Pyöränlaakerit

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
75-1210773054

Viesti Kirjoittaja 75-1210773054 »

Ootteko missä kilsoissa joutunut vaihtamaan eteen/taakse pyöränlaakereita??
100-1133255914

Viesti Kirjoittaja 100-1133255914 »

Etupäähän 24 tkm. Olivat aivan paskana. Pistin molemmilta puolilta suojatut ja nyt ovat kestäneet hyvin. Takana vielä ilmeisesti alkuperäiset. Ajettu 44 tkm.
75-1210773054

Viesti Kirjoittaja 75-1210773054 »

Jep. Mulla myös ajettu noin 24tkm ja molemmat päät uusiksi. Ihmettelin vaan että noinko vähän ne kestää, mutta ei ilmeisesti kovinkaan harvinaista.
Avatar
Jorgos
Viestit: 345
Liittynyt: 09 Helmi 2007, 07:21
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorgos »

Vanhalla K2 meni 42 tkm ja reissussa takapäästä laakerit paskaksi, keskisuomessa, vauhtia ~120 kmh loivassa mutkassa, aika jänskä tilanne kun alkoi rengas vipottamaan siihen malliin että otti molemmilta puolilta kiinni takahaarukkaan... :thumbdown: noh,vakuutusyhtiön piikkiin korjaamolle ja matka jatkui.



Edited By Jorgos on 1229324549
Born to be wild...paitsi himas.

Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Avatar
toimeve
Viestit: 2616
Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...tais olla reilut 42tkm minullaki ajetut...ei senthän vielä juminu täysin, mutta kyllä vaihon yhteyessä kuulemma oli meleko finaalissa, häjin tuskin sormilla sai pyöritettyä ja seki kuulemma heikosti :oho:

No, onneksi ei tienpäällä hajonnu kuitenkhan. Vaihatan jatkossa vähän tihiämphän.
SMR

322,39 kmh 2017 Kauhava

Pienen pojan elämää!

**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Suosittelen vaihtamaan ehjänä, kilometreihin en ota kantaa mutta vaikkapa parin kauden välein. Ei ne kustannuksena niin isoa lovea lompakkoon tee. Nimittäin ne ulkokoolit on vittumainen onkia vanteesta sen jälkeen kun se laakeri leviää. Nimimerkillä "kahdesti tehny"...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Minkähän virheen olen tehnyt kun etupyörän laakerit kesti vajaa 2tkm. Ruostetta sisällä ja sellain nypellys kävi pyörittäessä. Sivusuojat oli ehjät enkä oo painepesurilla ruutannu. Miten kannattaa etupyörän "uiva" puoli asettaa oikeeseen kohtaan ?
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

45tkm mittarissa, ja alkuperäisillä mennään.. VOIS tietysti olla viisainta vaihtaa.. :p
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

n. 20tkm välein vaihdettu.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
koska
Viestit: 128
Liittynyt: 28 Syys 2006, 22:02
Paikkakunta: Koivusyrjä 7 C, 02130 Espoo

Viesti Kirjoittaja koska »

Jossain 40 tkm paikkeilla tuli vaihdettua eteen (tais olla 2007)... olisi ollut "ehkä" aiheellista vaihtaa jo aiemmin:
Etulaakerit heikossa hapessa

Sorry kuvien huono laatu...
Do or do not, there is no try...
83-1085581541

Viesti Kirjoittaja 83-1085581541 »

snuggles kirjoitti:Minkähän virheen olen tehnyt kun etupyörän laakerit kesti vajaa 2tkm. Ruostetta sisällä ja sellain nypellys kävi pyörittäessä. Sivusuojat oli ehjät enkä oo painepesurilla ruutannu. Miten kannattaa etupyörän "uiva" puoli asettaa oikeeseen kohtaan ?
Olisko sattunu vain huonot laakerit.. Varsinkin jos ostaa halppis laakerit niin voi olla että ne on jo valmiiksi kuivat uutena.
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Onko kellään tietoa noista suojista kun tulee erikseen että onko ne NBR kumia Vai EPDM ?
Ja laakerit vissii tarvis olla molemmin puolin suojattuja ?
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

MGa kirjoitti:Onko kellään tietoa noista suojista kun tulee erikseen että onko ne NBR kumia Vai EPDM ?
Ja laakerit vissii tarvis olla molemmin puolin suojattuja ?
Alkuperäiset on muistaakseni vain toiselta puolen suojatut, tarvikkeena olen itse käyttänyt molemmin puolin suojattuja. Kumimateriaalista ei mitään hajua, liekö tuolla niin merkitystä?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Martta
Viestit: 695
Liittynyt: 04 Loka 2004, 08:56
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Martta »

Mulla ainakin meni ekasta bussukasta jarrulävyt vintturalleen, kun ei heti tienny mistä nypytys jarruttaessa johtuu. Talvella sit huollon yhteydessä sekin selvis.
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

jarim kirjoitti:
MGa kirjoitti:Onko kellään tietoa noista suojista kun tulee erikseen että onko ne NBR kumia Vai EPDM ?
Ja laakerit vissii tarvis olla molemmin puolin suojattuja ?

Alkuperäiset on muistaakseni vain toiselta puolen suojatut, tarvikkeena olen itse käyttänyt molemmin puolin suojattuja. Kumimateriaalista ei mitään hajua, liekö tuolla niin merkitystä?
Katoin tuosta tyypistä kun olit laittanut toiseen topiciin, että juu 2puolisia oot käytelly.
No katotaan mitä materiaalia ne stefat löytyy..
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Vastaa Viestiin