Kaasukahvan lukitsin - Pikällämatkalla tulee mieleen

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
104-1152012659

Viesti Kirjoittaja 104-1152012659 »

Onko kellään kokemusta?aattelin tilata "köyhänmiehen version vakionopeus säätimen"

tämmönen

esim. tuolta




Edited By hayabusa00 on 1214562143
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

hayabusa00 kirjoitti:Onko kellään kokemusta?aattelin tilata "köyhänmiehen version vakionopeus säätimen"

tämmönen

esim. tuolta
Myös ns. tyhjäkäynti/ryyppyvivusta voidaan tehdä vakionopeuden säädin.

Tankki ylös. Oikealta puolelta tyhjäkäynnin vaijerin pyörän päässä olevaa L muotoista kappaletta taivututetaan niin että tyhjäkäyntivivusta säädettäessä tyhjäkäynti nousee 6000-7000 kierrokseen. Tankki kiinni.

Hinta 0e, toimitus heti. Ei hukkuvia tai muuten rikkoontuvia osia. Ei tietoa toimiiko K8 ja uudemmissa malleissa.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
janne
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 21:19
Paikkakunta: Lohtaja

Viesti Kirjoittaja janne »

PetriK kirjoitti:
hayabusa00 kirjoitti:Onko kellään kokemusta?aattelin tilata "köyhänmiehen version vakionopeus säätimen"

tämmönen

esim. tuolta

Myös ns. tyhjäkäynti/ryyppyvivusta voidaan tehdä vakionopeuden säädin.

Tankki ylös. Oikealta puolelta tyhjäkäynnin vaijerin pyörän päässä olevaa L muotoista kappaletta taivututetaan niin että tyhjäkäyntivivusta säädettäessä tyhjäkäynti nousee 6000-7000 kierrokseen. Tankki kiinni.

Hinta 0e, toimitus heti. Ei hukkuvia tai muuten rikkoontuvia osia. Ei tietoa toimiiko K8 ja uudemmissa malleissa.

paljonko on matkanopeus tuolla "säädöllä" ?
9.925/230 :p
Member of team Jukkis
SM 6. (SB) 2010
SM 4. (SB) 2011
SM ?. (SB) 2012
SM 7. (sGB) 2014
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

juu ehkei kovin loistava idea :kusi:
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Ei tainnut tulla mieleen että ihan asialinjalla täällä aina ollaan... paitsi jos asiathomuudeth alhkahvat sinkhoilemahan. Silloin leipää ja sirkushuveja kaikille ;-)

Tuohon asialliseen kysymykseen vastaus että olen pitänyt säätöjä sellaisena että pääsee noin 110-130km/t matkavauhtia. Voi laittaa vähän vielä nopeammaksikin, mutta tuo on tuntunut järkevältä rajalta sille että irroittaa käden etujarrulta.

Patentti helpottaa pidemmän matkan ajamista kun vauhtia voi säädellä vasemmalla peukalolla ja lepuuttaa oikeaa kättä. Useinhan ylä/alamäessä on hieman tarvetta muuttaa kaasun asentoa jotta pysytään juuri oikeassa nopeudessa ilman että syntyy sakkoriskiä tai että letkassa ajaessa etäisyys edellä ajavaan pysyy samana.




Edited By PetriK on 1214589119
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

Onhan tuota PetriK:n patenttia täällä joku joskus käyttänytkin....muistaakseni... eli takuulla ihan toimiva juttu..
K8:siin ei käy kun ei ole mitään tyhjäkäyntivipua enään koko mopossa.
Avatar
Mrk
Viestit: 183
Liittynyt: 12 Touko 2008, 00:00
Paikkakunta: Enimmäkseen eteläsuomessa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mrk »

hayabusa00 kirjoitti:Onko kellään kokemusta?aattelin tilata "köyhänmiehen version vakionopeus säätimen"

Kustomi kaverilla on tommonen, toimii ja se on tyytyväinen, ite tyydytän tasakaasuhalut throttlerockerilla :oho:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
"'If u dont rev it, dont buy it"
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

petrik ei tuo ryyppyvaijerilla ajaminen sitten tuuppaa liikaa bensaa koneeseen? eiks se oo vähän niinku lisärikastin. itsekkin sitä tosin olen käyttäny 3000rpm riittää melkein satasen vauhtiin. ilman taivuttelua.
jeejee 1/4 alle kympin
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Jaakko kirjoitti:petrik ei tuo ryyppyvaijerilla ajaminen sitten tuuppaa liikaa bensaa koneeseen? eiks se oo vähän niinku lisärikastin. itsekkin sitä tosin olen käyttäny 3000rpm riittää melkein satasen vauhtiin. ilman taivuttelua.

Tossa ei oo lisärikastinta, pelkkä käsikaasu vain.
Niin jä tota ei välttämättä oo pakko taivutella, pelkkä ruuvien säätely riittää luulisin.




Edited By Ksthb on 1214642077
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

nimenomaan..tuli ns lukihäiriö ja väärinymmärrys.kyllähän tuo vipuhomma on toimiva idea,ymmärsin että tyhjäkäynnin säädöllä tehdään tuo...alkoholilla oli osuutta asiaan,sorit vaan :D
67-1175770372

Viesti Kirjoittaja 67-1175770372 »

Laittelin kaasukahvan ja tangonpääpainon väliin sellasen ½ euron hintaisen nitriilikumirenkaan eli O-renkaan. Toimii mulla - malli K6.
Kaasukahvan palautus on sitten muistettava tehdä käsin esim. vaihteita vaihdettessa kun kytkimen painaa pohjaan ja - noh - äkkiä sen oppii!
Asennus on nopea ja helppo ja peruttavissa yhtä helposti.
Kireyden voi säätää käyttämällä kahta O-rengasta tai vähän paksumpaa tai tangonpääpainon kiristystä muuttamalla tai vaihtamalla mokomat tangonpääpainot. Näkyy olevan vastakappale ko. painosta tangon sisällä, joten ihan kaikki tangonnupit ei Bussiin ilman modausta mene. Äkkiäkö sitä esim. alumiinia työstää...
:cool:
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Kaverin vefarissa tuollainen vista, isommalla kaasulla toimii ok, mutta kutosella sadassa ei pidä kunnolla.. Isolla kaasulla siis ok, mutta pienellä mättää, ei saa mun propseja..
mopoilija
Viestit: 36
Liittynyt: 11 Maalis 2005, 19:07
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja mopoilija »

Ksthb kirjoitti:
Jaakko kirjoitti:petrik ei tuo ryyppyvaijerilla ajaminen sitten tuuppaa liikaa bensaa koneeseen? eiks se oo vähän niinku lisärikastin. itsekkin sitä tosin olen käyttäny 3000rpm riittää melkein satasen vauhtiin. ilman taivuttelua.

Tossa ei oo lisärikastinta, pelkkä käsikaasu vain.
Niin jä tota ei välttämättä oo pakko taivutella, pelkkä ruuvien säätely riittää luulisin.
pelkällä ruuvien säätelyllä sain meneen n.90 km/h
Vastaa Viestiin