Vinkkejä saksaan menevälle??

Jutustelua tulevista ja tehdyistä retkistä maailmalle, sekä faktaa ja mutua niitä suunnitteleville
66-1147253442

Viesti Kirjoittaja 66-1147253442 »

Olettekos käyttäneet millaisia pyörästä pyörään puhumisen mahdollistavaa systeemiä?? Onko kellän kokemusta pmr puhelimista mopo käytössä, että mitenkä pelaa kantomatkaa pitäisi ainakin olla riittämiin?? :apua:
111-1203493352

Viesti Kirjoittaja 111-1203493352 »

passe kirjoitti:Sekaannun minäkin aiheeseen. Muistaakseni luin täältä toisesta topicista, että Saksassa ovat kovasti tarkkoja mahdollisten tehoputkien hyväksynnöistä/äänitasoista. Joku varmaan tähänkin tietää varman vastauksen. Kertokaahan miten on muualla Euroopassa yleensä.
Tähän ei ole kukaan kommentoinut, monessa paikassa puhutaan mutta kukaan ei ole vielä mulle mitään faktaa näyttänyt/kertonut. Kaikki jutut on vaan kuulopuheita..
69-1116523596

Viesti Kirjoittaja 69-1116523596 »

Majoitukseen liittyen paras mahdollinen opas on nimeltaan "Links und Rechts der Autobahn", jota saa lahes kaikilta hyvin varustetuilta huoltoasemilta.

Tassa oppaassa on kerrottu koko Saksan (todella tarkasti) ja lahimaiden (vahan "loyhemmin") kaikki mahdolliset ja mahdottomast majoituspaikat. Itse siella paljon matkustaneena tykkasin eniten paikoista, joita paikalliset kutsuvat nimella "Zimmer frei". Naissa paikoissa paikalinen talon omistaja vuokraa omasta talostaan huoneen yoksi ja hintaan kuuluu yleensa ihan messeva aamupala.

Joka tapauksessa kyseinen opas autaa valitsemaan tulevan yon majapaikan oikein hyvin.
JS-74

Viesti Kirjoittaja JS-74 »

Itellä kans lippu varattuna lähtö Helsingistä 30.6 Rostokkiin.
Lähdössä yhden kaverin kanssa, mitään yö paikkoja ei ole varattu etukäteen eikä varailla, mennään fiiliksen mukaan. Sen verran ollaan suunniteltu että ekana päivänä ajetaan etelä Saksaan ja jatketaan aamulla Itävaltaan ja sieltä suunnataan johonkin itä-eurooppaan ja sieltä pikkuhiljaa ylöspäin ja Ruotsin kautta takaisin, aikaa menee noin pari viikkoo.
Pari kertaa reissattu samantapaisilla suunnitelmilla ja mukavaa on ollu. Karttana on ollu Micheliinin europe kartta kirja. Nyt on tarkoitus ottaa tom tom xl mukaan ja kattoo onko siitä hyötyä. Eli mun neuvo on, ei muuta kun rennosti reissuun vaan.
Kommeeta
busapappa2

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

JS-74 ! Just ni . Itekkään en KOSKAAN oo tehnyt suunnitelmaa Malmö :tä pidemmälle. Siellä mulla tukikohta . Mitä vähemmän suunnittelet etukäteen, sen parempi reisu "Improvisaatiolla" . Joskin seuraavan reisun etappi parin viikon päästä, tosin autolla onpi himppasen pidemällä . =) Tiistaina tein vuokrasopparin ja sain OMAT avaimet .

Eli vähä esimakuu :

Näkymä Papan terassilta .

Papan Terassi .

Makarit kadunpuolelta .

Piharaitti Altaalle .

Altaan Mallia .

Allasbaaari .

Vähä Tennariaki jos jaksaa ?

Totakait oma Kirkkoki .

Allas ja Baari .

Papan makkari .

Vieras ja Lasten huone .

Kaytava olkkarista ovelle .

Perus Spanski keittio .

Suihkukkii JUST tuunattu !

Edited By busapappa2 on 1210833982
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Agostini

Viesti Kirjoittaja Agostini »

K8 Hayabusa suihkii tänkuun lopulla tsadiin ja 27.5 ahtautuu Finnlinesille josta Travemundeen ja sieltä A7 käyttäen kohti etelää....ja Meesburghia joka sijaitsee Bodensee -järven rannalla Sveitsin ja Saksan rajalla.Siellä majoitus Roadrunnerin+pupun luona...(siis todellista busanismi-henkeä majoituksessa).
Tarkoitus käydä.....jossain ja aikaa käyttää....tarpeeksi.... :O

-A-

Edited By Agostini on 1210833535
Köpi

Viesti Kirjoittaja Köpi »

Meikä starttaa 6.6. Finnlinesilla Traween...päämäärä/tukikohta Interlaken Sveitsissä...
busapappa2

Tepolla matkasuunnitelma kokolailla kun mulla aina, eli on jokin määränpää, sitten taas ajetaan missä huvittaa, millon huvittaa, JOS huvittaa. :;):

Saan varmaan käyttää tuolla Españassa frendin "Ladysavea", eli 883 Sportsterii viikolla, kun mimmi on duunisa, eli ajelen JOS HUVITTAA, auringoss magoilu kans kliffaa . Oman HD:n Hankinta tonne Costa Blancalle siirty nyt Valkkarikaupan myötä . :p :;):
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
66-1203695622

Viesti Kirjoittaja 66-1203695622 »

busapappa2 kirjoitti:Tepolla matkasuunnitelma kokolailla kun mulla aina, eli on jokin määränpää, sitten taas ajetaan missä huvittaa, millon huvittaa, JOS huvittaa. :;):
Komppaan tota kyllä täysin. 5 kertaa on tuolla keski-euroopassa tullu pyörittyä viikon reissuja (tosin vain autolla, malliin Ryanair ja vuokra-auto). Pari kohdetta max. aina so##### ja loput fiilispohjalla ja aina ollu mukavaa. Kun vaan tolla pyörällä joskus pääsis tonne päästään :skootteri:
Nähtävää ja koettavaa tuolta löytyy niin sikana jotta liiallisella suunnittelulla saa kyllä homman totaalisesti persiilleen.
jamonaattori

Viesti Kirjoittaja jamonaattori »

Muistelen Busapappa et jossain aikasemmis puhuit meneväs jonnekinpäin Torreviejaa?
Mikä asuinalue toi on?Itse olen asunut Torreviejan eteläpuolella ennen San Pedron kylää noin 4 vuotta.Alue nimeltään Mil Palmeras.Paikat kyl on muuttunu paljon ku vuodet oli 86-90.
SMR
118-1176995089

Viesti Kirjoittaja 118-1176995089 »

Mekin ollaan lähdössä tuonne saksan maalle heinäkuun alussa emännän kanssa. Ajellaan tuosta ruotsin ja tanskan läpi sinne. Himpun on vielä kyllä suunnitelmat auki mistä ajellaan vai mennäänkö lautalla/laivalla. Voisiko joku himpun avittaa missä saksassa kulkee rajoittamattomat autobaanat?
ESIM: tie E22 lubeckin ja hampurin välillä?
tie E47 fehmarnin ja lubeckin välillä?
tie E45 hampurin ja kielin välissä?

Onko rajoituksia vai ei?

Tarkoitus olisi majoittua tuolle sektorille muutamaksi yöksi ja päiväseltään heitellä pieniä lenkkejä minkä sit jaksaa ja kerkiää.
Laitelkaa ehdotuksia yöpymispaikoista malmön tienoilla ja saksan puolella.
busapappa2

jamonaattori kirjoitti:Muistelen Busapappa et jossain aikasemmis puhuit meneväs jonnekinpäin Torreviejaa?
Mikä asuinalue toi on?Itse olen asunut Torreviejan eteläpuolella ennen San Pedron kylää noin 4 vuotta.Alue nimeltään Mil Palmeras.Paikat kyl on muuttunu paljon ku vuodet oli 86-90.

Jep Jamonaattori ! Ite vietin kaikki lomat ja pitkät vapaat Solilla, eli aurinkorannikolla Fugessa ja Benalmadenassa 1980 -1990 aikoihin. Tätä nykyä asuu kaikenmaalaisii Frendejä, pääasiassa noita HD motoristeja Torreviejassa. Siellä oon majaillut monessakin mestassa, eli ekan kerran oltiin frendin kämpällä Eliseos Playa nimisessä talokomplexsissa 1994 ja muutaman kerran siellä visitoitiin.

Sitten 2001 Ystävämme ostivat Huoneiston aikas lailla läheltä Torren keskustaa Hotel Madridin lähistöllä Avenida de Bilbao Uno. Eli melko lähellä Europa parkkia, jos tiiät . Luultiin eka, että ostivat loma-asunnon, mutta kun rupesivat myymään omaisuuttaan Suomessa niin TULIHAN se tunnustus, eli Rouva oli saanut hyvän duunimestan Torresta, ja olivat muuttamassa sinne kokonaan .

Siellä sit on tullut käytyy TODELLA paljon ja aikuisille tosi huippu mesta, kun esim. Rantaan Bilettään käppäilee 20 min, mutta vaikka tosi magee ja ISO kattohuoneisto, niin ei oikeen Lapsille mitään, eikä AINA jaksa lähtee Biitsille tai Aqua Parkkiin.

Nyt sitten selkis, että yhellä ystävä perheellä on ollut asunto Lago Jardinissa eli Suola järven eteläpuolella Orihuelan tien varressa vuosikausia ja käyttöaste on tosi vähäinen.

Sinne nyt sitten suuntailen vast edes, ja nyt vuosien saatossa on tullut frendejä motopiireissäkin Torreviejassa, eli tuntuu kuin himaan menis . Tosiaan noista sun ajoistasi Torre on PAISUNUT älyttömästi. Rupee oleen jo isohko kaupunki, nyt vielä valmistu huippu hieno uus sairaala San Jaime.

ERITTÄIN mukava mesta ja verrattuna esim. aurinkorannikkoon, säiden puolesta TOSI BUENO. Joka johtuu siitä, että vuoret kaukana rannasta, kun taas Solilla Vuoret on liki merta ja on mutavyöryjä jne. Sateet nimittäin jää YLEENSÄ vuorille, sen olen huomannut kun esim. Motolla lähtee auringon paisteessa Orihuelaan, niin siellä saattaa sataa kaatamalla.

Muutenkin Alicanten provinssissa on vähemmän "Moroja" ja muutenki rikollisuutta, kuin Solilla. Tää oli mulle vaan sille Lottovoitto, kun saan lennot Vanhimman kundin työsuhteen ansiosta likimain ilmasex . On Finnairilla duunisa, ja mulla oli tarkotus jopa muuttaa sinne vakituisesti kirjoille, asumisen olisin maksanut pelkällä veron alennuksella 23,5% > n.5%.

Perhe sai mua jarruteltuu kuitenkin, eli jaksanen oottaa, että saan ton "varhasimurkun" ja "teinin" aikuisix, sitten "Mimmakin" on luvannut olla talvet siellä ja kesät Täällä. Pääsen kuitenkin lenteleen sinne niin usein kun haluun, Lento Helsingistä Alicanteen Vuorolennoilla maksaa mulle keskimäärin 40 egee Meno/Paluu . Nyt mennään autolla, kun viedään vähä vaatteita ja kamoja, ens talvena sitten muutaman kerran käyn ajeleen HD:llä kun alkaa loska ahistaan. Ja viiskybäsii karkuun lähen sinne Tammikuussa AINAKIN . :) :;):

edit. Juu San Pedro tuttu mesta. Eiköös San Pedro del Pinatarin markkinatkin oo siellä ? :smoking:

Ja täytyy joskus kerätä muutama Busanisti nippuun, jos saa lomat sopiin, esim. 2-6 pyörän retkue, niin tuolla pystyn majottaan MUKAVASTI vaikka 5-6 henkee On kax makkaria ja olkkarista saa sohvan levitettyy,sekä ilmeisesti terassi lasitetaan jossain vaiheessa, niin tulee taas yx huone lisää . :pomppu:

Edited By busapappa2 on 1210880063
busapappa2

Malmossä on Jägersro Centerin vieressä, Ihan raviradan kupeessa pieni perheyritys hotla, jossa siistiä ja kohtuu hintaista. AINAKIN joskus ollut. Mulla asuu "Syrra" siellä, eli en ole ite yöpynyt, mut nui hevoshullut on kehuneet paikkaa.

Saksassa taas halvimmat lienee, "Hyttihotlat" Etap ketju ja Olikoos Formula 1 lafkojakin sakuissa ?? Parhaita kyllä on ihan perinteiset Zimmer frei Gasthaustyyppiset mestat. Lyypekistä olikohan se joku 75 tie etelään, on hyvä pikkuhotla, joka on jäänyt mieleen siitä, että siellä kävi VISA jo -80 luvulla, milä oli TODELLA harvinaista. Eikä saksassa majoitus ongelmii ole jos ei änkee joidenkin olutfestareiden aikaan väärään kaupunkiin. :D

Niitä pienempimuotosii festareita on pitkin kesää, oltiin kerran HOF:ssa ihan etelä saksassa, olihan mageet bileet, mutta Hotla huone makso sairaasti ja paskanen kuin ulkohuusi.
:)
busapappa2

varustelija kirjoitti:Mekin ollaan lähdössä tuonne saksan maalle heinäkuun alussa emännän kanssa. Ajellaan tuosta ruotsin ja tanskan läpi sinne. Himpun on vielä kyllä suunnitelmat auki mistä ajellaan vai mennäänkö lautalla/laivalla. Voisiko joku himpun avittaa missä saksassa kulkee rajoittamattomat autobaanat?
ESIM: tie E22 lubeckin ja hampurin välillä?
tie E47 fehmarnin ja lubeckin välillä?
tie E45 hampurin ja kielin välissä?

Onko rajoituksia vai ei?

Tarkoitus olisi majoittua tuolle sektorille muutamaksi yöksi ja päiväseltään heitellä pieniä lenkkejä minkä sit jaksaa ja kerkiää.
Laitelkaa ehdotuksia yöpymispaikoista malmön tienoilla ja saksan puolella.
Ajakaas Soltau nimiseen kaupunkiin, ja ettikää hotla nimeltä Heide Hotel Anna . Huokeet ja siistit huoneet ja yx parhaista ravintoloista missä IKINÄ oon käynyt . Lisäx Kaupungissa on 1 euroopan suurimmista "Elämyspuistoista" eli Heidepark. Onhan MAGEE Mesta, ainakin tällaselle ikikakaralle. :tapu: :mosh:
118-1176995089

Viesti Kirjoittaja 118-1176995089 »

Täytyypä tutustua. Edelleen kaipaisin tietoutta niistä autobaanoista??
Vastaa Viestiin