niin jokatapauksessa siitä puhe mistä puute vai mikä se oliKekkula kirjoitti:Sitähän varten nää voorumit on että täällä oppii itse kukin uutta ja saa kaikenlaista uutta tietoa/neuvoa. Jotkut kokee väännöksi toiset joksikin muuksi
Tuttujen kanssa jutut pyörii yleensä pimperoissa. Sekin on mukava aihe
K8 busan tehot penkissä?
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
Niinpä, Doctor bike eli miksu kun laittaa pyörän kondikseen se ON SÄÄDÖISSÄ... kyllä lähtee ku purkka tukasta vai miten se meni..Köpi kirjoitti:Mulla ei ole aavistustakaan, paljonko oikeita taikka vääriä hevosia tuo potkii, enkä edes piittaa potkiiko se 75 vai 250 hv, kunhan persdyno tuntuu samalta kuin se nyt tuntuu. Aina lähtee ku tupista vääntää.
BMW S 1000XR 2016
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
- Purkuosia.com
- Viestit: 219
- Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
- Paikkakunta: -Kirkkonummi
- Viesti:
tehosta ja pillustaakseli kirjoitti:Kekkula kirjoitti:Sitähän varten nää voorumit on että täällä oppii itse kukin uutta ja saa kaikenlaista uutta tietoa/neuvoa. Jotkut kokee väännöksi toiset joksikin muuksi
Tuttujen kanssa jutut pyörii yleensä pimperoissa. Sekin on mukava aihe
niin jokatapauksessa siitä puhe mistä puute vai mikä se oli
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Jukkis kirjoitti:BussiJussi kirjoitti:Nyt on Varkauden "valkkari" käynyt kiusaamassa rullaa joenkaupungissa. Ekat mittaukset, ja tehoja lähti abou 176hp. Vähän yläkierroksilta "kakkua" pois, ja tulos 180hp, ja vääntöä 148Nm. Vakiosta k8:sta lähtenyt samassa penkissä 177hp, ja putkiviritteisistä 182-183hp. Mullahan ainoastaan sliparit vaihdettu... Ensi talveksi itseäni motivoidakseni, pyysin tulostamaan samalle lapulle "öky"lohkon kämyrät!! Vielä matkaa "ökyn" tehoihin, ja vääntöihin, mutta kyllä tää k8 ihan ok aihio on!!! Samat tehot, ja vähän paremmat väännnöt, kuin k4:sta Yoshinputkisto, Yoshin stage 1 nokat, ja PC virityksellä...
Käppyrä
:p :p
aika huimia lukuja,ei oo kun kymppi liikaa
Kun tää keskustelu penkkien "paremmuudesta" jatkuu, heitetään lisää jutun aihetta... Busamiitti Tampereella, 2006? oli BikeDoctorin penkissä "leikkimielinen" kilpailu. Käytinpä omani silloin siellä. EN TIEDÄ mikä penkki oli, mutta kierrokset mitattiin omasta kiekkamittarista katsomalla, EI koneen "oikeita" kierroksia silloin mitattu. Ja tulokseksi tuli muistaakseni 176hp takaselta... Olin penkittänyt aikaisemmin pyöräni Joensuussa, samassa penkissä jossa nyt k8 kävi. Joensuun tulos oli silloin n4hp parempi, kuin Doctorin penkki. Eli silloin ei ainakaan paljon ollut penkeissä eroja. Käyrissä kyllä, kun mielestäni kiekat ei pitäneet Doctorin penkissä paikkaansa. En tiedä missä vaiheessa Doctorin penkki on muuttunut, vai onko muutunut 2006 jälkeen....? Ja Joensuussa on se Dynojetin penkki siis, joka käsittääkseni nykyään Doctorillakin?
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
Mp- Maaliman testeissä oli penkkien eroista juttua, mutta kumma kyllä eivät testanneet pimpan kireyttä ja tehoo, ihime hommaa.
Ja niinkuin totesin jo taannoin, Miksu ei niinkään keskity SIIHEN mitä käyrä näyttää huipputehoksi, vaan siihen, että se on optimaalisen hyvä ajaa, niillä optimaalisilla kierroksilla, jota pääsääntöisesti käytetään. Joten SIKSI mä säädätän pyörän, kuin pyörän AINA putkien vaihdon jälkeen miksulla.
Sitten kun halutaan kunnolla viri viriä, ei pelkät Sliparit kuiteskaan riitä, vaan täytyy laittaa PC:tä peliin ja ehkä vapaavirtaussuodatin / Putket yhteen, toi oman boxin säätö kun KUULEMMA on uudessakin rajallinen.
Olen edelleen Syvästi kiitollinen Tolle Mäki-Laurilan Artsille, kun hää piti mulle oppitunnin siitä, että MIX ..............
SIIS laittaisin muuta kuin paperifilsun ja omalla Boxilla säädön, kun EN käy radalla, EN kiihdytä kilpaa, vaan AJAN AJAN AJAN . Pelkäksi nautinnoksi maailman parhaalla Motolla . ???
SORRY Artsi kun kiukuttelin sulle joku aika sitten, mutta mitäs näyttelit keskisormee kun kuvasin sua viideolle ? Nii tuolla miken saunillassa vein Bisseboxin kiitokseksi siitäKIN, mutta joku kumman matelija tais horasta sen, ja mike vielä grillas boxinKIN, eli täytynee viedä uusi Mäyris Artsille seuraavaan pippaloon, ja vahtii sitä niin kauan, että Arto saa ees pari Bissee siittä.
Mike, se oli vaan sit vitsi toi Boxin poltto ! Vaikka ihan vähä käryskin !
Edited By busapappa2 on 1210783094
Ja niinkuin totesin jo taannoin, Miksu ei niinkään keskity SIIHEN mitä käyrä näyttää huipputehoksi, vaan siihen, että se on optimaalisen hyvä ajaa, niillä optimaalisilla kierroksilla, jota pääsääntöisesti käytetään. Joten SIKSI mä säädätän pyörän, kuin pyörän AINA putkien vaihdon jälkeen miksulla.
Sitten kun halutaan kunnolla viri viriä, ei pelkät Sliparit kuiteskaan riitä, vaan täytyy laittaa PC:tä peliin ja ehkä vapaavirtaussuodatin / Putket yhteen, toi oman boxin säätö kun KUULEMMA on uudessakin rajallinen.
Olen edelleen Syvästi kiitollinen Tolle Mäki-Laurilan Artsille, kun hää piti mulle oppitunnin siitä, että MIX ..............
SIIS laittaisin muuta kuin paperifilsun ja omalla Boxilla säädön, kun EN käy radalla, EN kiihdytä kilpaa, vaan AJAN AJAN AJAN . Pelkäksi nautinnoksi maailman parhaalla Motolla . ???
SORRY Artsi kun kiukuttelin sulle joku aika sitten, mutta mitäs näyttelit keskisormee kun kuvasin sua viideolle ? Nii tuolla miken saunillassa vein Bisseboxin kiitokseksi siitäKIN, mutta joku kumman matelija tais horasta sen, ja mike vielä grillas boxinKIN, eli täytynee viedä uusi Mäyris Artsille seuraavaan pippaloon, ja vahtii sitä niin kauan, että Arto saa ees pari Bissee siittä.
Mike, se oli vaan sit vitsi toi Boxin poltto ! Vaikka ihan vähä käryskin !
Edited By busapappa2 on 1210783094
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Se oli vanha penkki, tämä on viime vuoden keväänä otettu käyttöön...BussiJussi kirjoitti:Jukkis kirjoitti:BussiJussi kirjoitti:Nyt on Varkauden "valkkari" käynyt kiusaamassa rullaa joenkaupungissa. Ekat mittaukset, ja tehoja lähti abou 176hp. Vähän yläkierroksilta "kakkua" pois, ja tulos 180hp, ja vääntöä 148Nm. Vakiosta k8:sta lähtenyt samassa penkissä 177hp, ja putkiviritteisistä 182-183hp. Mullahan ainoastaan sliparit vaihdettu... Ensi talveksi itseäni motivoidakseni, pyysin tulostamaan samalle lapulle "öky"lohkon kämyrät!! Vielä matkaa "ökyn" tehoihin, ja vääntöihin, mutta kyllä tää k8 ihan ok aihio on!!! Samat tehot, ja vähän paremmat väännnöt, kuin k4:sta Yoshinputkisto, Yoshin stage 1 nokat, ja PC virityksellä...
Käppyrä
:p :p
aika huimia lukuja,ei oo kun kymppi liikaa
Kun tää keskustelu penkkien "paremmuudesta" jatkuu, heitetään lisää jutun aihetta... Busamiitti Tampereella, 2006? oli BikeDoctorin penkissä "leikkimielinen" kilpailu. Käytinpä omani silloin siellä. EN TIEDÄ mikä penkki oli, mutta kierrokset mitattiin omasta kiekkamittarista katsomalla, EI koneen "oikeita" kierroksia silloin mitattu. Ja tulokseksi tuli muistaakseni 176hp takaselta... Olin penkittänyt aikaisemmin pyöräni Joensuussa, samassa penkissä jossa nyt k8 kävi. Joensuun tulos oli silloin n4hp parempi, kuin Doctorin penkki. Eli silloin ei ainakaan paljon ollut penkeissä eroja. Käyrissä kyllä, kun mielestäni kiekat ei pitäneet Doctorin penkissä paikkaansa. En tiedä missä vaiheessa Doctorin penkki on muuttunut, vai onko muutunut 2006 jälkeen....? Ja Joensuussa on se Dynojetin penkki siis, joka käsittääkseni nykyään Doctorillakin?
:p :p
BMW S 1000XR 2016
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
Näin on ! Ja TÄYYSIN sammaa mielipuolta Köpin kaa. Pirun kovaa lähti liekkariki, Valkkari K8 taitanee olla hätäsempikin ?! Ainakin ekan vajaan 100km jäläkee perstuntumalla, mutta ei niissä niin KAUHEETA eroo ole, enemmänkin ero siinä MITEN lähtee ?! JA miltä tuntuu ajaa kun lähtee.
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
BussiJussi kirjoitti::p :p
aika huimia lukuja,ei oo kun kymppi liikaa [/quote]
Kun tää keskustelu penkkien "paremmuudesta" jatkuu, heitetään lisää jutun aihetta... Busamiitti Tampereella, 2006? oli BikeDoctorin penkissä "leikkimielinen" kilpailu. Käytinpä omani silloin siellä. EN TIEDÄ mikä penkki oli, mutta kierrokset mitattiin omasta kiekkamittarista katsomalla, EI koneen "oikeita" kierroksia silloin mitattu. Ja tulokseksi tuli muistaakseni 176hp takaselta... Olin penkittänyt aikaisemmin pyöräni Joensuussa, samassa penkissä jossa nyt k8 kävi. Joensuun tulos oli silloin n4hp parempi, kuin Doctorin penkki. Eli silloin ei ainakaan paljon ollut penkeissä eroja. Käyrissä kyllä, kun mielestäni kiekat ei pitäneet Doctorin penkissä paikkaansa. En tiedä missä vaiheessa Doctorin penkki on muuttunut, vai onko muutunut 2006 jälkeen....? Ja Joensuussa on se Dynojetin penkki siis, joka käsittääkseni nykyään Doctorillakin?
:p :p[/quote]
Dynojet 250 i penkissä koneen kierrokset mitataan Boxilta lähtevän piuhan päälle laitettavalla anturilla, joka on vastaava, mutta pienempi kuin sytytysjohdosta pulssin ottava "strobo" valo jota käytetään sytyn säätöön vanhoissa pirsseissä.
Busan oma rundimittari näyttää ainakin Wanhanliiton vehkeissä liikaa. Mulla näyti rundikello jotain 11500 ja penkki sen 10800 todellista joka käppyröissäkin näkyy.
SMR - team
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Titaani kirjoitti:
Dynojet 250 i penkissä koneen kierrokset mitataan Boxilta lähtevän piuhan päälle laitettavalla anturilla, joka on vastaava, mutta pienempi kuin sytytysjohdosta pulssin ottava "strobo" valo jota käytetään sytyn säätöön vanhoissa pirsseissä.
Busan oma rundimittari näyttää ainakin Wanhanliiton vehkeissä liikaa. Mulla näyti rundikello jotain 11500 ja penkki sen 10800 todellista joka käppyröissäkin näkyy.[/quote]
Jepjep, siitä "mustasta laatikosta" penkin alta kiekat mitattu Joenkylässä... Tiedä oikeellisuudesta, mutta tuntus luotettavammalta kuin oma rundari...
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Milläs tavalla Kekkula se kierrosluvun virheellisyys vaikuttaa mitattuun tehoon?
Inertiadynossa mittauksen perustana ei ole moottorin kierrokset, vaan rullan pyörimis nopeus. Käppyrästä on vaan mukavampi katella kierroslukua kuin nopeutta. Lähtökohtahan tietysti on että kaikki arvot olis sitä mitä kuuluukin, mutta tehoon tämä rpm ei vaikuta.
Ainakaan MJP dynossa minkä softan tunnen jotenkin.
Muista en osaa sanoa, tuskin eroavat mittaustavaltaa.
Ja mitähän mahdat tarkottaa jos käyrää laskee liian myöhään tai aikasin. Huipputehon ja topparin välistä aluettako tarkotat?
Mun jutut sit vaan sen mukaan mitä on tässä rielun vuoden aikana dyno hommista oppinu. Eli hyvinkin mahollista että puhun täyttä paskaa... taas... :p
Edited By Kake1 on 1210782953
Inertiadynossa mittauksen perustana ei ole moottorin kierrokset, vaan rullan pyörimis nopeus. Käppyrästä on vaan mukavampi katella kierroslukua kuin nopeutta. Lähtökohtahan tietysti on että kaikki arvot olis sitä mitä kuuluukin, mutta tehoon tämä rpm ei vaikuta.
Ainakaan MJP dynossa minkä softan tunnen jotenkin.
Muista en osaa sanoa, tuskin eroavat mittaustavaltaa.
Ja mitähän mahdat tarkottaa jos käyrää laskee liian myöhään tai aikasin. Huipputehon ja topparin välistä aluettako tarkotat?
Mun jutut sit vaan sen mukaan mitä on tässä rielun vuoden aikana dyno hommista oppinu. Eli hyvinkin mahollista että puhun täyttä paskaa... taas... :p
Edited By Kake1 on 1210782953
Eilen olivat tehneet tehoennätyksen MP-Mestan penkissä.
320 hp takikselta ja 261Nm. Kyseessä ei ollut busa, mutta Suzuki kuitenkin. Oli oikeesti alkanut luistaa renkula rullalla ja savut nousseet. Joutuneet laskemaan painetta ja vetämään liinoilla kiinni.
Tiedä sitte onko hevot oikeita vai vääriä?
320 hp takikselta ja 261Nm. Kyseessä ei ollut busa, mutta Suzuki kuitenkin. Oli oikeesti alkanut luistaa renkula rullalla ja savut nousseet. Joutuneet laskemaan painetta ja vetämään liinoilla kiinni.
Tiedä sitte onko hevot oikeita vai vääriä?
208 whp / 168 Nm
No niin... Eka K8 busa testattu KAMC-penkissä Kajaanissa.
Tässäpä tuloksia "purtavaksi":
A-MODE:
175,21 HP -9624 RPM
142,65 NM - 7204 RPM
B-MODE
153,68 HP -10612 RPM
119,57 NM - 4108 RPM
C-MODE
117,57 HP -9585 RPM
93,04 NM - 7067 RPM
Tehot takapyörältä.
Tuolta vielä käppyrät kuvana http://markohuo.suntuubi.com/datafiles/gallery/2/Käppyrät.jpg
Nyt sitten ootellaan Two Brothers Racing slipareita ja penkitellään sitten uudelleen...
Edited By Candyman on 1210786519
Tässäpä tuloksia "purtavaksi":
A-MODE:
175,21 HP -9624 RPM
142,65 NM - 7204 RPM
B-MODE
153,68 HP -10612 RPM
119,57 NM - 4108 RPM
C-MODE
117,57 HP -9585 RPM
93,04 NM - 7067 RPM
Tehot takapyörältä.
Tuolta vielä käppyrät kuvana http://markohuo.suntuubi.com/datafiles/gallery/2/Käppyrät.jpg
Nyt sitten ootellaan Two Brothers Racing slipareita ja penkitellään sitten uudelleen...
Edited By Candyman on 1210786519
Penkitettiin juuri vakio k8 kerholla ja lukemat olivat 175,21hv/ 142,65nm...
Jos laskee et 13-15% tulee tehohävikkiä niin aika kohdallaan on noi lukemat ( mottoriteho 198-201hv)...
Onko tää optimistijolla????
Omistaja voi pistää käppyröitä näkyviin
Edit: candy ehti ensin...
Edited By kajbusa on 1210786701
Jos laskee et 13-15% tulee tehohävikkiä niin aika kohdallaan on noi lukemat ( mottoriteho 198-201hv)...
Onko tää optimistijolla????
Omistaja voi pistää käppyröitä näkyviin
Edit: candy ehti ensin...
Edited By kajbusa on 1210786701
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)