tehot.........on.........ko - penkitystä

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
114-1110096759

Viesti Kirjoittaja 114-1110096759 »

selkämaa kirjoitti:
busapappa2 kirjoitti:Sammoo mieltä Jokimaan kanssa. Ja yleensäkkin, JOS / KUN ei oteta ratahommia lukuun, pärjää Ihan PELKÄLLÄ vakiobusalla missä tahansa Euoroopan Baanoista varsin mukavasti. Harvassa on ne värkit, jotka ohi ajaa kun kahvan kaakkoon kääntää, toki löytyyhän nitä jopa nelipyöräisiä. Omallani ainakin saan huoleti nopeaa kaistaa paahtaa, ei ainakaan yllättäen persukseen Porshea tahi Verraria ilmaannu, peilistä näkee jo kaukaa jos joku tulee + 300km/h. Autolla oon joskus meinannut jäädä jalkoihin . :D :mosh:



joo, olen samaa mieltä, että vakiossakin on tarpeeksi potkua ja TODELLA harvassa on ne, jotka jossain muualla kun kapakassa on rulla nurin oikeasti vetäny.

Itellä on busassa niin paljon pulveria, että radallakin sitä on jo liikaa, mutta eipähän tartte miettiä miten virittäis. Kai sekin jonkinlainen päämäärän saavuttaminen omalla tavallaan on.

:thumbup:




Edited By roadrunner on 1186819082
66-1155057341

Viesti Kirjoittaja 66-1155057341 »

Jokimaa kirjoitti:Eiköhän tuo nyt ihan tarpeeksi liiku,keksitään talvella sit jotai lisää.

Se tulos on pelkkä Commanderin aikaan saama muutos,mutta oli lukema korkeampi
kuulema hetkellisesti,mutta kaveri sanoi että ei pysynyt paikallaan???,jokin mättää.
Tajusin kyllä että tossa sun käyrässä näkyy pelkkä säädön vaikutus. Tuppaa vaan tolla kokoputkistollakin jäämään tehot alle 170hv:n renkaalta joten ero huipputehossa on aika pieni verrattuna pelkkään pönttöviritteiseen.
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Asiaa bamlaa Busanaattori, se olikin syy miksi jätin putkivirin KAHTEEN Yoshimuraan, koska jos olis koko käyrästön tuupannut, olis tarvinnut PC:n, että olisi sanut koko käyrästöstä ilon irti JA MAKSAA taas maltaita, sekä ero, kuten todettiin on marginaalinen. Lisäksi tasapainosemman näköinen kahella putkella, kuin yhellä. ( Makuasia ) :D Tehoa Touring "äijälle" on enemmän kuin tarpeeksi, kovin harvassa on ohittelijat on baana mikä tahansa. :mosh:

Tärkein pointti oli mulle kuitenkin se, että kun mopo levii vaikkapa Epsanjassa ( Johon asti en VIELÄ uskaltautunut ajamaan BUSALLA, muilla värkeillä KYLLÄ ) Pystyy mikä tahansa Suzuki huolto se korjaamaan, sillä mitä enemmän teknistä hilpettä, sitä enemmän vaikeusastetta korjaamiseen.

:shocked:

En edes laittanut vapaavirtaus suodatinta, koska paprufilsun saapi esim. Espanjasta +- 10 eskoo, eikä tartte vaihtaa kun 6.000 - 12.000 km välein, kun pestävää ON PESTÄVÄ n. 3.000km välein, en jumankeuta viitti 3-5 kaakin takii. MUTTA kukin tyylillään, mä nautin ajamisesta joku toinen saa kicksit virittämisestä ja kiihdytys skaboista. :omituinen:

Eli mitä välii mistä ne Kicksit tulee ?? KUNHAN TULEE !

:respekt:
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Avatar
Sujari
Viestit: 44
Liittynyt: 28 Loka 2007, 18:23
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Sujari »

busapappa2 kirjoitti:Asiaa bamlaa Busanaattori, se olikin syy miksi jätin putkivirin KAHTEEN Yoshimuraan, koska jos olis koko käyrästön tuupannut, olis tarvinnut PC:n, että olisi sanut koko käyrästöstä ilon irti JA MAKSAA taas maltaita, sekä ero, kuten todettiin on marginaalinen. Lisäksi tasapainosemman näköinen kahella putkella, kuin yhellä. ( Makuasia ) :D Tehoa Touring "äijälle" on enemmän kuin tarpeeksi, kovin harvassa on ohittelijat on baana mikä tahansa. :mosh:

Tärkein pointti oli mulle kuitenkin se, että kun mopo levii vaikkapa Epsanjassa ( Johon asti en VIELÄ uskaltautunut ajamaan BUSALLA, muilla värkeillä KYLLÄ ) Pystyy mikä tahansa Suzuki huolto se korjaamaan, sillä mitä enemmän teknistä hilpettä, sitä enemmän vaikeusastetta korjaamiseen.

:shocked:

En edes laittanut vapaavirtaus suodatinta, koska paprufilsun saapi esim. Espanjasta +- 10 eskoo, eikä tartte vaihtaa kun 6.000 - 12.000 km välein, kun pestävää ON PESTÄVÄ n. 3.000km välein, en jumankeuta viitti 3-5 kaakin takii. MUTTA kukin tyylillään, mä nautin ajamisesta joku toinen saa kicksit virittämisestä ja kiihdytys skaboista. :omituinen:

Eli mitä välii mistä ne Kicksit tulee ?? KUNHAN TULEE !

:respekt:

Onko porukoilla kokemusta, kumpi putsari ,BMC vai K&N antaa enemmän tehoa/on helpompi säätää penkissä,tai toimii paremmin normaali käytössä? Hinnoissahan ei kovin suurta eroa ole.
Lentävä luupää
+200 MPH CLUB FINLAND BUSANISTI
GSX 1400 R
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Sujari kirjoitti:Onko porukoilla kokemusta, kumpi putsari ,BMC vai K&N antaa enemmän tehoa/on helpompi säätää penkissä,tai toimii paremmin normaali käytössä? Hinnoissahan ei kovin suurta eroa ole.
Eipä taida suurta eroa olla missään suhteessa. Osta se kumman saat halvemmalla. Mulla K&N ollu 65+ tkm ja toimii. :)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
mibusa
Viestit: 144
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:26
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja mibusa »

tuskimpa suurta eroa,vaik ois vakio putsarilla..
:omituinen:
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

oisko tollanen kartio putsari hyvä?
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
TNT
Viestit: 771
Liittynyt: 09 Kesä 2007, 21:23
Paikkakunta: Kotipalakinen.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TNT »

Tulipa soitettua bikefoxiin Ouluun, busa sinne pääsiäisen jälkeen säädettäväksi kuhan on KN ja TRE paikallaan. Devilin kokoputkisto+kommarihan on ennestään. Saapa nähä minkälaista dataa niiden tulostimesta alkaa tulla putkiviribusalle.
+210 mph kerhossa
Se aito OrMu (T)
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

TNT kirjoitti:Tulipa soitettua bikefoxiin Ouluun, busa sinne pääsiäisen jälkeen säädettäväksi kuhan on KN ja TRE paikallaan. Devilin kokoputkisto+kommarihan on ennestään. Saapa nähä minkälaista dataa niiden tulostimesta alkaa tulla putkiviribusalle.

Lyhyempi matka sulla taitas Kemi MC:lle olla, hyvä tulee ja edullisemmin. Mutta ihan kuinka vaan... :;):

Edit: ja toisakseen TRE ja K&N ei paljon säätöihin taida vaikuttaa.




Edited By jarim on 1201704914
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

No niin, mielestäni hyvä alku penkityksille. Ongelmia oli painekotelon irtoamisessa sekä bensanpaineessa. 9000 kierroksen tuntumassa tuli polttoaine pulaa, jolloin paukautti konetta ettei enää kannattanut jatkaa. Potentiaalia kyllä löytyy. Käppyrä on 0.8 paineella. Ja mikä parasta, mitään damagea ei tullut :thumbup:

Kuva

Pientä hienosäätöä kiinnityksiin ja polttoaine puolelle, niin tiedossa kovempia tuloksia. Tosin tuokin jo riittää mulle pitkäksi aikaa.




Edited By Fastard on 1206115711
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Fastard kirjoitti:No niin, mielestäni hyvä alku penkityksille. Ongelmia oli painekotelon irtoamisessa sekä bensanpaineessa. 9000 kierroksen tuntumassa tuli polttoaine pulaa, jolloin paukautti konetta ettei enää kannattanut jatkaa. Potentiaalia kyllä löytyy. Käppyrä on 0.8 paineella. Ja mikä parasta, mitään damagea ei tullut :thumbup:

...

Pientä hienosäätöä kiinnityksiin ja polttoaine puolelle, niin tiedossa kovempia tuloksia. Tosin tuokin jo riittää mulle pitkäksi aikaa.
:respekt:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

jarim kirjoitti:
Fastard kirjoitti:No niin, mielestäni hyvä alku penkityksille. Ongelmia oli painekotelon irtoamisessa sekä bensanpaineessa. 9000 kierroksen tuntumassa tuli polttoaine pulaa, jolloin paukautti konetta ettei enää kannattanut jatkaa. Potentiaalia kyllä löytyy. Käppyrä on 0.8 paineella. Ja mikä parasta, mitään damagea ei tullut :thumbup:

...

Pientä hienosäätöä kiinnityksiin ja polttoaine puolelle, niin tiedossa kovempia tuloksia. Tosin tuokin jo riittää mulle pitkäksi aikaa.

:respekt:

Jepjep, tästä projektista tulee tulevaisuudessa vielä hyvä juttu :kippis:
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Hyvältä näyttää, Fastard... svedut saa olla varuillaan! :respekt:
Club 100 m/s
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

Hyvältä näyttää juu, onnex paljon :mosh:
Hieman offtopic, mutta oletteko lukeneet eilen ilmestyneen MP-Maailma lehden. Siinä oli ympäri suomea penkkivertailu, kauhiasti eri lukemia näytti eri penkit.
Testin muuten voitti tohtori miksu tanpereelta, vaikka pienimmät lukemat sieltä kyllä tuli.
Siinä oli ihan asiaa tällaiselle tekniikan ihmelapselle. Ammattilaiset toki nauraa koko testille, mutta lukekaa ihmeessä jos lehden saatte käsiinne. :offtopic:




Edited By Humppanisti on 1206129861
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

-Artsi- kirjoitti:Hyvältä näyttää, Fastard... svedut saa olla varuillaan! :respekt:

Njoo, täyttä sarjaa en varmaan pääse ajamaan, mutta voihan sitä muutamissa kisoissa käydä sekoittaan pakkaa. Vielä voimansiirtoon, sekä tehon säätöön täytyisi jostain saada palikoita..Talous vaan kun on jo lähestulkoon kuralla :pääseinään: Sponsoreita kun sais jotenkin.
No itseasiassa hakusessa olisi jo mekaanikkokin...Vapaaehtoisia ei taida löytyä pohjoisesta? :D
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
Vastaa Viestiin