K8/k9 hakkerointi... - Projektia pukkaa ?

Avatar
jbusa
Viestit: 159
Liittynyt: 26 Helmi 2008, 21:38
Paikkakunta: Varsinainen-Suomi

Viesti Kirjoittaja jbusa »

Kyllä muutama jeuro hyvään tarkoitukseen jostain kaivetaan... :;):
"Epäjärjestys on sana, jonka olemme keksineet kuvaamaan järjestystä, jota emme ymmärrä."

- Henry Miller -
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

PetriK kirjoitti:Tuo on ihan kohtuuhinta, mä ostan mielelläni 400e:llä. Tuo on softa jolla saa tienattua tien päällä monet ilmaiset kahvit ;-), edellinen ECU projekti maksoi tuhansia joten jos tässä pääsee satasilla niin se helpottaa jo paljon. Kerro vaan yhteystiedot mistä voi hankkia...

PetriK eikös pm tullut perille??




Edited By Snowman on 1235671073
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Snowman kirjoitti:PetriK eikös pm tullut perille??
Mä en oikeastaan ikinä vastaa PM:iin täällä saitilla. Sen sijaan vastaan sähköpostilla jokaiseen PM:ään - on vaan paljon nopeampaa. Eli kysytään toisin päin, tuleeko sähköpostit sulle perille ?
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Eli homma jatkuu nyt seuraavasti...

1. Rakennetaan pöydälle toimiva testiympäristö kun kaikki palikat on kasassa.
- Liittimet ja kasaus. Samassa yhteydessä Busa K2-K7 testiympäristö loppuu.
- SDS tool hankkiminen ja asennus
- STPS moottori (saadaan taistolta) ja siihen TPS vastuksen rakentaminen
- RR:n flash tool tai Renesas:n työkalu ohjelmointia varten ja ohjelmointikaapelin rakentaminen


2. Testataan nyt tiedossa olevat kartat ja parametrit testiympäristössä

3. Rakennetaan ECUeditor v2.0 jossa on K9 virittämiseen sopivat työkalut rajoittimien postamiseksi ja polttoainekarttojen muokkamiseksi. (Toivottavasti toimii myös K8:ssa.)

4. Rakennetaan ECUeditoriin datastream näyttö. Tai ainakin tutkitaan aihe - tämä on tässä vaiheessa vielä isoin kysymysmerkki ennen kuin tuo SDS on käsissä ja tiedetään kuinka helposti tietoa saadaan ulos ecusta.

Tuo on valmista ennen kesää jos mitään isoja mutkia ei tule matkaan. Tämän jälkeen mietitään mm. ilokaasukarttoja, sytkäkarttoja sekä muita ns. advanced setting ominaisuuksia mukaanlukien shifter.




Edited By PetriK on 1235676826
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Tällainenkin tipahti juuri postiluukusta tutkittavaksi ...

Kuva
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Mukana kaapelin hankinnassa, "nörtti" juttuihin ei minusta paljoa apuja, autan mitä osaan...eli....
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Nörttijutuista en tiedä mutta tuli sitten tilattua K8 testimoottori ebaystä, siinä kai tulee jotain jotain kaapeleitakin mukana. Lisäksi laitoin varmuuden vuoksi tilaukseen K8 jenkkimittaristonkin. Suzuki SDS Tool:n osalta on pieni mahdollisuus että se on ns OBD tyyppinen K-Line liityntäkaapeli joten on kohtuullisen pieni mahdollisuus että sellaisen pystyy itsekin rakentamaan. Tämä testataan kunhan projekti etenee.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Alla tilannetietoa kiinnostuneille.

Kohta tarvittaisiin luotettavaa ja luottamuksellista testausapua jotta nähdään että gen1 on säilynyt ehjänä ja että gen2 muutokset menevät perille niin kuin pitäisi.

Kuva
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4616
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Soittele kun testataan... :;):
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Juu täällä ois toi k8..valmiina testiin.
Pitääkös sitä k8 ecua "sorvata" ett saa liittimet esiin vai voiko homman hoitaa näkyvillä liittimillä??




Edited By Snowman on 1236606721
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Tänään posti toi muutamia paketteja ja homma pääsi hyvään alkuun.

Kuva
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Ei ihan vielä ihan kone käy kun SDS antaa pienen listan vikakoodeja...

Kuva
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Whoops.... :pääseinään: :comp
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Snowman kirjoitti:Juu täällä ois toi k8..valmiina testiin.
Pitääkös sitä k8 ecua "sorvata" ett saa liittimet esiin vai voiko homman hoitaa näkyvillä liittimillä??
Tuossa kuvassa yläpuolella ei ECU ole vielä missään kiinni - eli virheilmoitukset tulevat siitä että anturit puuttuvat - toisinsanoen SDS toimii hienosti.

Vastaus kysymykseen:

- Näillä näkymin pienet muutokset onnistuvat vähän ECU liitintä muuttamalla samalla tavoin kuin gen1 ECU:ssakin.

- Moottoridatan monitoroinnista ei vielä ole tietoaa että millaisen liitynnän se vaatii.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

PetriK kirjoitti:
Snowman kirjoitti:Juu täällä ois toi k8..valmiina testiin.
Pitääkös sitä k8 ecua "sorvata" ett saa liittimet esiin vai voiko homman hoitaa näkyvillä liittimillä??

Tuossa kuvassa yläpuolella ei ECU ole vielä missään kiinni - eli virheilmoitukset tulevat siitä että anturit puuttuvat - toisinsanoen SDS toimii hienosti.

Vastaus kysymykseen:

- Näillä näkymin pienet muutokset onnistuvat vähän ECU liitintä muuttamalla samalla tavoin kuin gen1 ECU:ssakin.

- Moottoridatan monitoroinnista ei vielä ole tietoaa että millaisen liitynnän se vaatii.

Pitääpä katsoa kuvat tarkemmin..piuhathan kivasti ilmas vielä..
Hyvä ett ees jollakin sytyttää :bulb:
Ja kuten oli puhettakin niin mulle riittää ainakin toistaiseksi toi huippunop rajoittimen poisto ja rpm-rajoitinta ylöspäin.




Edited By Snowman on 1236636998
Vastaa Viestiin