Kaasukahvan lukitsin - Pikällämatkalla tulee mieleen
Myös ns. tyhjäkäynti/ryyppyvivusta voidaan tehdä vakionopeuden säädin.hayabusa00 kirjoitti:Onko kellään kokemusta?aattelin tilata "köyhänmiehen version vakionopeus säätimen"
tämmönen
esim. tuolta
Tankki ylös. Oikealta puolelta tyhjäkäynnin vaijerin pyörän päässä olevaa L muotoista kappaletta taivututetaan niin että tyhjäkäyntivivusta säädettäessä tyhjäkäynti nousee 6000-7000 kierrokseen. Tankki kiinni.
Hinta 0e, toimitus heti. Ei hukkuvia tai muuten rikkoontuvia osia. Ei tietoa toimiiko K8 ja uudemmissa malleissa.
PetriK kirjoitti:hayabusa00 kirjoitti:Onko kellään kokemusta?aattelin tilata "köyhänmiehen version vakionopeus säätimen"
tämmönen
esim. tuolta
Myös ns. tyhjäkäynti/ryyppyvivusta voidaan tehdä vakionopeuden säädin.
Tankki ylös. Oikealta puolelta tyhjäkäynnin vaijerin pyörän päässä olevaa L muotoista kappaletta taivututetaan niin että tyhjäkäyntivivusta säädettäessä tyhjäkäynti nousee 6000-7000 kierrokseen. Tankki kiinni.
Hinta 0e, toimitus heti. Ei hukkuvia tai muuten rikkoontuvia osia. Ei tietoa toimiiko K8 ja uudemmissa malleissa.
paljonko on matkanopeus tuolla "säädöllä" ?
9.925/230 :p
Member of team Jukkis
SM 6. (SB) 2010
SM 4. (SB) 2011
SM ?. (SB) 2012
SM 7. (sGB) 2014
Member of team Jukkis
SM 6. (SB) 2010
SM 4. (SB) 2011
SM ?. (SB) 2012
SM 7. (sGB) 2014
Ei tainnut tulla mieleen että ihan asialinjalla täällä aina ollaan... paitsi jos asiathomuudeth alhkahvat sinkhoilemahan. Silloin leipää ja sirkushuveja kaikille
Tuohon asialliseen kysymykseen vastaus että olen pitänyt säätöjä sellaisena että pääsee noin 110-130km/t matkavauhtia. Voi laittaa vähän vielä nopeammaksikin, mutta tuo on tuntunut järkevältä rajalta sille että irroittaa käden etujarrulta.
Patentti helpottaa pidemmän matkan ajamista kun vauhtia voi säädellä vasemmalla peukalolla ja lepuuttaa oikeaa kättä. Useinhan ylä/alamäessä on hieman tarvetta muuttaa kaasun asentoa jotta pysytään juuri oikeassa nopeudessa ilman että syntyy sakkoriskiä tai että letkassa ajaessa etäisyys edellä ajavaan pysyy samana.
Edited By PetriK on 1214589119
Tuohon asialliseen kysymykseen vastaus että olen pitänyt säätöjä sellaisena että pääsee noin 110-130km/t matkavauhtia. Voi laittaa vähän vielä nopeammaksikin, mutta tuo on tuntunut järkevältä rajalta sille että irroittaa käden etujarrulta.
Patentti helpottaa pidemmän matkan ajamista kun vauhtia voi säädellä vasemmalla peukalolla ja lepuuttaa oikeaa kättä. Useinhan ylä/alamäessä on hieman tarvetta muuttaa kaasun asentoa jotta pysytään juuri oikeassa nopeudessa ilman että syntyy sakkoriskiä tai että letkassa ajaessa etäisyys edellä ajavaan pysyy samana.
Edited By PetriK on 1214589119
hayabusa00 kirjoitti:Onko kellään kokemusta?aattelin tilata "köyhänmiehen version vakionopeus säätimen"
Kustomi kaverilla on tommonen, toimii ja se on tyytyväinen, ite tyydytän tasakaasuhalut throttlerockerilla
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
"'If u dont rev it, dont buy it"
"'If u dont rev it, dont buy it"
Jaakko kirjoitti:petrik ei tuo ryyppyvaijerilla ajaminen sitten tuuppaa liikaa bensaa koneeseen? eiks se oo vähän niinku lisärikastin. itsekkin sitä tosin olen käyttäny 3000rpm riittää melkein satasen vauhtiin. ilman taivuttelua.
Tossa ei oo lisärikastinta, pelkkä käsikaasu vain.
Niin jä tota ei välttämättä oo pakko taivutella, pelkkä ruuvien säätely riittää luulisin.
Edited By Ksthb on 1214642077
Laittelin kaasukahvan ja tangonpääpainon väliin sellasen ½ euron hintaisen nitriilikumirenkaan eli O-renkaan. Toimii mulla - malli K6.
Kaasukahvan palautus on sitten muistettava tehdä käsin esim. vaihteita vaihdettessa kun kytkimen painaa pohjaan ja - noh - äkkiä sen oppii!
Asennus on nopea ja helppo ja peruttavissa yhtä helposti.
Kireyden voi säätää käyttämällä kahta O-rengasta tai vähän paksumpaa tai tangonpääpainon kiristystä muuttamalla tai vaihtamalla mokomat tangonpääpainot. Näkyy olevan vastakappale ko. painosta tangon sisällä, joten ihan kaikki tangonnupit ei Bussiin ilman modausta mene. Äkkiäkö sitä esim. alumiinia työstää...
Kaasukahvan palautus on sitten muistettava tehdä käsin esim. vaihteita vaihdettessa kun kytkimen painaa pohjaan ja - noh - äkkiä sen oppii!
Asennus on nopea ja helppo ja peruttavissa yhtä helposti.
Kireyden voi säätää käyttämällä kahta O-rengasta tai vähän paksumpaa tai tangonpääpainon kiristystä muuttamalla tai vaihtamalla mokomat tangonpääpainot. Näkyy olevan vastakappale ko. painosta tangon sisällä, joten ihan kaikki tangonnupit ei Bussiin ilman modausta mene. Äkkiäkö sitä esim. alumiinia työstää...
pelkällä ruuvien säätelyllä sain meneen n.90 km/hKsthb kirjoitti:Jaakko kirjoitti:petrik ei tuo ryyppyvaijerilla ajaminen sitten tuuppaa liikaa bensaa koneeseen? eiks se oo vähän niinku lisärikastin. itsekkin sitä tosin olen käyttäny 3000rpm riittää melkein satasen vauhtiin. ilman taivuttelua.
Tossa ei oo lisärikastinta, pelkkä käsikaasu vain.
Niin jä tota ei välttämättä oo pakko taivutella, pelkkä ruuvien säätely riittää luulisin.