-08 vaihteet
Pari kertaa mulla on jääny vapaalle (siis ykköselt kakkosel vaihtaes), kun sillee turhankin rauhallisesti lähtenyt liikkeelle ja hennosti vaihtanut...omax viax ne pari kertaa tulkinnut...
Useammin mulla käy niin, kun tuun isolla vaihteella ja liikennevaloihin pitää pysähtyä ja kelaan useamman vaihteen pienemmäks, jolloin "jumiutuu" johonkin kolmos-kakkos välille (eikä vaihdenäyttö osaa kertoa mitään), täst ei selvii ku kevyesti nostamal kytkint ylimääräsen kerran...toki tuota samaa teki edellinen bemarinkin, joten vika taitaa olla mussa...
Edited By Köpi on 1208771065
Useammin mulla käy niin, kun tuun isolla vaihteella ja liikennevaloihin pitää pysähtyä ja kelaan useamman vaihteen pienemmäks, jolloin "jumiutuu" johonkin kolmos-kakkos välille (eikä vaihdenäyttö osaa kertoa mitään), täst ei selvii ku kevyesti nostamal kytkint ylimääräsen kerran...toki tuota samaa teki edellinen bemarinkin, joten vika taitaa olla mussa...
Edited By Köpi on 1208771065
Kyllä tuo vaihteitten päälle meneminen/menemättömyys taitaa olla ihan yleistä busassa.
Aikaisemmassa -07 busassa varsinkin alussa vaihteet takkusi kaupunkiajossa, mutta paranivat kun kilometrejä tuli muutamia tuhansia.
Sama "vika" tuntuu olevan tässä -08:kin, mutta olettaisin senkin paranevan ajan kanssa... uutuuttaan jäykkä
Aikaisemmassa -07 busassa varsinkin alussa vaihteet takkusi kaupunkiajossa, mutta paranivat kun kilometrejä tuli muutamia tuhansia.
Sama "vika" tuntuu olevan tässä -08:kin, mutta olettaisin senkin paranevan ajan kanssa... uutuuttaan jäykkä
- jakehaanpää
- Site Admin
- Viestit: 1197
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
- Paikkakunta: Vantaa
Hyvä kytkimen käyttö ja reipasta potkua sille vaihtajalle niin kyl se siitä
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Köpi kirjoitti:Pari kertaa mulla on jääny vapaalle (siis ykköselt kakkosel vaihtaes), kun sillee turhankin rauhallisesti lähtenyt liikkeelle ja hennosti vaihtanut...omax viax ne pari kertaa tulkinnut...
Sama vika rahikaisella , kun köpilläkin.
Nyt kun on muutama reissu tehtynä, ei ko. ongelmaa ole ilmennyt. Onko kuski vai laatikko oppinut, mene ja tiedä..
Mitään välivapaita en ole löytänyt, vain pari missausta ykköseltä kakkoselle...hennosti hiljaa ajaessa.. Eli hyvin pelaa ainakin mulla.
Edited By Humppanisti on 1208979520
Nyt kun tuosta omasta on kakkosen ja kutosen rattaat sekä kaikki siirtäjät uusittu olen huomannut että vitosen ja kutosen väliltä löytyy se vapaa helpoiten silloin kun esim. rampilta väännät kiekat tappiin kolmoselle asti ja jarruttelet sitten vaihteilla ja vaihtelet samalla isompaa pykälää...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tuli mieleen pappa63.... kokeile (kun pysähdyt esim. valoihin ja heität vapaalle) käytä kytkin pohjassa kerran, siinä vapaalla seisoessa ja kun lähdön hetki on, meneekö 1 pesään helpommin..pappa63 kirjoitti:paikalta lähtiessä pitää luistattaa ensin että saa taas pykälän päälle.missä vika vai minussa? ???
Kunhan Jardze kerkee..-Artsi- kirjoitti:Kääntäkää se vaihdekaavio niin tuo ongelma poistuu.
BMW S 1000XR 2016
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
jarim kirjoitti:Nyt kun tuosta omasta on kakkosen ja kutosen rattaat sekä kaikki siirtäjät uusittu olen huomannut että vitosen ja kutosen väliltä löytyy se vapaa helpoiten silloin kun esim. rampilta väännät kiekat tappiin kolmoselle asti ja jarruttelet sitten vaihteilla ja vaihtelet samalla isompaa pykälää...
Sama havainto. Äkkiä oppii varomaan. Sen verran ilkeä ääni lähtee.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87