K8 whitepower

Turbo Busanistien oma foorumi. Turbolla pääsee ja lujaa :D
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Saapui tänään softa, ja johto Helsingistä. Vielä ei alkanut "jutella" tietokone xpress-boxin kanssa, epäillään, ettei usb/com muunnoskaapelista tykkää xpress-box. Kunhan saan konetta, jossa oikea com-portti, selviää toivottavasti sekin asia. Eiköhän jollakin päästä kierrosluku tietoa tutkimaan, ainakin oskiloskoopin pitäs auttaa... Päivän kysymys: Onko järkeä kytkeä kuvan mukaisesti ali-/ylipaine letku viidakko? Vanhassa busassa tuplaletkut, jossa toiseen linjaan kytketty muut laitteet, ja toiseen pyörän oma map-anturi takaiskuventtiilin kanssa, se toimii, toimiikohan tämä kytkentä? Tässä uudessa kun vain yhdet letkut...


kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

BussiJussi kirjoitti:Saapui tänään softa, ja johto Helsingistä. Vielä ei alkanut "jutella" tietokone xpress-boxin kanssa, epäillään, ettei usb/com muunnoskaapelista tykkää xpress-box. Kunhan saan konetta, jossa oikea com-portti, selviää toivottavasti sekin asia. Eiköhän jollakin päästä kierrosluku tietoa tutkimaan, ainakin oskiloskoopin pitäs auttaa... Päivän kysymys: Onko järkeä kytkeä kuvan mukaisesti ali-/ylipaine letku viidakko? Vanhassa busassa tuplaletkut, jossa toiseen linjaan kytketty muut laitteet, ja toiseen pyörän oma map-anturi takaiskuventtiilin kanssa, se toimii, toimiikohan tämä kytkentä? Tässä uudessa kun vain yhdet letkut...


kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...
Eipä taida todellisia paineita xpress map,säädin ja mittari saada noin kytkettynä...riippuen mitä takaisku antaa läpi!!! kokeile pistää vielä tiukka kuristin letkuun ennen omaa map-anturia ja takaiskua....... Niin ,mikäli ei voi rakentaa omaa linjaa niille.
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

BussiJussi kirjoitti:Saapui tänään softa, ja johto Helsingistä. Vielä ei alkanut "jutella" tietokone xpress-boxin kanssa, epäillään, ettei usb/com muunnoskaapelista tykkää xpress-box. Kunhan saan konetta, jossa oikea com-portti, selviää toivottavasti sekin asia. Eiköhän jollakin päästä kierrosluku tietoa tutkimaan, ainakin oskiloskoopin pitäs auttaa... Päivän kysymys: Onko järkeä kytkeä kuvan mukaisesti ali-/ylipaine letku viidakko? Vanhassa busassa tuplaletkut, jossa toiseen linjaan kytketty muut laitteet, ja toiseen pyörän oma map-anturi takaiskuventtiilin kanssa, se toimii, toimiikohan tämä kytkentä? Tässä uudessa kun vain yhdet letkut...


kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...
Mihin com-porttiin usb/com kikkula meni? Sillä on monesti suuri merkitys noiden softien toimimisen kannalta.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

kajbusa kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:Saapui tänään softa, ja johto Helsingistä. Vielä ei alkanut "jutella" tietokone xpress-boxin kanssa, epäillään, ettei usb/com muunnoskaapelista tykkää xpress-box. Kunhan saan konetta, jossa oikea com-portti, selviää toivottavasti sekin asia. Eiköhän jollakin päästä kierrosluku tietoa tutkimaan, ainakin oskiloskoopin pitäs auttaa... Päivän kysymys: Onko järkeä kytkeä kuvan mukaisesti ali-/ylipaine letku viidakko? Vanhassa busassa tuplaletkut, jossa toiseen linjaan kytketty muut laitteet, ja toiseen pyörän oma map-anturi takaiskuventtiilin kanssa, se toimii, toimiikohan tämä kytkentä? Tässä uudessa kun vain yhdet letkut...


kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...

Eipä taida todellisia paineita xpress map,säädin ja mittari saada noin kytkettynä...riippuen mitä takaisku antaa läpi!!! kokeile pistää vielä tiukka kuristin letkuun ennen omaa map-anturia ja takaiskua....... Niin ,mikäli ei voi rakentaa omaa linjaa niille.

Mites sitten tällainen kytkentä. Eli map-anturi haistelis vaan alipainetta, ei menis olleenkaan paineenpuolelle...? Eli ulospäin ei puhkuis, olis vaan ennen map-anturia toi takaisku venttiili...

kuva 2
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

BussiJussi kirjoitti:
kajbusa kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:Saapui tänään softa, ja johto Helsingistä. Vielä ei alkanut "jutella" tietokone xpress-boxin kanssa, epäillään, ettei usb/com muunnoskaapelista tykkää xpress-box. Kunhan saan konetta, jossa oikea com-portti, selviää toivottavasti sekin asia. Eiköhän jollakin päästä kierrosluku tietoa tutkimaan, ainakin oskiloskoopin pitäs auttaa... Päivän kysymys: Onko järkeä kytkeä kuvan mukaisesti ali-/ylipaine letku viidakko? Vanhassa busassa tuplaletkut, jossa toiseen linjaan kytketty muut laitteet, ja toiseen pyörän oma map-anturi takaiskuventtiilin kanssa, se toimii, toimiikohan tämä kytkentä? Tässä uudessa kun vain yhdet letkut...


kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...

Eipä taida todellisia paineita xpress map,säädin ja mittari saada noin kytkettynä...riippuen mitä takaisku antaa läpi!!! kokeile pistää vielä tiukka kuristin letkuun ennen omaa map-anturia ja takaiskua....... Niin ,mikäli ei voi rakentaa omaa linjaa niille.

Mites sitten tällainen kytkentä. Eli map-anturi haistelis vaan alipainetta, ei menis olleenkaan paineenpuolelle...? Eli ulospäin ei puhkuis, olis vaan ennen map-anturia toi takaisku venttiili...

kuva 2
Teoriassa kyllä, mutta käytännössä.. ei tiedä... vaatii varmaan todella "herkän" takaiskun.

Miten olis jos vielä lisäis toisen "herkän" takaiskun välille takaisku=> map t-haaralla ulos... pääsis ilma purkautumaan välistä pois.. :bulb:
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Seuraava luku tähän projektiin...Xpressenin boxiin PÄÄSTIIN SISÄÄN!! JEE! (tiedonkerjuu expertti siis pääsi) Saatiin toimimaan usb/com muutoskaapelilla mokoma boxi. Tyhjäkäynnillä näytti oikeaa rpm. tietoa, milli kaasua, ja oltiin äärikierroksilla...HMN... Sitten kierrosluku signaalin kimppuun oskiloskoopilla vai mikäseoli... Ruiskusuuttimen signaali oli vääränlaista, eikun puolan signaalia mittailemaan. Se vaikutti oikealta, ja sillä alkoi rokata lisäruisku!!! Toinen JEE!!! Ahtismittarilta saatiin painetieto tiedonkerjuuseen, josta nyt saadaan luettua siis ahtopaine (ahtoloita täällä savossa), Kaasunasento (kuasu), ja rpm, tieto... Väkisinkin alkaa projekti hyvältä näyttää. seuraavaksi ulkonäkö puolen kimppuun, ja varaamaan penkitys aikaa. Eiköhän tämä vihdoinkin ala hyvältä näyttää. SUURKIITOKSET tiedonkerjuu expertille!!!

:turbobusa:
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Hieno homma! Nääkkös ny, kyllä ne onkelmat ratkee kukin aikanaan. :thumbup:
Club 100 m/s
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Pyörä ekankerran näillä lumilla ulkoilmaa haistelemassa, pari kuvaakin piti tietty ottaa....

klix

Hienosti jää mustax tervattu coolerin pääty kateverkkojen alle näkymättömiin....

Kytkinkin "HEITTÄMÄLLÄ" katteiden alle....

klax

Osia puuttuu, mutta kyllä tää kasaantuu vielä...

klox
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

BussiJussi kirjoitti:Pyörä ekankerran näillä lumilla ulkoilmaa haistelemassa, pari kuvaakin piti tietty ottaa....

klix

Hienosti jää mustax tervattu coolerin pääty kateverkkojen alle näkymättömiin....

Kytkinkin "HEITTÄMÄLLÄ" katteiden alle....

klax

Osia puuttuu, mutta kyllä tää kasaantuu vielä...

klox

Otit ämyristä "merkki" tarran pois . . .


Mitä mieltä olet nykyään kun joku viriputkea laittaessaan toteaa:

Oli todella ahdasta . . .




Saat sen tiedonkeruu exxelin illalla.
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Kekku kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:Pyörä ekankerran näillä lumilla ulkoilmaa haistelemassa, pari kuvaakin piti tietty ottaa....

klix

Hienosti jää mustax tervattu coolerin pääty kateverkkojen alle näkymättömiin....

Kytkinkin "HEITTÄMÄLLÄ" katteiden alle....

klax

Osia puuttuu, mutta kyllä tää kasaantuu vielä...

klox

Otit ämyristä "merkki" tarran pois . . .


Mitä mieltä olet nykyään kun joku viriputkea laittaessaan toteaa:

Oli todella ahdasta . . .




Saat sen tiedonkeruu exxelin illalla.
Jep, merkkitarra lähti vex, mutta uudet tulee tilalle...Kuka sitä ilman e-merkittyä vaimentajaa ajelis!!? Ja Yoshimura on aina ollut mun juttu, niinpä siis tälläkin kertaa... Joo, kyllä tuo ahtaus on ihan suhteellinen käsite... Joutu senverta antaa perix, et parisenttiä jää katteet leveämmälle alhaalta kuin orkkis! Onnex duunattu alakolmiomuovi, näyttää liki orkkikselta! Pitäs nyt päästä ennen penkitystä senverta kokeilee tielle, että näkis miten esim. map-anturi toimis ahtopaineilla. Ja tietty muutkin hilppeet! Paikoilllaan pyörittäessä toimii ok, mut silloin ollaankin alipaineella, ja reilusti vielä.
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

BussiJussi kirjoitti:
Kekku kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:Pyörä ekankerran näillä lumilla ulkoilmaa haistelemassa, pari kuvaakin piti tietty ottaa....

klix

Hienosti jää mustax tervattu coolerin pääty kateverkkojen alle näkymättömiin....

Kytkinkin "HEITTÄMÄLLÄ" katteiden alle....

klax

Osia puuttuu, mutta kyllä tää kasaantuu vielä...

klox

Otit ämyristä "merkki" tarran pois . . .


Mitä mieltä olet nykyään kun joku viriputkea laittaessaan toteaa:

Oli todella ahdasta . . .




Saat sen tiedonkeruu exxelin illalla.

Jep, merkkitarra lähti vex, mutta uudet tulee tilalle...Kuka sitä ilman e-merkittyä vaimentajaa ajelis!!? Ja Yoshimura on aina ollut mun juttu, niinpä siis tälläkin kertaa... Joo, kyllä tuo ahtaus on ihan suhteellinen käsite... Joutu senverta antaa perix, et parisenttiä jää katteet leveämmälle alhaalta kuin orkkis! Onnex duunattu alakolmiomuovi, näyttää liki orkkikselta! Pitäs nyt päästä ennen penkitystä senverta kokeilee tielle, että näkis miten esim. map-anturi toimis ahtopaineilla. Ja tietty muutkin hilppeet! Paikoilllaan pyörittäessä toimii ok, mut silloin ollaankin alipaineella, ja reilusti vielä.
Kertakaikkiaan onnistunut kokoonpano, hyvältä näyttää :mosh:
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

On se hiano :D :O
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Juu, Värikin kohillaan . :D :D
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Asialliselta näyttää sekä ennen kaikkea nopealta! :thumbup:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Piku edistystä tälläkin saralla. Tänään saatiin sisäänajoja ajettua penkissä, jopa hieman ahtopaineilllakin kävi. Ei antanut pikkupaineilla ainakaan FI-valoa, takaiskuvirityksen takia kenties? Penkin softa ei toiminut, ja pelkästään sisään ajoja pyrittiin tekemään...Sen kunniaksi tällaista...

Klix

Toivottavasti viikon sisään jotain muutakin edistystä?!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Vastaa Viestiin