Jaku kirjoitti:Onko kellään fakta tietoa, mitä katsastusinssi sanoo jälkeen päin vaihdetuista xenoneista?
Laitoin Akeen tästä asiasta kyselyä, katsotaan kiinnostaako niitä vastata...
Edit: vastaus tuli valoa nopeammin...
Hei.
Pelkän polttimon vaihtaminen ei ole hyväksyttävää. Koko valaisin (polttimo ja umpio) on oltava kaasupurkausvalaisimeksi tarkoitettu ja sellaiseksi hyväksytty. Kaasupurkausvalaisimessa tulee olla asianmukaiset hyväksyntämerkinnät.
Onko muilla ollu vastaavia ongelmia xenonien kans, eli ku laittaa mopo käydessä valot päälle niin todennäköisesti ballastin antama jännitepiikki sekoittaa kierroslukumittarin, joka pomppaa n1000kierrosta johonkin suuntaan ja jää näyttämään sen verran väärin.
Myös polttoaine mittari näyttää omiaan.
Välillä näyttää mittarit jopa oikein,
seuraavaksi ajattelin laittaa lisämaadoitusta ballastien rungosta maahan jos auttas..
Tänään koetin asentaa cobran hid sarjaa, ja ongelmaksi muodostu polttimon umpioon sovittaminen. normaali halogeeni tulee sen adapterin kanssa sinne umpioon ja pistetään sillä metalli linkulla tiukasti paikoilleen, mutta xenon polttimoon ei saa sitä adapterii kiinni ja metalli linkku ei kiristä polttimoa umpioon. miten olette ratkaisseet ongelman tekemallä sinne jonkin korotus renkaan väliin että xenon kiristyy umpioon?
Hieman offtopic kyssäri, mutta oletteko autoihin asennellu noita xenoneja?
Kun semmonen hassu juttu huomattiin tossa että Lexuksessa ja Suprassa aiheuttaa todella suurta radion kuuluvuuden heikkenemistä, mutta taas e46 BMW:ssä mihin laitettiin lisäksi vastus jotta ei herjaa rikkonaista polttimoa radio toimii kuten ennenkin??
Onko vinkkejä jotain häiriönpoistajaa tms.?
Onko joku laittanu Xenonit K8:n? Lähinnä kiinnostaa, että kuinka tuo mittaristo lähtee irti ilman rikkomista... :p
Siinä valossa on joku muovi polttimon edessä. Mahtaakohan se ottaa nokkiinsa Xenon polttimosta?
Onhan se irroitettu, mutta jo helmikuussa, niin ei muista enää miten irtos
Eipä vaiskaan, kyllä minä ainakin purin koko etukatteen irti, että sai kunnolla tilaa laittaa sytyttimet ym. hilpeet paikoilleen.
Lisäksi se H7 hehku ei pysy suoraan nakkaamalla umpiossa paikoillaan, koska alkuperäinen hehku on muovisessa asennuskappaleessa kiinni, eikä xenonhehkua voi johdon takia samallalailla laittaa.
Kyllä se etukate siitä kohtuudellla irtosi. Mulla oli kyllä samalla sivukatteetkin irti.
Itellä jäi sieltä katteiden alta kaksi sellaista keskeltä painettavaa muovikiinnikkettä ylimääräiseksi ??? Ei löytynyt enää kasausvaiheessa niille paikka joten jätin pois. Hyvinhaän nuo on katteet pysynyt siitä huolimatta mukana.
Ne on muuten isompia kuin esim. etukatteen alapuolella olevat keskeltä painettavat kiinnikkeet. Mistähän lie?
Nyt kun taas noi illat alkaa pimetä, on alkanut mielessä pyöriä xenonien asennus busaan. Kertokaahan K8:iin xenonit asentaneet kokemuksia asennuksesta, esim. oletteko käyttäneet relettä asennuksessa (miksi olette/miksi ette), käyttökokemuksia jne. Kannattaako moiseen hommaan ryhtyä? Onko paljon ongelmia toimivuuden/takuun kanssa? Kiitos!
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......
K8 ja vanhemmissa on mittaristot samankaltaisesti kiinni...eli alareuna pulteilla 2*8mm(kanta) ja yläreuna vain varovasti vetämällä....
En käyttänyt relettä...ja toimii vallan mainiosti
Mittariston ympärillä olevien muovien kanssa enemmän hommaa kuin itse mittarin.
Ei todellakaan tarvitse koko etukatetta ottaa auki.
Niitä muoviklipsejä on ne peilien kohdilla,tankin molemmin puolin ja sit siellä on piilossa vielä 1 pari.Virtalukon edessä 1 kpl pultteja ja 1 pari ristipää ruuveja löytyy myös piilossa olevana.
Varovasti pientä voimaa käyttäen se mittariston yläpuoli lähtee irti,mutta.....yläreuna 'kynsillä' kii,joten beaware!!
Onko kukaan K8 :ssa kokeillu kumpi polttomo antaa paremman valokuvion lyhkäsillä
tämä normaali H7
vai tämä H7R
mulla on K8:ssa tuo H7R
pitkissä on lämpöarvo 4300 muuten hyvä mutta valoja tarttis säätää alemmaksi näyttää turhan ylös onkohan hankala säätää
Bussissa en ole testannut että kumpi antaa paremman valokuvion mutta juurikin tuo H7R majailee omassa, rastaassa oli ihan normi h7 xenon, eipä siinä rastaassa mielestäni mitään ylimääräisiä heijastuksia ollut mutta kun sattui tuo sama osumaan silmään xenoneita tilatessa niin otin tuon H7R.
( Xenonit olivat mielestäni rastaassa tehokkaammat kuin bussissa )
Ja muuten olis valot kohdillaan mutta pitkät valaisevat puun latvoja
Taitaa pitkien poltin olla huonosti paikallaan.
mutta valoja tarttis säätää alemmaksi näyttää turhan ylös onkohan hankala säätää
Säädön pitäis onnistua helposti kun vilkaisee pyörän mukana tullutta manuaalia.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." "'If u dont rev it, dont buy it"
Onko tuo tyyppi H7R vain sen häiriönpoistovastuksen takia vai minkä? Tämä villi veikkaus vain.... ???
Koska joissain tapauksissa antaapi radiolle häiriöö ku virran kytkee...