Kumpi kulki viime kesänä kovempaa, ökylohko vai 1397cc?BussiJussi kirjoitti:gold kirjoitti:BussiJussi kirjoitti:Kovan koneen on PetriK rakentanut! Paukutelkaahan tää kesä noilla tuloksilla henkseleitä, ens kesänä voi jopa k8:staKIN lähtee +200hp tehoja.... :laugh: Vielä senverran rahan ja ajan puutetta, ettei oo "rakennettu" k8 valmiix... Vaikuttaa vaan k8 hyvältä aihiolta, kun vakiona lähtee jo sama teho kuin "vanhan"mallin pyörästä putki/Yoshin stage1 virityksillä! Täällä suunnalla odotellaan kovasti, että mister Muzzy alkaa tehä "öky"lohkoo tohon uutukaiseen... Eikös kuulostaiskin +1500cc aikas maukkaalta paketilta? Siihen sitten sopiva putkisto, ja kansi riittävän rajuilla nokilla! NAM?!
:p :p
kliks
84 mm männät...ei riitä... 86mm Muzzyssä, sillä tulis se 1500cc täyteen, JOS vain sais ohuemmilla männätapeilla siis
tämän satsin
K8 busan tehot penkissä?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Hmm.. kannattanee vaihtaa veivit kunnollisiin, niin käypi toi ryhmä suoraan noilla männillä. Ja samalla päästään eroon tosta ohuesta männän tapista, joka on koneen heikoin lenkki.BussiJussi kirjoitti:gold kirjoitti:BussiJussi kirjoitti:Kovan koneen on PetriK rakentanut! Paukutelkaahan tää kesä noilla tuloksilla henkseleitä, ens kesänä voi jopa k8:staKIN lähtee +200hp tehoja.... :laugh: Vielä senverran rahan ja ajan puutetta, ettei oo "rakennettu" k8 valmiix... Vaikuttaa vaan k8 hyvältä aihiolta, kun vakiona lähtee jo sama teho kuin "vanhan"mallin pyörästä putki/Yoshin stage1 virityksillä! Täällä suunnalla odotellaan kovasti, että mister Muzzy alkaa tehä "öky"lohkoo tohon uutukaiseen... Eikös kuulostaiskin +1500cc aikas maukkaalta paketilta? Siihen sitten sopiva putkisto, ja kansi riittävän rajuilla nokilla! NAM?!
:p :p
kliks
84 mm männät...ei riitä... 86mm Muzzyssä, sillä tulis se 1500cc täyteen, JOS vain sais ohuemmilla männätapeilla siis
tämän satsin
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Artsin Turbo! Oishan toi kuiteskin aika kiva, kun ois se +1500cc... Mulla näkyy olevan sama onko vaikka 1800cc, kun ei osooss, niin ei ossoo...
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Ksthb kirjoitti:Hmm.. kannattanee vaihtaa veivit kunnollisiin, niin käypi toi ryhmä suoraan noilla männillä. Ja samalla päästään eroon tosta ohuesta männän tapista, joka on koneen heikoin lenkki.
No niinpä tietty.... Ja nyt vasta sen sanot. Kevyttä ja kallista?!
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Jos mulla olisi K8 niin tekisin samalla tavoin kuin oman K5:kin kanssa (ja voi olla että joku K8 tai sen seuraaja joskus vielä tuleekin) - eli tietokonepohjaisella suunnittelulla pyrkisin löytämään toimivimman kombinaation eri palaisista valmiina tekemään radikaalejakin kokeiluita toimivuuden löytämiseksi.
Kaikissa komponenteissa on huonotkin puolensa pitkäiskuinen isolohko ei voi kiertää kovin korkealle - kun taas lyhytiskuisempi kestää paremmin. Männän G-voimat pitävät huolen siitä että pitkäiskuisessa kampura vääntyy sen kiertäessä enemmän. Tehoa tulee kuitenkin oikein suunnitellussa koneessa aina enemmän mitä ylemmäs kierroksissa pääsee. Samoin tehoa tulee enemmän kun nostetaan puristukia. Noista jättikokoisista koneista (1550-1600cc) olen tänään viimeksi jutellut sähköpostilla parin kaverin kanssa (toinen norjasta, toinen usasta) jotka molemmat ovat palaamassa pienempiin koneisiin koska osat eivät vaan kestä. Oma strategia olisi varmaan enemmänkin staattisen kompression nosto samalla pitäen dynaamisen komprerssion nokkien ajoituksella pienempänä mahdolistaen tehontuoton isommilla kierroksilla. K8 mallisessa busassa on jo vakiona 2mm pidempi isku kuin aiemmissa joten iskun pituutta en kasvattaisi. Sylinterin kokona varmaan 84 olisi aika hyvä jotta männän massa voidaan pitää riittävän pienenä ja konetta kierrättää kunnolla. Mutta noitahan ei tarvitse kantapään kautta kokeilemalla oppia vaan moottorin voi heposti nykyään mallintaa tietokoneella etukäteen.
Prosessi mulla meni jotenkin seuraavasti:
1) Hillitön tutkimustyö mitä osia on saatavilla
2) Putkiston hankinta takapuolituntumalla ja sen sekä kaikkien koneen osien tarkka mittaus jotta ne saa mallinnettua tietokonesimulaatioon.
3) Kannen mallinnus tietokonesimulaatiolla ja ominaisuuksien hakeminen sen perusteella. (Tämä tosin K8 kansissa vaikeaa kun niitä ei ole paljoa tehty)
3) Koneen tuoton mallinnus tietokonesimuloinnilla jonka perusteella nokkien noston, duraation ja ajoituksen määrittely ja nokkien hankinta.
4) Imupuolen sekä putkiston muokkaus tietokonesimulaation antamien vinkkien perusteella.
5) Polttoainekartan ja sytkäkartan mallinnus tietokonesimulaatiolla ja alustava optimointi
6) Testaus dynossa ja kasaamisessa tai mittaamisessa sattuneiden virheiden löytäminen
Kaikissa komponenteissa on huonotkin puolensa pitkäiskuinen isolohko ei voi kiertää kovin korkealle - kun taas lyhytiskuisempi kestää paremmin. Männän G-voimat pitävät huolen siitä että pitkäiskuisessa kampura vääntyy sen kiertäessä enemmän. Tehoa tulee kuitenkin oikein suunnitellussa koneessa aina enemmän mitä ylemmäs kierroksissa pääsee. Samoin tehoa tulee enemmän kun nostetaan puristukia. Noista jättikokoisista koneista (1550-1600cc) olen tänään viimeksi jutellut sähköpostilla parin kaverin kanssa (toinen norjasta, toinen usasta) jotka molemmat ovat palaamassa pienempiin koneisiin koska osat eivät vaan kestä. Oma strategia olisi varmaan enemmänkin staattisen kompression nosto samalla pitäen dynaamisen komprerssion nokkien ajoituksella pienempänä mahdolistaen tehontuoton isommilla kierroksilla. K8 mallisessa busassa on jo vakiona 2mm pidempi isku kuin aiemmissa joten iskun pituutta en kasvattaisi. Sylinterin kokona varmaan 84 olisi aika hyvä jotta männän massa voidaan pitää riittävän pienenä ja konetta kierrättää kunnolla. Mutta noitahan ei tarvitse kantapään kautta kokeilemalla oppia vaan moottorin voi heposti nykyään mallintaa tietokoneella etukäteen.
Prosessi mulla meni jotenkin seuraavasti:
1) Hillitön tutkimustyö mitä osia on saatavilla
2) Putkiston hankinta takapuolituntumalla ja sen sekä kaikkien koneen osien tarkka mittaus jotta ne saa mallinnettua tietokonesimulaatioon.
3) Kannen mallinnus tietokonesimulaatiolla ja ominaisuuksien hakeminen sen perusteella. (Tämä tosin K8 kansissa vaikeaa kun niitä ei ole paljoa tehty)
3) Koneen tuoton mallinnus tietokonesimuloinnilla jonka perusteella nokkien noston, duraation ja ajoituksen määrittely ja nokkien hankinta.
4) Imupuolen sekä putkiston muokkaus tietokonesimulaation antamien vinkkien perusteella.
5) Polttoainekartan ja sytkäkartan mallinnus tietokonesimulaatiolla ja alustava optimointi
6) Testaus dynossa ja kasaamisessa tai mittaamisessa sattuneiden virheiden löytäminen
Tässä uudet käppyrät kun putket vaihdettu. Vääntöä hiukka
lisää ja heppoja kaksi lisää.
http://www.aijaa.com/v.php?i=2132503.jpg
Rikun penkki nyt säädetty uudelleen ja vakiona koneteho oli
198hp ja slipareilla 200,4hp.
http://www.aijaa.com/v.php?i=2132544.jpg
Tässä samassa penkissä -00 mallisen käppyrä, joka muuten
vakio, mutta putket vaihdettu.
http://www.aijaa.com/v.php?i=1963211.jpg
Paras juttu kuitenkin oli se kun vaihdoimme taakse kolme
piikkiä pienemmän rattaan ja sen jälkeen nopeusmittarin
heitto oli Garminin mukaan +- 1km/h.
Itse asiassa kun mittari näyttää 150km/h niin Garmin näyttää
nyt tasan samaa nopeutta! Kun kierroksia on 4000 niin todellinen nopeus on 117km/h.
Edited By kalle on 1211523909
lisää ja heppoja kaksi lisää.
http://www.aijaa.com/v.php?i=2132503.jpg
Rikun penkki nyt säädetty uudelleen ja vakiona koneteho oli
198hp ja slipareilla 200,4hp.
http://www.aijaa.com/v.php?i=2132544.jpg
Tässä samassa penkissä -00 mallisen käppyrä, joka muuten
vakio, mutta putket vaihdettu.
http://www.aijaa.com/v.php?i=1963211.jpg
Paras juttu kuitenkin oli se kun vaihdoimme taakse kolme
piikkiä pienemmän rattaan ja sen jälkeen nopeusmittarin
heitto oli Garminin mukaan +- 1km/h.
Itse asiassa kun mittari näyttää 150km/h niin Garmin näyttää
nyt tasan samaa nopeutta! Kun kierroksia on 4000 niin todellinen nopeus on 117km/h.
Edited By kalle on 1211523909
Taitaa olla yhtä realistinen penkki tuo 250i kuin dynostarin penkitkin,ne joilla on tullut niitä 190hp tuloksia,niin kannattas käyttää jommassa kummassa ed.mainituissa penkeistä.Täytyy kyllä tunnustaa että meikäläisen pussille noi 200-250e hepat on liian tyyriitä,mutta mä olenkin köyhä. .Busajunnu kirjoitti:Penkkinä Dynojet 250i ja vakiona: hepat 171 vääntö 138,64.
Yoshimuran putkisto 4-1, R-77 pönttö ja PCIII : hepat 179.8 ja vääntö 139,94. Ei siis mitään vallankumouksellista mutta kun tohon vielä lisätään painonsäästö, ulkonäkö ja äänet niin meikä on ainakin tyytyväinen
- Purkuosia.com
- Viestit: 219
- Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
- Paikkakunta: -Kirkkonummi
- Viesti:
busai kirjoitti:Taitaa olla yhtä realistinen penkki tuo 250i kuin dynostarin penkitkin,ne joilla on tullut niitä 190hp tuloksia,niin kannattas käyttää jommassa kummassa ed.mainituissa penkeistä.Täytyy kyllä tunnustaa että meikäläisen pussille noi 200-250e hepat on liian tyyriitä,mutta mä olenkin köyhä. .
Hei penkkiguru, viititkö opastaa tolloja mitä hyödyttää käydä 190 HP penkin jälkeen penkissä joka näyttää vain 170 HP.
Siitähän tulee paha mieli
Sulla kun tuota tietoa tuntuu löytyvän niin kerrotko millä tavoin lukema 170 HP on realistinen? koska naapurillakin on?
Eikös se ole hienompi kehuskella 190 HP lapulla, hävettäs näytellä mitää 170 HP lappuja. Pelimies piirtää Paint:llä omat käppyrät.
Tuossa 190 HP penkissä on muuten säädetty Suomen nopein 1000 vapari 8.881s ja 264kmh vattimaili. Oisko joku psykologinen vaikutus ja kulli tuntuu suuremmalta? siksi vehkeet kulkenut? kuskithan ne ajat kuitenkin tekee suurimmaks osaks. Ja taitaa myös olla Suomen toiseksi nopein 1000 säädetty kans samaisessa suuria lukuja näyttävässä penkissä. Hassua.
Edited By Kekkula on 1212141510
Eri penkkien eroja lähinnä mielenkiinnosta tuossa hain,mutta puhut ihan asiaa tuossa että onhan se hienoo elvistellä essolla sen 190hp lapun kanssa ja sanoo että kylläpä mulle sattu yksilö kun muilla on vaan 170hp.Kekkula kirjoitti:busai kirjoitti:Taitaa olla yhtä realistinen penkki tuo 250i kuin dynostarin penkitkin,ne joilla on tullut niitä 190hp tuloksia,niin kannattas käyttää jommassa kummassa ed.mainituissa penkeistä.Täytyy kyllä tunnustaa että meikäläisen pussille noi 200-250e hepat on liian tyyriitä,mutta mä olenkin köyhä. .
Hei penkkiguru, viititkö opastaa tolloja mitä hyödyttää käydä 190 HP penkin jälkeen penkissä joka näyttää vain 170 HP.
Siitähän tulee paha mieli
Sulla kun tuota tietoa tuntuu löytyvän niin kerrotko millä tavoin lukema 170 HP on realistinen? koska naapurillakin on?
Eikös se ole hienompi kehuskella 190 HP lapulla, hävettäs näytellä mitää 170 HP lappuja. Pelimies piirtää Paint:llä omat käppyrät.
Tuossa 190 HP penkissä on muuten säädetty Suomen nopein 1000 vapari 8.881s ja 264kmh vattimaili. Oisko joku psykologinen vaikutus ja kulli tuntuu suuremmalta? siksi vehkeet kulkenut? kuskithan ne ajat kuitenkin tekee suurimmaks osaks. Ja taitaa myös olla Suomen toiseksi nopein 1000 säädetty kans samaisessa suuria lukuja näyttävässä penkissä. Hassua.
Tuossa olis meikäläisen pyörän käppyrät. M
icron motogp vaimentimet/Pipercross suodatin+pientä säätöä. http://galleria.busanistit.org/v/muitakuvia/penkitys+008.jpg.html
icron motogp vaimentimet/Pipercross suodatin+pientä säätöä. http://galleria.busanistit.org/v/muitakuvia/penkitys+008.jpg.html
Keinotekoisesti hengissä,mutta tiukasti elämässä kiinni!
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
Niih . Taas palataan tähä asiaan, että mitä vidun välii on sillä numeraalilla siinä käppyrässä, kun VAIN säätö on tehty HYVIN, ja pyörällä hyvä ajaa, eli mulle se Dyno merkkaa vain ja ainoastaan sitä, että SÄÄDÖT kohillaan ja optimaaliset VARSINKIN niille kierros alueille, mitä käytän ajaessa. Ja niinkus kekkula taannoin totes, että penkit on penkkejä, Radalla sit näkee mikä kulukee, tietty sieläkin pitää OSATA kulettaa .Kekkula kirjoitti:busai kirjoitti:Taitaa olla yhtä realistinen penkki tuo 250i kuin dynostarin penkitkin,ne joilla on tullut niitä 190hp tuloksia,niin kannattas käyttää jommassa kummassa ed.mainituissa penkeistä.Täytyy kyllä tunnustaa että meikäläisen pussille noi 200-250e hepat on liian tyyriitä,mutta mä olenkin köyhä. .
Hei penkkiguru, viititkö opastaa tolloja mitä hyödyttää käydä 190 HP penkin jälkeen penkissä joka näyttää vain 170 HP.
Siitähän tulee paha mieli
Sulla kun tuota tietoa tuntuu löytyvän niin kerrotko millä tavoin lukema 170 HP on realistinen? koska naapurillakin on?
Eikös se ole hienompi kehuskella 190 HP lapulla, hävettäs näytellä mitää 170 HP lappuja. Pelimies piirtää Paint:llä omat käppyrät.
Tuossa 190 HP penkissä on muuten säädetty Suomen nopein 1000 vapari 8.881s ja 264kmh vattimaili. Oisko joku psykologinen vaikutus ja kulli tuntuu suuremmalta? siksi vehkeet kulkenut? kuskithan ne ajat kuitenkin tekee suurimmaks osaks. Ja taitaa myös olla Suomen toiseksi nopein 1000 säädetty kans samaisessa suuria lukuja näyttävässä penkissä. Hassua.
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Eikö tämä ollut osio k8 busan tehot penkissä?onko numeroilla väliä en tiiä?busapapan kanssa samaa mieltä siitä että ajettavuus etusialla!!!busapappa2 kirjoitti:Niih . Taas palataan tähä asiaan, että mitä vidun välii on sillä numeraalilla siinä käppyrässä, kun VAIN säätö on tehty HYVIN, ja pyörällä hyvä ajaa, eli mulle se Dyno merkkaa vain ja ainoastaan sitä, että SÄÄDÖT kohillaan ja optimaaliset VARSINKIN niille kierros alueille, mitä käytän ajaessa. Ja niinkus kekkula taannoin totes, että penkit on penkkejä, Radalla sit näkee mikä kulukee, tietty sieläkin pitää OSATA kulettaa .
Keinotekoisesti hengissä,mutta tiukasti elämässä kiinni!