Virimiehet huomioikaa:venttiilinjousista - Ja välyksistä ym.

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
Avatar
snuggles
Viestit: 1751
Liittynyt: 22 Joulu 2005, 16:39
Paikkakunta: aakoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Mulla tuli ropleemia viime talven kevyen venttiilirempan jälkeen kun vakiovenat läpätty kevyesti. Eli imut meni piloille 2tkm aikana, välykset nolliin, jopa alle. Seetit upposi venttiileihin, ei kanteen. Nyt kiinni vakiokokoiset ferreat imupuolella. Eli pakoset kestää, ei mitään ropleemia. Nyt hieman pelko persiissä josko nuokaan imut ei kestä. Seuraava resepti on vaihtaa vakiojouset takaisin. Nyt jousina apen joku keskinkertainen, ei tiukin malli.
team - SMR

- prayers have the same value as facebook likes ... zero -

http://www.youtube.com/watch?v=POkqQxFu1Nc
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

ksthb kirjoitti:Kuvatus laitteesta

http://www.kansiset.net/


Offtopic.. tuo linkki vie ihan muualle kuin käsittääkseni pitäisi.

Otin Screenshotin mitä mulla näkyy.....




Edited By busajasa on 1183912982
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
waiski10
Site Admin
Viestit: 902
Liittynyt: 28 Touko 2004, 13:03
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

busajasa kirjoitti:
ksthb kirjoitti:Kuvatus laitteesta

http://www.kansiset.net/


Offtopic.. tuo linkki vie ihan muualle kuin käsittääkseni pitäisi.

Otin Screenshotin mitä mulla näkyy.....
lontoota pukkaa. :(
ennen kova, ehkä vielä joskus...
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

tilapäinen katkos sivuilla, lasku matkannu väärään osoitteeseen. Sivut aukenee piakkoin :smoking:
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Kuinka tää ventiilinvälysongelma voi tällä hetkellä? Mitä vikaa löytyi?

Tarkoitus talven aikana ehkä teettää kansi, mutta tälläisiä ongelmia ei mielellään touring peliin haluaisi.




Edited By Titaani on 1190881532
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

No niin, eräs potilas tuli tarkistukseen ja viallisista venttiileistä venttiileistä tolkuton säätö tarve johtui. Imu venttiileissä oli kaksi kunnollista ja 6 kpl viallisia (lue reuna karkaisu puuttuu)

Kuvatuksessa vasemman puoleinen on ok valmistetta ja oik. kesken tekoinen. Pettänyt kuin paha maineisen ZX-10 vena.
Kyseisen kannen venttiilit (2kpl ehjää- 6kpl sutta) on lähdössä tehtaalle tutkailuun.

http://galleria.busanistit.org/album70/BB_n_paluu_009?full=1
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Tässä viime päivinä on tullut luettua aika paljon liittyen siihen että mikä on paras tapa tehdä kannen porttausta. Epoksikittiä putkeen ja tehot paranee vaikka virtaus pienenee.

Mutta asiaaan - Ihan mielenkiinnosta kysyn tähän venttilijuttuun liittyen että kuinka monella niistä joilla imuventtiili oli pettänyt on venttiilinohjain lyhennetty kanavasta imupuolen virtauksen parantamiseksi ?

Joidenkin kirjoitusten mukaan on mahdollista että venttiilinohjaimen lyhentäminen, eli tukivarren lyhentäminen, saattaa aiheuttaa värinää venttiilin päässä. Itse en ihan vielä tähän usko, mutta kysytään nyt kun täällä on asiantuntemusta...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

PetriK kirjoitti:Tässä viime päivinä on tullut luettua aika paljon liittyen siihen että mikä on paras tapa tehdä kannen porttausta. Epoksikittiä putkeen ja tehot paranee vaikka virtaus pienenee.

Mutta asiaaan - Ihan mielenkiinnosta kysyn tähän venttilijuttuun liittyen että kuinka monella niistä joilla imuventtiili oli pettänyt on venttiilinohjain lyhennetty kanavasta imupuolen virtauksen parantamiseksi ?

Joidenkin kirjoitusten mukaan on mahdollista että venttiilinohjaimen lyhentäminen, eli tukivarren lyhentäminen, saattaa aiheuttaa värinää venttiilin päässä. Itse en ihan vielä tähän usko, mutta kysytään nyt kun täällä on asiantuntemusta...

kanavien pienentäminen pätee pienissä ja vähätehoisissa jos niissäkään.n18%ssa oli hiukan lyhennetyt ohjurit.ei niitä kannata huvikseen lähteä katkomaan.näissa venttiilien painumisissa syyt vaikuttaisivat olevan tapauskohtaisia-puoltatusinaa selvää syytä testataan kesä minkä jälkeen asiassa ollaan viisaampia-toivottavasti. omassa moottorissa oli välykset satkulleen siinä mihin ne laitettiinkin-seetityö on kstn v.04 tai05 tekemä
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

akseli kirjoitti:kanavien pienentäminen pätee pienissä ja vähätehoisissa jos niissäkään.
Mielenkiintoista - jotenkin on tullut saatua käsiin huippukavereiden dynodataa jossa todetaan että 1397 on vielä siinäkin kohtuullisen isot kanavat. Teorian mukaan kanavan koosta tulee ongelma vasta kun virtausnopeus kanavan kapeimmassa kohdassa kasvaa reilusti lämpimällä kaasulla yli äänennopeuden. Virtausnopeus kuitenkin on aina se asia jolla lisätään sylinterin täyttöastetta, ei virtauksen määrä. Lisäksi kun lukee niiden kavereiden tekstejä jotka tekevät noita nopeampien autojen koneita (esim F1), sama teema toistuu sielläkin - joten en ole ihan varma siitä että onko asia noin mustavalkoinen. Tästä voisi saada aikaan ihan hyvän keskustelun jos asia kiinnostaa.

kstbh:n kanssa olen kyllä samaa mieltä siitä miten busan kansi tulee rakentaa.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

PetriK kirjoitti:Mutta asiaaan - Ihan mielenkiinnosta kysyn tähän venttilijuttuun liittyen että kuinka monella niistä joilla imuventtiili oli pettänyt on venttiilinohjain lyhennetty kanavasta imupuolen virtauksen parantamiseksi ?

Joidenkin kirjoitusten mukaan on mahdollista että venttiilinohjaimen lyhentäminen, eli tukivarren lyhentäminen, saattaa aiheuttaa värinää venttiilin päässä. Itse en ihan vielä tähän usko, mutta kysytään nyt kun täällä on asiantuntemusta...

Hmm.. epäkurantit/läpätut venat on suurin ongelma, laiha seos (esim pakopaineiset tbo koneet), seetitöiden suoruus tulee seuraavana, muuten kyllä venttiilit kestävät

Ohjainta voidaan lyhentää noin 4mm riskittä, mutta on huolehdittava siitä että ohjainmen pää jää suoraksi eikä vinoksi. Ohjaimenpään vinoudesta ongelmat alkavat.
Oikeaoppisesta muotoilusta on suurempi hyöty kuin lyhentämisestä.

Tolla 4mm lyhentämisellä venttiilille ei saa ylimääräisiä liikkeitä aikaiseksi jos ohjaimen pää suora.




Edited By Ksthb on 1205604323
Vastaa Viestiin