Vaihteiston takkuaminen - reippaamissa kiihytyksissä

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

akseli kirjoitti:nämä viathan saattavat löytyä nupista joka säätää jalkaterän ja sormien liikeratoja ja ajoitusta :p kuskiin kohdistuvat voimat saavat sen sekaisin
:bowdown: :bowdown: Tuo oli kyllä niin hyvin sanottu, että otan käyttöön samantien.
84-1112789636

Viesti Kirjoittaja 84-1112789636 »

Pykälä ei menepäälle reippaassa kiihdytyksessä ! veikkaisin ongelman olevan nilkassa ei pyörässä, Kiihdyttäessä jalka jää nostamaan vaihdekiksiä ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa ja kun nostoa on valmiiksi ei vaihdesiirtäjän rumpu voi kääntyä että kolmonen menisi päälle. Uskoisin että Kujollakin on kokemusta vastaavasta ongelmasta kiihdytys uran alku ajoilta ? Ainakin itse painin saman ongelman kanssa kun aloitin Drag race harrastuksen vuosituhannen vaihteessa. Terveisin Tuomo SGB 152
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Kyllä tuota joskus tapahtui, mistä Tuomo kertoi. Busan vaihteiston takkuaminen kiihottelutouhuissa loppui kertaheitolla, kun käänsin kaavion nurinpäin. Onnistuu -01 ja uudemmissa, vanhemmissa jostain syysta vaihdelinkku sen verran pidempi, ettei mahdu nurinpäin ilman modausta.
Suosittelen kaikkia edes kokeilemaan kaavion kääntämistä, itse ainakaan en näe siinä ainuttakaan huonoa puolta. Tietysti alkuun täytyy varoa muistihäiriöitä, mutta aika nopeasti jalka oppii polkemaan isompaa.
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Ohessa kuva käännetystä vivusta.. Kaavio nurin
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
72-1087041485

Viesti Kirjoittaja 72-1087041485 »

RHead kirjoitti:Ohessa kuva käännetystä vivusta.. Kaavio nurin
Tuo muuten rohkaisi paljon, näpräilin minäkin sen noin päin, kun ei tahdo saada aina isompia vaihteita silmään. Tietty ois siitä varmaan muutenkin selvinnyt, mutta onhan se kiva kokeilla tuotakin... :D
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Käyttökelpoinen vinkki kaavionkääntäjille: laita vaikka maalarinteippi mittarin alaosaan muistuttamaan kaaviosta. Pidemmillä siirtymillä voi
unohtua epähuomiossa. Sitten kun on vähän aikaa totutellut, joutaa teippi pois.
Avatar
Esabusa
Viestit: 273
Liittynyt: 23 Touko 2004, 23:46
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esabusa »

Joopa joo........ uskokoon ken tahtoo noihin ns.huoltoihin.

Tuossa Sunnuntaina vaihdeltiin nuo teräspunosjarruletkut paikalle ja samalla katsottiin myös kytkinnesteet, niitäpä ei paljon ollut tarkasteltu aiemmin. Joten vaihdoimme kummatkin nyt sitten kerralla, ja nyt alustavan tutkimuksen mukaan tuo nopeahko kiihdyttäminen enää takkuakaan vaihdetta.

Tuo litku mitä uitettiin oli jotain Motul 5.1 tms........
Esa

2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500
74-1113415705

Viesti Kirjoittaja 74-1113415705 »

Käytin Busan just 1000km huollossa. Siellä kysellessäni tuota (itsekin huomaamani) kutoselle vaihtamisen takkuamista minulle kerrottiin, että ketjun oikealla kireydellä on melko suuri merkitys tuohon tökkimiseen. Tästä taisikin joku tuossa aikaisemmin mainita. Joka tapauksessa nyt kun ketjut on "oikeassa" kireydessä ei ainakaan vielä ole tökkimistä ilmennyt. Mutta tietty öljyissäkin on eroja...
Avatar
jummijammi
Viestit: 300
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
Paikkakunta: pohojammaa

Viesti Kirjoittaja jummijammi »

Kujo kirjoitti:Käyttökelpoinen vinkki kaavionkääntäjille: laita vaikka maalarinteippi mittarin alaosaan muistuttamaan kaaviosta. Pidemmillä siirtymillä voi
unohtua epähuomiossa. Sitten kun on vähän aikaa totutellut, joutaa teippi pois.

Juupajuu. Pitää vissiin tuo teippi liimata...
Busa00:n kans vähän kiihytettiin, kakkosella "keula ilmaan kytkettynä" noin 170km/h, jonka jälkeen vaihde YLÖSPÄIN elikkäs ykkösselle.. Perkule, että tuli hyvät sladit :tyhmamina:
Silmämääräisesti vähän ehkä ketjut veny, mutta ei onneksi pahempaa.....
181,25 MPH KLUPI Himanka :D............... 10,1/222
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

kyllä öljyissä on näköjään eroja.... minullakin takkus vaihteet kiihdyttäess========> huollossa vaihtoivat castroilit sisään........toimii hienosti


Edellisessä busassa käytin Mobil1 ...siinäkin takkus hieman...
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Vastaa Viestiin