Polttoainekulutuksen tietojen päivitys
Ekan sukupolven busan ecu päivittelee polttoaineen kulutuksen tietoja melkoisen harvoin. Ainakin minulle on tullut tällainen mielikuva.
Pystyisiköhän tuota mitenkään itse muuttamaan? Vai meneekö prossun kaikki teho polttoaineen suihkutuksen hienosäätöön?
Ei kai toi muutostyö vaikeaa olisi: assykoodiin vähän muutoksia ja uusi koodi sisään?
Pystyisiköhän tuota mitenkään itse muuttamaan? Vai meneekö prossun kaikki teho polttoaineen suihkutuksen hienosäätöön?
Ei kai toi muutostyö vaikeaa olisi: assykoodiin vähän muutoksia ja uusi koodi sisään?
ECUeditor:ssa on ominaisuus millä voit muuttaa polttoaineenkulutusta jos olet säätänyt pyörää laihemmalle tai rikkaammalle niin että se vaikuttaa kulutukseen.
Itse kulutus lasketaan mittaristossa. ECU lähettää lämpömittari- ja vikakooditietojen yhteydessä myös injektorien aukioloaikaan liittyvät luvut. Mittaristo sitten laskee nopeustiedon perusteella kulutuslukeman yms.
Mittariston koodia ei vielä kukaan olekaan avannut
Itse kulutus lasketaan mittaristossa. ECU lähettää lämpömittari- ja vikakooditietojen yhteydessä myös injektorien aukioloaikaan liittyvät luvut. Mittaristo sitten laskee nopeustiedon perusteella kulutuslukeman yms.
Mittariston koodia ei vielä kukaan olekaan avannut
mitä väliä mitä harraste kampe kuluttaa, tankataan kun on tarve tämä on vain mun mielipide, meikäläisellä jo vanha busa ja vie n.5-6 l./100km. ei mielestäni paha kun kulkee ja kukkuu noin niinku vakioks. totta helevatussa tota kulutusta saa lisättyä(virittää) mut seki maksaa ja ne pikku kilkeet nekin maksaa ja niillä kilkkeillä saa monta litraa löpöö meni vähä sori
Edited By janne on 1218564943
Edited By janne on 1218564943
9.925/230 :p
Member of team Jukkis
SM 6. (SB) 2010
SM 4. (SB) 2011
SM ?. (SB) 2012
SM 7. (sGB) 2014
Member of team Jukkis
SM 6. (SB) 2010
SM 4. (SB) 2011
SM ?. (SB) 2012
SM 7. (sGB) 2014
- jummijammi
- Viestit: 300
- Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
- Paikkakunta: pohojammaa
Ookko ottanu lomakaljan? :pjanne kirjoitti:mitä väliä mitä harraste kampe kuluttaa, tankataan kun on tarve tämä on vain mun mielipide, meikäläisellä jo vanha busa ja vie n.5-6 l./100km. ei mielestäni paha kun kulkee ja kukkuu noin niinku vakioks. totta helevatussa tota kulutusta saa lisättyä(virittää) mut seki maksaa ja ne pikku kilkeet nekin maksaa ja niillä kilkkeillä saa monta litraa löpöö meni vähä sori
181,25 MPH KLUPI Himanka ............... 10,1/222
Olisko toi koodin purku paha nakki? Kiinnostusta kyllä olisi alkaa väsätä sitä. Homma varmaan on tehty niin, että ajan y jälkeen kutsutaan aliohjelmaa x, joka päivittää tiedon näyttöön?PetriK kirjoitti:Itse kulutus lasketaan mittaristossa. ECU lähettää lämpömittari- ja vikakooditietojen yhteydessä myös injektorien aukioloaikaan liittyvät luvut. Mittaristo sitten laskee nopeustiedon perusteella kulutuslukeman yms.
Mittariston koodia ei vielä kukaan olekaan avannut
Ei sillä kulutuksella niin väliä, mutta huonosti suunniteltu softakoodi harmittaa.janne kirjoitti:mitä väliä mitä harraste kampe kuluttaa, tankataan kun on tarve tämä on vain mun mielipide, meikäläisellä jo vanha busa ja vie n.5-6 l./100km. ei mielestäni paha kun kulkee ja kukkuu noin niinku vakioks. totta helevatussa tota kulutusta saa lisättyä(virittää) mut seki maksaa ja ne pikku kilkeet nekin maksaa ja niillä kilkkeillä saa monta litraa löpöö meni vähä sori
Kyllä se päivittää sitä kokoajan, mutta tuolla systeemillä näät "päivitysnopeuden"...tuomask kirjoitti:kajbusa kirjoitti:Kokeileppa nollata trippi ja sit seuraat kulutusmittaria..... aika nopeesti lukemat päivittyy...
Ai se alkaa vasta sitten päivittyä? No tuohan on kyllä sitten suunnitteluvirhe. Kyllä kulutusmittarin pitäisi päivittyä lähes reaaliajassa.
Eihän kulustus lukemat paljon muutu jos ajelet suht saman tyylistä ajoa kokoajan..... pysyy se n.6l maailman tappiin saakka mittarissa
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Se mittaa keskikulutusta siltä kilometrimäärältä mikä tripissä on. Noin kait sen pitäisikin toimia vai kuinka? Hetkellisen kulutuksen näytöt on sitten erikseen mitä Busasta ei löydy.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
Juu EN ole kaivannut kulutusmittaria, koska K8 sitä ei oo . Simppelimpi käyttää trippejä, kun on vaan NE !
Jonkimmoisen kulutus recordin taisin tehä OMALLA kohallani K8 :lla, eli n. 280km / 12L sekuli ajoo ja kun tankkasin niin calgulaattörin mukkaan oli vienynnä 4,28L satosella . Joskin mähän en kaaheesyi revittele "Koskaan" :laugh:
Edited By busapappa2 on 1218611451
Jonkimmoisen kulutus recordin taisin tehä OMALLA kohallani K8 :lla, eli n. 280km / 12L sekuli ajoo ja kun tankkasin niin calgulaattörin mukkaan oli vienynnä 4,28L satosella . Joskin mähän en kaaheesyi revittele "Koskaan" :laugh:
Edited By busapappa2 on 1218611451
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
No siitä vaan avaamaan mittaristoa ja tutkimaan että mikä prosessoris siellä on ja miten koodin saa ulos siitä mittarista... . Itsellä tuohon ei riitä kiinnostusta.
Hetkellinen kulutus tulee ulos ECU:sta mittaristoon reaaliajassa joten joku näppärä voi tuon datan kaapata ja rakentaa kulutusmittarin. Kyseessä on TTL tasoinen n7000bps signaali johon tulee 8 tavua + checksum muutaman kymmenen millisekunnin välein. Kaksi viimeistä tavua ennen check sum:mia ovat kulutusluvut. Näillä ohjeilla pääsee hyvin alkuun jos haluaa jotain tuollaista rakennella.
Itsellä mielenkiinto tällä hetkellä on tuossa Jasan kanssa työn alla olevassa shifterisoftassa suoraan ECU:uun. Se jos saadaan toimimaan niin erilaiset solenoidin ohjaukset, mm. vaihdekohtainen boost control tai ilokaasun ohjaus on sen jälkeen helppo toteuttaa jos löytyy tekijöitä.
Hetkellinen kulutus tulee ulos ECU:sta mittaristoon reaaliajassa joten joku näppärä voi tuon datan kaapata ja rakentaa kulutusmittarin. Kyseessä on TTL tasoinen n7000bps signaali johon tulee 8 tavua + checksum muutaman kymmenen millisekunnin välein. Kaksi viimeistä tavua ennen check sum:mia ovat kulutusluvut. Näillä ohjeilla pääsee hyvin alkuun jos haluaa jotain tuollaista rakennella.
Itsellä mielenkiinto tällä hetkellä on tuossa Jasan kanssa työn alla olevassa shifterisoftassa suoraan ECU:uun. Se jos saadaan toimimaan niin erilaiset solenoidin ohjaukset, mm. vaihdekohtainen boost control tai ilokaasun ohjaus on sen jälkeen helppo toteuttaa jos löytyy tekijöitä.
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
...hienoa lukea kun itte en tajua mithän näistä...siis lukemastanikhan...
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-