Hämeenlinnan busamiitin rata-ajajat - Radalla ajavat ja ruokailevat

"Virallisiin" Busamiitteihin liittyvät asiat.
Kamibusa
Viestit: 80
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 16:42
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja Kamibusa »

Sepe kirjoitti:Kyllähän siellä opastusta saa. Ajatus olisi jakaa jengi kahteen ryhmää. Eli toisessa ajettaisiin hitaammin ja opeteltaisiin rata-ajoa ja toisessa voisi sitten laskea vähän reippaammin. Nää nyt muotoutuu sitten paikan päällä kun selviää kuinka paljon jengiä olisi kumpaankin ryhmään.

Ja aikaahan siellä ei oteta, mutta se joka laskee alle 1.34,50 busalla saa multa palkinnon. :D

Varikolla on myös näillä näkymin mahdollista treenailla väistöjä ja jarrutuksia yms. osaavan opettajan johdolla (autokoulun opettaja).

Aina vaan paranee! Siis aivan loistavaa! :pomppu:
Niin, koskaanhan ei tällaisissa tilaisuuksissa oteta aikaa, ei missään nimessä ... Aloittelija + kilpailuhenkisyys = radalla monta :oho: :oho: :D
MAL
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Sepe kirjoitti:Kyllähän siellä opastusta saa. Ajatus olisi jakaa jengi kahteen ryhmää. Eli toisessa ajettaisiin hitaammin ja opeteltaisiin rata-ajoa ja toisessa voisi sitten laskea vähän reippaammin. Nää nyt muotoutuu sitten paikan päällä kun selviää kuinka paljon jengiä olisi kumpaankin ryhmään.

Tuossa ylempänä tarkoitin tuolla että kaikki HALUKKAAT pääsee ajaan sitä että jos viitsii tehdä DB-killerin putken päähän. Tämä siis jos epäilystä että liian kovat mölyt.

Ja aikaahan siellä ei oteta, mutta se joka laskee alle 1.34,50 busalla saa multa palkinnon. :D

Varikolla on myös näillä näkymin mahdollista treenailla väistöjä ja jarrutuksia yms. osaavan opettajan johdolla (autokoulun opettaja).

Sepen saatesanoilla mennään, yksityiskohdat selviävät paikanpäällä ajajakokouksessa :smoking:

Transbondereita on myös vuokrattavissa radalta, jos semmoisen haluaa, kertavuokra 7€, voidaan yrittää kinuta 5€oon jos halukkaita ilmaantuu. Sepe varmaan käyttää omaa :bowdown:

Osallistujia päivitetty etusivulle.




Edited By jakehaanpää on 1207323313
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

jakehaanpää kirjoitti:
Sepe kirjoitti:Kyllähän siellä opastusta saa. Ajatus olisi jakaa jengi kahteen ryhmää. Eli toisessa ajettaisiin hitaammin ja opeteltaisiin rata-ajoa ja toisessa voisi sitten laskea vähän reippaammin. Nää nyt muotoutuu sitten paikan päällä kun selviää kuinka paljon jengiä olisi kumpaankin ryhmään.

Tuossa ylempänä tarkoitin tuolla että kaikki HALUKKAAT pääsee ajaan sitä että jos viitsii tehdä DB-killerin putken päähän. Tämä siis jos epäilystä että liian kovat mölyt.

Ja aikaahan siellä ei oteta, mutta se joka laskee alle 1.34,50 busalla saa multa palkinnon. :D

Varikolla on myös näillä näkymin mahdollista treenailla väistöjä ja jarrutuksia yms. osaavan opettajan johdolla (autokoulun opettaja).

Sepen saatesanoilla mennään, yksityiskohdat selviävät paikanpäällä ajajakokouksessa :smoking:

Transbondereita on myös vuokrattavissa radalta, jos semmoisen haluaa, kertavuokra 7€, voidaan yrittää kinuta 5€oon jos halukkaita ilmaantuu. Sepe varmaan käyttää omaa :bowdown:

Osallistujia päivitetty etusivulle.
Taidan jättää käyttämättä. Taitaa olla eka rata keikka tälle keväälle.....Ehkä myös ekat kilsat.....

Mutta HALUKKAAT saa käyttää.
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

onhan sepe mukana busalla.. ajattelin kun on miittikin.. :D
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

waiski10 kirjoitti:onhan sepe mukana busalla.. ajattelin kun on miittikin.. :D
No ainakin jossain välissä miittiä. :shocked:
Avatar
mike
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 21:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja mike »

Mä joudun perumaan rata-ajot. Saattelen perjataina ukin toiseen hiippakuntaan...
Miittiin tulen kyllä joko perjatai iltana tai la aamuna.
Avatar
max69
Viestit: 285
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 22:27
Paikkakunta: Tre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja max69 »

mike kirjoitti:Mä joudun perumaan rata-ajot. Saattelen perjataina ukin toiseen hiippakuntaan...
Miittiin tulen kyllä joko perjatai iltana tai la aamuna.

Osaanotto ukin puolesta.
VP of FUEL ALCOHOL

Mitä sitä paskalla kun ei oo peltookaan.
Avatar
koska
Viestit: 128
Liittynyt: 28 Syys 2006, 22:02
Paikkakunta: Koivusyrjä 7 C, 02130 Espoo

Viesti Kirjoittaja koska »

Vieläkö mahtuu radalle sekaan? Miittiin ei tällä kertaa ehdi, mutta radalle vois tulla kurvailemaan :) Ja pitäis jotain syödäkin (myös kyytiläinen ruokitaan mielellään) eli kaks keittolounasta. Siis jos vaan passaa ilmoittautua vielä näin myöhäisessä vaiheessa.

PS. ja osanotot mikelle
Do or do not, there is no try...
Avatar
Maiza
Viestit: 70
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 12:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Maiza »

koska kirjoitti:Vieläkö mahtuu radalle sekaan? Miittiin ei tällä kertaa ehdi, mutta radalle vois tulla kurvailemaan :) Ja pitäis jotain syödäkin (myös kyytiläinen ruokitaan mielellään) eli kaks keittolounasta. Siis jos vaan passaa ilmoittautua vielä näin myöhäisessä vaiheessa.

PS. ja osanotot mikelle
Mahtuu mukaan :welcome:

Myös osanotot..
Maiza

Hayabusa -99
Yamaha R6 -03


>www.masuracingteam.com<
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

Sepe kirjoitti:
Kamibusa kirjoitti:Ratanoviisikin saanee jotain opastusta? Vai onko periaate puhtaasti Learning by doing? Eli tuppia nurin ja sitä rataa, vai?

Kyllähän siellä opastusta saa. Ajatus olisi jakaa jengi kahteen ryhmää. Eli toisessa ajettaisiin hitaammin ja opeteltaisiin rata-ajoa ja toisessa voisi sitten laskea vähän reippaammin. Nää nyt muotoutuu sitten paikan päällä kun selviää kuinka paljon jengiä olisi kumpaankin ryhmään.

Tuossa ylempänä tarkoitin tuolla että kaikki HALUKKAAT pääsee ajaan sitä että jos viitsii tehdä DB-killerin putken päähän. Tämä siis jos epäilystä että liian kovat mölyt.

Ja aikaahan siellä ei oteta, mutta se joka laskee alle 1.34,50 busalla saa multa palkinnon. :D

Varikolla on myös näillä näkymin mahdollista treenailla väistöjä ja jarrutuksia yms. osaavan opettajan johdolla (autokoulun opettaja).

Mulla olis pari iskemätöntä Yoshin TriOval DB-killeriä , voin jättää ajamattakin,,tarviaako joku? voin ottaamukaan...




Edited By Snake on 1208102551
Avatar
Henkka
Viestit: 96
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 14:15
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja Henkka »

Ruoka maistuu kyllä ja kai sitä ekaa kertaa radallekin tarvitsee tulla koettamaan.
Avatar
jakehaanpää
Site Admin
Viestit: 1197
Liittynyt: 31 Touko 2004, 13:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jakehaanpää »

Tilannetta päivitetty :welcome:

Tämän hetken määrällä jako menee todnäk kahteen, joka tarkoittaa sitä, et saapi aika rauhassa painella menemään :thumbup:

Tilannetta päivitellään kuitenkin edelleen ja vaikuttaa siltä ettei ainakaan osallistujamäärä tule esteeksi rata-ajoon.

Tähän hommaan kannattaa kuitenkin asennoitua siten, että kerta se on ensimmäinenkin ja vain HARJOOTTELEMALLA kehittyy. Näissä kekkereissä saat varmasti vinkkejä myös aivan normaaliin liikenneajoonkin, mutta erityisesti mutka-ajoon (no onhan niitä mutkia yleisilläkin teillä. :1087
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Avatar
vikkelä
Viestit: 137
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 13:28
Paikkakunta: Kiikoinen

Viesti Kirjoittaja vikkelä »

jakehaanpää kirjoitti:
hajahuja kirjoitti:pieni kysymys..kuin tarkkaa tuo db homma tuolla radalla on,meneekö läpi normi yoshin tötteröllä missä ei ole db killeriä?

Ei muutakuin killereitä valmisteleen:

"Huomioi muuttuneet melurajat. Normaali päivinä saa ajaa moottoripyörillä, joissa on alkuperäiset äänenvaimentimet tai tarvikevaimentimet, jotka mittauksien mukaan alittavat 97,0 dBA. Myös autojen on täytettävä tieliikenteen melumääräykset tai niiden äänitaso pitää olla alle 97,0 dBA. Mittaus tapahtuu moottoripyörillä SML:n lajisääntöjen mukaisesti ja autoilla AKK:n sääntöjen mukaisesti."


Mittauksesta SML:n ohjeista poimittua:
yli 750 cc, 4-syl moottorilla mittaus tehdään 5500:n kierroslukemalla. Mikrofoni 50 cm:n etäisyydelle 45- asteen kulmaassa äänenvaimentimen ulostuloaukosta.

Ilman killereitä uskoisin, et ei tuohon 97 db:n päästä (ahtimella ehkä :D ). On varma et eivät radalla kauheesti kattele läpi sormien, että saavat edes pyörittää tuota touhua (toivottavasti pitkääääään :thumbup: )
Mittasin juuri työpaikan hienolla melumittarilla 4/1 yoshimuran ääntä ja antoi lukemaksi 98.8 db mitattuna 500mm päästä ja 45 asteen kulmasta kierrosten ollessa 5500. Saattaa olla hilkulla että menee läpi, jos oikein toivoo voi olla jotta kierrokset oli hitusen yli kun mittasin niin voisi olla toivoa, muttei kyllä yhtään varmuuskerrointa. Joutunee siis jonkinlaisen tötterön kyhään.
Yli kilo, siitä alkaa ILO ;)

"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

mistä ne mittaa ne kierrokset?
rukkaa rundarin näyttää vähän enemmän :D
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Ajan jos ehditään ajoissa paikalle. Ei ruokailua. Joku killeri varmaan horminperään on keksittävä.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Vastaa Viestiin