VAROITUS Saksan lamppuloista....! - ...tulipalon vaara....
....eli jos omaatte Saksasta tuotuja lamppuja ja valossa on huono kosketus....olkaa tarkkaavaisia...pocan mopossa oli ja uusi lamppukin saatiin takuuseen....MUTTA....vanha lamppu,huonoine kosketuksineen oli jo sulattanut lampun kannan(mopossa) epämääräiseksi möhkäleeksi....VAROITUKSEN sananen siis!!!!
:unclesam:
ps. nyt toki kunnossa mopo ja valo..... =)
:unclesam:
ps. nyt toki kunnossa mopo ja valo..... =)
Juu,perjantaina lopetti sit lyhyt valo pelaamisen...luulin et se oli palanu...lamppu pois ja mitä v###ua... lanka ehjä, mut kanta snadisti sulanut... :thumndown
...noh lähtipä se sininen lamppu maatakiertävälle radalle ja normi lamppu tilalle...nyt pelaa,mut oli kyllä V-käyrä aika tapissa...
ps.on se lamppu tallessa ja MYYTÄVÄNÄ jos joku haluu ostaa
...noh lähtipä se sininen lamppu maatakiertävälle radalle ja normi lamppu tilalle...nyt pelaa,mut oli kyllä V-käyrä aika tapissa...
ps.on se lamppu tallessa ja MYYTÄVÄNÄ jos joku haluu ostaa
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray
King of team purzzi :rasberry:
King of team purzzi :rasberry:
...eipäs 'viisastella' siellä takarivissä....
...lamput ovat tasan samantasoiset wattimäärältään(kun onpi vakiot) kuin tavallisetkin,joten en jaksa uskoa tuota johtojen vaihtoa tarpeelliseksi....toki,kun kyseessä on aidot xenonit taikka tehokkaammat ns. työvalot niin siinätapauksessa tietty...ei normitehoisissa sinivaloissa....en usko....(myytin särkijä).....
:unclesam:
...lamput ovat tasan samantasoiset wattimäärältään(kun onpi vakiot) kuin tavallisetkin,joten en jaksa uskoa tuota johtojen vaihtoa tarpeelliseksi....toki,kun kyseessä on aidot xenonit taikka tehokkaammat ns. työvalot niin siinätapauksessa tietty...ei normitehoisissa sinivaloissa....en usko....(myytin särkijä).....
:unclesam:
Ei aidot xenonit tarvi paksumpia johtoja. Niiden tehot on pienemmät eli 35W.Agostini kirjoitti:...eipäs 'viisastella' siellä takarivissä....
...lamput ovat tasan samantasoiset wattimäärältään(kun onpi vakiot) kuin tavallisetkin,joten en jaksa uskoa tuota johtojen vaihtoa tarpeelliseksi....toki,kun kyseessä on aidot xenonit taikka tehokkaammat ns. työvalot niin siinätapauksessa tietty...ei normitehoisissa sinivaloissa....en usko....(myytin särkijä).....
:unclesam:
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
Siihen ei auta paksumpi johto. Täytyis laitaa lämmön eristys sukkaa johtojen päälle.böltsi kirjoitti:elikkä siis umpion sisällä oleva lämpö
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
Jos lampun teho kasvaa, myös sen tarvitsema virta kasvaa. Koska virta johtimessa kasvaa, kasvaa myöskin resistanssi, siksi ymmärtääkseni johtimen poikkipinta-alaa pitää kasvattaa ??? Ilmiötä kutsuttiin joskus oomin laiksi Jos johtimen virrat eivät ole noussut, luulisin liittimien lämmön nousun johtuvan löysästä liitoksesta
Jaa en tiedä sit...12v 55w lampun speksit,eli samat ku originellissä...
Alkuperäiset piuhat on kyllä todella heräte johtoja... :thumndown ja siks juuri tilasin ko.spekseillä nuo lamput...no enivei, pinna palo,valot palaa ja pyörä Ei palanu :laugh:
Alkuperäiset piuhat on kyllä todella heräte johtoja... :thumndown ja siks juuri tilasin ko.spekseillä nuo lamput...no enivei, pinna palo,valot palaa ja pyörä Ei palanu :laugh:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray
King of team purzzi :rasberry:
King of team purzzi :rasberry:
Jees, eli vastuksen tulee kasvaa todella paljon jotta muovi rupee sulamaan. Eikös se niin ole, että vastuksen kasvaessa tehonhäviö tms lämpöhävikkikin kasvaa. Toisaalta onhan ns.työvalot polttaneet piloille heijastinpintoja umpioissa monessakin koslassa, muttei sentään liittimiä.Jardze kirjoitti:Ilmiötä kutsuttiin joskus oomin laiksi Jos johtimen virrat eivät ole noussut, luulisin liittimien lämmön nousun johtuvan löysästä liitoksesta
12 vee systeemeissä ei luulisi virran/jännitteen/resistanssin kasvavan niin suureksi, että alkaisi muovia sulattamaan ....... oikealla piuhoituksella. Autoissa ollut vaikka millaiset viritykset muttei tuollaista ole koskaan päässyt syntymään ...... noh mistäs minä mittään tiedä ...... kunhan luulen vaan.
Noh mutta onhan näitä säästösyitä joka fapriikissa miksei siis Sukisukillakin.
Tämä tästä osaltani.
Esa
2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500
2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500