilta.
Yli kilo, siitä alkaa ILO
"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
busanistien busat osiosta löytyy huono kuva räjäytetystä k8 vakio pöntöstä nimimerkillä: tomin kauppakassi
se on rälläköity kokonaan poikki 12cm kromipäädyn reunasta mitattuna. Ja sisukset moukaroitu pihalle.
suora reikäputki sisään, villat perään ja mielestäni tuli aika maukkaat sävelet! =)
edit by jarim, linkki: http://galleria.busanistit.org/v/Busat/tomin+kikotin/DSC00224.JPG.html
Edited By jarim on 1238160431
se on rälläköity kokonaan poikki 12cm kromipäädyn reunasta mitattuna. Ja sisukset moukaroitu pihalle.
suora reikäputki sisään, villat perään ja mielestäni tuli aika maukkaat sävelet! =)
edit by jarim, linkki: http://galleria.busanistit.org/v/Busat/tomin+kikotin/DSC00224.JPG.html
Edited By jarim on 1238160431
Nyt on lopultakin päästy kuuntelemaan modatun vakiopöntön ääniä ja voisi sanoa että yllättävän hiljainen on kyllä soundi ainakin vielä kun on uudet villat sisällä. Voisi ehkä toivoa enemmänkin jytinää, no eipähän kiinnitä liikaa huomiota...
Reikäputki hitsattiin toisesta päästään pöntön sisälle ja villaa ympärille melko tiukasti. Vapaana olevasta päästä reikäputkea piti vähän levittää jotta virtaus kulkee mahdollisimman hyvin.
Joo kyllä sitä villaa täyty laittaa kuten Jaakko mainitsikin, olis ollu varmaan liian kova möyke ontolla kuorella.
Edited By gsxr on 1242944324
Reikäputki hitsattiin toisesta päästään pöntön sisälle ja villaa ympärille melko tiukasti. Vapaana olevasta päästä reikäputkea piti vähän levittää jotta virtaus kulkee mahdollisimman hyvin.
Joo kyllä sitä villaa täyty laittaa kuten Jaakko mainitsikin, olis ollu varmaan liian kova möyke ontolla kuorella.
Edited By gsxr on 1242944324