2008 recall

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
74-1180640985

Viesti Kirjoittaja 74-1180640985 »

Kysymyksessä on käsittääkseni ainoastaan yksi johto, minkä tulee kulkea sen johtonipun päällimmäisenä. Johtonippu sinällään on kylläkin reititetty oikein. Tulee väkisinkin mieleen, että onkohan nuo kaikki huoltajat ymmärtäneet annetut ohjeet samalla tavalla?



Edited By Juksi on 1216630308
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

Juksi kirjoitti:Kysymyksessä on käsittääkseni ainoastaan yksi johto, minkä tulee kulkea sen johtonipun päällimmäisenä. Johtonippu sinällään on kylläkin reititetty oikein. Tulee väkisinkin mieleen, että onkohan nuo kaikki huoltajat ymmärtäneet annetut ohjeet samalla tavalla?
juuri niin ja samaa kuulin.... kaikki huoltoliikkeet ei ole ymmärtänyt annettuja ohjeita, eli kuinka se tarkastetaan. ... ainakin kaikissa mitä Kössi ylöjärvellä on tarkastanut , korjattavaa on ollut ???
ja kaikkiin varoiksi Suzukin piikkiin, vaihdetaan uusi virtalukon pohja.

Tämä koko juttu on siis vain varotoimenpide, yhtään vikaa ei ole suomessa tietoihin tullut ko. asian tiimoilta.
Avatar
Köpi
Viestit: 128
Liittynyt: 30 Loka 2007, 10:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Köpi »

Tiiä sit mitä oikeesti tekivät, mutta kertoivat vaihtaneensa virtalukon (vaan oisko kumminki ollu pelkkä virtalukon pohja)...no sama se, varmuuden vuoksihan tuo kai tehtiin...
Avatar
-Harza-
Viestit: 36
Liittynyt: 21 Touko 2008, 13:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -Harza- »

Satuin äsken soittamaan R.M.Heinolle samasta asiasta (vaihto ensi viikolla). Sanoivat vaihtavansa virtalukon, bensakorkin lukon sekä tavaratilan lukon. Saa nähdä, pitääkö todella paikkansa.
Musta K8 + kilvetön R1
Avatar
jbusa
Viestit: 159
Liittynyt: 26 Helmi 2008, 21:38
Paikkakunta: Varsinainen-Suomi

Viesti Kirjoittaja jbusa »

MP Team Salosella vaihdettiin virtalukon pohja 6tkm huollossa, lukkoheebelit jäi vanhat ettei tarvinnut kyllä muihin lukkoihin kajota.
"Epäjärjestys on sana, jonka olemme keksineet kuvaamaan järjestystä, jota emme ymmärrä."

- Henry Miller -
74-1180640985

Viesti Kirjoittaja 74-1180640985 »

-Harza- kirjoitti:Satuin äsken soittamaan R.M.Heinolle samasta asiasta (vaihto ensi viikolla). Sanoivat vaihtavansa virtalukon, bensakorkin lukon sekä tavaratilan lukon. Saa nähdä, pitääkö todella paikkansa.

Aika erikoista... käsittääkseni itse lukoissa ei ainakaan mitään valmistusvirhettä tai ongelmaa ole ollut. Ainoa lukkoihin liittyvä ongelma on kaiketi niiden "jumittaminen" pesun tai sateen jälkeen, mutta tuo taitaa olla enemmän omonaisuus kuin ongelma. Ja tietysti lukkoja kun pitää hyvässä rasvassa ei ongelmia ole.
104-1152012659

Viesti Kirjoittaja 104-1152012659 »

Pyörä kävi tarkastuksessa ei aiheuttanut toimenpiteitä ! Mutta huomasin omassa k-8 semmosen että kun tangon kääntää oikealle "tappiin saakka"
Vasemmalta käsin kun katsoo kuningaspalkiin siellä on sellanen pyöreä tappi jonka taakse johtonippu jää kiinni ja on tuossa tangon asennossa aika kireällä
asettelin niitä ite vähän paremmin
kuvatus
Avatar
-Harza-
Viestit: 36
Liittynyt: 21 Touko 2008, 13:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -Harza- »

Juksi kirjoitti:
-Harza- kirjoitti:Satuin äsken soittamaan R.M.Heinolle samasta asiasta (vaihto ensi viikolla). Sanoivat vaihtavansa virtalukon, bensakorkin lukon sekä tavaratilan lukon. Saa nähdä, pitääkö todella paikkansa.

Aika erikoista... käsittääkseni itse lukoissa ei ainakaan mitään valmistusvirhettä tai ongelmaa ole ollut. Ainoa lukkoihin liittyvä ongelma on kaiketi niiden "jumittaminen" pesun tai sateen jälkeen, mutta tuo taitaa olla enemmän omonaisuus kuin ongelma. Ja tietysti lukkoja kun pitää hyvässä rasvassa ei ongelmia ole.
Kuten itsekin arvelin, niin vain virtalukon pohja ja johdot vaihdettiin.
Musta K8 + kilvetön R1
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Oli fillari 6tkm huollossa ja mulla menee kanssa virtalukon pohja vaihtoon jossain välissä...
Taidan jättää 12tkm huoltoon, niin ei tule taukoja ajamiseen. :D
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Avatar
-Harza-
Viestit: 36
Liittynyt: 21 Touko 2008, 13:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -Harza- »

Tomppa kirjoitti:Oli fillari 6tkm huollossa ja mulla menee kanssa virtalukon pohja vaihtoon jossain välissä...
Taidan jättää 12tkm huoltoon, niin ei tule taukoja ajamiseen. :D

R.M.Heinolla vaihto vei puolisen tuntia ja työ alkoi täsmälleen so#####na aikana.
Edit: Enpä ole tällaiseen sensuuriin ennen törmännyt. Itse en siis kirjoittanut noita "#####". :D




Edited By -Harza- on 1217591374
Musta K8 + kilvetön R1
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

No niin.... Nyt omakin busa käytetty virtalukon tarkastuksessa.... Ja tietty menee johto väärää reittiä, joten vaihtoon menee virtalukko! Eihän siinä vielä mitään. Kovasssa moottorijarrutuksessa, syttyy FI-valo joskus harvoin, ja senkin vikakoodin tarkastutin samalla.(vian saanut tänä kesänä ajettua esiin n.10 kertaa) (Tietty en meinannut saada "ajettua vikaa päälle", ennen huoltoa, mutta pitkän uurastamisen jälkeen onnistui) Keväällä oli huoltopaikkaan tullut viimeinen päivitys vikakoodeihin, muttei tietenkän vielä uuden busan vikakoodeja siinä ollut! Vikakoodin numeron antoi, mutei kertonut mikä vika. Pikainen soitto Suzukille, mutta olivat kaikki lähteneet vkl:n viettoon.... Tietty moista vikakoodia ei gen1 busa tunnekkaan. Sitten muihin Suzuki mallien vikakoodeihin verratessa, vika paikallistettiin tyhjäkäynti "venttiililiin tms" Tuntikin ihan loogiselta, koska vikakoodin tullessa, kaasu muuttuu on/off tyyppisex. No onnex menee noi viat takuun piiriin, ja korjataan, kun seuraavan kerran käytän mopoo ko. paikassa, jolloin toivottavasti konettakin päivitetty HIEMAN pirteämmäksi...(aiheesta enemmän, kun projekti alkaa)


:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Minkä koodin antaa?
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Kekku kirjoitti:Minkä koodin antaa?
Olikohan c40 tms... Katselin itsekin manuaalista, ja näky olevan idle.... Eli tyhjäkäynti juttuihin liittyy. tästä uudesta moposta vaan en ole löytänyt sitä ohjetta sen vikakoodin lukemiseen! Ei samanlaista liitintä (johon laitetaan kytkin) kuin vanhassa, vaan moninapanen se liitin!!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Ei mee koko virtalukko, VAIN pohja . Eli Nykkeleitä ei tartte päivittää . :;):
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Avatar
Snowman
Viestit: 727
Liittynyt: 22 Loka 2007, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Snowman »

Jeps tänään oli 6tkm huolto ja mullakin on kaapelinippu väärin reititetty...tai jos sitä voi vääräksi ees mainita...kaapelin päällä on ylimääräinen harmaa "muoviletkun"pätkä ja se ei ole nippusiteen alla...sekin palanen liikkuu siinä kaapelin päällä joten siirtäis sen sinne nippusiteen alle..ei siinä kyl tarvis ees virtalukonpohjaa uusia... :D no uusitaan kerta ku saa takuuseen..mulla ei löytyny mitään vikamuistista mut ei oo kyllä ollutkaan mitään ongelmia.
Vastaa Viestiin