tehot.........on.........ko - penkitystä

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarim se toinen käyrä joka taisi kesän reissulla vettyä ? Kerrotaan me vaan täällä nämä äärilaidat julkisesti niin että nähdää mitä nämä erot todellisuudessakin ovat.
Jep, 179hp renkaalla ja 204hp koneesta...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
66-1155057341

Viesti Kirjoittaja 66-1155057341 »

jarim kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarim se toinen käyrä joka taisi kesän reissulla vettyä ? Kerrotaan me vaan täällä nämä äärilaidat julkisesti niin että nähdää mitä nämä erot todellisuudessakin ovat.

Jep, 179hp renkaalla ja 204hp koneesta...
Missä penkissä tollasia lukemia Jarim:n pyörästä on saatu...?? :shocked:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Busanaattori kirjoitti:
jarim kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Mitenkäs jarim se toinen käyrä joka taisi kesän reissulla vettyä ? Kerrotaan me vaan täällä nämä äärilaidat julkisesti niin että nähdää mitä nämä erot todellisuudessakin ovat.

Jep, 179hp renkaalla ja 204hp koneesta...

Missä penkissä tollasia lukemia Jarim:n pyörästä on saatu...?? :shocked:

Samin Autopaja (jossa kyllä asiaa toiselta kantilta katsottuna saa varmasti tällä hetkellä parhaiten toimivan pyörän koska oman ECU:n säätö onnistuu). Tuo oli siis vain infona siitä että eri penkkien antamia lukemia on turha verrata keskenään. Kyllä se lentokenttä ja varttimaili sitten kertoo onko siellä sitä tehoa vai ei...




Edited By jarim on 1222081968
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
66-1155057341

Viesti Kirjoittaja 66-1155057341 »

jarim kirjoitti:Samin Autopaja (jossa kyllä asiaa toiselta kantilta katsottuna saa varmasti tällä hetkellä parhaiten toimivan pyörän koska oman ECU:n säätö onnistuu). Tuo oli siis vain infona siitä että eri penkkien antamia lukemia on turha verrata keskenään. Kyllä se lentokenttä ja varttimaili sitten kertoo onko siellä sitä tehoa vai ei...
Taitaa kyseinen penkki näyttää jo reilusti alakanttiin. Pyörässäsi on kuitenkin ilmeisesti n.40-50hv enemmän renkaalla kuin vakio busassa?!

Itkuhan tuossa penkissä vakio busan kanssa tulisi....... :D
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Busanaattori kirjoitti:
jarim kirjoitti:Samin Autopaja (jossa kyllä asiaa toiselta kantilta katsottuna saa varmasti tällä hetkellä parhaiten toimivan pyörän koska oman ECU:n säätö onnistuu). Tuo oli siis vain infona siitä että eri penkkien antamia lukemia on turha verrata keskenään. Kyllä se lentokenttä ja varttimaili sitten kertoo onko siellä sitä tehoa vai ei...

Taitaa kyseinen penkki näyttää jo reilusti alakanttiin. Pyörässäsi on kuitenkin ilmeisesti n.40-50hv enemmän renkaalla kuin vakio busassa?!

Itkuhan tuossa penkissä vakio busan kanssa tulisi....... :D
Tämmöistä siitä ihan ekalla kerralla tuli:

http://www.hiekkalaatikko.org/148.jpg
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Busanaattori kirjoitti:
jarim kirjoitti:Samin Autopaja (jossa kyllä asiaa toiselta kantilta katsottuna saa varmasti tällä hetkellä parhaiten toimivan pyörän koska oman ECU:n säätö onnistuu). Tuo oli siis vain infona siitä että eri penkkien antamia lukemia on turha verrata keskenään. Kyllä se lentokenttä ja varttimaili sitten kertoo onko siellä sitä tehoa vai ei...

Taitaa kyseinen penkki näyttää jo reilusti alakanttiin. Pyörässäsi on kuitenkin ilmeisesti n.40-50hv enemmän renkaalla kuin vakio busassa?!

Itkuhan tuossa penkissä vakio busan kanssa tulisi....... :D
Mulla tuli tuossa penkissä takikselta 159,4hp@9577rpm / 137Nm@6202rpm
Vois skannailla noi käppyrätki jos ehtis ja jaksais..
Nii ja ei päässy itku :rasberry:
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
66-1155057341

Viesti Kirjoittaja 66-1155057341 »

MGa kirjoitti:Mulla tuli tuossa penkissä takikselta 159,4hp@9577rpm / 137Nm@6202rpm
Vois skannailla noi käppyrätki jos ehtis ja jaksais..
Nii ja ei päässy itku :rasberry:
Ompas omituinen yhtälö. Jarim taikonut omaan pyöräänsä 50hv lisää renkaalle ja kuitenkaan eroa ei sinun pyörään ole kuin 20hv!!

Ei taida sun busa olla ihan vakio, tai sitten joku muu mättää tuossa mittauksessa.

Taitaa tänä päivänä tommonen +/-150hv renkaalta olla keskiarvo lukema vakio busasta, siis näissä vähemmän "tiukoissa" dynoissa.
kartsap
Viestit: 76
Liittynyt: 05 Tammi 2007, 19:58
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja kartsap »

Samin Autopajalla kesällä ecua säädettiin, muistaakseni n.151hp/ 129Nm takaselta.Maksimikierroksia nostettiin n.500rpm. ylöspäin, tällä ei taida olla merkitystä kun on vakionokat.
Muualla en ole penkissä käyttänyt, joten paha verrata muihin penkkeihin.Perus Busa , eli Acran kokorööri ja KN putsari.
Ajettavuus ja kierrosherkkyys varsinkin alhaalta parani kovasti. Ei nypytä eikä paukuta putkessa oikeastaan missään tilanteessa.Kulutus pieneni vrt.aiemmin Nikko G-pack.
:cool:
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Tänään Samin Autopajalla K8:sin käytin dynossa, 193,3 hp/10850 rpm, 147Nm/ 7281 rpm koneesta, Hindlen Full Race putkistolla. ei muita virityksiä
Käppyrässä sininen vakio K8 vertailun vuoksi

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....295.jpg
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Ksthb kirjoitti:Tänään Samin Autopajalla K8:sin käytin dynossa, 193,3 hp/10850 rpm, 147Nm/ 7281 rpm koneesta, Hindlen Full Race putkistolla. ei muita virityksiä
Käppyrässä sininen vakio K8 vertailun vuoksi

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....295.jpg
Paljonko dyno kertoi takarengastehoksi? 169 hv?
Club 100 m/s
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

174,8 hp/139 Nm

Dynolapussa vertailussa myös vakion takisteho, tai joku sellainen




Edited By Ksthb on 1223667770
Avatar
Vmatti
Viestit: 326
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Vmatti »

Ksthb kirjoitti:Tänään Samin Autopajalla K8:sin käytin dynossa, 193,3 hp/10850 rpm, 147Nm/ 7281 rpm koneesta, Hindlen Full Race putkistolla. ei muita virityksiä
Käppyrässä sininen vakio K8 vertailun vuoksi

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....295.jpg

Kai sentään kommander oli kiinni?
"Trust your instincts, be yourself"

se_aito_ja_oikea_K8---> ZZR 1400 2012--->?? 20??
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Vmatti kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Tänään Samin Autopajalla K8:sin käytin dynossa, 193,3 hp/10850 rpm, 147Nm/ 7281 rpm koneesta, Hindlen Full Race putkistolla. ei muita virityksiä
Käppyrässä sininen vakio K8 vertailun vuoksi

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....295.jpg

Kai sentään kommander oli kiinni?
Ei oo kommaria. ......kun katsoo seos käyrää niin n.4000.rpm kohdalla mopedi on tosi juovuksissa. kommarilla sais vielä muutaman hepan lisää moottori tehoa.

Ago, oliko omaa ecua säädetty yoshiboxilla?
Avatar
majuriTK
Viestit: 316
Liittynyt: 08 Helmi 2008, 07:46
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja majuriTK »

Ksthb kirjoitti:Tänään Samin Autopajalla K8:sin käytin dynossa, 193,3 hp/10850 rpm, 147Nm/ 7281 rpm koneesta, Hindlen Full Race putkistolla. ei muita virityksiä
Käppyrässä sininen vakio K8 vertailun vuoksi

http://kansiset.galleria.fi/kuvat....295.jpg
Meikäläisen papereissa aikalailla samat luvut(193hp/9291 rpm,163Nm/7180 rpm.Mutta nuo kierrosluvut millä huipputehot on mitattu mikä selittää tuon eron?
Keinotekoisesti hengissä,mutta tiukasti elämässä kiinni!
timo3
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 07:47
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja timo3 »

Ihan vertailun vuoksi kiinnostaisi tietää, miten tuossa Samin Autopajan penkissä:

- Mitantattiinko siinä moottorin todelliset kierrokset.
- Millä vaihteella vedot tehtiin.
- Mistä seos mitattiin.
- Puhaltaako puhallin myös ramair aukkoon jäähdytys ilmaa.
- Minkälaista ”kerrointa” se käyttää kampiakselitehon määrittelyssä.
Vastaa Viestiin