K8 busan vakiorenkaat radalla

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

Onko muut K8 Busanistit käyneet radalla ajelemassa? Millaiset on kokemukset tehdasasennusrenkaasta?
Eilen tuli käytyä Kemoraa kiertämässä ja tuntuu rengas sulavan väkisin alle.
Paineinä käytin edessä 2,5 toimi hyvin. Takana ensin 2,4 suli vähän, pito heikko ajettavuus jotenkin "huojuva". 2,3 pito parani kuten ajettavuus, mutta rengas suli entistä enemmän. 2,1 ajettavuus aikalailla hyvä, mutta rengas alkoi "repeilemään" pinnastaan=renkaan sivuilla poikittaista pientä repeilyä ja pientä lastua irtosi.
Michelinin Pilot Power ei näin ole ainakaan ko. paineilla käyttääntynyt entisessä Busassa ???
Ehkäpä rengas ei ole vain radalle tehty/paineet pitäis olla jotain ihan muuta/alustan säädöille pitäis tehdä jotain/vaihtaa Pilot Powerit?
Avatar
T.L
Viestit: 57
Liittynyt: 12 Touko 2008, 14:53
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja T.L »

Samanlaisia kokemuksia minulla. Botnialla pari viikkoa sitten aika kylmässä kelissä, vakiopaineilla reunoilta sulaa aika herkästi jo kohtuu nätillä ajolla ( oli vielä pyörä sisäänajossa, ei oikein arvannut revitellä..) ???
Suzuki GSX1300R Hayabusa 2008
------------sini/musta---------------
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

Ei noi ensiasennusrenkaat ole tarkoitettu radalle.... eikä mihinkään muuallekaan.. :thumbdown:
..... ne loppuu vähän yli 3000 kilsassa nätissä matka-ajossakin keväisen karhealla asfaltilla..

Muistaakseni Agolla oli juuri samoja ongelmia Ahvenistolla K8:sin renkaiden ja paineiden kanssa.
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

joo....mulla oli tosiaan apparalla normiajopaineilla melkein heti kun aloitettiin...ni pito-ongelmia...2.5bar ja alkoi toimiin ok
ei todellakaan ole kovin hyvä gummi tuo alkuperäisasennus bt015
Avatar
Köpi
Viestit: 128
Liittynyt: 30 Loka 2007, 10:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Köpi »

Ahvenistolla (vakiopainein) mäkin ajelin...reunoilta sulaa, niin kuin kaikki muutkin renkaat.
Pidosta tai sen puutteesta en osaa sanoa, tai siis kuinka paljon enemmän jokin muu olisi pitänyt, mutta kyllä mä radalla pysyin.
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Kyl noi on radalla aivan v...n liukkahat. Ei paljoakaan tarvi kanttailla ku alkaa liukuuuuu :thumbdown:
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
Jonttu
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Maalis 2008, 08:59
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Kyllä näyttää renkaat alle sulavan,takarengas varsinkin...Kemorassa kävin radalla perjantaina 30.5.2008..Koitin ilmanpaineita muutella mut aina vaan..
Mitkä olis hyvät rengaspaineet radalle?? tai millaisia yleensä olette pitäneet??
Mahtavaa tuo rata ajo
:p
Avatar
Köpi
Viestit: 128
Liittynyt: 30 Loka 2007, 10:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Köpi »

Kyl ne aikas häjyn näköseksi menee pienissäkin vauhdeissa:

Kuva
70-1085386739

Viesti Kirjoittaja 70-1085386739 »

10/20 -säännön mukaan paineet ja toimii. :mosh:

Eli mitataan rengaspaineet kylmästä renkaasta, ja käydään sen jälkeen radalla ajamassa "setti". - > Rengaspaineiden mittaus heti radalta tultua. -> Mikäli eturenkaan paine on noussut yli 10% niin renkaaseen lisää ilmaa, mikäli paine on noussut vähemmän, niin renkaasta pois ilmaa. Takarenkaan paine pitäisi optimi tapauksessa nousta 20%. Mikäli nousee enemmän, niin lisää ilmaa, ja mikäli vähemmän niin ilmaa pois.
Vakiopaineilla on hyvä aloittaa. :bike:
Avatar
Jonttu
Viestit: 23
Liittynyt: 05 Maalis 2008, 08:59
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Kiitti neuvosta :)
Pitää kokella ku pääsee taas rasalle...
Vastaa Viestiin