Vakioecu:n modaus, eli täydellinen säätösysteemi - Seuraavaksi 2002-2007 mallit ???
Jaa-a. Mistähän aloittaisi? No ehdottomasti ensimmäiseksi enemmän kuin suuret kiitokset PetriK! Päivitys onnistui niinkuin pitikin ja tuli muuten erinomaisesti toimiva pyörä! Ei tuota ajokokemusta oikein sanoin osaa eritellä, se pitää itse kokea. Todella pehmeästi käyttäytyy ja vastaa kaasuun TODELLA hienosti! Ilokaasutkin toimii nyt niinkuin pitää, kartta vaihtuu automaattisesti jne. Se MS pinni ECU:sta muuten pitää normaalisti olla maissa ja maa irti kun haluaa B kartat käyttöön, se tuli tänään käytännössä opittua.
Mutta mutta; suosittelen EHDOTTOMASTI, ei saa ainakaan noin paljon moottorimuutoksia verrattuna vakioon kokenutta moottoria PC3:lla tms. noin hyvin säätöihin. Pikaisella testillä kulutuskin näytti tippuvan noin 1.5l / 100km... :p
Mutta mutta; suosittelen EHDOTTOMASTI, ei saa ainakaan noin paljon moottorimuutoksia verrattuna vakioon kokenutta moottoria PC3:lla tms. noin hyvin säätöihin. Pikaisella testillä kulutuskin näytti tippuvan noin 1.5l / 100km... :p
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Jaa-a. Mistähän aloittaisi? No ehdottomasti ensimmäiseksi enemmän kuin suuret kiitokset PetriK! Päivitys onnistui niinkuin pitikin ja tuli muuten erinomaisesti toimiva pyörä! Ei tuota ajokokemusta oikein sanoin osaa eritellä, se pitää itse kokea. Todella pehmeästi käyttäytyy ja vastaa kaasuun TODELLA hienosti! Ilokaasutkin toimii nyt niinkuin pitää, kartta vaihtuu automaattisesti jne. Se MS pinni ECU:sta muuten pitää normaalisti olla maissa ja maa irti kun haluaa B kartat käyttöön, se tuli tänään käytännössä opittua.
Mutta mutta; suosittelen EHDOTTOMASTI, ei saa ainakaan noin paljon moottorimuutoksia verrattuna vakioon kokenutta moottoria PC3:lla tms. noin hyvin säätöihin. Pikaisella testillä kulutuskin näytti tippuvan noin 1.5l / 100km... :p
Hienoa. Koskas ja missä tunataan mun peli? Kaapelit tilauksessa ja muut pikku kivat kohta paikallaan
Onkohan MS pinni OpenCollector vai looginen 1? Jos OC niin kelluvana voi toimia, mutta jos vaatii loogisen ykkösen niin kannattanee laittaa ylösveto jotta pysyy potenttiaalissa...
Edited By busajasa on 1215721398
No ainakin bensan lisäys kaasuille no problem mutta muuten noin tarkkaa säätöä varten tarvitsisi ehdottomasti jarrullisen penkin mitä ei taida meidän korkeuksilta löytyä, mielelläni tullen korjatuksi jos olen väärässä?busajasa kirjoitti:jarim kirjoitti:Jaa-a. Mistähän aloittaisi? No ehdottomasti ensimmäiseksi enemmän kuin suuret kiitokset PetriK! Päivitys onnistui niinkuin pitikin ja tuli muuten erinomaisesti toimiva pyörä! Ei tuota ajokokemusta oikein sanoin osaa eritellä, se pitää itse kokea. Todella pehmeästi käyttäytyy ja vastaa kaasuun TODELLA hienosti! Ilokaasutkin toimii nyt niinkuin pitää, kartta vaihtuu automaattisesti jne. Se MS pinni ECU:sta muuten pitää normaalisti olla maissa ja maa irti kun haluaa B kartat käyttöön, se tuli tänään käytännössä opittua.
Mutta mutta; suosittelen EHDOTTOMASTI, ei saa ainakaan noin paljon moottorimuutoksia verrattuna vakioon kokenutta moottoria PC3:lla tms. noin hyvin säätöihin. Pikaisella testillä kulutuskin näytti tippuvan noin 1.5l / 100km... :p
Hienoa. Koskas ja missä tunataan mun peli? Kaapelit tilauksessa ja muut pikku kivat kohta paikallaan
Onkohan MS pinni OpenCollector vai looginen 1? Jos OC niin kelluvana voi toimia, mutta jos vaatii loogisen ykkösen niin kannattanee laittaa ylösveto jotta pysyy potenttiaalissa...
Tuosta MS linjasta; PetriK, help?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:busajasa kirjoitti:jarim kirjoitti:Jaa-a. Mistähän aloittaisi? No ehdottomasti ensimmäiseksi enemmän kuin suuret kiitokset PetriK! Päivitys onnistui niinkuin pitikin ja tuli muuten erinomaisesti toimiva pyörä! Ei tuota ajokokemusta oikein sanoin osaa eritellä, se pitää itse kokea. Todella pehmeästi käyttäytyy ja vastaa kaasuun TODELLA hienosti! Ilokaasutkin toimii nyt niinkuin pitää, kartta vaihtuu automaattisesti jne. Se MS pinni ECU:sta muuten pitää normaalisti olla maissa ja maa irti kun haluaa B kartat käyttöön, se tuli tänään käytännössä opittua.
Mutta mutta; suosittelen EHDOTTOMASTI, ei saa ainakaan noin paljon moottorimuutoksia verrattuna vakioon kokenutta moottoria PC3:lla tms. noin hyvin säätöihin. Pikaisella testillä kulutuskin näytti tippuvan noin 1.5l / 100km... :p
Hienoa. Koskas ja missä tunataan mun peli? Kaapelit tilauksessa ja muut pikku kivat kohta paikallaan
Onkohan MS pinni OpenCollector vai looginen 1? Jos OC niin kelluvana voi toimia, mutta jos vaatii loogisen ykkösen niin kannattanee laittaa ylösveto jotta pysyy potenttiaalissa...
No ainakin bensan lisäys kaasuille no problem mutta muuten noin tarkkaa säätöä varten tarvitsisi ehdottomasti jarrullisen penkin mitä ei taida meidän korkeuksilta löytyä, mielelläni tullen korjatuksi jos olen väärässä?
Tuosta MS linjasta; PetriK, help?
Pitäisikö siis suosiolla varata aika sieltä? Tässä kun viikon päästä olen siellä Maidenin konsertissa niin voisi ottaa pelin peräkärryyn ja viilauttaa kuntoon samalla keikalla.
Jos oman ecun merkinnät täsmäävät aiemmin tässä threadissa esitettyihin merkintöihin olemme pitäneet perusolettamuksena että tällöin ohjelmaa voidaan suoraan käyttää ecu:ssa. Siis tuo K5 ja K7 sisältänevät saman ohjelman jos nuo kirjoittamasi numerot täsmäävät täällä aiemmin eistettyyn. Mitään takuita toki tällaisessa harrastelijaprojektissa ei voi antaa.
Jos joku uusi ECU esim K8 halutaa avata ja koodi siitä lukea, niin näitä ecu:ja tarvitaa kaksi ja niitä ei enään palauteta takaisin.
Jos joku uusi ECU esim K8 halutaa avata ja koodi siitä lukea, niin näitä ecu:ja tarvitaa kaksi ja niitä ei enään palauteta takaisin.
Itseltä löytyi Kouluelektroniikasta hankittuja ON//ON kytkimiä,
joten jouduin laittamaan kahdella kytkimellä.
Gauge Data näytöt ainakin toimii hienosti ja MAP alueiden vaihdot. Painaessa: Logging ON minulla tulee Datastream active dialogiin error
Laitoin FWE PIN 32 ja VCC PIN 48 samaan.
Nyt virrat kytkettäessä releet eivät napsu, eikä bensapumppu käynnisty. Kytkentä voi olla virheellinen, mutta tällä olen aikonut seuraavaksi kokeilla...
Nyt tarvitsen alkuperäisen BUSAK5EU.BIN /vastaavan
-tiedoston...
Ilmeisesti jossain vaiheessa on päästöjen osalta tiukennettu, mutta onko ecuun tehty muutoksia..?
joten jouduin laittamaan kahdella kytkimellä.
Gauge Data näytöt ainakin toimii hienosti ja MAP alueiden vaihdot. Painaessa: Logging ON minulla tulee Datastream active dialogiin error
Laitoin FWE PIN 32 ja VCC PIN 48 samaan.
Nyt virrat kytkettäessä releet eivät napsu, eikä bensapumppu käynnisty. Kytkentä voi olla virheellinen, mutta tällä olen aikonut seuraavaksi kokeilla...
Nyt tarvitsen alkuperäisen BUSAK5EU.BIN /vastaavan
-tiedoston...
Ilmeisesti jossain vaiheessa on päästöjen osalta tiukennettu, mutta onko ecuun tehty muutoksia..?
Jep katkaisee se - ei taida olla karttaa. Olen tutkinut työpöydällä, mutten ole etsinyt kyseistä kohtaa koodista. Taitaa olla joku lippu joka laitetaan pystyyn kun kaasunasento on alle jotain % ja kierrokset yli jotain %.timo3 kirjoitti:Onko PetriK tutkinut katkaiseeko se yläkierroksilta moottorijarruun tultaessa polttoaineen syötön kokonaan?
Onko siellä joku erillinen kartta siihen?
Ainakaan TPS tai IAP mapeissa ei näyttäis menevän nollille missään vaiheessa.
Laitoin FWE PIN 32 ja VCC PIN 48 samaan.
Nyt virrat kytkettäessä releet eivät napsu, eikä bensapumppu käynnisty. Kytkentä voi olla virheellinen, mutta tällä olen aikonut seuraavaksi kokeilla...
Tuo että ECU VCC ja USB VCC ovat kytkettyinä toisiinsa hieman epäilyttää. Ehdotan että mittaat USB VCC:N (punaisen ja mustan välisen jännitteen, pitäisi olla noin 5V).
Jos ei ole niin sitten tuo USB voi olla jostain syystä kärähtänyt. Tällöin kytke ECU VCC sen punaisen johdon tilalle.
Tässäpä näitä erilaisia karttatiedostoja mitä on tullut tehtyä. Myös turboille toki näitä löytyy - mutta turbot ovat niin erilaisia että on parempi että ne säädetään yksilöinä. Samoin nuo 1397:t on hyvä säätää kunnolla.
Vakio muokkaamaton
Sliparit
Kokoputkisto
1397 220hp versio, voi käyttää myös muissa mutta menee vähän rikkaalle yläkerrasta
Ja täältä vielä softa millä noita voi katsella ja muokata:
http://busaecu.redirectme.net
Käyttäjätunnus ja salasana sama kuin busanistit osoitteet osioon.
Nämä siis kenelle tahansa mutta vain omaan käyttöön ladattavaksi. Jos kuulen että joku alkaa myymään näitä päivityksinä niin poistan kaikki tällaisen vapaan tiedon netistä ja kyseinen paja tai henkilö saa ongelmia tekijänoikeuksien loukkaamisesta.
Edited By PetriK on 1215978531
Vakio muokkaamaton
Sliparit
Kokoputkisto
1397 220hp versio, voi käyttää myös muissa mutta menee vähän rikkaalle yläkerrasta
Ja täältä vielä softa millä noita voi katsella ja muokata:
http://busaecu.redirectme.net
Käyttäjätunnus ja salasana sama kuin busanistit osoitteet osioon.
Nämä siis kenelle tahansa mutta vain omaan käyttöön ladattavaksi. Jos kuulen että joku alkaa myymään näitä päivityksinä niin poistan kaikki tällaisen vapaan tiedon netistä ja kyseinen paja tai henkilö saa ongelmia tekijänoikeuksien loukkaamisesta.
Edited By PetriK on 1215978531