Uutta moottori versiota pukkaa...
ahtis kirjoitti:RHead kirjoitti:PetriK kirjoitti:Hienosti toimii ensimmäinen moottoriversio, jatkossa työntää varmasti vieläkin enemmän... tää on kai se täystehoinen vapari sitten ?
270hp löytyy 1622cc moottorista joten ei varmaan ei vielä taideta täystehosesta puhua.
Puhutaanko tässä kone tehosta? missä penkissä mitatu.
Tuo mittausmenetelmä 270hp 1.622L moottorista kiinnostaisi - siinä olisi kova litrateho mille tahansa kaasuttamattomalle tai turbottomalle katumoottorille.
Edit - jampan kysymykseen myös vastaus: yhtä paljon tule työntää jampan moottori vaparina takarenkaalle kuin jarim tai meikäläisen moposta on mitattu kaasuilla. siitä ehkä jotain vertailukohtaa lähtötilanteelle. Uskon tosiaan lisäksi että tuosta 1.7L moottorista vielä kun saa litratehot kohdalleen niin aletaan pääsemään 10-15hp kovempiin lukemiin.
Edited By PetriK on 1222180649
Hyvin näemmä mörisee Jampan monster-moottori! Voi olla hauska peli ajella... pitää ladata kameran akku Lappeeseen.
Tuo 360-lappu oli takarenkaalta, laskennallinen koneteho muistaakseni 406 hv... laskennallinen koska lockuppia ei vedetä kahvasta noissa +300 nopeuksissa rullalla.
Uusi koneversio rullaillaan nyt loppuviikon aikana, katsellaan päästäänkö nyt edes noihin Jampan lukuihin. :p
Tuo 360-lappu oli takarenkaalta, laskennallinen koneteho muistaakseni 406 hv... laskennallinen koska lockuppia ei vedetä kahvasta noissa +300 nopeuksissa rullalla.
Uusi koneversio rullaillaan nyt loppuviikon aikana, katsellaan päästäänkö nyt edes noihin Jampan lukuihin. :p
Club 100 m/s
Imunokkamodatun 1397 max tehot jossain 190hv paikkeilla jenkkifoorumilla, toki muutamissa joku heppa enemmänkin. 220hv vaati jo aivan muita leluja koneeseen, eli aika pahasti optimistisia lukuja näyttää penkki. Ei mitenkään vertailukelpoinen näihin Samin penkin lukuihin.RHead kirjoitti:[
samassa penkissä ajettu
1397cc + imunokka modattu + kantta modattu + venttiilijousia modattu
antoi ~ 220hp
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
[/quote]
Faktaa tarjoillaan
Moottori teho 252hp/191 Nm
[/quote]
mitä välityksiä käytit penkissä, kumia, vannetta..
mitä penkki ilmoitti takarenkaalta ilman hävikki laskelmia ja palionko oli renkaala huippu nopeus..
onko tuossa samin penkissä sää asemaa?
Faktaa tarjoillaan
Moottori teho 252hp/191 Nm
[/quote]
mitä välityksiä käytit penkissä, kumia, vannetta..
mitä penkki ilmoitti takarenkaalta ilman hävikki laskelmia ja palionko oli renkaala huippu nopeus..
onko tuossa samin penkissä sää asemaa?
Busa 1,5 N/A 1/4 mile 9.162/264km/h 60ft-1,601 1.mile 348.8km/h
TFM TAXI N/A + Nos (ME) 1.mile 397.41kmh (246.992mph) 0-1700m 400kmh (248,55mph)
2013 BUB Motorcycle Speed Trials. flying mile 203.213mph
Impreza sti type-r LHD 635hp/784nm
Corvette C5 385hp
Bonneville 200 MPH Club
TFM TAXI N/A + Nos (ME) 1.mile 397.41kmh (246.992mph) 0-1700m 400kmh (248,55mph)
2013 BUB Motorcycle Speed Trials. flying mile 203.213mph
Impreza sti type-r LHD 635hp/784nm
Corvette C5 385hp
Bonneville 200 MPH Club
No nii, tämä selittää jo paljon. Muutaman "moottorin" tehneenä väittäisin seuraavaa. Samin penkissä toi koneen tehot kutistuisi lähes olemattomiin.RHead kirjoitti:ahtis kirjoitti:Puhutaanko tässä kone tehosta? missä penkissä mitatu.
Kyllä 270hp takarenkaalta..
Tarkempaa tietoa koneen sisällöstä ei voi antaa.
samassa penkissä ajettu
1397cc + imunokka modattu + kantta modattu + venttiilijousia modattu
antoi ~ 220hp
Pikaisten ynnäilyjen/ speksejen perusteella väittäisin kiven kovaa että takis tehot jää alle 210hp
Toki olisi hienoa jos tollainen kone noine tehoineen olisi tehty Suomessa. Ja jos osuis ton kans samalle dynolle yht aikaa ja ero olisi tuota 20 hp luokkaa niin kädestä pitäen onnittelisin vilpittömästi onnistuneesta moottorista.
ahtis kirjoitti:
Faktaa tarjoillaan
Moottori teho 252hp/191 Nm
[/quote]
mitä välityksiä käytit penkissä, kumia, vannetta..
mitä penkki ilmoitti takarenkaalta ilman hävikki laskelmia ja palionko oli renkaala huippu nopeus..
onko tuossa samin penkissä sää asemaa?[/quote]
Vakio välit, Pilot power, Marchesini M, 232 hp, Niin paljon kuin vakiovälein kulkee 10500 rpm,
Hmm.. Petrik osannee vastata tohon penkki asiaan parhaiten, mutta mielestäni pro tasoa DynoStarin penkki on, löytynee varmaan kaikki mahdolliset herkut.
Niin toi kone teho vastannee vissiin aika lähelle Kemin takis tehoa...
Kävin tänään penkin ominaisuudet lävitse, on kyllä kaikki - mm. sähköjarru jolla kierrokset voidaan lukita tiettyyn nopeuteen. Sääasema ja imuilman tunnistin ilmavirrassa, öljynlämpötilan tunnistin. Korjauskerroin voidaan valita DIN, ECC, SAE. Kitkasprayta takarenkaassa luiston esämiseksi. Kaksi suurtehotuuletinta. Sähköjarru jota vasten tehokkaammat pyörät voidaan ajaa, kalibroitu 500hp saakka.
Jarim:ltä saa varmaan vertailutietoa Kemin penkkiin nähden noista tehoista.
Jarim:ltä saa varmaan vertailutietoa Kemin penkkiin nähden noista tehoista.
PetriK kirjoitti:Jarim:ltä saa varmaan vertailutietoa Kemin penkkiin nähden noista tehoista.
Tuon penkin ilmoittamat konetehot aika liki mitä esim. KemiMC:n penkin ilmoittamat takarengastehot. Edelleen pidän sitä KemiMC:n penkin ilmoittamaa lukemaa lähempänä todellisuutta. Vai mitä luulet Petri, riittääkö 179hp renkaalla 325km/h tai 335km/h nopeuteen 1800m matkalla?
Edited By jarim on 1222199939
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ei taida riittää, mutta 178hv riittää ainakin 319km/h......jarim kirjoitti:PetriK kirjoitti:Jarim:ltä saa varmaan vertailutietoa Kemin penkkiin nähden noista tehoista.
Tuon penkin ilmoittamat konetehot aika liki mitä esim. KemiMC:n penkin ilmoittamat takarengastehot. Edelleen pidän sitä KemiMC:n penkin ilmoittamaa lukemaa lähempänä todellisuutta. Vai mitä luulet Petri, riittääkö 179hp renkaalla 325km/h tai 335km/h nopeuteen 1800m matkalla?
Offtopiciksi menee mutta ZZR1400 @ Joensuu 2.8.2008?Busanaattori kirjoitti:jarim kirjoitti:Tuon penkin ilmoittamat konetehot aika liki mitä esim. KemiMC:n penkin ilmoittamat takarengastehot. Edelleen pidän sitä KemiMC:n penkin ilmoittamaa lukemaa lähempänä todellisuutta. Vai mitä luulet Petri, riittääkö 179hp renkaalla 325km/h tai 335km/h nopeuteen 1800m matkalla?
Ei taida riittää, mutta 178hv riittää ainakin 319km/h......
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Musterilla itse ajoit tom 319 km/h, siitä lienee juttu sai alkunsajarim kirjoitti:Busanaattori kirjoitti:jarim kirjoitti:Tuon penkin ilmoittamat konetehot aika liki mitä esim. KemiMC:n penkin ilmoittamat takarengastehot. Edelleen pidän sitä KemiMC:n penkin ilmoittamaa lukemaa lähempänä todellisuutta. Vai mitä luulet Petri, riittääkö 179hp renkaalla 325km/h tai 335km/h nopeuteen 1800m matkalla?
Ei taida riittää, mutta 178hv riittää ainakin 319km/h......
Offtopiciksi menee mutta ZZR1400 @ Joensuu 2.8.2008?
Ainiin joo. Niinpä taisin tehdä. Kahdesti. :pKsthb kirjoitti:Musterilla itse ajoit tom 319 km/h, siitä lienee juttu sai alkunsa
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport