Vakioänkkärin rakenne ?

Juttua eri putkistoista sekä teline/laukku yhdistelmistä busassa
PetriK

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Vakioäänenvaimentimissa on mukavan näkyvällä paikalla E leimat. Kun päästä katsoo sisään näkyy ohut sisään menevä putki joka tuskin on siinä paluupulssien ajoituksen täsmäämiseksi vaan tavoite on varmasti ollut db mittausrajan ja siten tuon E leiman saavuttaminen.

Putken päässä on kolme ruuvia jotka on hitsattu kiinni, mutta rakenne vaikuttaa siltä että tuon ohuen sisään menevän putken voisi ehkä poistaa avaamalla äänenvaimentajan päässä olevat kolme ruuvia...vähän niin kuin kalliimmissa tarvikeputkissa joissa on E hyväsytty sisäputki jonka pois ottamalla äänet ja tehot nousevat.

Onko kukaan avannut vakioäänenvaimentajan päätyä niin että pystyisi kertomaan onko tuo ohut putki helposti irroitettavissa ?
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
115-1127328792

Viesti Kirjoittaja 115-1127328792 »

??? Itse olen tuota asiaa pohtinut, mutta tietoa ei valitettavasti ole.
Timppa
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

PetriK kirjoitti:Onko kukaan avannut vakioäänenvaimentajan päätyä niin että pystyisi kertomaan onko tuo ohut putki helposti irroitettavissa ?
Samaa olen pohtinut minäkin... Eikä helppouskaan välttämättä ole kriteeri, sen verran paljon teettivät töitä noi yoshitkin, ennenkun rupesivat soimaan :p Eli jos hommasta rälläkällä ja hitsaamalla vaan selviää, niin vinkit olisi tervetulleita...
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
87-1140103902

Viesti Kirjoittaja 87-1140103902 »

räjäytin vakio änkkärin palasiksi ja se sisältää muistaakseni 3 kammiota ja hirveesti pikku putken pätkiä. en ainakaan minä saanut purettua ehjänä. jos haluat ni voin nakata kuvia puretusta pöntöstä
Timppa
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

WhiteZombie kirjoitti:... en ainakaan minä saanut purettua ehjänä....
Niin, eihän se purkamisen jälkeen ehjä enää olekkaan, mut kiinnostas kyllä tietää, saako sitä viel kasattua ilman niitä sisähilppeitä ??? Eli kyllä, kuva olis kiva :p
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
PetriK

Kuvat erityisesti siitä mitä takalevyn poistaminen mahdollistaa olisi upea juttu !

Kujo

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Takalevyn poistaminen ei mahdollista käytännössä mitään. Vaimennin koostuu alumiinisesta kuoresta ja sisällä olevasta teräspömpelistä johon on kasattu nuo mainiot kammiot ja väliputket. Itse olen purkanut noita sahaamalla takapäästä kuoren poikki, jolloin sisäpömpelin saa painettua ulos kokonaisena kaikkine kammioineen. Tämä siksi, että alumiinikuori on pakotettu takapäästä sisähylsyn reunojen yli. Tämän jälkeen 2.5 tuumainen reikähuilu sisään, villat ympärille ja pääty kiinni. Tuo pääty onkin sitten jo eri asia, alkuperäisen jos laittaa, jää kuoren reuna ikävästi näkösälle. Itse ratkaisin ongelman teettämällä paikallisella aik.koulutuskeskuksella päädyn Yoshimuran pyöreän päädyn mukaisesti. Toinen vaihtoehto on katkaista kuori niin, että pätkän voi hitsata takaisin, tosin saumahan jää tällöin näkösälle.
Eli näin saadaan alkuperäinen kuori säilytettyä ja sisuskalujen mitat ja vaimennustehon saa määritellä itse.
Katson, josko koneelta löytyis vielä kuvia toimenpiteestä ja tuloksista.
87-1140103902

Viesti Kirjoittaja 87-1140103902 »

Kujo kirjoitti:Takalevyn poistaminen ei mahdollista käytännössä mitään. Vaimennin koostuu alumiinisesta kuoresta ja sisällä olevasta teräspömpelistä johon on kasattu nuo mainiot kammiot ja väliputket. Itse olen purkanut noita sahaamalla takapäästä kuoren poikki, jolloin sisäpömpelin saa painettua ulos kokonaisena kaikkine kammioineen. Tämä siksi, että alumiinikuori on pakotettu takapäästä sisähylsyn reunojen yli. Tämän jälkeen 2.5 tuumainen reikähuilu sisään, villat ympärille ja pääty kiinni. Tuo pääty onkin sitten jo eri asia, alkuperäisen jos laittaa, jää kuoren reuna ikävästi näkösälle. Itse ratkaisin ongelman teettämällä paikallisella aik.koulutuskeskuksella päädyn Yoshimuran pyöreän päädyn mukaisesti. Toinen vaihtoehto on katkaista kuori niin, että pätkän voi hitsata takaisin, tosin saumahan jää tällöin näkösälle.
Eli näin saadaan alkuperäinen kuori säilytettyä ja sisuskalujen mitat ja vaimennustehon saa määritellä itse.

erittäin tyhjentävä vastaus......itsellä sisuskalut valmiina mut pääty kiinittämättä ajattelin taittaa reunat alkuperäseen muotoon ja hitsata päädyn kiinni. saas nähä mite onnistuu vai pitääkö mennä vaimennin kauppaan :p
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Kyllä onnistuu, mäkin tein. Tosin tosta näkee ett on peukaloitu.

http://galleria.busanistit.org/RT%3An-...._RT_014

http://galleria.busanistit.org/RT%3An-...._RT_015

Edited By ksthb on 1143750721
jsalok
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsalok »

Kujo kirjoitti:Takalevyn poistaminen ei mahdollista käytännössä mitään. Vaimennin koostuu alumiinisesta kuoresta ja sisällä olevasta teräspömpelistä johon on kasattu nuo mainiot kammiot ja väliputket. Itse olen purkanut noita sahaamalla takapäästä kuoren poikki, jolloin sisäpömpelin saa painettua ulos kokonaisena kaikkine kammioineen. Tämä siksi, että alumiinikuori on pakotettu takapäästä sisähylsyn reunojen yli. Tämän jälkeen 2.5 tuumainen reikähuilu sisään, villat ympärille ja pääty kiinni. Tuo pääty onkin sitten jo eri asia, alkuperäisen jos laittaa, jää kuoren reuna ikävästi näkösälle. Itse ratkaisin ongelman teettämällä paikallisella aik.koulutuskeskuksella päädyn Yoshimuran pyöreän päädyn mukaisesti. Toinen vaihtoehto on katkaista kuori niin, että pätkän voi hitsata takaisin, tosin saumahan jää tällöin näkösälle.

Oisko Kujolla jotain piirrettyä ohjetta paikalliselle aikuiskoulutuskeskukselle ku tuo vaimo on sellaisessa töissä...?
Putket on nyt kasassa 4-2-1 ja katit ammuttu taivaaseen. Olihan se aika tukkosen näköinen siitä katin kohdalta...
- Jsalok -
RHead
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

jsalok kirjoitti:Putket on nyt kasassa 4-2-1 ja katit ammuttu taivaaseen. Olihan se aika tukkosen näköinen siitä katin kohdalta...
- Jsalok -

Jaa että katit ammuttu taivaaseen.. Mitähän mahtaa katti tuumailla tosta... :tongue:
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
jsalok
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsalok »

Mauku vaan mennessä... :laugh:
PetriK

Missä kohtaa tarkalleen ne katit on vakioputkistossa ?

Muistelen että toinen olisi ennen x-liitosta ja toinen x:n jälkeen - mutta eihän tuollainen voi toimia...

Kyselen kun mietin WBO:n laittamista hetkeksi kiinni.

Edit: Selkis jenkkisaitilta, molemmat just ennen änkkäriä eli NBO:n jälkeen joten WBO:n voi heittää kiinni ilman mittavirheitä.

Edited By PetriK on 1145385823

gsxr

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Rupesin modaamaan K2´sen vaimentimia ja vedin jo toisen sisälmykset pihalle mutta mitäs nyt sitte pitäs tehdä? Olisi pari vaihtoehtoa:

1. Leikata kaikki väliseinät/pikkuputket pois ja jättää vaimennin ontoksi ja lyödä kasaan

2 Laittaa vähintään 2,5" reikäputki kulkemaan keskellä vaimentajaa (toisin kuin ne pikkuputket jotka on ärsyttävästi väliseinien sivuilla)
mutta silloin pitäs tehdä uudet väliseinät jotta saa sen reikäputken aukon keskelle väliseinää.

Ykkösvaihtoehto ois helpompi mutta äänet voi nousta liiaksi? Onko joku jo testannu eri vaihtoehtoja. Ja saako vaimentimiin sopivia päätykappaleita mistään valmiina vai pitääkö rueta taivuttamaan sitä alumiinikuorta.
Jaakko

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

gsxr kirjoitti:Rupesin modaamaan K2´sen vaimentimia ja vedin jo toisen sisälmykset pihalle mutta mitäs nyt sitte pitäs tehdä? Olisi pari vaihtoehtoa:

1. Leikata kaikki väliseinät/pikkuputket pois ja jättää vaimennin ontoksi ja lyödä kasaan

2 Laittaa vähintään 2,5" reikäputki kulkemaan keskellä vaimentajaa (toisin kuin ne pikkuputket jotka on ärsyttävästi väliseinien sivuilla)
mutta silloin pitäs tehdä uudet väliseinät jotta saa sen reikäputken aukon keskelle väliseinää.

Ykkösvaihtoehto ois helpompi mutta äänet voi nousta liiaksi? Onko joku jo testannu eri vaihtoehtoja. Ja saako vaimentimiin sopivia päätykappaleita mistään valmiina vai pitääkö rueta taivuttamaan sitä alumiinikuorta.
3. reikäputki keskelle ja palovillat ympärille. ei mitään väliseiniä enään. takapäähä tarvii putki keskittää.
jeejee 1/4 alle kympin
Vastaa Viestiin