Stefan vaihto - onnistuuko helposti?
Stefat menee mun mielestä liian löysistä ja kuluneista pölysuojakumeista. Kannattaa kuntoa seurata, sen tarkoitus on suojata itse stefaa. Sekin on stefa, tosin karkea sellainen.
.. liukuputkien pinnoissa voi olla kiveniskeymiä, metallinen skrypy syö stefan tiivistepinnan alta aikayksikön..
.. putkien laakeroinnissa on klappia, mittaamalla laakerikehät ja vertaamalla toleranssiin..
.. kylmällä, alta +5, putken öljyt jäykistyy jo, stefat ei jaksaa pitää jäykän öljyn painetta sisällään..
VS.
.. liukuputkien pinnoissa voi olla kiveniskeymiä, metallinen skrypy syö stefan tiivistepinnan alta aikayksikön..
.. putkien laakeroinnissa on klappia, mittaamalla laakerikehät ja vertaamalla toleranssiin..
.. kylmällä, alta +5, putken öljyt jäykistyy jo, stefat ei jaksaa pitää jäykän öljyn painetta sisällään..
VS.
täydennys gen2 osalta jarin ohjeisiin.
"Lokari ei sitten tule sieltä välistä pois ennenkuin jompikumpi putkista on irrotettu, älä turhaan riko..."
Gen2: Lokari lähtee hyvin pois välistä ja kannattaa ottaa että saa enemmän työtilaa ennen renkaan poistamista eikä tarvitse nostaa keulaa niin ylös. Jarruletku on päältä kiinni yhdellä niitillä jonka saa puristamalla lokarin alta nipat yhteen irti ja yhdellä pultilla joka aukeaa normaalisti avaimella.
Itse nostin tunkillä oikealta kyljeltä niin että pyörä oli takarenkaan ja seisontatuen varassa, eturengas noin 1cm irti maasta ja hyvin oli tilaa...
"Lokari ei sitten tule sieltä välistä pois ennenkuin jompikumpi putkista on irrotettu, älä turhaan riko..."
Gen2: Lokari lähtee hyvin pois välistä ja kannattaa ottaa että saa enemmän työtilaa ennen renkaan poistamista eikä tarvitse nostaa keulaa niin ylös. Jarruletku on päältä kiinni yhdellä niitillä jonka saa puristamalla lokarin alta nipat yhteen irti ja yhdellä pultilla joka aukeaa normaalisti avaimella.
Itse nostin tunkillä oikealta kyljeltä niin että pyörä oli takarenkaan ja seisontatuen varassa, eturengas noin 1cm irti maasta ja hyvin oli tilaa...
Kysymys etupumppujen huoltajille ja tietäjille
Kyseessa Gen1 04 Busa.
1. Minkälainen avain ja mikä koko tarvitaan tuohon etuiskarien pohjaproppuun (eli pulttiin)
Ja mahtuuko jokin normiavain sieltä iskarien pohja-aukosta?
2. Pultin eli propun momentti lienee tuo 40 Nm? mutta minkälainen tiiviste siellä on (koko, onko alua, kuparia muuta)
PS. Tätä kysyin koska vaikuttaa että viime syksyn stefojen- vaihtohuollossa lienee jäänyt varmaankin liian löysälle toi pohjaproppu (alle 40 Nm) kun oli talven aikana (7 kk) seisoessa juurikin sieltä pohjareiän kohdalta hikoillut pari tippaa keulaölppiä. Tai sitte voi olla jäänyt sinne ne parit tipat wanhaa keulaöljyä kun on kasattu etupää...
Kyseessa Gen1 04 Busa.
1. Minkälainen avain ja mikä koko tarvitaan tuohon etuiskarien pohjaproppuun (eli pulttiin)
Ja mahtuuko jokin normiavain sieltä iskarien pohja-aukosta?
2. Pultin eli propun momentti lienee tuo 40 Nm? mutta minkälainen tiiviste siellä on (koko, onko alua, kuparia muuta)
PS. Tätä kysyin koska vaikuttaa että viime syksyn stefojen- vaihtohuollossa lienee jäänyt varmaankin liian löysälle toi pohjaproppu (alle 40 Nm) kun oli talven aikana (7 kk) seisoessa juurikin sieltä pohjareiän kohdalta hikoillut pari tippaa keulaölppiä. Tai sitte voi olla jäänyt sinne ne parit tipat wanhaa keulaöljyä kun on kasattu etupää...
Tällaisella pitkällä avaimella siihen pääsee käsiksi:eeroolli kirjoitti:Kysymys etupumppujen huoltajille ja tietäjille
Kyseessa Gen1 04 Busa.
1. Minkälainen avain ja mikä koko tarvitaan tuohon etuiskarien pohjaproppuun (eli pulttiin)
Ja mahtuuko jokin normiavain sieltä iskarien pohja-aukosta?
2. Pultin eli propun momentti lienee tuo 40 Nm? mutta minkälainen tiiviste siellä on (koko, onko alua, kuparia muuta)
PS. Tätä kysyin koska vaikuttaa että viime syksyn stefojen- vaihtohuollossa lienee jäänyt varmaankin liian löysälle toi pohjaproppu (alle 40 Nm) kun oli talven aikana (7 kk) seisoessa juurikin sieltä pohjareiän kohdalta hikoillut pari tippaa keulaölppiä. Tai sitte voi olla jäänyt sinne ne parit tipat wanhaa keulaöljyä kun on kasattu etupää...
En muista koko ulkoa, olisikohan ollut 10 tai 12.
Kuparitiivistehän siellä on, niiden uusiminen ei todellakaan huono idea ole. Kokoa ei Suzukin räjäytyskuvat ikävä kyllä listaa mutta vanha malliksi niin asiantuntevasta liikkeestä vastaava kyllä varmasti löytyy.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Sitä on vähän huono kiristää kun vastapuolelle pitäisi olla erikoistyökalu pitämään sisuskaluja paikoillaan. Pulttipyssy milteipä ainoa konsti saada kiinni.eeroolli kirjoitti:Kiitokset taas kerran tiedoista Jarim
Eli ei muuta kun ostamaan tuollainen piiitkä kuusiokolo/hylsysarja (tai ainoastaan 10 mm ja/tai 12 mm).
Kokeilen ekaksi kiristää momenttiin 40 Nm ja jos hikoilee keulaölppejä alhaalta niin sitten uudet kuparitiivarit tilalle
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Kiitos lisäinfosta Jarim
Tarvii sitten kokeilla pikkasen kiristää pienellä pulttipyssyllä
ja pienellä voluumilla
Jos ei onnistu niin jättää suosiolla homman syksyyn ja vaihtaa uudet ölpit keulaan samalla
= vaihdattaa jollakin osaavalla henkilöllä jolta löytyy tuollainen erikoistyökalu jolla nuo putken sisäosaset pysyy paikallaan .
Edited By eeroolli on 1274115982
Tarvii sitten kokeilla pikkasen kiristää pienellä pulttipyssyllä
ja pienellä voluumilla
Jos ei onnistu niin jättää suosiolla homman syksyyn ja vaihtaa uudet ölpit keulaan samalla
= vaihdattaa jollakin osaavalla henkilöllä jolta löytyy tuollainen erikoistyökalu jolla nuo putken sisäosaset pysyy paikallaan .
Edited By eeroolli on 1274115982
MikaR kirjoitti:Laita putki takaisin pyörään paikalleen mutta noin 5cm alemmas kuin oikeasti, koska samalla laitat yläpäähän korkkiin sopvan hylsyn. Nyt sitten alempi kiinnitys vähän kiinni ja yläkautta jatkovarsi hylsyyn. Pysyy nätisti putki paikallaan irroituksessa.
--Mika
Kiitos, no tätä mä vähä ajattelinki, että joku kikka siihen on keksitty kun ei mulla oo mitää ruuvipenkkiäkään. Täytyy mennä taas tuhraamaan. Isoo Kiitos
Vaihda ne stefat samalla, eivät niin paljoa maksa että kannattaisi jättää vaihtamatta kun samalla vaivalla kuiten menee.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Meinasin vaihdella öljyt keulaan, vaikka kilometrejä vasta 20 tkm.
Työohjeet löytyy aika hyvin suzukin korjausmanuaalista. Sielläkin puhutaan monenlaisista erikoistyökaluista mitä hommassa tarvitaan.
Alla olevassa varsin havainnollisessa ohjeessa on mitat näille työkaluille ja sellaiset hitsailin itsekin kasaan. Ei ole vielä tositoimiin päässyt. Öljynpinnan säätöön löytyy muuten ruisku biltemasta kohtuuhintaan.
Öljyn vaihtoa vartenhan ei koko iskaria tarvitse purkaa.
www.motorkari.cz/upload/files/manualy/2 ... cement.pdf
Työohjeet löytyy aika hyvin suzukin korjausmanuaalista. Sielläkin puhutaan monenlaisista erikoistyökaluista mitä hommassa tarvitaan.
Alla olevassa varsin havainnollisessa ohjeessa on mitat näille työkaluille ja sellaiset hitsailin itsekin kasaan. Ei ole vielä tositoimiin päässyt. Öljynpinnan säätöön löytyy muuten ruisku biltemasta kohtuuhintaan.
Öljyn vaihtoa vartenhan ei koko iskaria tarvitse purkaa.
www.motorkari.cz/upload/files/manualy/2 ... cement.pdf