busapappa2 kirjoitti:Sammoo mieltä Jokimaan kanssa. Ja yleensäkkin, JOS / KUN ei oteta ratahommia lukuun, pärjää Ihan PELKÄLLÄ vakiobusalla missä tahansa Euoroopan Baanoista varsin mukavasti. Harvassa on ne värkit, jotka ohi ajaa kun kahvan kaakkoon kääntää, toki löytyyhän nitä jopa nelipyöräisiä. Omallani ainakin saan huoleti nopeaa kaistaa paahtaa, ei ainakaan yllättäen persukseen Porshea tahi Verraria ilmaannu, peilistä näkee jo kaukaa jos joku tulee + 300km/h. Autolla oon joskus meinannut jäädä jalkoihin .
joo, olen samaa mieltä, että vakiossakin on tarpeeksi potkua ja TODELLA harvassa on ne, jotka jossain muualla kun kapakassa on rulla nurin oikeasti vetäny.
Itellä on busassa niin paljon pulveria, että radallakin sitä on jo liikaa, mutta eipähän tartte miettiä miten virittäis. Kai sekin jonkinlainen päämäärän saavuttaminen omalla tavallaan on.
Jokimaa kirjoitti:Eiköhän tuo nyt ihan tarpeeksi liiku,keksitään talvella sit jotai lisää.
Se tulos on pelkkä Commanderin aikaan saama muutos,mutta oli lukema korkeampi
kuulema hetkellisesti,mutta kaveri sanoi että ei pysynyt paikallaan???,jokin mättää.
Tajusin kyllä että tossa sun käyrässä näkyy pelkkä säädön vaikutus. Tuppaa vaan tolla kokoputkistollakin jäämään tehot alle 170hv:n renkaalta joten ero huipputehossa on aika pieni verrattuna pelkkään pönttöviritteiseen.
Asiaa bamlaa Busanaattori, se olikin syy miksi jätin putkivirin KAHTEEN Yoshimuraan, koska jos olis koko käyrästön tuupannut, olis tarvinnut PC:n, että olisi sanut koko käyrästöstä ilon irti JA MAKSAA taas maltaita, sekä ero, kuten todettiin on marginaalinen. Lisäksi tasapainosemman näköinen kahella putkella, kuin yhellä. ( Makuasia ) Tehoa Touring "äijälle" on enemmän kuin tarpeeksi, kovin harvassa on ohittelijat on baana mikä tahansa.
Tärkein pointti oli mulle kuitenkin se, että kun mopo levii vaikkapa Epsanjassa ( Johon asti en VIELÄ uskaltautunut ajamaan BUSALLA, muilla värkeillä KYLLÄ ) Pystyy mikä tahansa Suzuki huolto se korjaamaan, sillä mitä enemmän teknistä hilpettä, sitä enemmän vaikeusastetta korjaamiseen.
En edes laittanut vapaavirtaus suodatinta, koska paprufilsun saapi esim. Espanjasta +- 10 eskoo, eikä tartte vaihtaa kun 6.000 - 12.000 km välein, kun pestävää ON PESTÄVÄ n. 3.000km välein, en jumankeuta viitti 3-5 kaakin takii. MUTTA kukin tyylillään, mä nautin ajamisesta joku toinen saa kicksit virittämisestä ja kiihdytys skaboista.
Eli mitä välii mistä ne Kicksit tulee ?? KUNHAN TULEE !
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
busapappa2 kirjoitti:Asiaa bamlaa Busanaattori, se olikin syy miksi jätin putkivirin KAHTEEN Yoshimuraan, koska jos olis koko käyrästön tuupannut, olis tarvinnut PC:n, että olisi sanut koko käyrästöstä ilon irti JA MAKSAA taas maltaita, sekä ero, kuten todettiin on marginaalinen. Lisäksi tasapainosemman näköinen kahella putkella, kuin yhellä. ( Makuasia ) Tehoa Touring "äijälle" on enemmän kuin tarpeeksi, kovin harvassa on ohittelijat on baana mikä tahansa.
Tärkein pointti oli mulle kuitenkin se, että kun mopo levii vaikkapa Epsanjassa ( Johon asti en VIELÄ uskaltautunut ajamaan BUSALLA, muilla värkeillä KYLLÄ ) Pystyy mikä tahansa Suzuki huolto se korjaamaan, sillä mitä enemmän teknistä hilpettä, sitä enemmän vaikeusastetta korjaamiseen.
En edes laittanut vapaavirtaus suodatinta, koska paprufilsun saapi esim. Espanjasta +- 10 eskoo, eikä tartte vaihtaa kun 6.000 - 12.000 km välein, kun pestävää ON PESTÄVÄ n. 3.000km välein, en jumankeuta viitti 3-5 kaakin takii. MUTTA kukin tyylillään, mä nautin ajamisesta joku toinen saa kicksit virittämisestä ja kiihdytys skaboista.
Eli mitä välii mistä ne Kicksit tulee ?? KUNHAN TULEE !
Onko porukoilla kokemusta, kumpi putsari ,BMC vai K&N antaa enemmän tehoa/on helpompi säätää penkissä,tai toimii paremmin normaali käytössä? Hinnoissahan ei kovin suurta eroa ole.
Lentävä luupää
+200 MPH CLUB FINLAND BUSANISTI
GSX 1400 R
Sujari kirjoitti:Onko porukoilla kokemusta, kumpi putsari ,BMC vai K&N antaa enemmän tehoa/on helpompi säätää penkissä,tai toimii paremmin normaali käytössä? Hinnoissahan ei kovin suurta eroa ole.
Eipä taida suurta eroa olla missään suhteessa. Osta se kumman saat halvemmalla. Mulla K&N ollu 65+ tkm ja toimii.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tulipa soitettua bikefoxiin Ouluun, busa sinne pääsiäisen jälkeen säädettäväksi kuhan on KN ja TRE paikallaan. Devilin kokoputkisto+kommarihan on ennestään. Saapa nähä minkälaista dataa niiden tulostimesta alkaa tulla putkiviribusalle.
TNT kirjoitti:Tulipa soitettua bikefoxiin Ouluun, busa sinne pääsiäisen jälkeen säädettäväksi kuhan on KN ja TRE paikallaan. Devilin kokoputkisto+kommarihan on ennestään. Saapa nähä minkälaista dataa niiden tulostimesta alkaa tulla putkiviribusalle.
Lyhyempi matka sulla taitas Kemi MC:lle olla, hyvä tulee ja edullisemmin. Mutta ihan kuinka vaan...
Edit: ja toisakseen TRE ja K&N ei paljon säätöihin taida vaikuttaa.
Edited By jarim on 1201704914
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
No niin, mielestäni hyvä alku penkityksille. Ongelmia oli painekotelon irtoamisessa sekä bensanpaineessa. 9000 kierroksen tuntumassa tuli polttoaine pulaa, jolloin paukautti konetta ettei enää kannattanut jatkaa. Potentiaalia kyllä löytyy. Käppyrä on 0.8 paineella. Ja mikä parasta, mitään damagea ei tullut
Pientä hienosäätöä kiinnityksiin ja polttoaine puolelle, niin tiedossa kovempia tuloksia. Tosin tuokin jo riittää mulle pitkäksi aikaa.
Fastard kirjoitti:No niin, mielestäni hyvä alku penkityksille. Ongelmia oli painekotelon irtoamisessa sekä bensanpaineessa. 9000 kierroksen tuntumassa tuli polttoaine pulaa, jolloin paukautti konetta ettei enää kannattanut jatkaa. Potentiaalia kyllä löytyy. Käppyrä on 0.8 paineella. Ja mikä parasta, mitään damagea ei tullut
...
Pientä hienosäätöä kiinnityksiin ja polttoaine puolelle, niin tiedossa kovempia tuloksia. Tosin tuokin jo riittää mulle pitkäksi aikaa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Fastard kirjoitti:No niin, mielestäni hyvä alku penkityksille. Ongelmia oli painekotelon irtoamisessa sekä bensanpaineessa. 9000 kierroksen tuntumassa tuli polttoaine pulaa, jolloin paukautti konetta ettei enää kannattanut jatkaa. Potentiaalia kyllä löytyy. Käppyrä on 0.8 paineella. Ja mikä parasta, mitään damagea ei tullut
...
Pientä hienosäätöä kiinnityksiin ja polttoaine puolelle, niin tiedossa kovempia tuloksia. Tosin tuokin jo riittää mulle pitkäksi aikaa.
Jepjep, tästä projektista tulee tulevaisuudessa vielä hyvä juttu
Hyvältä näyttää juu, onnex paljon
Hieman offtopic, mutta oletteko lukeneet eilen ilmestyneen MP-Maailma lehden. Siinä oli ympäri suomea penkkivertailu, kauhiasti eri lukemia näytti eri penkit.
Testin muuten voitti tohtori miksu tanpereelta, vaikka pienimmät lukemat sieltä kyllä tuli.
Siinä oli ihan asiaa tällaiselle tekniikan ihmelapselle. Ammattilaiset toki nauraa koko testille, mutta lukekaa ihmeessä jos lehden saatte käsiinne.
-Artsi- kirjoitti:Hyvältä näyttää, Fastard... svedut saa olla varuillaan!
Njoo, täyttä sarjaa en varmaan pääse ajamaan, mutta voihan sitä muutamissa kisoissa käydä sekoittaan pakkaa. Vielä voimansiirtoon, sekä tehon säätöön täytyisi jostain saada palikoita..Talous vaan kun on jo lähestulkoon kuralla Sponsoreita kun sais jotenkin.
No itseasiassa hakusessa olisi jo mekaanikkokin...Vapaaehtoisia ei taida löytyä pohjoisesta?