Busan rallatus selvis!

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
kalle
Viestit: 253
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 15:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kalle »

Syynä oli irronnut nokka-akselin asennontunnistin!

Kannattaa tsekata pultit, jos kone alkaa pikku hiljaa äänekkäämmin rallattamaan...., nyt käy kuin uusi!
Tunnistin sijaitsee venttiilikopan laidassa.
Peltsi
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

missä semmotteet pultit on? het kun näkee juttua sivuäänistä ni eiköhän niitä jo omastaankin kuule!
Peltsi
Viestit: 41
Liittynyt: 12 Tammi 2005, 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

anteeks, kiitos ja näkemiin ...siis tarkoitin tarkempaa sijaintia!
Avatar
kalle
Viestit: 253
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 15:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kalle »

Peltsi kirjoitti:
Venakopan reunassa on anturi, joka on kahdella mutterilla
kiinni. Kun mutterit löystyy, pääsee anturi nousemaan
o-renkaan varaan ja silloin kaikki on ihan sekaisin ja
rallattaa. Lopulta pomppaa ulos ja jättää tielle ellei sitten
kone poksahda ennen sitä....
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Moottori käy vaikka ilman koko anturia, anturin antamaa tietoa tarvitaan vain käynnistysvaiheessa kertomaan ECU:lle mikä sylinteri on sytytysvuorossa. Eli korvaa osittain kampiakselilla olevan "syttypyörän" tai "pick-up coilin"
Tässä tapauksessa löystynyt anturi päästi kopan sisältä kuuluvat mekaaniset äänet kuskin korviin, mitään vauriota tuo ei välittömästi aiheuta, jollei öljyn roiskumista lueta sellaiseksi.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Kummalla puolen konetta tuollainen anturi on? Ei noista räjäytyskuvista ainakaan oikein selvinnyt?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
kalle
Viestit: 253
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 15:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kalle »

Kujo kirjoitti:Moottori käy vaikka ilman koko anturia, anturin antamaa tietoa tarvitaan vain käynnistysvaiheessa kertomaan ECU:lle mikä sylinteri on sytytysvuorossa. Eli korvaa osittain kampiakselilla olevan "syttypyörän" tai "pick-up coilin"
Tässä tapauksessa löystynyt anturi päästi kopan sisältä kuuluvat mekaaniset äänet kuskin korviin, mitään vauriota tuo ei välittömästi aiheuta, jollei öljyn roiskumista lueta sellaiseksi.
Ei kyllä se oli sellainen pärinä, ettei varmasti ollut
moottorin mekaanisia ääniä. Aluksi pientä räpellystä, mutta
lopulta kamala ääni.
Avatar
kalle
Viestit: 253
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 15:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kalle »

jarim kirjoitti:
Vasemmalla puolella, aikalailla tulpan lähellä.
Vastaa Viestiin