K8 busan vakiorenkaat radalla
Onko muut K8 Busanistit käyneet radalla ajelemassa? Millaiset on kokemukset tehdasasennusrenkaasta?
Eilen tuli käytyä Kemoraa kiertämässä ja tuntuu rengas sulavan väkisin alle.
Paineinä käytin edessä 2,5 toimi hyvin. Takana ensin 2,4 suli vähän, pito heikko ajettavuus jotenkin "huojuva". 2,3 pito parani kuten ajettavuus, mutta rengas suli entistä enemmän. 2,1 ajettavuus aikalailla hyvä, mutta rengas alkoi "repeilemään" pinnastaan=renkaan sivuilla poikittaista pientä repeilyä ja pientä lastua irtosi.
Michelinin Pilot Power ei näin ole ainakaan ko. paineilla käyttääntynyt entisessä Busassa ???
Ehkäpä rengas ei ole vain radalle tehty/paineet pitäis olla jotain ihan muuta/alustan säädöille pitäis tehdä jotain/vaihtaa Pilot Powerit?
Eilen tuli käytyä Kemoraa kiertämässä ja tuntuu rengas sulavan väkisin alle.
Paineinä käytin edessä 2,5 toimi hyvin. Takana ensin 2,4 suli vähän, pito heikko ajettavuus jotenkin "huojuva". 2,3 pito parani kuten ajettavuus, mutta rengas suli entistä enemmän. 2,1 ajettavuus aikalailla hyvä, mutta rengas alkoi "repeilemään" pinnastaan=renkaan sivuilla poikittaista pientä repeilyä ja pientä lastua irtosi.
Michelinin Pilot Power ei näin ole ainakaan ko. paineilla käyttääntynyt entisessä Busassa ???
Ehkäpä rengas ei ole vain radalle tehty/paineet pitäis olla jotain ihan muuta/alustan säädöille pitäis tehdä jotain/vaihtaa Pilot Powerit?
- jakehaanpää
- Site Admin
- Viestit: 1197
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
- Paikkakunta: Vantaa
Kyl noi on radalla aivan v...n liukkahat. Ei paljoakaan tarvi kanttailla ku alkaa liukuuuuu
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
10/20 -säännön mukaan paineet ja toimii.
Eli mitataan rengaspaineet kylmästä renkaasta, ja käydään sen jälkeen radalla ajamassa "setti". - > Rengaspaineiden mittaus heti radalta tultua. -> Mikäli eturenkaan paine on noussut yli 10% niin renkaaseen lisää ilmaa, mikäli paine on noussut vähemmän, niin renkaasta pois ilmaa. Takarenkaan paine pitäisi optimi tapauksessa nousta 20%. Mikäli nousee enemmän, niin lisää ilmaa, ja mikäli vähemmän niin ilmaa pois.
Vakiopaineilla on hyvä aloittaa.
Eli mitataan rengaspaineet kylmästä renkaasta, ja käydään sen jälkeen radalla ajamassa "setti". - > Rengaspaineiden mittaus heti radalta tultua. -> Mikäli eturenkaan paine on noussut yli 10% niin renkaaseen lisää ilmaa, mikäli paine on noussut vähemmän, niin renkaasta pois ilmaa. Takarenkaan paine pitäisi optimi tapauksessa nousta 20%. Mikäli nousee enemmän, niin lisää ilmaa, ja mikäli vähemmän niin ilmaa pois.
Vakiopaineilla on hyvä aloittaa.