K8 whitepower

Turbo Busanistien oma foorumi. Turbolla pääsee ja lujaa :D
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Turbosatsi siis hankittu, tässä topicissa "projektin" laitteista, ja rakentelusta. Setti on X-pressenin "vanhankoppasen" std-setti, MCX-400 turbolla. Osat tuli Lahdesta, turbobusanistilta. Bonuksena settiin tuli mukana 6-portainen paineensäädin. sivun alimmainen Tuo paineensäädin systeemi pitää sisällään vaihtovalon, ja vaihdenäytön. Dynojetin wideband tuli samalla kertaa hankittua.

Dragracen Vesterlundille laittelin kyselyä turbomännistä. Puristukset 9,0:1 turbomännillä, ilman nostolevyä. Alunperin tarkoitus laittaa n.2,5mm nostolevy ryhmän alle, ja jätää orkkis männät. Tod.näköisesti myös säädettävät nokkapyörät olis joutunut laittamaan, koska niin paljon olisi ryhmä noussut. Nyt sitten harkinnassa noi turbomännät, joskohan kuitenkin... Epäilyttää vaan, että onkohan toi mäntäsetti 9,0:1 puristuksilla ILMAN nostolevyä...? Useimmat mäntäsetit, joita netissä katellut, kuitenkin vaativat ton nostolevyn...? Kellään tietoo asiasta?
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Wisecon tbo männät vaatii n.1mm nostolevyn....
Tänä lienee sen takia että männän lakea ja rengas vyöhykettä on päästy vahvistamaan riittävästi..

Hmm.. nokathan voi ajoittaa myös kampuran päästä, jakoketjun ala hampirattaasta.




Edited By Ksthb on 1222407319
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Ksthb kirjoitti:Wisecon tbo männät vaatii n.1mm nostolevyn....
Tänä lienee sen takia että männän lakea ja rengas vyöhykettä on päästy vahvistamaan riittävästi..

Hmm.. nokathan voi ajoittaa myös kampuran päästä, jakoketjun ala hampirattaasta.


"Hmm.. nokathan voi ajoittaa myös kampuran päästä, jakoketjun ala hampirattaasta."

Ei K8:ssa




Edited By Kekku on 1222420508
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

melko asiallisen lääkityksen olet löytäny.
jeejee 1/4 alle kympin
villeh
Viestit: 191
Liittynyt: 13 Maalis 2005, 12:54
Paikkakunta: joutseno

Viesti Kirjoittaja villeh »

mulla ois muuten http://www.hayabusazone.com/sprocket.html tollanen... jos se käy??
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Kekku kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Wisecon tbo männät vaatii n.1mm nostolevyn....
Tänä lienee sen takia että männän lakea ja rengas vyöhykettä on päästy vahvistamaan riittävästi..

Hmm.. nokathan voi ajoittaa myös kampuran päästä, jakoketjun ala hampirattaasta.


"Hmm.. nokathan voi ajoittaa myös kampuran päästä, jakoketjun ala hampirattaasta."

Ei K8:ssa
Hmm.. mikä estää ajoittamisen?
Akselihan on ihan samanlainen kuin vanhemmassa ja alahampiratas pooreilla akselilla?
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Ksthb kirjoitti:
Kekku kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Wisecon tbo männät vaatii n.1mm nostolevyn....
Tänä lienee sen takia että männän lakea ja rengas vyöhykettä on päästy vahvistamaan riittävästi..

Hmm.. nokathan voi ajoittaa myös kampuran päästä, jakoketjun ala hampirattaasta.


"Hmm.. nokathan voi ajoittaa myös kampuran päästä, jakoketjun ala hampirattaasta."

Ei K8:ssa

Hmm.. mikä estää ajoittamisen?
Akselihan on ihan samanlainen kuin vanhemmassa ja alahampiratas pooreilla akselilla?


"Akselihan on ihan samanlainen kuin vanhemmassa"
Ai jaa ? ? ?

No oisko vaikka se että ratasta ei saa kuin yhteen asentoon . . .
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Yx kuva johtohässäkästä yms hilppeistä...


Klix

Nyt odotellaan "pikkuosia" ympäri Suomea....
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

jeeeee.... :p
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Projekti seisoo... K8:n orkkis männät "hentoisen" näköiset... Pitäs vissiin hieman tukevammat männät hankkia. Dragracelta toimitusaika männille kuukaus, jenkeistä vois parin viikkooon saada. Vielä, kun jostain sais rahat taiottua noihin osiin... Jos sais kohtuuhintaan vanhakoppasen turbomännät, mitenkähän toimis niillä, ja -2mm kangilla? Eihän tule mitään ongelmaa mäntänopeuden tms. kautta? Varmaa tietoa ei ton K8:n kangenpituudesta, mutta todennäköisesti samanmitttainen... Tossa linkki yhteen turboon, sielläkin näkyy toi männän ero "vanhakoppaseen" (aika lähellä männänlakea ylin rengas) Paljos kestää noi busan orkkis kanget? 300hp?

Velocity Racing´s -08 turbobusa
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Lisää "hankaluuksia". Läppärunkojen väli ei täsmää painekoteloon! Reunimmaiset läppärungot lähempänä toisiaan, keskellä isompi väli! Pientä koneistusta joutuu painekotelolle tekemään, että saa käymään.
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

BussiJussi kirjoitti:Lisää "hankaluuksia". Läppärunkojen väli ei täsmää painekoteloon! Reunimmaiset läppärungot lähempänä toisiaan, keskellä isompi väli! Pientä koneistusta joutuu painekotelolle tekemään, että saa käymään.

Lupaavasti näyttää sisäinen mopo jo kaasuttelevan karkaamista odotellessa. :D Kerralla vaan se alakerta kuntoon niin tartte aukoa kun kuitenkin täytyy lisää saada myöhemmin.

Mites jos laittaisit vanhanmallin läppärungot? Selviäiskö vaihtamalla vaan TPS:n..? Ei tarvis rikkoa K8:n lisäläppiä tms.

nimim. löytyy yks 8-alipaineliittiminen spruutta.... ;)
Club 100 m/s
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

No, niin...Pientä edistystä tapahtuu kokoajan. Tänäiltana reikäporalla keskimmäiset "putket" painekotelosta pois ---> siirto reunemmaksi. Nyt painekotelokin istuu läppärunkoihin, kuten pitää! Onnex on ammattitaitoisia kavereita, ei tulis mitään ilman heidän apujaan...
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Mutta missä on projektikuvat? :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Kunhan koneen sais joskus nippuun, niin alkas olla kuvattavaakin...maltti, malttia
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Vastaa Viestiin