
K8/k9 hakkerointi... - Projektia pukkaa ?
PetriK kirjoitti:Tuo on ihan kohtuuhinta, mä ostan mielelläni 400e:llä. Tuo on softa jolla saa tienattua tien päällä monet ilmaiset kahvit, edellinen ECU projekti maksoi tuhansia joten jos tässä pääsee satasilla niin se helpottaa jo paljon. Kerro vaan yhteystiedot mistä voi hankkia...
PetriK eikös pm tullut perille??
Edited By Snowman on 1235671073
Eli homma jatkuu nyt seuraavasti...
1. Rakennetaan pöydälle toimiva testiympäristö kun kaikki palikat on kasassa.
- Liittimet ja kasaus. Samassa yhteydessä Busa K2-K7 testiympäristö loppuu.
- SDS tool hankkiminen ja asennus
- STPS moottori (saadaan taistolta) ja siihen TPS vastuksen rakentaminen
- RR:n flash tool tai Renesas:n työkalu ohjelmointia varten ja ohjelmointikaapelin rakentaminen
2. Testataan nyt tiedossa olevat kartat ja parametrit testiympäristössä
3. Rakennetaan ECUeditor v2.0 jossa on K9 virittämiseen sopivat työkalut rajoittimien postamiseksi ja polttoainekarttojen muokkamiseksi. (Toivottavasti toimii myös K8:ssa.)
4. Rakennetaan ECUeditoriin datastream näyttö. Tai ainakin tutkitaan aihe - tämä on tässä vaiheessa vielä isoin kysymysmerkki ennen kuin tuo SDS on käsissä ja tiedetään kuinka helposti tietoa saadaan ulos ecusta.
Tuo on valmista ennen kesää jos mitään isoja mutkia ei tule matkaan. Tämän jälkeen mietitään mm. ilokaasukarttoja, sytkäkarttoja sekä muita ns. advanced setting ominaisuuksia mukaanlukien shifter.
Edited By PetriK on 1235676826
1. Rakennetaan pöydälle toimiva testiympäristö kun kaikki palikat on kasassa.
- Liittimet ja kasaus. Samassa yhteydessä Busa K2-K7 testiympäristö loppuu.
- SDS tool hankkiminen ja asennus
- STPS moottori (saadaan taistolta) ja siihen TPS vastuksen rakentaminen
- RR:n flash tool tai Renesas:n työkalu ohjelmointia varten ja ohjelmointikaapelin rakentaminen
2. Testataan nyt tiedossa olevat kartat ja parametrit testiympäristössä
3. Rakennetaan ECUeditor v2.0 jossa on K9 virittämiseen sopivat työkalut rajoittimien postamiseksi ja polttoainekarttojen muokkamiseksi. (Toivottavasti toimii myös K8:ssa.)
4. Rakennetaan ECUeditoriin datastream näyttö. Tai ainakin tutkitaan aihe - tämä on tässä vaiheessa vielä isoin kysymysmerkki ennen kuin tuo SDS on käsissä ja tiedetään kuinka helposti tietoa saadaan ulos ecusta.
Tuo on valmista ennen kesää jos mitään isoja mutkia ei tule matkaan. Tämän jälkeen mietitään mm. ilokaasukarttoja, sytkäkarttoja sekä muita ns. advanced setting ominaisuuksia mukaanlukien shifter.
Edited By PetriK on 1235676826
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Mukana kaapelin hankinnassa, "nörtti" juttuihin ei minusta paljoa apuja, autan mitä osaan...eli....
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Nörttijutuista en tiedä mutta tuli sitten tilattua K8 testimoottori ebaystä, siinä kai tulee jotain jotain kaapeleitakin mukana. Lisäksi laitoin varmuuden vuoksi tilaukseen K8 jenkkimittaristonkin. Suzuki SDS Tool:n osalta on pieni mahdollisuus että se on ns OBD tyyppinen K-Line liityntäkaapeli joten on kohtuullisen pieni mahdollisuus että sellaisen pystyy itsekin rakentamaan. Tämä testataan kunhan projekti etenee.
Soittele kun testataan... 

Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tuossa kuvassa yläpuolella ei ECU ole vielä missään kiinni - eli virheilmoitukset tulevat siitä että anturit puuttuvat - toisinsanoen SDS toimii hienosti.Snowman kirjoitti:Juu täällä ois toi k8..valmiina testiin.
Pitääkös sitä k8 ecua "sorvata" ett saa liittimet esiin vai voiko homman hoitaa näkyvillä liittimillä??
Vastaus kysymykseen:
- Näillä näkymin pienet muutokset onnistuvat vähän ECU liitintä muuttamalla samalla tavoin kuin gen1 ECU:ssakin.
- Moottoridatan monitoroinnista ei vielä ole tietoaa että millaisen liitynnän se vaatii.
PetriK kirjoitti:Snowman kirjoitti:Juu täällä ois toi k8..valmiina testiin.
Pitääkös sitä k8 ecua "sorvata" ett saa liittimet esiin vai voiko homman hoitaa näkyvillä liittimillä??
Tuossa kuvassa yläpuolella ei ECU ole vielä missään kiinni - eli virheilmoitukset tulevat siitä että anturit puuttuvat - toisinsanoen SDS toimii hienosti.
Vastaus kysymykseen:
- Näillä näkymin pienet muutokset onnistuvat vähän ECU liitintä muuttamalla samalla tavoin kuin gen1 ECU:ssakin.
- Moottoridatan monitoroinnista ei vielä ole tietoaa että millaisen liitynnän se vaatii.
Pitääpä katsoa kuvat tarkemmin..piuhathan kivasti ilmas vielä..
Hyvä ett ees jollakin sytyttää

Ja kuten oli puhettakin niin mulle riittää ainakin toistaiseksi toi huippunop rajoittimen poisto ja rpm-rajoitinta ylöspäin.
Edited By Snowman on 1236636998