Sepe kirjoitti:Kyllähän siellä opastusta saa. Ajatus olisi jakaa jengi kahteen ryhmää. Eli toisessa ajettaisiin hitaammin ja opeteltaisiin rata-ajoa ja toisessa voisi sitten laskea vähän reippaammin. Nää nyt muotoutuu sitten paikan päällä kun selviää kuinka paljon jengiä olisi kumpaankin ryhmään.
Ja aikaahan siellä ei oteta, mutta se joka laskee alle 1.34,50 busalla saa multa palkinnon.
Varikolla on myös näillä näkymin mahdollista treenailla väistöjä ja jarrutuksia yms. osaavan opettajan johdolla (autokoulun opettaja).
Aina vaan paranee! Siis aivan loistavaa!
Niin, koskaanhan ei tällaisissa tilaisuuksissa oteta aikaa, ei missään nimessä ... Aloittelija + kilpailuhenkisyys = radalla monta
Sepe kirjoitti:Kyllähän siellä opastusta saa. Ajatus olisi jakaa jengi kahteen ryhmää. Eli toisessa ajettaisiin hitaammin ja opeteltaisiin rata-ajoa ja toisessa voisi sitten laskea vähän reippaammin. Nää nyt muotoutuu sitten paikan päällä kun selviää kuinka paljon jengiä olisi kumpaankin ryhmään.
Tuossa ylempänä tarkoitin tuolla että kaikki HALUKKAAT pääsee ajaan sitä että jos viitsii tehdä DB-killerin putken päähän. Tämä siis jos epäilystä että liian kovat mölyt.
Ja aikaahan siellä ei oteta, mutta se joka laskee alle 1.34,50 busalla saa multa palkinnon.
Varikolla on myös näillä näkymin mahdollista treenailla väistöjä ja jarrutuksia yms. osaavan opettajan johdolla (autokoulun opettaja).
Transbondereita on myös vuokrattavissa radalta, jos semmoisen haluaa, kertavuokra 7, voidaan yrittää kinuta 5oon jos halukkaita ilmaantuu. Sepe varmaan käyttää omaa
Osallistujia päivitetty etusivulle.
Edited By jakehaanpää on 1207323313
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
Sepe kirjoitti:Kyllähän siellä opastusta saa. Ajatus olisi jakaa jengi kahteen ryhmää. Eli toisessa ajettaisiin hitaammin ja opeteltaisiin rata-ajoa ja toisessa voisi sitten laskea vähän reippaammin. Nää nyt muotoutuu sitten paikan päällä kun selviää kuinka paljon jengiä olisi kumpaankin ryhmään.
Tuossa ylempänä tarkoitin tuolla että kaikki HALUKKAAT pääsee ajaan sitä että jos viitsii tehdä DB-killerin putken päähän. Tämä siis jos epäilystä että liian kovat mölyt.
Ja aikaahan siellä ei oteta, mutta se joka laskee alle 1.34,50 busalla saa multa palkinnon.
Varikolla on myös näillä näkymin mahdollista treenailla väistöjä ja jarrutuksia yms. osaavan opettajan johdolla (autokoulun opettaja).
Transbondereita on myös vuokrattavissa radalta, jos semmoisen haluaa, kertavuokra 7, voidaan yrittää kinuta 5oon jos halukkaita ilmaantuu. Sepe varmaan käyttää omaa
Osallistujia päivitetty etusivulle.
Taidan jättää käyttämättä. Taitaa olla eka rata keikka tälle keväälle.....Ehkä myös ekat kilsat.....
mike kirjoitti:Mä joudun perumaan rata-ajot. Saattelen perjataina ukin toiseen hiippakuntaan...
Miittiin tulen kyllä joko perjatai iltana tai la aamuna.
Vieläkö mahtuu radalle sekaan? Miittiin ei tällä kertaa ehdi, mutta radalle vois tulla kurvailemaan Ja pitäis jotain syödäkin (myös kyytiläinen ruokitaan mielellään) eli kaks keittolounasta. Siis jos vaan passaa ilmoittautua vielä näin myöhäisessä vaiheessa.
koska kirjoitti:Vieläkö mahtuu radalle sekaan? Miittiin ei tällä kertaa ehdi, mutta radalle vois tulla kurvailemaan Ja pitäis jotain syödäkin (myös kyytiläinen ruokitaan mielellään) eli kaks keittolounasta. Siis jos vaan passaa ilmoittautua vielä näin myöhäisessä vaiheessa.
Kamibusa kirjoitti:Ratanoviisikin saanee jotain opastusta? Vai onko periaate puhtaasti Learning by doing? Eli tuppia nurin ja sitä rataa, vai?
Kyllähän siellä opastusta saa. Ajatus olisi jakaa jengi kahteen ryhmää. Eli toisessa ajettaisiin hitaammin ja opeteltaisiin rata-ajoa ja toisessa voisi sitten laskea vähän reippaammin. Nää nyt muotoutuu sitten paikan päällä kun selviää kuinka paljon jengiä olisi kumpaankin ryhmään.
Tuossa ylempänä tarkoitin tuolla että kaikki HALUKKAAT pääsee ajaan sitä että jos viitsii tehdä DB-killerin putken päähän. Tämä siis jos epäilystä että liian kovat mölyt.
Ja aikaahan siellä ei oteta, mutta se joka laskee alle 1.34,50 busalla saa multa palkinnon.
Varikolla on myös näillä näkymin mahdollista treenailla väistöjä ja jarrutuksia yms. osaavan opettajan johdolla (autokoulun opettaja).
Mulla olis pari iskemätöntä Yoshin TriOval DB-killeriä , voin jättää ajamattakin,,tarviaako joku? voin ottaamukaan...
Tämän hetken määrällä jako menee todnäk kahteen, joka tarkoittaa sitä, et saapi aika rauhassa painella menemään
Tilannetta päivitellään kuitenkin edelleen ja vaikuttaa siltä ettei ainakaan osallistujamäärä tule esteeksi rata-ajoon.
Tähän hommaan kannattaa kuitenkin asennoitua siten, että kerta se on ensimmäinenkin ja vain HARJOOTTELEMALLA kehittyy. Näissä kekkereissä saat varmasti vinkkejä myös aivan normaaliin liikenneajoonkin, mutta erityisesti mutka-ajoon (no onhan niitä mutkia yleisilläkin teillä. :1087
Busailua keskeytyksettä vuodesta 2000
LPR 2008 185,17...MPH
Halli 2010 188.896...MPH
Halli 2012 193,87...MPH
Kauhava 2015 200,15...MPH
Halli 2017 197.6 MPH
Halli 2018 198,84 MPH
Kauhava 2020 195,11
Itse suoritustapa ei kiinnosta, ainoastaan lopputulos
hajahuja kirjoitti:pieni kysymys..kuin tarkkaa tuo db homma tuolla radalla on,meneekö läpi normi yoshin tötteröllä missä ei ole db killeriä?
Ei muutakuin killereitä valmisteleen:
"Huomioi muuttuneet melurajat. Normaali päivinä saa ajaa moottoripyörillä, joissa on alkuperäiset äänenvaimentimet tai tarvikevaimentimet, jotka mittauksien mukaan alittavat 97,0 dBA. Myös autojen on täytettävä tieliikenteen melumääräykset tai niiden äänitaso pitää olla alle 97,0 dBA. Mittaus tapahtuu moottoripyörillä SML:n lajisääntöjen mukaisesti ja autoilla AKK:n sääntöjen mukaisesti."
Mittauksesta SML:n ohjeista poimittua:
yli 750 cc, 4-syl moottorilla mittaus tehdään 5500:n kierroslukemalla. Mikrofoni 50 cm:n etäisyydelle 45- asteen kulmaassa äänenvaimentimen ulostuloaukosta.
Ilman killereitä uskoisin, et ei tuohon 97 db:n päästä (ahtimella ehkä ). On varma et eivät radalla kauheesti kattele läpi sormien, että saavat edes pyörittää tuota touhua (toivottavasti pitkääääään )
Mittasin juuri työpaikan hienolla melumittarilla 4/1 yoshimuran ääntä ja antoi lukemaksi 98.8 db mitattuna 500mm päästä ja 45 asteen kulmasta kierrosten ollessa 5500. Saattaa olla hilkulla että menee läpi, jos oikein toivoo voi olla jotta kierrokset oli hitusen yli kun mittasin niin voisi olla toivoa, muttei kyllä yhtään varmuuskerrointa. Joutunee siis jonkinlaisen tötterön kyhään.
Yli kilo, siitä alkaa ILO
"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)