VAROITUS Saksan lamppuloista....! - ...tulipalon vaara....

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

....eli jos omaatte Saksasta tuotuja lamppuja ja valossa on huono kosketus....olkaa tarkkaavaisia...pocan mopossa oli ja uusi lamppukin saatiin takuuseen....MUTTA....vanha lamppu,huonoine kosketuksineen oli jo sulattanut lampun kannan(mopossa) epämääräiseksi möhkäleeksi....VAROITUKSEN sananen siis!!!! :arskat:


:unclesam:

ps. nyt toki kunnossa mopo ja valo..... =)
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Pitkä vai lyhyt-valo?
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

...lyhyempi... :p

:unclesam:
janir1979
Viestit: 52
Liittynyt: 24 Loka 2004, 01:01
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja janir1979 »

Niissä näyttää olevan vikaa... itelläkin hajos uusi takuuseen tullu poltin... ensimmäistä sinistä koitin sovitella paikalleen mut oli niinpaljon kosketushäikkää etten sit laittanu ???
orkkis takas paikalleen, sakemanni siis otti vaan rahat välistä :angry:
Ei elämästä selviä hengissä!
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Off topicin...mut näistä sinisistä lampuista kuiteskii...ni sillä sinisellä pitkällä pimeellä ajaessa ei kyllä tee hevon #####aan :thumndown
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Juu,perjantaina lopetti sit lyhyt valo pelaamisen...luulin et se oli palanu...lamppu pois ja mitä v###ua... lanka ehjä, mut kanta snadisti sulanut... :thumndown
...noh lähtipä se sininen lamppu maatakiertävälle radalle ja normi lamppu tilalle...nyt pelaa,mut oli kyllä V-käyrä aika tapissa... :angry:

ps.on se lamppu tallessa ja MYYTÄVÄNÄ jos joku haluu ostaa :mosh:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
Esabusa
Viestit: 273
Liittynyt: 23 Touko 2004, 23:46
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esabusa »

Eikös se Jokke näistä jo varoitellutkin, eli paksummat pihat peliin ..... kunhan vaan itekin ehtis.
Esa

2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

...eipäs 'viisastella' siellä takarivissä.... :arskat:
...lamput ovat tasan samantasoiset wattimäärältään(kun onpi vakiot) kuin tavallisetkin,joten en jaksa uskoa tuota johtojen vaihtoa tarpeelliseksi....toki,kun kyseessä on aidot xenonit taikka tehokkaammat ns. työvalot niin siinätapauksessa tietty...ei normitehoisissa sinivaloissa....en usko....(myytin särkijä)..... :smoking:

:unclesam:
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Agostini kirjoitti:...eipäs 'viisastella' siellä takarivissä.... :arskat:
...lamput ovat tasan samantasoiset wattimäärältään(kun onpi vakiot) kuin tavallisetkin,joten en jaksa uskoa tuota johtojen vaihtoa tarpeelliseksi....toki,kun kyseessä on aidot xenonit taikka tehokkaammat ns. työvalot niin siinätapauksessa tietty...ei normitehoisissa sinivaloissa....en usko....(myytin särkijä)..... :smoking:

:unclesam:
Ei aidot xenonit tarvi paksumpia johtoja. Niiden tehot on pienemmät eli 35W.
Avatar
böltsi
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Joulu 2004, 19:28
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja böltsi »

lämpövaikutus on paljon suurempi kuin tavallisiila böltseillä :smoking:
äkkiä vaan tekonivel....about ten years...
Avatar
böltsi
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Joulu 2004, 19:28
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja böltsi »

elikkä siis umpion sisällä oleva lämpö :smoking: :smoking: :smoking:
äkkiä vaan tekonivel....about ten years...
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

böltsi kirjoitti:elikkä siis umpion sisällä oleva lämpö :smoking: :smoking: :smoking:
Siihen ei auta paksumpi johto. :cool: Täytyis laitaa lämmön eristys sukkaa johtojen päälle. :thumbup:
74-1085495998

Viesti Kirjoittaja 74-1085495998 »

Jos lampun teho kasvaa, myös sen tarvitsema virta kasvaa. Koska virta johtimessa kasvaa, kasvaa myöskin resistanssi, siksi ymmärtääkseni johtimen poikkipinta-alaa pitää kasvattaa ??? Ilmiötä kutsuttiin joskus oomin laiksi :D Jos johtimen virrat eivät ole noussut, luulisin liittimien lämmön nousun johtuvan löysästä liitoksesta :arskat:
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Jaa en tiedä sit...12v 55w lampun speksit,eli samat ku originellissä...
Alkuperäiset piuhat on kyllä todella heräte johtoja... :thumndown ja siks juuri tilasin ko.spekseillä nuo lamput...no enivei, pinna palo,valot palaa ja pyörä Ei palanu :laugh:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
Esabusa
Viestit: 273
Liittynyt: 23 Touko 2004, 23:46
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esabusa »

Jardze kirjoitti:Ilmiötä kutsuttiin joskus oomin laiksi :D Jos johtimen virrat eivät ole noussut, luulisin liittimien lämmön nousun johtuvan löysästä liitoksesta :arskat:
Jees, eli vastuksen tulee kasvaa todella paljon jotta muovi rupee sulamaan. Eikös se niin ole, että vastuksen kasvaessa tehonhäviö tms lämpöhävikkikin kasvaa. Toisaalta onhan ns.työvalot polttaneet piloille heijastinpintoja umpioissa monessakin koslassa, muttei sentään liittimiä.

12 vee systeemeissä ei luulisi virran/jännitteen/resistanssin kasvavan niin suureksi, että alkaisi muovia sulattamaan ....... oikealla piuhoituksella. Autoissa ollut vaikka millaiset viritykset muttei tuollaista ole koskaan päässyt syntymään ...... noh mistäs minä mittään tiedä ...... kunhan luulen vaan.

Noh mutta onhan näitä säästösyitä joka fapriikissa miksei siis Sukisukillakin.

Tämä tästä osaltani. :tyhmamina:
Esa

2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500
Vastaa Viestiin