Vakioecu:n modaus, eli täydellinen säätösysteemi - Seuraavaksi 2002-2007 mallit ???

Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

toki löytyy tuo euro versio - tulee heti jakoon kun kaapeli alkaa pelittämään.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jaa-a. Mistähän aloittaisi? No ehdottomasti ensimmäiseksi enemmän kuin suuret kiitokset PetriK! Päivitys onnistui niinkuin pitikin ja tuli muuten erinomaisesti toimiva pyörä! Ei tuota ajokokemusta oikein sanoin osaa eritellä, se pitää itse kokea. Todella pehmeästi käyttäytyy ja vastaa kaasuun TODELLA hienosti! Ilokaasutkin toimii nyt niinkuin pitää, kartta vaihtuu automaattisesti jne. Se MS pinni ECU:sta muuten pitää normaalisti olla maissa ja maa irti kun haluaa B kartat käyttöön, se tuli tänään käytännössä opittua.

Mutta mutta; suosittelen EHDOTTOMASTI, ei saa ainakaan noin paljon moottorimuutoksia verrattuna vakioon kokenutta moottoria PC3:lla tms. noin hyvin säätöihin. Pikaisella testillä kulutuskin näytti tippuvan noin 1.5l / 100km... :p
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

jarim kirjoitti:Jaa-a. Mistähän aloittaisi? No ehdottomasti ensimmäiseksi enemmän kuin suuret kiitokset PetriK! Päivitys onnistui niinkuin pitikin ja tuli muuten erinomaisesti toimiva pyörä! Ei tuota ajokokemusta oikein sanoin osaa eritellä, se pitää itse kokea. Todella pehmeästi käyttäytyy ja vastaa kaasuun TODELLA hienosti! Ilokaasutkin toimii nyt niinkuin pitää, kartta vaihtuu automaattisesti jne. Se MS pinni ECU:sta muuten pitää normaalisti olla maissa ja maa irti kun haluaa B kartat käyttöön, se tuli tänään käytännössä opittua.

Mutta mutta; suosittelen EHDOTTOMASTI, ei saa ainakaan noin paljon moottorimuutoksia verrattuna vakioon kokenutta moottoria PC3:lla tms. noin hyvin säätöihin. Pikaisella testillä kulutuskin näytti tippuvan noin 1.5l / 100km... :p

Hienoa. Koskas ja missä tunataan mun peli? Kaapelit tilauksessa ja muut pikku kivat kohta paikallaan :)

Onkohan MS pinni OpenCollector vai looginen 1? Jos OC niin kelluvana voi toimia, mutta jos vaatii loogisen ykkösen niin kannattanee laittaa ylösveto jotta pysyy potenttiaalissa...




Edited By busajasa on 1215721398
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

No piipahdin paikalla katsomassa Jarim mopon säätöö ja kerta kaikkiaan hienosti toimii säätö hommelit.
No kunhan saan oman uuden koneen valmiiksi niin tonne ehdottomasti täytyy päästä uutta konetta säädättämään.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

busajasa kirjoitti:
jarim kirjoitti:Jaa-a. Mistähän aloittaisi? No ehdottomasti ensimmäiseksi enemmän kuin suuret kiitokset PetriK! Päivitys onnistui niinkuin pitikin ja tuli muuten erinomaisesti toimiva pyörä! Ei tuota ajokokemusta oikein sanoin osaa eritellä, se pitää itse kokea. Todella pehmeästi käyttäytyy ja vastaa kaasuun TODELLA hienosti! Ilokaasutkin toimii nyt niinkuin pitää, kartta vaihtuu automaattisesti jne. Se MS pinni ECU:sta muuten pitää normaalisti olla maissa ja maa irti kun haluaa B kartat käyttöön, se tuli tänään käytännössä opittua.

Mutta mutta; suosittelen EHDOTTOMASTI, ei saa ainakaan noin paljon moottorimuutoksia verrattuna vakioon kokenutta moottoria PC3:lla tms. noin hyvin säätöihin. Pikaisella testillä kulutuskin näytti tippuvan noin 1.5l / 100km... :p

Hienoa. Koskas ja missä tunataan mun peli? Kaapelit tilauksessa ja muut pikku kivat kohta paikallaan :)

Onkohan MS pinni OpenCollector vai looginen 1? Jos OC niin kelluvana voi toimia, mutta jos vaatii loogisen ykkösen niin kannattanee laittaa ylösveto jotta pysyy potenttiaalissa...
No ainakin bensan lisäys kaasuille no problem mutta muuten noin tarkkaa säätöä varten tarvitsisi ehdottomasti jarrullisen penkin mitä ei taida meidän korkeuksilta löytyä, mielelläni tullen korjatuksi jos olen väärässä?

Tuosta MS linjasta; PetriK, help? :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

jarim kirjoitti:
busajasa kirjoitti:
jarim kirjoitti:Jaa-a. Mistähän aloittaisi? No ehdottomasti ensimmäiseksi enemmän kuin suuret kiitokset PetriK! Päivitys onnistui niinkuin pitikin ja tuli muuten erinomaisesti toimiva pyörä! Ei tuota ajokokemusta oikein sanoin osaa eritellä, se pitää itse kokea. Todella pehmeästi käyttäytyy ja vastaa kaasuun TODELLA hienosti! Ilokaasutkin toimii nyt niinkuin pitää, kartta vaihtuu automaattisesti jne. Se MS pinni ECU:sta muuten pitää normaalisti olla maissa ja maa irti kun haluaa B kartat käyttöön, se tuli tänään käytännössä opittua.

Mutta mutta; suosittelen EHDOTTOMASTI, ei saa ainakaan noin paljon moottorimuutoksia verrattuna vakioon kokenutta moottoria PC3:lla tms. noin hyvin säätöihin. Pikaisella testillä kulutuskin näytti tippuvan noin 1.5l / 100km... :p

Hienoa. Koskas ja missä tunataan mun peli? Kaapelit tilauksessa ja muut pikku kivat kohta paikallaan :)

Onkohan MS pinni OpenCollector vai looginen 1? Jos OC niin kelluvana voi toimia, mutta jos vaatii loogisen ykkösen niin kannattanee laittaa ylösveto jotta pysyy potenttiaalissa...

No ainakin bensan lisäys kaasuille no problem mutta muuten noin tarkkaa säätöä varten tarvitsisi ehdottomasti jarrullisen penkin mitä ei taida meidän korkeuksilta löytyä, mielelläni tullen korjatuksi jos olen väärässä?

Tuosta MS linjasta; PetriK, help? :)


Pitäisikö siis suosiolla varata aika sieltä? Tässä kun viikon päästä olen siellä Maidenin konsertissa niin voisi ottaa pelin peräkärryyn ja viilauttaa kuntoon samalla keikalla.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

Kiitoksia Petrille!!!

Onko mahdollista saada vakion *.bin (K7)
ja mikäli löytyisi, niin pelkästään putkiviritteisen säädetty *.bin ?.?.?
Omassa merkinnät:
32920-24FG0
112100-1070
12VNEP071
Denso Made in Japan

Minulta löytyy BUSAK5EU.BIN mutta sen alkuperästä ja muokkauksista en tiedä.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Jos oman ecun merkinnät täsmäävät aiemmin tässä threadissa esitettyihin merkintöihin olemme pitäneet perusolettamuksena että tällöin ohjelmaa voidaan suoraan käyttää ecu:ssa. Siis tuo K5 ja K7 sisältänevät saman ohjelman jos nuo kirjoittamasi numerot täsmäävät täällä aiemmin eistettyyn. Mitään takuita toki tällaisessa harrastelijaprojektissa ei voi antaa.

Jos joku uusi ECU esim K8 halutaa avata ja koodi siitä lukea, niin näitä ecu:ja tarvitaa kaksi ja niitä ei enään palauteta takaisin.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

MS ja muissa vastaavissa linjoissa on pullup valmiina.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
timo3
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 07:47
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja timo3 »

Onko PetriK tutkinut katkaiseeko se yläkierroksilta moottorijarruun tultaessa polttoaineen syötön kokonaan?
Onko siellä joku erillinen kartta siihen?
Ainakaan TPS tai IAP mapeissa ei näyttäis menevän ”nollille” missään vaiheessa.
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

Itseltä löytyi Kouluelektroniikasta hankittuja ON//ON kytkimiä,
joten jouduin laittamaan kahdella kytkimellä.

Gauge Data näytöt ainakin toimii hienosti ja MAP alueiden vaihdot. Painaessa: Logging ON minulla tulee Datastream active dialogiin error

Laitoin FWE PIN 32 ja VCC PIN 48 samaan.
Nyt virrat kytkettäessä releet eivät napsu, eikä bensapumppu käynnisty. Kytkentä voi olla virheellinen, mutta tällä olen aikonut seuraavaksi kokeilla...

Kuva

Nyt tarvitsen alkuperäisen BUSAK5EU.BIN /vastaavan
-tiedoston...
Ilmeisesti jossain vaiheessa on päästöjen osalta tiukennettu, mutta onko ecuun tehty muutoksia..?
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

timo3 kirjoitti:Onko PetriK tutkinut katkaiseeko se yläkierroksilta moottorijarruun tultaessa polttoaineen syötön kokonaan?
Onko siellä joku erillinen kartta siihen?
Ainakaan TPS tai IAP mapeissa ei näyttäis menevän ”nollille” missään vaiheessa.
Jep katkaisee se - ei taida olla karttaa. Olen tutkinut työpöydällä, mutten ole etsinyt kyseistä kohtaa koodista. Taitaa olla joku lippu joka laitetaan pystyyn kun kaasunasento on alle jotain % ja kierrokset yli jotain %.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Laitoin FWE PIN 32 ja VCC PIN 48 samaan.
Nyt virrat kytkettäessä releet eivät napsu, eikä bensapumppu käynnisty. Kytkentä voi olla virheellinen, mutta tällä olen aikonut seuraavaksi kokeilla...


Tuo että ECU VCC ja USB VCC ovat kytkettyinä toisiinsa hieman epäilyttää. Ehdotan että mittaat USB VCC:N (punaisen ja mustan välisen jännitteen, pitäisi olla noin 5V).

Jos ei ole niin sitten tuo USB voi olla jostain syystä kärähtänyt. Tällöin kytke ECU VCC sen punaisen johdon tilalle.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Tässäpä näitä erilaisia karttatiedostoja mitä on tullut tehtyä. Myös turboille toki näitä löytyy - mutta turbot ovat niin erilaisia että on parempi että ne säädetään yksilöinä. Samoin nuo 1397:t on hyvä säätää kunnolla.

Vakio muokkaamaton

Sliparit

Kokoputkisto

1397 220hp versio, voi käyttää myös muissa mutta menee vähän rikkaalle yläkerrasta

Ja täältä vielä softa millä noita voi katsella ja muokata:
http://busaecu.redirectme.net

Käyttäjätunnus ja salasana sama kuin busanistit osoitteet osioon.

Nämä siis kenelle tahansa mutta vain omaan käyttöön ladattavaksi. Jos kuulen että joku alkaa myymään näitä päivityksinä niin poistan kaikki tällaisen vapaan tiedon netistä ja kyseinen paja tai henkilö saa ongelmia tekijänoikeuksien loukkaamisesta.




Edited By PetriK on 1215978531
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

>>Ehdotan että mittaat USB VCC:N (punaisen ja mustan välisen jännitteen, pitäisi olla noin 5V).

Mitattu 4,91 V
Mittasin myös ECU:n pinnien väliset resistanssit, jotka ovat toleranssin sisällä.
Vastaa Viestiin