K8 whitepower
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Turbosatsi siis hankittu, tässä topicissa "projektin" laitteista, ja rakentelusta. Setti on X-pressenin "vanhankoppasen" std-setti, MCX-400 turbolla. Osat tuli Lahdesta, turbobusanistilta. Bonuksena settiin tuli mukana 6-portainen paineensäädin. sivun alimmainen Tuo paineensäädin systeemi pitää sisällään vaihtovalon, ja vaihdenäytön. Dynojetin wideband tuli samalla kertaa hankittua.
Dragracen Vesterlundille laittelin kyselyä turbomännistä. Puristukset 9,0:1 turbomännillä, ilman nostolevyä. Alunperin tarkoitus laittaa n.2,5mm nostolevy ryhmän alle, ja jätää orkkis männät. Tod.näköisesti myös säädettävät nokkapyörät olis joutunut laittamaan, koska niin paljon olisi ryhmä noussut. Nyt sitten harkinnassa noi turbomännät, joskohan kuitenkin... Epäilyttää vaan, että onkohan toi mäntäsetti 9,0:1 puristuksilla ILMAN nostolevyä...? Useimmat mäntäsetit, joita netissä katellut, kuitenkin vaativat ton nostolevyn...? Kellään tietoo asiasta?
Dragracen Vesterlundille laittelin kyselyä turbomännistä. Puristukset 9,0:1 turbomännillä, ilman nostolevyä. Alunperin tarkoitus laittaa n.2,5mm nostolevy ryhmän alle, ja jätää orkkis männät. Tod.näköisesti myös säädettävät nokkapyörät olis joutunut laittamaan, koska niin paljon olisi ryhmä noussut. Nyt sitten harkinnassa noi turbomännät, joskohan kuitenkin... Epäilyttää vaan, että onkohan toi mäntäsetti 9,0:1 puristuksilla ILMAN nostolevyä...? Useimmat mäntäsetit, joita netissä katellut, kuitenkin vaativat ton nostolevyn...? Kellään tietoo asiasta?
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Ksthb kirjoitti:Wisecon tbo männät vaatii n.1mm nostolevyn....
Tänä lienee sen takia että männän lakea ja rengas vyöhykettä on päästy vahvistamaan riittävästi..
Hmm.. nokathan voi ajoittaa myös kampuran päästä, jakoketjun ala hampirattaasta.
"Hmm.. nokathan voi ajoittaa myös kampuran päästä, jakoketjun ala hampirattaasta."
Ei K8:ssa
Edited By Kekku on 1222420508
mulla ois muuten http://www.hayabusazone.com/sprocket.html tollanen... jos se käy??
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...
Hmm.. mikä estää ajoittamisen?Kekku kirjoitti:Ksthb kirjoitti:Wisecon tbo männät vaatii n.1mm nostolevyn....
Tänä lienee sen takia että männän lakea ja rengas vyöhykettä on päästy vahvistamaan riittävästi..
Hmm.. nokathan voi ajoittaa myös kampuran päästä, jakoketjun ala hampirattaasta.
"Hmm.. nokathan voi ajoittaa myös kampuran päästä, jakoketjun ala hampirattaasta."
Ei K8:ssa
Akselihan on ihan samanlainen kuin vanhemmassa ja alahampiratas pooreilla akselilla?
Ksthb kirjoitti:Kekku kirjoitti:Ksthb kirjoitti:Wisecon tbo männät vaatii n.1mm nostolevyn....
Tänä lienee sen takia että männän lakea ja rengas vyöhykettä on päästy vahvistamaan riittävästi..
Hmm.. nokathan voi ajoittaa myös kampuran päästä, jakoketjun ala hampirattaasta.
"Hmm.. nokathan voi ajoittaa myös kampuran päästä, jakoketjun ala hampirattaasta."
Ei K8:ssa
Hmm.. mikä estää ajoittamisen?
Akselihan on ihan samanlainen kuin vanhemmassa ja alahampiratas pooreilla akselilla?
"Akselihan on ihan samanlainen kuin vanhemmassa"
Ai jaa ? ? ?
No oisko vaikka se että ratasta ei saa kuin yhteen asentoon . . .
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Yx kuva johtohässäkästä yms hilppeistä...
Klix
Nyt odotellaan "pikkuosia" ympäri Suomea....
Klix
Nyt odotellaan "pikkuosia" ympäri Suomea....
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Projekti seisoo... K8:n orkkis männät "hentoisen" näköiset... Pitäs vissiin hieman tukevammat männät hankkia. Dragracelta toimitusaika männille kuukaus, jenkeistä vois parin viikkooon saada. Vielä, kun jostain sais rahat taiottua noihin osiin... Jos sais kohtuuhintaan vanhakoppasen turbomännät, mitenkähän toimis niillä, ja -2mm kangilla? Eihän tule mitään ongelmaa mäntänopeuden tms. kautta? Varmaa tietoa ei ton K8:n kangenpituudesta, mutta todennäköisesti samanmitttainen... Tossa linkki yhteen turboon, sielläkin näkyy toi männän ero "vanhakoppaseen" (aika lähellä männänlakea ylin rengas) Paljos kestää noi busan orkkis kanget? 300hp?
Velocity Racing´s -08 turbobusa
Velocity Racing´s -08 turbobusa
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Lisää "hankaluuksia". Läppärunkojen väli ei täsmää painekoteloon! Reunimmaiset läppärungot lähempänä toisiaan, keskellä isompi väli! Pientä koneistusta joutuu painekotelolle tekemään, että saa käymään.
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi kirjoitti:Lisää "hankaluuksia". Läppärunkojen väli ei täsmää painekoteloon! Reunimmaiset läppärungot lähempänä toisiaan, keskellä isompi väli! Pientä koneistusta joutuu painekotelolle tekemään, että saa käymään.
Lupaavasti näyttää sisäinen mopo jo kaasuttelevan karkaamista odotellessa. Kerralla vaan se alakerta kuntoon niin tartte aukoa kun kuitenkin täytyy lisää saada myöhemmin.
Mites jos laittaisit vanhanmallin läppärungot? Selviäiskö vaihtamalla vaan TPS:n..? Ei tarvis rikkoa K8:n lisäläppiä tms.
nimim. löytyy yks 8-alipaineliittiminen spruutta....
Club 100 m/s
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
No, niin...Pientä edistystä tapahtuu kokoajan. Tänäiltana reikäporalla keskimmäiset "putket" painekotelosta pois ---> siirto reunemmaksi. Nyt painekotelokin istuu läppärunkoihin, kuten pitää! Onnex on ammattitaitoisia kavereita, ei tulis mitään ilman heidän apujaan...
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Mutta missä on projektikuvat?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Kunhan koneen sais joskus nippuun, niin alkas olla kuvattavaakin...maltti, malttia
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"