Stefan vaihto - onnistuuko helposti?

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

TeeCay kirjoitti:Kyllä tossa stefojen vaihdossa montaa koulukuntaa taitaa olla. Itse myös Korpiaholla stefat laittaneena voi allekirjoittaa, ettei siihen useampaa miestä tarvita eikä mitään ihme työkaluja. Suurin osa ajasta menee osien irroittamiseen ja takaisin laittamiseen, itse stefan vaihto kohtuu yksinkertainen homma.. Ehkä joskus tulee jopa itse kokoiltua...

:)

No mä en tiedä, mutta näin ihan maallikkona ajattelen että tuossa merkkihuollon kommentissa oli vähän myyntipuhetta tai paljon tietämättömyyttä mukana kun totuus on Jamppaa tämän homman osalta seuranneena paljon yksinkertaisempi.




Edited By PetriK on 1181765346
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
106-1142794092

Viesti Kirjoittaja 106-1142794092 »

Mulla tihrutti öljyä oikeasta putkesta pitkin viime kesää. Rupesin tänään stefan vaihto hommiin ja kesken työn huomasin että oikean puoleisessa putkessa stefa oli niin päin että tekstiä ei näkynyt ja vasemmassa stefa toisinpäin eli tekstit näkyi. WTF

Olettaisin että kuuluisi olla niin päin että tekstit jää näkyviin eli silloin stefasta hieman ulkoneva huuli tulee ulommaiseksi eli kun putki pyörässä paikallaan niin stefan ulkoneva huuli on alaspäin.

Ja pyörä on muuten ollut mulla uudesta saakka joten jompikumpi stefa laitettu tehtaalla väärinpäin.
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Omaani kun stafat vaihdoin niin kummassakin stafassa oli ja jätin tekstit näkyviin.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
110-1180551606

Viesti Kirjoittaja 110-1180551606 »

Niin siis mistä tuota mopoa kestää nostaa ??? jarim sanoi että putkista, tarkoititko kenties pakoputkea vai mitä, oma yoshi tuntuu kyllä nii heppaselta kamalta ettei taia uskaltaa nostaa, vai? Ja mitenkäs päin nuo stefat nyt asennetaan? teksti sisään vai ulospäin? ei tykääny stefat keulimisesta, tai oikeestaan siitä rysäyksestä mikä tuli sen keulimisen jälkeen kun fiksuna löysäsin kaasun liian äkisti.
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

nopottaja2 kirjoitti:Niin siis mistä tuota mopoa kestää nostaa ??? jarim sanoi että putkista, tarkoititko kenties pakoputkea vai mitä, oma yoshi tuntuu kyllä nii heppaselta kamalta ettei taia uskaltaa nostaa, vai? Ja mitenkäs päin nuo stefat nyt asennetaan? teksti sisään vai ulospäin? ei tykääny stefat keulimisesta, tai oikeestaan siitä rysäyksestä mikä tuli sen keulimisen jälkeen kun fiksuna löysäsin kaasun liian äkisti.
Siitä pakosarjan alta olen itse nostanut - toki varovasti. Yoshi mullakin. Väliin vähän laudanpätkää ja sitten tuollaisella "hallitunkilla" keula ylös. Perä on vastaavasti huoltopukilla jotta pysyy koko komeus jotenkin pystytssä.

Kyllä ne stafat tulee siten että teksti jää näkyviin - näin oli alkuperäisetkin.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Tertsi
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Maalis 2006, 17:11
Paikkakunta: siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Tertsi »

19000 ajettu ja kolomatta kertaa keulaa purkuun,eivät vissiin huollossa vaihtaneet molempia kerralla,tuli jarimilta nii hyvät ohjeet että nyt tehään ite,mutta on aika tiuha huoltoväli näillä,talvisäilytys kylläki kylmässä,liekkö merkitystä...:(
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kylmällä on merkitystä. Nimenomaan keväällä todella herkästi korkkaavat, varsinkin jos talvi on mennyt keulaa pumppailematta ja ovat päässeet kuivamaan...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Olen antanut itselleni kertoa että uudelleen korkkaamista ehkäisee todella paljon tarkka öljyn määrä.

Eli kunnon putsaus vanhoista öljyistä ja tarkka mittaus uusille.

Onhan se loogista että jos nestettä on liian paljon, niin mitä kautta se pyrkii poistumaan paineen alla...

Ei sikäli että osaisin edes vaihtaa noi lirut, mutta kuuntelen ohjeita sujuvasti :D
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Putkien puhtaanapito on myös tärkeää..
Mahtaakohan tuolla lämpölaajenemisella olla mitään osaa tässä?
Keväällä kylmempi => putkien halk. pienempi => stefat eivät niin tiiviit => paskaa pääsee väliil = stefat korkkaa ?
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
72-1172854340

Viesti Kirjoittaja 72-1172854340 »

Omassa 14.000 ajetussa / 07 alkoi tihkua toinen stefa tänä keväänä. Sain eräältä prätkäliikkeen huoltomieheltä vinkin yrittää fiksata itse kun oli huoltoon jonoa. Ensin suojarengas alas ja sitten pyöräytin ohuehkoa pyöreäkärkistä rakotulkkiliuskaa stefan ja putken välissä niin, että rakotulkki oli putken suuntaisesti ja ehkä runsaan sentin stefan reunasta sisäpuolella. Tein homman pariin kertaan. Putkea pitkin valui kahvilusikallinen hiekkaista öljyä. Ajon jälkeen kuivasin ohuen öljyrenkaan putken alaosasta ja senkin ilmestyminen loppui. Nyt ei vuoda tippaakaan ja etuputken kullitus on kirkkas. En ota mitään vastuuta toimivuudesta, jos joku kokeilee. :bike:
Tertsi
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Maalis 2006, 17:11
Paikkakunta: siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Tertsi »

kiitoksia hyvästä vinkistä hazard,hyvin toimi rakotulkki ,vuoto loppu heti ku hiekkapaska lähti välistä,täytyypi vaan laittaa uudet öölit ...
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Noni, tuli liityttyä tähänkin kerhoon.

-04:nen, 13k mittarissa, ja tietty molemmat stefat.


Pitää varmaan lakkaa lottoomasta kun sain samana päivänä huoltoon ja luvattiin huomiseksi valmiiks.. :thumbup:

edit: huoltomies puheli että käyttää mielellään originaalistefoja, koska niissä on tuplajouset. Kuulemma näin painavassa pyörässä antaa vähän enemmän varmuutta. Hintaa niillä oli kympin enemmän kuin tarvikkeilla.




Edited By Quadron on 1211618744
75-1177422564

Viesti Kirjoittaja 75-1177422564 »

6 tkm ja nyt alkoi toisen etuputkentiiviste vuotamaan. Ei mennyt takuuseen, koska ostin pyörän viime vuonna ja nyt vasta alkoi vuotamaan.

Nyt putket on kuitenkin purettuna pöydällä ja odottavat kasaamista. Miten suoritetaan pumppaus vaihe oikein, kun öljyt on kaadettu putkeen?
Tuleeko sisäiskari purkaa jotta öljy menee iskarin sisälle ja ilmat tulee pois. Nyt kun iskari on kasassa niin pumppaus liike jää aika pieneksi?

Ne joille tämä on tuttu operaatio niin nyt olis hyvät neuvät tarpeen.

Ps. Onko jollain räjäytyskuvaa etuiskareista tai vaikka koko pyörästä.
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Kimi kirjoitti:6 tkm ja nyt alkoi toisen etuputkentiiviste vuotamaan. Ei mennyt takuuseen, koska ostin pyörän viime vuonna ja nyt vasta alkoi vuotamaan.

Nyt putket on kuitenkin purettuna pöydällä ja odottavat kasaamista. Miten suoritetaan pumppaus vaihe oikein, kun öljyt on kaadettu putkeen?
Tuleeko sisäiskari purkaa jotta öljy menee iskarin sisälle ja ilmat tulee pois. Nyt kun iskari on kasassa niin pumppaus liike jää aika pieneksi?

Ne joille tämä on tuttu operaatio niin nyt olis hyvät neuvät tarpeen.

Ps. Onko jollain räjäytyskuvaa etuiskareista tai vaikka koko pyörästä.
Katsopas Max69:n sivuilta:

Max69

Siellä on servicemanuaali...
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
tomba
Viestit: 5
Liittynyt: 24 Helmi 2009, 18:15

Viesti Kirjoittaja tomba »

Stefa-asiaa näin kevään korvilla. Kannattaako laittaa alkuperäistä vai jotain muuta palikkaa tilalle. Toiseksi missä vaihto, pumput on irti ja huolloissa tietty vaihto onnistuu. Vai onko jotain muuta halpaa ja hyvää vaihtoehtoa?
Vastaa Viestiin