Uutta moottori versiota pukkaa...

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

saman ymmärsin itekkin että konetehoa..eikös ahtiksella ole 230 rattaalla?
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

ahtis kirjoitti:
RHead kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Hienosti toimii ensimmäinen moottoriversio, jatkossa työntää varmasti vieläkin enemmän... tää on kai se täystehoinen vapari sitten ?

270hp löytyy 1622cc moottorista joten ei varmaan ei vielä taideta täystehosesta puhua.

Puhutaanko tässä kone tehosta? missä penkissä mitatu.

Tuo mittausmenetelmä 270hp 1.622L moottorista kiinnostaisi - siinä olisi kova litrateho mille tahansa kaasuttamattomalle tai turbottomalle katumoottorille.

Edit - jampan kysymykseen myös vastaus: yhtä paljon tule työntää jampan moottori vaparina takarenkaalle kuin jarim tai meikäläisen moposta on mitattu kaasuilla. siitä ehkä jotain vertailukohtaa lähtötilanteelle. Uskon tosiaan lisäksi että tuosta 1.7L moottorista vielä kun saa litratehot kohdalleen niin aletaan pääsemään 10-15hp kovempiin lukemiin.




Edited By PetriK on 1222180649
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Hyvin näemmä mörisee Jampan monster-moottori! :respekt: Voi olla hauska peli ajella... pitää ladata kameran akku Lappeeseen. :D

Tuo 360-lappu oli takarenkaalta, laskennallinen koneteho muistaakseni 406 hv... laskennallinen koska lockuppia ei vedetä kahvasta noissa +300 nopeuksissa rullalla.
Uusi koneversio rullaillaan nyt loppuviikon aikana, katsellaan päästäänkö nyt edes noihin Jampan lukuihin. :p
Club 100 m/s
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

ahtis kirjoitti:Puhutaanko tässä kone tehosta? missä penkissä mitatu.
Kyllä 270hp takarenkaalta..

Tarkempaa tietoa koneen sisällöstä ei voi antaa.


samassa penkissä ajettu

1397cc + imunokka modattu + kantta modattu + venttiilijousia modattu

antoi ~ 220hp
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

RHead kirjoitti:[

samassa penkissä ajettu

1397cc + imunokka modattu + kantta modattu + venttiilijousia modattu

antoi ~ 220hp
Imunokkamodatun 1397 max tehot jossain 190hv paikkeilla jenkkifoorumilla, toki muutamissa joku heppa enemmänkin. 220hv vaati jo aivan muita leluja koneeseen, eli aika pahasti optimistisia lukuja näyttää penkki. Ei mitenkään vertailukelpoinen näihin Samin penkin lukuihin.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
ahtis
Viestit: 51
Liittynyt: 28 Kesä 2006, 16:23
Paikkakunta: kempele

Viesti Kirjoittaja ahtis »

[/quote]
Faktaa tarjoillaan
Moottori teho 252hp/191 Nm
[/quote]



mitä välityksiä käytit penkissä, kumia, vannetta..
mitä penkki ilmoitti takarenkaalta ilman hävikki laskelmia ja palionko oli renkaala huippu nopeus..

onko tuossa samin penkissä sää asemaa?
Busa 1,5 N/A 1/4 mile 9.162/264km/h 60ft-1,601 1.mile 348.8km/h
TFM TAXI N/A + Nos (ME) 1.mile 397.41kmh (246.992mph) 0-1700m 400kmh (248,55mph)
2013 BUB Motorcycle Speed Trials. flying mile 203.213mph
Impreza sti type-r LHD 635hp/784nm
Corvette C5 385hp

Bonneville 200 MPH Club
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

RHead kirjoitti:
ahtis kirjoitti:Puhutaanko tässä kone tehosta? missä penkissä mitatu.

Kyllä 270hp takarenkaalta..

Tarkempaa tietoa koneen sisällöstä ei voi antaa.


samassa penkissä ajettu

1397cc + imunokka modattu + kantta modattu + venttiilijousia modattu

antoi ~ 220hp
No nii, tämä selittää jo paljon. Muutaman "moottorin" tehneenä väittäisin seuraavaa. Samin penkissä toi koneen tehot kutistuisi lähes olemattomiin.
Pikaisten ynnäilyjen/ speksejen perusteella väittäisin kiven kovaa että takis tehot jää alle 210hp :shocked:

Toki olisi hienoa jos tollainen kone noine tehoineen olisi tehty Suomessa. Ja jos osuis ton kans samalle dynolle yht aikaa ja ero olisi tuota 20 hp luokkaa niin kädestä pitäen onnittelisin vilpittömästi onnistuneesta moottorista.
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

ahtis kirjoitti:

Faktaa tarjoillaan
Moottori teho 252hp/191 Nm
[/quote]



mitä välityksiä käytit penkissä, kumia, vannetta..
mitä penkki ilmoitti takarenkaalta ilman hävikki laskelmia ja palionko oli renkaala huippu nopeus..

onko tuossa samin penkissä sää asemaa?
[/quote]
Vakio välit, Pilot power, Marchesini M, 232 hp, Niin paljon kuin vakiovälein kulkee 10500 rpm,
Hmm.. Petrik osannee vastata tohon penkki asiaan parhaiten, mutta mielestäni pro tasoa DynoStarin penkki on, löytynee varmaan kaikki mahdolliset herkut.
Niin toi kone teho vastannee vissiin aika lähelle Kemin takis tehoa...
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Kävin tänään penkin ominaisuudet lävitse, on kyllä kaikki - mm. sähköjarru jolla kierrokset voidaan lukita tiettyyn nopeuteen. Sääasema ja imuilman tunnistin ilmavirrassa, öljynlämpötilan tunnistin. Korjauskerroin voidaan valita DIN, ECC, SAE. Kitkasprayta takarenkaassa luiston esämiseksi. Kaksi suurtehotuuletinta. Sähköjarru jota vasten tehokkaammat pyörät voidaan ajaa, kalibroitu 500hp saakka.

Jarim:ltä saa varmaan vertailutietoa Kemin penkkiin nähden noista tehoista.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

PetriK kirjoitti:Jarim:ltä saa varmaan vertailutietoa Kemin penkkiin nähden noista tehoista.

Tuon penkin ilmoittamat konetehot aika liki mitä esim. KemiMC:n penkin ilmoittamat takarengastehot. Edelleen pidän sitä KemiMC:n penkin ilmoittamaa lukemaa lähempänä todellisuutta. Vai mitä luulet Petri, riittääkö 179hp renkaalla 325km/h tai 335km/h nopeuteen 1800m matkalla? :)




Edited By jarim on 1222199939
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
66-1155057341

Viesti Kirjoittaja 66-1155057341 »

jarim kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Jarim:ltä saa varmaan vertailutietoa Kemin penkkiin nähden noista tehoista.

Tuon penkin ilmoittamat konetehot aika liki mitä esim. KemiMC:n penkin ilmoittamat takarengastehot. Edelleen pidän sitä KemiMC:n penkin ilmoittamaa lukemaa lähempänä todellisuutta. Vai mitä luulet Petri, riittääkö 179hp renkaalla 325km/h tai 335km/h nopeuteen 1800m matkalla? :)
Ei taida riittää, mutta 178hv riittää ainakin 319km/h...... :;):
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Busanaattori kirjoitti:
jarim kirjoitti:Tuon penkin ilmoittamat konetehot aika liki mitä esim. KemiMC:n penkin ilmoittamat takarengastehot. Edelleen pidän sitä KemiMC:n penkin ilmoittamaa lukemaa lähempänä todellisuutta. Vai mitä luulet Petri, riittääkö 179hp renkaalla 325km/h tai 335km/h nopeuteen 1800m matkalla? :)

Ei taida riittää, mutta 178hv riittää ainakin 319km/h...... :;):
Offtopiciksi menee mutta ZZR1400 @ Joensuu 2.8.2008?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

jarim kirjoitti:
Busanaattori kirjoitti:
jarim kirjoitti:Tuon penkin ilmoittamat konetehot aika liki mitä esim. KemiMC:n penkin ilmoittamat takarengastehot. Edelleen pidän sitä KemiMC:n penkin ilmoittamaa lukemaa lähempänä todellisuutta. Vai mitä luulet Petri, riittääkö 179hp renkaalla 325km/h tai 335km/h nopeuteen 1800m matkalla? :)

Ei taida riittää, mutta 178hv riittää ainakin 319km/h...... :;):

Offtopiciksi menee mutta ZZR1400 @ Joensuu 2.8.2008?
Musterilla itse ajoit tom 319 km/h, siitä lienee juttu sai alkunsa :;):
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ksthb kirjoitti:Musterilla itse ajoit tom 319 km/h, siitä lienee juttu sai alkunsa :;):
Ainiin joo. Niinpä taisin tehdä. Kahdesti. :p
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

:D
Vastaa Viestiin