TeeCay kirjoitti:Kyllä tossa stefojen vaihdossa montaa koulukuntaa taitaa olla. Itse myös Korpiaholla stefat laittaneena voi allekirjoittaa, ettei siihen useampaa miestä tarvita eikä mitään ihme työkaluja. Suurin osa ajasta menee osien irroittamiseen ja takaisin laittamiseen, itse stefan vaihto kohtuu yksinkertainen homma.. Ehkä joskus tulee jopa itse kokoiltua...
No mä en tiedä, mutta näin ihan maallikkona ajattelen että tuossa merkkihuollon kommentissa oli vähän myyntipuhetta tai paljon tietämättömyyttä mukana kun totuus on Jamppaa tämän homman osalta seuranneena paljon yksinkertaisempi.
Mulla tihrutti öljyä oikeasta putkesta pitkin viime kesää. Rupesin tänään stefan vaihto hommiin ja kesken työn huomasin että oikean puoleisessa putkessa stefa oli niin päin että tekstiä ei näkynyt ja vasemmassa stefa toisinpäin eli tekstit näkyi. WTF
Olettaisin että kuuluisi olla niin päin että tekstit jää näkyviin eli silloin stefasta hieman ulkoneva huuli tulee ulommaiseksi eli kun putki pyörässä paikallaan niin stefan ulkoneva huuli on alaspäin.
Ja pyörä on muuten ollut mulla uudesta saakka joten jompikumpi stefa laitettu tehtaalla väärinpäin.
Niin siis mistä tuota mopoa kestää nostaa ??? jarim sanoi että putkista, tarkoititko kenties pakoputkea vai mitä, oma yoshi tuntuu kyllä nii heppaselta kamalta ettei taia uskaltaa nostaa, vai? Ja mitenkäs päin nuo stefat nyt asennetaan? teksti sisään vai ulospäin? ei tykääny stefat keulimisesta, tai oikeestaan siitä rysäyksestä mikä tuli sen keulimisen jälkeen kun fiksuna löysäsin kaasun liian äkisti.
nopottaja2 kirjoitti:Niin siis mistä tuota mopoa kestää nostaa ??? jarim sanoi että putkista, tarkoititko kenties pakoputkea vai mitä, oma yoshi tuntuu kyllä nii heppaselta kamalta ettei taia uskaltaa nostaa, vai? Ja mitenkäs päin nuo stefat nyt asennetaan? teksti sisään vai ulospäin? ei tykääny stefat keulimisesta, tai oikeestaan siitä rysäyksestä mikä tuli sen keulimisen jälkeen kun fiksuna löysäsin kaasun liian äkisti.
Siitä pakosarjan alta olen itse nostanut - toki varovasti. Yoshi mullakin. Väliin vähän laudanpätkää ja sitten tuollaisella "hallitunkilla" keula ylös. Perä on vastaavasti huoltopukilla jotta pysyy koko komeus jotenkin pystytssä.
Kyllä ne stafat tulee siten että teksti jää näkyviin - näin oli alkuperäisetkin.
19000 ajettu ja kolomatta kertaa keulaa purkuun,eivät vissiin huollossa vaihtaneet molempia kerralla,tuli jarimilta nii hyvät ohjeet että nyt tehään ite,mutta on aika tiuha huoltoväli näillä,talvisäilytys kylläki kylmässä,liekkö merkitystä...
Kylmällä on merkitystä. Nimenomaan keväällä todella herkästi korkkaavat, varsinkin jos talvi on mennyt keulaa pumppailematta ja ovat päässeet kuivamaan...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Putkien puhtaanapito on myös tärkeää..
Mahtaakohan tuolla lämpölaajenemisella olla mitään osaa tässä?
Keväällä kylmempi => putkien halk. pienempi => stefat eivät niin tiiviit => paskaa pääsee väliil = stefat korkkaa ?
Omassa 14.000 ajetussa / 07 alkoi tihkua toinen stefa tänä keväänä. Sain eräältä prätkäliikkeen huoltomieheltä vinkin yrittää fiksata itse kun oli huoltoon jonoa. Ensin suojarengas alas ja sitten pyöräytin ohuehkoa pyöreäkärkistä rakotulkkiliuskaa stefan ja putken välissä niin, että rakotulkki oli putken suuntaisesti ja ehkä runsaan sentin stefan reunasta sisäpuolella. Tein homman pariin kertaan. Putkea pitkin valui kahvilusikallinen hiekkaista öljyä. Ajon jälkeen kuivasin ohuen öljyrenkaan putken alaosasta ja senkin ilmestyminen loppui. Nyt ei vuoda tippaakaan ja etuputken kullitus on kirkkas. En ota mitään vastuuta toimivuudesta, jos joku kokeilee.
-04:nen, 13k mittarissa, ja tietty molemmat stefat.
Pitää varmaan lakkaa lottoomasta kun sain samana päivänä huoltoon ja luvattiin huomiseksi valmiiks..
edit: huoltomies puheli että käyttää mielellään originaalistefoja, koska niissä on tuplajouset. Kuulemma näin painavassa pyörässä antaa vähän enemmän varmuutta. Hintaa niillä oli kympin enemmän kuin tarvikkeilla.
6 tkm ja nyt alkoi toisen etuputkentiiviste vuotamaan. Ei mennyt takuuseen, koska ostin pyörän viime vuonna ja nyt vasta alkoi vuotamaan.
Nyt putket on kuitenkin purettuna pöydällä ja odottavat kasaamista. Miten suoritetaan pumppaus vaihe oikein, kun öljyt on kaadettu putkeen?
Tuleeko sisäiskari purkaa jotta öljy menee iskarin sisälle ja ilmat tulee pois. Nyt kun iskari on kasassa niin pumppaus liike jää aika pieneksi?
Ne joille tämä on tuttu operaatio niin nyt olis hyvät neuvät tarpeen.
Ps. Onko jollain räjäytyskuvaa etuiskareista tai vaikka koko pyörästä.
Kimi kirjoitti:6 tkm ja nyt alkoi toisen etuputkentiiviste vuotamaan. Ei mennyt takuuseen, koska ostin pyörän viime vuonna ja nyt vasta alkoi vuotamaan.
Nyt putket on kuitenkin purettuna pöydällä ja odottavat kasaamista. Miten suoritetaan pumppaus vaihe oikein, kun öljyt on kaadettu putkeen?
Tuleeko sisäiskari purkaa jotta öljy menee iskarin sisälle ja ilmat tulee pois. Nyt kun iskari on kasassa niin pumppaus liike jää aika pieneksi?
Ne joille tämä on tuttu operaatio niin nyt olis hyvät neuvät tarpeen.
Ps. Onko jollain räjäytyskuvaa etuiskareista tai vaikka koko pyörästä.
Stefa-asiaa näin kevään korvilla. Kannattaako laittaa alkuperäistä vai jotain muuta palikkaa tilalle. Toiseksi missä vaihto, pumput on irti ja huolloissa tietty vaihto onnistuu. Vai onko jotain muuta halpaa ja hyvää vaihtoehtoa?