Busa nykii kiihdyttäessä??

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

En löytäny kummosempia ohjeita siitä mut siin pumpus on tosiaan ilmausruuvi ku sit löysää ja pistää virrat päälle ni pitäis roiskii bensaa.
Jos pumpusta ei tuu ääntä kun käännät virrat on jossain välissä häikkää...
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
118-1177340260

Viesti Kirjoittaja 118-1177340260 »

kyllä se surisee aivan samaan maliin kun ennekin!
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

hmm no sit ei luulis pumpussa olevan vikaa, onkohon kellään muulla mitää ideoita tähän?
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
118-1176995089

Viesti Kirjoittaja 118-1176995089 »

MGa kirjoitti:hmm no sit ei luulis pumpussa olevan vikaa, onkohon kellään muulla mitää ideoita tähän?
Mites varustelija2 se sun TPS on toiminut?
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Missäpäin asustat ? Jos jossain tässä pääkaupunkiseudulla niin voidaan katsoa skoopilla noi jännitteet eri paikoista ja siten aika helpostikin löytää mahdolliset vikapaikat...

Toi kilahdus voi tosiaan tulla startista jos sieltä on startin akseli vääntynyt - mutta tuskin vakiokoneessa.

Otetaanpas pari askelta takaisinpäin:
1) Mitä huoltotoimenpiteitä pyörälle on viimeisimpänä asiana tehty ?

2) Kun laitat virrat päälle pumppu käynnistyy hetkeksi, mutta sammuu sitten. Käynnistyykö hetken päästä uudestaan (=vuotava injektori ?).

3) Onko bensatankin paluuletkut varmasti auki eikä kovin paljoa taittuneet. Joskus kaverin pojan mopo ei meinannut käydä kun oli mennyt ilmanottoletku tukkoon. Kävi aina vähän aikaa mutta sitten sammui.

4) Kun pyörä on käynnissä niin himmeneekö tai kirkastuuko ajovalo ennen sammumista ? (regulaattori / akkuongelma)

5) Oletko suihkuttanut CRC:tä virtalukkoon, jos se vaikka temppuilee talven jäljiltä ja ei ota kontaktia ?

Tässä näitä vinkkejä näin aluksi, mutta tosiaan mittaamalla skoopilla injektorit sekä puolat olisi vian toteaminen kohtuullisen helppoa jos se vika on sähköpuolella...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
118-1177340260

Viesti Kirjoittaja 118-1177340260 »

Valitetta vasti asustelen täällä eteläpohjanmaan suunassa.
Pyorään on vaihdettu vian ilmenemisen jälkeen:
Tulpat
kipinätarkistettu
bensatankin suodatin putsattu
bensapumppu putsattu
tps anturi mitattu, mut ilmeisesti se on kuitenkin ehjä...ainakin ehjän pyörän anturi näytti samaa lukemaa. pitäisi vaan säätää tuo tps kohdalleen, mutta jos se pitää säätää lämpösellä koneella niin pitäis kuitenkin saada se kone ensin lämpöseks.
tänään tulee uus akku...vanha rupes kyllä olemaan finaalissa!
vika koodi on c00!! Eli ei luulis että siellä on mikään kauheen iso vika... riittää kun se on pieni, mutta vitt=mainen!!
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Syttyykö CHECK kun pyörä sammuu ?
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
118-1177340260

Viesti Kirjoittaja 118-1177340260 »

nyt en kyl muista varmaks sanoo, mutta saato kyl syttyä...olin ehkä pihhkusen liian innoissani kun saatiin se hörähtämää... :1087
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Taitaa olla startti kysymyksessä.... noissa vanhemmissa oli se heikkolenkki ton bensapumpun lisäksi...

Kokeile työntää se tulille..... pelittääkö se sit moitteettomasti..

Kaverilla taitaa olla vielä kunnostettu 99-00 startti jemmassa....
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
118-1177340260

Viesti Kirjoittaja 118-1177340260 »

joo täytyy koittaa sitä työntämällä. laitatko vaikka yv:nä tarkempaa tietoo ja hintaa startista. ja vaikka numeroo mistä sitä sopis kysellä!
118-1177340260

Viesti Kirjoittaja 118-1177340260 »

nyt on akku vaihdettu ja pyörä lähtee kyllä käyntii mutt sammuu sit melkein heti. ja tais tuossa rytäkässä sit hajota starttikin kun rupes rutisemaan aikas ikävästi.. ei olis kyllä uskonu ett suzuki tekee tälläsiä pyöriä, mitä pitää käsitellä niinku kipeetä vit%&a ettei hajoo! kai se on vaan mentävä ruiskun suuttimien kimppuun! ei täs oikee enää muutakaan keksi! ja huoltoihin on järestäin kuukauden jono...et kai se vaan on viel yritettävä! :(
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

no onkos sulla bensaa tankissa(enemmän kuin litra) ja kaikki alipaineletkut paikoillaan? eikä tämä ole vttuilua.
118-1177340260

Viesti Kirjoittaja 118-1177340260 »

pyörä rupes temppuilemaan melkein täydellä tankilla...ja kaikki letkut on kiinni! se rupes temppuilemaan noin 10 km:ä tankkauksen jälkeen! entiedä onko sit esson bensas ollu jotain?? noh jos nyt ei kuitenkaan!
Avatar
Wyfell
Viestit: 133
Liittynyt: 04 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

Jos siellä on paskaa tankissa niin pumppuhan voi olla jo uudelleen tukossa.
118-1177340260

Viesti Kirjoittaja 118-1177340260 »

mutta kun tuo tankin sisällä oleva suodatin on katsottu ja se oli puhdas! kyllä se varmaan on vaan menny ruiskulle asti se paska.Kun vaan kerkiäis sen katsomaan...ehkä tässä viikonlopun aikana!
Vastaa Viestiin