-08 vaihteet

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
112-1196867701

Viesti Kirjoittaja 112-1196867701 »

miten muilla vaihteet pelaa kun omassa tuppaa jäämään vaihteitten väliin melkein joka pykälällä paikalta lähtiessä pitää luistattaa ensin että saa taas pykälän päälle.missä vika vai minussa? ???
Avatar
Köpi
Viestit: 128
Liittynyt: 30 Loka 2007, 10:33
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Köpi »

Pari kertaa mulla on jääny vapaalle (siis ykköselt kakkosel vaihtaes), kun sillee turhankin rauhallisesti lähtenyt liikkeelle ja hennosti vaihtanut...omax viax ne pari kertaa tulkinnut...

Useammin mulla käy niin, kun tuun isolla vaihteella ja liikennevaloihin pitää pysähtyä ja kelaan useamman vaihteen pienemmäks, jolloin "jumiutuu" johonkin kolmos-kakkos välille (eikä vaihdenäyttö osaa kertoa mitään), täst ei selvii ku kevyesti nostamal kytkint ylimääräsen kerran...toki tuota samaa teki edellinen bemarinkin, joten vika taitaa olla mussa...




Edited By Köpi on 1208771065
Avatar
Candyman
Viestit: 99
Liittynyt: 21 Helmi 2007, 14:54
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Candyman »

Kyllä tuo vaihteitten päälle meneminen/menemättömyys taitaa olla ihan yleistä busassa.
Aikaisemmassa -07 busassa varsinkin alussa vaihteet takkusi kaupunkiajossa, mutta paranivat kun kilometrejä tuli muutamia tuhansia.
Sama "vika" tuntuu olevan tässä -08:kin, mutta olettaisin senkin paranevan ajan kanssa... uutuuttaan jäykkä :D
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Hyvä kytkimen käyttö ja reipasta potkua sille vaihtajalle niin kyl se siitä :thumbup:
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

Köpi kirjoitti:Pari kertaa mulla on jääny vapaalle (siis ykköselt kakkosel vaihtaes), kun sillee turhankin rauhallisesti lähtenyt liikkeelle ja hennosti vaihtanut...omax viax ne pari kertaa tulkinnut...

Sama vika rahikaisella , kun köpilläkin.
Nyt kun on muutama reissu tehtynä, ei ko. ongelmaa ole ilmennyt. Onko kuski vai laatikko oppinut, mene ja tiedä..

Mitään välivapaita en ole löytänyt, vain pari missausta ykköseltä kakkoselle...hennosti hiljaa ajaessa.. Eli hyvin pelaa ainakin mulla.




Edited By Humppanisti on 1208979520
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Voipi olla ensiasennusöljytkin "huonommat" vaihteiston toiminnan kannalta kuin monet muut merkit mitä nistit käyttää...
Ainakin itse olen huomannut vaihteiston/kytkimen toiminnassa huomattavia eroja eri öljyjen välillä...
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Avatar
Vmatti
Viestit: 326
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Vmatti »

Yleensähän noi laatikot on uutuuttaa tuollaisia - paranee ja vetreytyy vanhetessa. Öljyilläkin on kyllä eroja - nyt laittoivat näemmä busaan Repsolit sisään eka huollossa.
"Trust your instincts, be yourself"

se_aito_ja_oikea_K8---> ZZR 1400 2012--->?? 20??
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Kääntäkää se vaihdekaavio niin tuo ongelma poistuu. :glare:
Club 100 m/s
Avatar
suiza
Viestit: 359
Liittynyt: 07 Huhti 2006, 20:04
Paikkakunta: Oulun ympäristö

Viesti Kirjoittaja suiza »

500 km takana ja yhtään välivapaata ei ole vielä löytynyt :thumbup:
Edellisessä oli uutena ~15000km asti 5-6 välillä toisinaan vapaata ???
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Nyt kun tuosta omasta on kakkosen ja kutosen rattaat sekä kaikki siirtäjät uusittu olen huomannut että vitosen ja kutosen väliltä löytyy se vapaa helpoiten silloin kun esim. rampilta väännät kiekat tappiin kolmoselle asti ja jarruttelet sitten vaihteilla ja vaihtelet samalla isompaa pykälää...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

pappa63 kirjoitti:paikalta lähtiessä pitää luistattaa ensin että saa taas pykälän päälle.missä vika vai minussa? ???
Tuli mieleen pappa63.... kokeile (kun pysähdyt esim. valoihin ja heität vapaalle) käytä kytkin pohjassa kerran, siinä vapaalla seisoessa ja kun lähdön hetki on, meneekö 1 pesään helpommin..
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

-Artsi- kirjoitti:Kääntäkää se vaihdekaavio niin tuo ongelma poistuu. :glare:
Kunhan Jardze kerkee.. :)
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Avatar
Jone
Viestit: 188
Liittynyt: 29 Kesä 2004, 21:38
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Jone »

jarim kirjoitti:Nyt kun tuosta omasta on kakkosen ja kutosen rattaat sekä kaikki siirtäjät uusittu olen huomannut että vitosen ja kutosen väliltä löytyy se vapaa helpoiten silloin kun esim. rampilta väännät kiekat tappiin kolmoselle asti ja jarruttelet sitten vaihteilla ja vaihtelet samalla isompaa pykälää...

Sama havainto. Äkkiä oppii varomaan. Sen verran ilkeä ääni lähtee.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

olisiko vika edelleenkin nupissa joka synkronoi sormien ja jalkaterän liikkeitä?
68-1201182457

Viesti Kirjoittaja 68-1201182457 »

Ihan normaalisti pelittää.
Vastaa Viestiin