Bussin iskutilavuus (bb+stroker)

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Kysymys: tarviiko busat öljypohjaan loiskelevyn?
Vaikuttaa jotenki kalliilta tuo 139€ palasta peltiä. Kommentit tervetulleita.

edit: ja kuvien perusteella tuosta hyötyy vaan kauppias...




Edited By tenhulttio on 1232529673
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Vastataan sitte itte ku kerran muut ei vaivaudu... tana

Edelleen kuvia ja vakiolohkoa tutkimalla päätelmä on, että loiskelevylle ei ole tarvetta (vieläkin voi kommentoida jos on ollut jarruttaessa tai kiihdyttäessä öljynpaineongelmia).
Ai miksikö ei? No siksi, että kuvien perusteella tuo myytävä levy on niin hatara ettei se kuitenkaan pysty öljyn pakenemista estämään.

Uudet öljypohjat ja kuivasumppusysteemitkin sitte lienee vain enimmäkseen madallussyistä laitettu (+öljymäärä, kovasti tunatuissa).

TFM jatkaa vakiolla :turbobusa:
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Mulla on hyllyssä semmoinen matala autokäyttöön tarkoitettu pohja, sen mukana tuli loiskelevy ja foamikin. Vois tuosta piirrellä kuvan jos jollakin on innostusta väsätä moinen.
Club 100 m/s
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

tenhulttio kirjoitti:Vastataan sitte itte ku kerran muut ei vaivaudu... tana

Edelleen kuvia ja vakiolohkoa tutkimalla päätelmä on, että loiskelevylle ei ole tarvetta (vieläkin voi kommentoida jos on ollut jarruttaessa tai kiihdyttäessä öljynpaineongelmia).
Ai miksikö ei? No siksi, että kuvien perusteella tuo myytävä levy on niin hatara ettei se kuitenkaan pysty öljyn pakenemista estämään.

Uudet öljypohjat ja kuivasumppusysteemitkin sitte lienee vain enimmäkseen madallussyistä laitettu (+öljymäärä, kovasti tunatuissa).

TFM jatkaa vakiolla :turbobusa:
Hyvää pyhäpäivää!

Nut ois sit moottorin romppeet kasassa jotta millos lyödään (lyötte) nippuun? Naapurilla on jo Salama nestettä vaille valmis, melko puurtaja tuo Jari ämmällä.

JR
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Hmm.. mulla peli vahausta vajaa.
Hmm.. Jouni, joko oot hoitanu ladun auki pudikselle jotta pääsis koeponnistamaanlaitteen ? :D
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

Ksthb kirjoitti:Hmm.. mulla peli vahausta vajaa.
Hmm.. Jouni, joko oot hoitanu ladun auki pudikselle jotta pääsis koeponnistamaanlaitteen ? :D
Moro! Varaan kentän muutamaksi kerraksi vaan ensi odotellaan milloin vartti kisoja niin voi yrittää niille viikonlopuille..muuten yli 250hp vaparit ajaa sit max 1300m! Saattaa muuten jarrupäässä tulla kiirus.

Mp messuille oon lau tulossa, be there.
84-1131181311

Viesti Kirjoittaja 84-1131181311 »

Jouniri kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Hmm.. mulla peli vahausta vajaa.
Hmm.. Jouni, joko oot hoitanu ladun auki pudikselle jotta pääsis koeponnistamaanlaitteen ? :D

Moro! Varaan kentän muutamaksi kerraksi vaan ensi odotellaan milloin vartti kisoja niin voi yrittää niille viikonlopuille..muuten yli 250hp vaparit ajaa sit max 1300m! Saattaa muuten jarrupäässä tulla kiirus.

Mp messuille oon lau tulossa, be there.

Saakos ahdetut yli 250hp kikottimet ajaa pidemmälle kuin vaparit? Kuva Kuva
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

TeeCay kirjoitti:
Jouniri kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Hmm.. mulla peli vahausta vajaa.
Hmm.. Jouni, joko oot hoitanu ladun auki pudikselle jotta pääsis koeponnistamaanlaitteen ? :D

Moro! Varaan kentän muutamaksi kerraksi vaan ensi odotellaan milloin vartti kisoja niin voi yrittää niille viikonlopuille..muuten yli 250hp vaparit ajaa sit max 1300m! Saattaa muuten jarrupäässä tulla kiirus.

Mp messuille oon lau tulossa, be there.

Saakos ahdetut yli 250hp kikottimet ajaa pidemmälle kuin vaparit? Kuva Kuva
En suosittele ;-)

Meinaan yksi koustraiteri säikytti viime suvena jarrupään porukat aina pahasti, onneksi selvittiin vain sillä säikähdyksellä.
Avatar
majuriTK
Viestit: 316
Liittynyt: 08 Helmi 2008, 07:46
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja majuriTK »

Mitenkä on tuon jounirin taxin vetolevyn vahvistuksen laita?ei ainakaan näkynyt tuolla ostoslistalla :D
Keinotekoisesti hengissä,mutta tiukasti elämässä kiinni!
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

On sillä semmonenki... :;):
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
74-1211486656

Viesti Kirjoittaja 74-1211486656 »

:welcome:

http://www.teamforcemajor.com/blog/default.asp




Edited By Jouniri on 1233093327
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

-Artsi- kirjoitti:Noita polttoainekiskoja löytyy metritavarana vauhtiputkista, ja busaan valmiiksi sovitettunakin: halvin jonka olen löytänyt on tämä.

Onko foorumilla hydrauliikka/putkimiehiä? :apua:

Mitenkä 3/8" NPT kierteeseen saa näppärästi bensalinjat kiinni? Tavote oli saada banjoliittimet päihin (lähdöt taaksepäin). Olis kiva saada banjot suoraan tuota kiskoa vasten jottei leveys kasvaisi turhaan.
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

tenhulttio kirjoitti:Onko foorumilla hydrauliikka/putkimiehiä? :apua:

Mitenkä 3/8" NPT kierteeseen saa näppärästi bensalinjat kiinni? Tavote oli saada banjoliittimet päihin (lähdöt taaksepäin). Olis kiva saada banjot suoraan tuota kiskoa vasten jottei leveys kasvaisi turhaan.

Lisätietoa vielä.

NPT kierteestä löytyy tietoa täältä :
http://en.wikipedia.org/wiki/National_pipe_thread

3/8" = 17.15 mm (ulkohalkasija), 18 kierrosta/tuuma = 1.41122mm nousu
Minkähän takia veli ameriikkalainen (?) on tuommosen kierteen valinnut? :pääseinään:
Avatar
Joke
Viestit: 145
Liittynyt: 03 Loka 2005, 17:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joke »

Kannattaa kysäistä hydrauliikkaliikkeestä, itse ostin
paikallisesta MTP-hydrauliikasta liittimen ja sulkutulpat
ylimääräisiin liitäntöihin.
208 whp / 168 Nm
tenhulttio
Viestit: 500
Liittynyt: 05 Elo 2008, 09:46
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja tenhulttio »

Joke kirjoitti:Kannattaa kysäistä hydrauliikkaliikkeestä, itse ostin
paikallisesta MTP-hydrauliikasta liittimen ja sulkutulpat
ylimääräisiin liitäntöihin.

Ootko varma, että ne MTP-hydrauliikan liittimet on "oikeita"? Ja kiertyvät pohjaan saakka?
Kun nämä eurooppalaiset (tuumaset) putkikierteet (BSPT) on 19 kierrettä tuumalle (NPT siis 18 kierrosta tuumalle.1.34mm nousu vs. 1.41mm nousu). Eli liitin saatta kiertyä muutaman kierroksen mutta sitten tökkää...
Ainakaan Oululaisten hydrauliikkaliikkeiden hyllystä ei löytynyt NTP kierteitä...
Taidamme kiertää/ratkaista TFM:ssä ongelman hankkimalla sopivan kierretapin jolla vännetään eurokierteet.
Vastaa Viestiin