Tuo oli kyllä niin hyvin sanottu, että otan käyttöön samantien.akseli kirjoitti:nämä viathan saattavat löytyä nupista joka säätää jalkaterän ja sormien liikeratoja ja ajoitusta :p kuskiin kohdistuvat voimat saavat sen sekaisin
Vaihteiston takkuaminen - reippaamissa kiihytyksissä
Pykälä ei menepäälle reippaassa kiihdytyksessä ! veikkaisin ongelman olevan nilkassa ei pyörässä, Kiihdyttäessä jalka jää nostamaan vaihdekiksiä ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa ja kun nostoa on valmiiksi ei vaihdesiirtäjän rumpu voi kääntyä että kolmonen menisi päälle. Uskoisin että Kujollakin on kokemusta vastaavasta ongelmasta kiihdytys uran alku ajoilta ? Ainakin itse painin saman ongelman kanssa kun aloitin Drag race harrastuksen vuosituhannen vaihteessa. Terveisin Tuomo SGB 152
Kyllä tuota joskus tapahtui, mistä Tuomo kertoi. Busan vaihteiston takkuaminen kiihottelutouhuissa loppui kertaheitolla, kun käänsin kaavion nurinpäin. Onnistuu -01 ja uudemmissa, vanhemmissa jostain syysta vaihdelinkku sen verran pidempi, ettei mahdu nurinpäin ilman modausta.
Suosittelen kaikkia edes kokeilemaan kaavion kääntämistä, itse ainakaan en näe siinä ainuttakaan huonoa puolta. Tietysti alkuun täytyy varoa muistihäiriöitä, mutta aika nopeasti jalka oppii polkemaan isompaa.
Suosittelen kaikkia edes kokeilemaan kaavion kääntämistä, itse ainakaan en näe siinä ainuttakaan huonoa puolta. Tietysti alkuun täytyy varoa muistihäiriöitä, mutta aika nopeasti jalka oppii polkemaan isompaa.
Tuo muuten rohkaisi paljon, näpräilin minäkin sen noin päin, kun ei tahdo saada aina isompia vaihteita silmään. Tietty ois siitä varmaan muutenkin selvinnyt, mutta onhan se kiva kokeilla tuotakin...RHead kirjoitti:Ohessa kuva käännetystä vivusta.. Kaavio nurin
Joopa joo........ uskokoon ken tahtoo noihin ns.huoltoihin.
Tuossa Sunnuntaina vaihdeltiin nuo teräspunosjarruletkut paikalle ja samalla katsottiin myös kytkinnesteet, niitäpä ei paljon ollut tarkasteltu aiemmin. Joten vaihdoimme kummatkin nyt sitten kerralla, ja nyt alustavan tutkimuksen mukaan tuo nopeahko kiihdyttäminen enää takkuakaan vaihdetta.
Tuo litku mitä uitettiin oli jotain Motul 5.1 tms........
Tuossa Sunnuntaina vaihdeltiin nuo teräspunosjarruletkut paikalle ja samalla katsottiin myös kytkinnesteet, niitäpä ei paljon ollut tarkasteltu aiemmin. Joten vaihdoimme kummatkin nyt sitten kerralla, ja nyt alustavan tutkimuksen mukaan tuo nopeahko kiihdyttäminen enää takkuakaan vaihdetta.
Tuo litku mitä uitettiin oli jotain Motul 5.1 tms........
Esa
2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500
2002 2xSS1000
2003 3xSS1000, BB1500
Käytin Busan just 1000km huollossa. Siellä kysellessäni tuota (itsekin huomaamani) kutoselle vaihtamisen takkuamista minulle kerrottiin, että ketjun oikealla kireydellä on melko suuri merkitys tuohon tökkimiseen. Tästä taisikin joku tuossa aikaisemmin mainita. Joka tapauksessa nyt kun ketjut on "oikeassa" kireydessä ei ainakaan vielä ole tökkimistä ilmennyt. Mutta tietty öljyissäkin on eroja...
- jummijammi
- Viestit: 300
- Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
- Paikkakunta: pohojammaa
Kujo kirjoitti:Käyttökelpoinen vinkki kaavionkääntäjille: laita vaikka maalarinteippi mittarin alaosaan muistuttamaan kaaviosta. Pidemmillä siirtymillä voi
unohtua epähuomiossa. Sitten kun on vähän aikaa totutellut, joutaa teippi pois.
Juupajuu. Pitää vissiin tuo teippi liimata...
Busa00:n kans vähän kiihytettiin, kakkosella "keula ilmaan kytkettynä" noin 170km/h, jonka jälkeen vaihde YLÖSPÄIN elikkäs ykkösselle.. Perkule, että tuli hyvät sladit
Silmämääräisesti vähän ehkä ketjut veny, mutta ei onneksi pahempaa.....
181,25 MPH KLUPI Himanka ............... 10,1/222