Xenon valot busaan?

Airbox, pair, TRE, sekä muita omia virityksiä
Avatar
Quadron
Viestit: 366
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Jaku kirjoitti:Onko kellään fakta tietoa, mitä katsastusinssi sanoo jälkeen päin vaihdetuista xenoneista?

Laitoin Akeen tästä asiasta kyselyä, katsotaan kiinnostaako niitä vastata...

Edit: vastaus tuli valoa nopeammin...

Hei.

Pelkän polttimon vaihtaminen ei ole hyväksyttävää. Koko valaisin (polttimo ja umpio) on oltava kaasupurkausvalaisimeksi tarkoitettu ja sellaiseksi hyväksytty. Kaasupurkausvalaisimessa tulee olla asianmukaiset hyväksyntämerkinnät.

##### ###########
tarkastusinsinööri
Ajoneuvohallintokeskus




Edited By Quadron on 1203602861
65-1157802274

Viesti Kirjoittaja 65-1157802274 »

Jatketaampa samaan ketjuun.

Onko muilla ollu vastaavia ongelmia xenonien kans, eli ku laittaa mopo käydessä valot päälle niin todennäköisesti ballastin antama jännitepiikki sekoittaa kierroslukumittarin, joka pomppaa n1000kierrosta johonkin suuntaan ja jää näyttämään sen verran väärin.
Myös polttoaine mittari näyttää omiaan. :glare:

Välillä näyttää mittarit jopa oikein,
seuraavaksi ajattelin laittaa lisämaadoitusta ballastien rungosta maahan jos auttas..
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Eipä mulla ainakaan ole ollut mitään ongelmia K6 oli ja nyt K8 paikoillaan xenonit ja hyvin pelaa :thumbup:
77-1202315596

Viesti Kirjoittaja 77-1202315596 »

Tänään koetin asentaa cobran hid sarjaa, ja ongelmaksi muodostu polttimon umpioon sovittaminen. normaali halogeeni tulee sen adapterin kanssa sinne umpioon ja pistetään sillä metalli linkulla tiukasti paikoilleen, mutta xenon polttimoon ei saa sitä adapterii kiinni ja metalli linkku ei kiristä polttimoa umpioon. miten olette ratkaisseet ongelman tekemallä sinne jonkin korotus renkaan väliin että xenon kiristyy umpioon?
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Hehkuahan pitää paikoillaan sellainen rautalankaviritys. Sitä vähän vääntelemällä erillaisiin kulmiin sain hehkun pysymään jämerästi :thumbup:
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Hieman offtopic kyssäri, mutta oletteko autoihin asennellu noita xenoneja?
Kun semmonen hassu juttu huomattiin tossa että Lexuksessa ja Suprassa aiheuttaa todella suurta radion kuuluvuuden heikkenemistä, mutta taas e46 BMW:ssä mihin laitettiin lisäksi vastus jotta ei herjaa rikkonaista polttimoa radio toimii kuten ennenkin??
Onko vinkkejä jotain häiriönpoistajaa tms.?
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Kokeilen releitten kanssa? Jos on jo releet ota relesydeemit pois. Semmosta ne vähän tekee. Ihme hommia noikin.
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Onko joku laittanu Xenonit K8:n? Lähinnä kiinnostaa, että kuinka tuo mittaristo lähtee irti ilman rikkomista... :p
Siinä valossa on joku muovi polttimon edessä. Mahtaakohan se ottaa nokkiinsa Xenon polttimosta?
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Eikös ole kukaan vielä irrotellut mittaristoja uutukaisesta? :shocked:
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Onhan se irroitettu, mutta jo helmikuussa, niin ei muista enää miten irtos :shocked:
Eipä vaiskaan, kyllä minä ainakin purin koko etukatteen irti, että sai kunnolla tilaa laittaa sytyttimet ym. hilpeet paikoilleen.
Lisäksi se H7 hehku ei pysy suoraan nakkaamalla umpiossa paikoillaan, koska alkuperäinen hehku on muovisessa asennuskappaleessa kiinni, eikä xenonhehkua voi johdon takia samallalailla laittaa.
Kyllä se etukate siitä kohtuudellla irtosi. Mulla oli kyllä samalla sivukatteetkin irti.
Itellä jäi sieltä katteiden alta kaksi sellaista keskeltä painettavaa muovikiinnikkettä ylimääräiseksi ??? Ei löytynyt enää kasausvaiheessa niille paikka joten jätin pois. Hyvinhaän nuo on katteet pysynyt siitä huolimatta mukana.
Ne on muuten isompia kuin esim. etukatteen alapuolella olevat keskeltä painettavat kiinnikkeet. Mistähän lie?




Edited By suiza on 1211892598
Avatar
Timba
Viestit: 401
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 20:49
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Timba »

Nyt kun taas noi illat alkaa pimetä, on alkanut mielessä pyöriä xenonien asennus busaan. Kertokaahan K8:iin xenonit asentaneet kokemuksia asennuksesta, esim. oletteko käyttäneet relettä asennuksessa (miksi olette/miksi ette), käyttökokemuksia jne. Kannattaako moiseen hommaan ryhtyä? Onko paljon ongelmia toimivuuden/takuun kanssa? Kiitos!
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......

Suzukilla vuodesta 1981

Copper/Silver
B-King

TEAM CAMPARI



Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

K8 ja vanhemmissa on mittaristot samankaltaisesti kiinni...eli alareuna pulteilla 2*8mm(kanta) ja yläreuna vain varovasti vetämällä....
En käyttänyt relettä...ja toimii vallan mainiosti
Mittariston ympärillä olevien muovien kanssa enemmän hommaa kuin itse mittarin.
Ei todellakaan tarvitse koko etukatetta ottaa auki.
Niitä muoviklipsejä on ne peilien kohdilla,tankin molemmin puolin ja sit siellä on piilossa vielä 1 pari.Virtalukon edessä 1 kpl pultteja ja 1 pari ristipää ruuveja löytyy myös piilossa olevana.
Varovasti pientä voimaa käyttäen se mittariston yläpuoli lähtee irti,mutta.....yläreuna 'kynsillä' kii,joten beaware!!




Edited By Agostini on 1221754726
104-1152012659

Viesti Kirjoittaja 104-1152012659 »

Onko kukaan K8 :ssa kokeillu kumpi polttomo antaa paremman valokuvion lyhkäsillä
tämä
normaali H7
vai tämä
H7R
mulla on K8:ssa tuo H7R
pitkissä on lämpöarvo 4300 muuten hyvä mutta valoja tarttis säätää alemmaksi näyttää turhan ylös onkohan hankala säätää

kuvatus




Edited By hayabusa00 on 1221841490
Avatar
Mrk
Viestit: 183
Liittynyt: 12 Touko 2008, 00:00
Paikkakunta: Enimmäkseen eteläsuomessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mrk »

Bussissa en ole testannut että kumpi antaa paremman valokuvion mutta juurikin tuo H7R majailee omassa, rastaassa oli ihan normi h7 xenon, eipä siinä rastaassa mielestäni mitään ylimääräisiä heijastuksia ollut mutta kun sattui tuo sama osumaan silmään xenoneita tilatessa niin otin tuon H7R.
( Xenonit olivat mielestäni rastaassa tehokkaammat kuin bussissa )
Ja muuten olis valot kohdillaan mutta pitkät valaisevat puun latvoja :wtf:
Taitaa pitkien poltin olla huonosti paikallaan.

mutta valoja tarttis säätää alemmaksi näyttää turhan ylös onkohan hankala säätää

Säädön pitäis onnistua helposti kun vilkaisee pyörän mukana tullutta manuaalia.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
"'If u dont rev it, dont buy it"
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Onko tuo tyyppi H7R vain sen häiriönpoistovastuksen takia vai minkä? Tämä villi veikkaus vain.... ???
Koska joissain tapauksissa antaapi radiolle häiriöö ku virran kytkee...




Edited By Agostini on 1221849375
Vastaa Viestiin