K8 busan tehot penkissä?

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

BussiJussi kirjoitti:
gold kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:Kovan koneen on PetriK rakentanut! Paukutelkaahan tää kesä noilla tuloksilla henkseleitä, ens kesänä voi jopa k8:staKIN lähtee +200hp tehoja.... :laugh: Vielä senverran rahan ja ajan puutetta, ettei oo "rakennettu" k8 valmiix... Vaikuttaa vaan k8 hyvältä aihiolta, kun vakiona lähtee jo sama teho kuin "vanhan"mallin pyörästä putki/Yoshin stage1 virityksillä! Täällä suunnalla odotellaan kovasti, että mister Muzzy alkaa tehä "öky"lohkoo tohon uutukaiseen... Eikös kuulostaiskin +1500cc aikas maukkaalta paketilta? Siihen sitten sopiva putkisto, ja kansi riittävän rajuilla nokilla! NAM?!

:p :p

kliks

84 mm männät...ei riitä... 86mm Muzzyssä, sillä tulis se 1500cc täyteen, JOS vain sais ohuemmilla männätapeilla siis

tämän satsin
Kumpi kulki viime kesänä kovempaa, ökylohko vai 1397cc? :;):
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

BussiJussi kirjoitti:
gold kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:Kovan koneen on PetriK rakentanut! Paukutelkaahan tää kesä noilla tuloksilla henkseleitä, ens kesänä voi jopa k8:staKIN lähtee +200hp tehoja.... :laugh: Vielä senverran rahan ja ajan puutetta, ettei oo "rakennettu" k8 valmiix... Vaikuttaa vaan k8 hyvältä aihiolta, kun vakiona lähtee jo sama teho kuin "vanhan"mallin pyörästä putki/Yoshin stage1 virityksillä! Täällä suunnalla odotellaan kovasti, että mister Muzzy alkaa tehä "öky"lohkoo tohon uutukaiseen... Eikös kuulostaiskin +1500cc aikas maukkaalta paketilta? Siihen sitten sopiva putkisto, ja kansi riittävän rajuilla nokilla! NAM?!

:p :p

kliks

84 mm männät...ei riitä... 86mm Muzzyssä, sillä tulis se 1500cc täyteen, JOS vain sais ohuemmilla männätapeilla siis

tämän satsin
Hmm.. kannattanee vaihtaa veivit kunnollisiin, niin käypi toi ryhmä suoraan noilla männillä. Ja samalla päästään eroon tosta ohuesta männän tapista, joka on koneen heikoin lenkki.
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

jarim kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:
gold kirjoitti:
kliks

84 mm männät...ei riitä... 86mm Muzzyssä, sillä tulis se 1500cc täyteen, JOS vain sais ohuemmilla männätapeilla siis

tämän satsin

Kumpi kulki viime kesänä kovempaa, ökylohko vai 1397cc? :;):
Artsin Turbo! :D Oishan toi kuiteskin aika kiva, kun ois se +1500cc... Mulla näkyy olevan sama onko vaikka 1800cc, kun ei osooss, niin ei ossoo... :(

:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Ksthb kirjoitti:Hmm.. kannattanee vaihtaa veivit kunnollisiin, niin käypi toi ryhmä suoraan noilla männillä. Ja samalla päästään eroon tosta ohuesta männän tapista, joka on koneen heikoin lenkki.

No niinpä tietty.... Ja nyt vasta sen sanot. Kevyttä ja kallista?!

:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Jos mulla olisi K8 niin tekisin samalla tavoin kuin oman K5:kin kanssa (ja voi olla että joku K8 tai sen seuraaja joskus vielä tuleekin) - eli tietokonepohjaisella suunnittelulla pyrkisin löytämään toimivimman kombinaation eri palaisista valmiina tekemään radikaalejakin kokeiluita toimivuuden löytämiseksi.

Kaikissa komponenteissa on huonotkin puolensa pitkäiskuinen isolohko ei voi kiertää kovin korkealle - kun taas lyhytiskuisempi kestää paremmin. Männän G-voimat pitävät huolen siitä että pitkäiskuisessa kampura vääntyy sen kiertäessä enemmän. Tehoa tulee kuitenkin oikein suunnitellussa koneessa aina enemmän mitä ylemmäs kierroksissa pääsee. Samoin tehoa tulee enemmän kun nostetaan puristukia. Noista jättikokoisista koneista (1550-1600cc) olen tänään viimeksi jutellut sähköpostilla parin kaverin kanssa (toinen norjasta, toinen usasta) jotka molemmat ovat palaamassa pienempiin koneisiin koska osat eivät vaan kestä. Oma strategia olisi varmaan enemmänkin staattisen kompression nosto samalla pitäen dynaamisen komprerssion nokkien ajoituksella pienempänä mahdolistaen tehontuoton isommilla kierroksilla. K8 mallisessa busassa on jo vakiona 2mm pidempi isku kuin aiemmissa joten iskun pituutta en kasvattaisi. Sylinterin kokona varmaan 84 olisi aika hyvä jotta männän massa voidaan pitää riittävän pienenä ja konetta kierrättää kunnolla. Mutta noitahan ei tarvitse kantapään kautta kokeilemalla oppia vaan moottorin voi heposti nykyään mallintaa tietokoneella etukäteen.

Prosessi mulla meni jotenkin seuraavasti:
1) Hillitön tutkimustyö mitä osia on saatavilla
2) Putkiston hankinta takapuolituntumalla ja sen sekä kaikkien koneen osien tarkka mittaus jotta ne saa mallinnettua tietokonesimulaatioon.
3) Kannen mallinnus tietokonesimulaatiolla ja ominaisuuksien hakeminen sen perusteella. (Tämä tosin K8 kansissa vaikeaa kun niitä ei ole paljoa tehty)
3) Koneen tuoton mallinnus tietokonesimuloinnilla jonka perusteella nokkien noston, duraation ja ajoituksen määrittely ja nokkien hankinta.
4) Imupuolen sekä putkiston muokkaus tietokonesimulaation antamien vinkkien perusteella.
5) Polttoainekartan ja sytkäkartan mallinnus tietokonesimulaatiolla ja alustava optimointi
6) Testaus dynossa ja kasaamisessa tai mittaamisessa sattuneiden virheiden löytäminen
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
kalle
Viestit: 253
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 15:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja kalle »

Tässä uudet käppyrät kun putket vaihdettu. Vääntöä hiukka
lisää ja heppoja kaksi lisää.

http://www.aijaa.com/v.php?i=2132503.jpg

Rikun penkki nyt säädetty uudelleen ja vakiona koneteho oli
198hp ja slipareilla 200,4hp.

http://www.aijaa.com/v.php?i=2132544.jpg

Tässä samassa penkissä -00 mallisen käppyrä, joka muuten
vakio, mutta putket vaihdettu.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1963211.jpg

Paras juttu kuitenkin oli se kun vaihdoimme taakse kolme
piikkiä pienemmän rattaan ja sen jälkeen nopeusmittarin
heitto oli Garminin mukaan +- 1km/h.
Itse asiassa kun mittari näyttää 150km/h niin Garmin näyttää
nyt tasan samaa nopeutta! Kun kierroksia on 4000 niin todellinen nopeus on 117km/h.




Edited By kalle on 1211523909
66-1203695622

Viesti Kirjoittaja 66-1203695622 »

Penkkinä Dynojet 250i ja vakiona: hepat 171 vääntö 138,64.
Yoshimuran putkisto 4-1, R-77 pönttö ja PCIII : hepat 179.8 ja vääntö 139,94. Ei siis mitään vallankumouksellista mutta kun tohon vielä lisätään painonsäästö, ulkonäkö ja äänet niin meikä on ainakin tyytyväinen :thumbup:
98-1197316477

Viesti Kirjoittaja 98-1197316477 »

Busajunnu kirjoitti:Penkkinä Dynojet 250i ja vakiona: hepat 171 vääntö 138,64.
Yoshimuran putkisto 4-1, R-77 pönttö ja PCIII : hepat 179.8 ja vääntö 139,94. Ei siis mitään vallankumouksellista mutta kun tohon vielä lisätään painonsäästö, ulkonäkö ja äänet niin meikä on ainakin tyytyväinen :thumbup:
Taitaa olla yhtä realistinen penkki tuo 250i kuin dynostarin penkitkin,ne joilla on tullut niitä 190hp tuloksia,niin kannattas käyttää jommassa kummassa ed.mainituissa penkeistä.Täytyy kyllä tunnustaa että meikäläisen pussille noi 200-250e hepat on liian tyyriitä,mutta mä olenkin köyhä. :( .
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

busai kirjoitti:Taitaa olla yhtä realistinen penkki tuo 250i kuin dynostarin penkitkin,ne joilla on tullut niitä 190hp tuloksia,niin kannattas käyttää jommassa kummassa ed.mainituissa penkeistä.Täytyy kyllä tunnustaa että meikäläisen pussille noi 200-250e hepat on liian tyyriitä,mutta mä olenkin köyhä. :( .

Hei penkkiguru, viititkö opastaa tolloja mitä hyödyttää käydä 190 HP penkin jälkeen penkissä joka näyttää vain 170 HP.

Siitähän tulee paha mieli :kippis:

Sulla kun tuota tietoa tuntuu löytyvän niin kerrotko millä tavoin lukema 170 HP on realistinen? koska naapurillakin on?

Eikös se ole hienompi kehuskella 190 HP lapulla, hävettäs näytellä mitää 170 HP lappuja. Pelimies piirtää Paint:llä omat käppyrät.

Tuossa 190 HP penkissä on muuten säädetty Suomen nopein 1000 vapari 8.881s ja 264kmh vattimaili. Oisko joku psykologinen vaikutus ja kulli tuntuu suuremmalta? siksi vehkeet kulkenut? kuskithan ne ajat kuitenkin tekee suurimmaks osaks. Ja taitaa myös olla Suomen toiseksi nopein 1000 säädetty kans samaisessa suuria lukuja näyttävässä penkissä. Hassua.




Edited By Kekkula on 1212141510
98-1197316477

Viesti Kirjoittaja 98-1197316477 »

Kekkula kirjoitti:
busai kirjoitti:Taitaa olla yhtä realistinen penkki tuo 250i kuin dynostarin penkitkin,ne joilla on tullut niitä 190hp tuloksia,niin kannattas käyttää jommassa kummassa ed.mainituissa penkeistä.Täytyy kyllä tunnustaa että meikäläisen pussille noi 200-250e hepat on liian tyyriitä,mutta mä olenkin köyhä. :( .

Hei penkkiguru, viititkö opastaa tolloja mitä hyödyttää käydä 190 HP penkin jälkeen penkissä joka näyttää vain 170 HP.

Siitähän tulee paha mieli :kippis:

Sulla kun tuota tietoa tuntuu löytyvän niin kerrotko millä tavoin lukema 170 HP on realistinen? koska naapurillakin on?

Eikös se ole hienompi kehuskella 190 HP lapulla, hävettäs näytellä mitää 170 HP lappuja. Pelimies piirtää Paint:llä omat käppyrät.

Tuossa 190 HP penkissä on muuten säädetty Suomen nopein 1000 vapari 8.881s ja 264kmh vattimaili. Oisko joku psykologinen vaikutus ja kulli tuntuu suuremmalta? siksi vehkeet kulkenut? kuskithan ne ajat kuitenkin tekee suurimmaks osaks. Ja taitaa myös olla Suomen toiseksi nopein 1000 säädetty kans samaisessa suuria lukuja näyttävässä penkissä. Hassua.
Eri penkkien eroja lähinnä mielenkiinnosta tuossa hain,mutta puhut ihan asiaa tuossa että onhan se hienoo elvistellä essolla sen 190hp lapun kanssa ja sanoo että kylläpä mulle sattu yksilö kun muilla on vaan 170hp. :kippis:
Avatar
majuriTK
Viestit: 316
Liittynyt: 08 Helmi 2008, 07:46
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja majuriTK »

Tuossa olis meikäläisen pyörän käppyrät. M
icron motogp vaimentimet/Pipercross suodatin+pientä säätöä. http://galleria.busanistit.org/v/muitakuvia/penkitys+008.jpg.html :)
Keinotekoisesti hengissä,mutta tiukasti elämässä kiinni!
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Kekkula kirjoitti:
busai kirjoitti:Taitaa olla yhtä realistinen penkki tuo 250i kuin dynostarin penkitkin,ne joilla on tullut niitä 190hp tuloksia,niin kannattas käyttää jommassa kummassa ed.mainituissa penkeistä.Täytyy kyllä tunnustaa että meikäläisen pussille noi 200-250e hepat on liian tyyriitä,mutta mä olenkin köyhä. :( .

Hei penkkiguru, viititkö opastaa tolloja mitä hyödyttää käydä 190 HP penkin jälkeen penkissä joka näyttää vain 170 HP.

Siitähän tulee paha mieli :kippis:

Sulla kun tuota tietoa tuntuu löytyvän niin kerrotko millä tavoin lukema 170 HP on realistinen? koska naapurillakin on?

Eikös se ole hienompi kehuskella 190 HP lapulla, hävettäs näytellä mitää 170 HP lappuja. Pelimies piirtää Paint:llä omat käppyrät.

Tuossa 190 HP penkissä on muuten säädetty Suomen nopein 1000 vapari 8.881s ja 264kmh vattimaili. Oisko joku psykologinen vaikutus ja kulli tuntuu suuremmalta? siksi vehkeet kulkenut? kuskithan ne ajat kuitenkin tekee suurimmaks osaks. Ja taitaa myös olla Suomen toiseksi nopein 1000 säädetty kans samaisessa suuria lukuja näyttävässä penkissä. Hassua.
Niih . Taas palataan tähä asiaan, että mitä vidun välii on sillä numeraalilla siinä käppyrässä, kun VAIN säätö on tehty HYVIN, ja pyörällä hyvä ajaa, eli mulle se Dyno merkkaa vain ja ainoastaan sitä, että SÄÄDÖT kohillaan ja optimaaliset VARSINKIN niille kierros alueille, mitä käytän ajaessa. Ja niinkus kekkula taannoin totes, että penkit on penkkejä, Radalla sit näkee mikä kulukee, tietty sieläkin pitää OSATA kulettaa . :shocked: :thumbup: :respekt:
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Avatar
majuriTK
Viestit: 316
Liittynyt: 08 Helmi 2008, 07:46
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja majuriTK »

busapappa2 kirjoitti:Niih . Taas palataan tähä asiaan, että mitä vidun välii on sillä numeraalilla siinä käppyrässä, kun VAIN säätö on tehty HYVIN, ja pyörällä hyvä ajaa, eli mulle se Dyno merkkaa vain ja ainoastaan sitä, että SÄÄDÖT kohillaan ja optimaaliset VARSINKIN niille kierros alueille, mitä käytän ajaessa. Ja niinkus kekkula taannoin totes, että penkit on penkkejä, Radalla sit näkee mikä kulukee, tietty sieläkin pitää OSATA kulettaa . :shocked: :thumbup: :respekt:
Eikö tämä ollut osio k8 busan tehot penkissä?onko numeroilla väliä en tiiä?busapapan kanssa samaa mieltä siitä että ajettavuus etusialla!!!
Keinotekoisesti hengissä,mutta tiukasti elämässä kiinni!
Avatar
Candyman
Viestit: 99
Liittynyt: 21 Helmi 2007, 14:54
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Candyman »

Niin... ja ku käyttää ennen ja jälkeen "virityksen" siinä samassa penkissä, ni saa oikeesti osviittaa siitä missä mennään. Oli sitten optimistinen tai pessimistinen penkki. Ja taitaa puolenkymmentä heppaa vaihdella K8:kin tehot samassa penkissä jos vedetään esim. kolme vetoa...
nm. kokemusta on :glare:
98-1197316477

Viesti Kirjoittaja 98-1197316477 »

Käytitkö candyman pyörää penkissä putkien vaihdon jälkeen ja miten kävi,kiinnostais vaan kun ittellä samat putket. :kippis:



Edited By busai on 1212166477
Vastaa Viestiin