Virimiehet huomioikaa:venttiilinjousista - Ja välyksistä ym.

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
akseli

Viesti Kirjoittaja akseli »

joillakin yoshimuran venttiilinjousilla ei suositella ajettavan yli 10tuh km-APEn jousiin näyttää pätevän sama-niitä on nyt nähty useampia katkenneena :pääseinään: ei matkakäyttöön. venttiilinvälykset tehtaan jäljiltä saattavat pysyä arvoissaan 80tuh km ilman säätämistä :p mutta jos sinulla on kannet joihin on tehty seetityöt jälkeenpäin :pomppu: välykset kannattaa tarkastaa nyt heti- nykyään koneistusprosessissa viimeistelytiivistys saatetaan jättää koneen ensikäynnistyksen varaan jolloin venttiilit uppoavat pois arvoista -yleensä vähemmän kuin 5 sadasosa mm-mutta pahimmillaan yli 15/100 jo ensimmäisen 200km aikana jolloin venttiilit jo kantavat ja aiheuttavat uuden kansiremontin :shocked: muutenkin busan venttiilien säädössä kannattaa hifistellä-koneen käynnissä on uskomaton ero jos välysten hajonta on 3/100 verrattuna esim 15/100 jonka tavallinen huoltomies voi jättää kun ei viitsi käyttää akselia irti uudelleen/mittaa huolimattomasti/säätöpalat puuttuvat. :oho: jatkuu huomenna.....jäykemmät venttiilinjouset/isommat jousipaineet pahentavat välystenkatoamisprosessia-näissä tapauksissa on litistyneet seetien lisäksi myös venttiilit . siis erityisesti kaikki joille on tehty kansityötä-huolehtikaa venttiilinvälykset kohdalleen ennenkuin tulee kalliiksi. huomio/varoitus ei ole mitään teoriajorinaa vaan perustuu omakohtaisiin ja 30n parhaan kaverin kokemuksiin tosielämässä.

Edited By akseli on 1179908279
akseli

Viesti Kirjoittaja akseli »

kansityötä teettäneet-TARKISTAKAA ne välykset :pomppu: nyt viikonloppunakin löytyi kantavia imuventtiileitä ,läheltä piti tapauksia ja jotain tuhoakin kai on saatu aikaan,koskemattomissa kansissa ei edelleenkään ongelmia :p
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

akseli kirjoitti:kansityötä teettäneet-TARKISTAKAA ne välykset :pomppu: nyt viikonloppunakin löytyi kantavia imuventtiileitä ,läheltä piti tapauksia ja jotain tuhoakin kai on saatu aikaan,koskemattomissa kansissa ei edelleenkään ongelmia :p
Hmm.. seeteissä ei mitään ongelmia ei oo havaittu.
Ferrean kisa venat näyttää imupuolella uppoavan. Pako toimii kyllä, säätötarpeita ei oo ollu.
Selvitystyö menossa venttiilien laadun osalta työn alla.
villeh

Viesti Kirjoittaja villeh »

vähä samaa asiaa onkos kukaan mitannu milleinä venttiilin ajoituksia? normistihan ilmoitetaan asteina...
Tällänen täst tuli, anteeks. Mut tee itte parempi...
Kujo

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Oman empiirisen tutkimukseni perusteella yli 80% niistä venttiileistä, joiden seetiä on muuteltu, ovat nousseet erittäin paljon. Teräsventtiileitä näiden joukossa ei ainuttakaan.
72-1114031666

Viesti Kirjoittaja 72-1114031666 »

Joo

Sain tänään vakio venat käteeni yhdessäkään ei ollut sitä pitopintaa, joka on ( 0,5 - 1,0 mm levyinen harmaa rengas venttiilissä ) ei ihme ettei oikein kulkenut. minun mielestäni venat pitäis myös läpätä...jo ammattikoulussa niin opetettiin kun itse tuota MIRAA käytin ja nyt taas käytin Miraa, ei ollu unohtunut ... Nyt onneksi pitää venat, ne Ferreat, katotaan siten kuinka kesäkuun kisassa kulkee. KAIKKI TÄYTYY TEHDÄ ITSE !!!!!!!!!

t: Hirwari

:rocket :musik :1087 :mgirl

Edited By HIRWARI on 1180561253
Kujo

HIRWARI kirjoitti:Joo

Sain tänään vakio venat käteeni yhdessäkään ei ollut sitä pitopintaa, joka on ( 0,5 - 1,0 mm levyinen harmaa rengas venttiilissä ) ei ihme ettei oikein kulkenut. minun mielestäni venat pitäis myös läpätä...jo ammattikoukussa niin opetettiin kun itse tuota MIRAA käytin. Nyt onneksi pitää venat, ne Ferreat, katotaan siten kuinka kesäkuun kisassa kulkee. KAIKKI TÄYTYY TEHDÄ ITSE !!!!!!!!!

t: Hirwari
Kyllähän se vaan niin taitaa olla, että kun itte tekee, niin ainakin saa sitä mitä tulee... Ja onhan paljon helpompi sekin kun saa itse keksiä selitykset siihen mikä meni pieleen tai mitä muut on tehneet väärin.
Kujo

Joo olen itsekkin huomannut joskus noitten laitteiden kanssa telmiessä semmoisen piirteen, että ihan joka kohtaa ei ole syytä ronkkia. Pysyy vermeet paljon pidempään hyvässä vireessä ja ennenkaikkea suorituskyky ei niin hirveän paljon siitä heikenny vaikka vähän tulis annettua isommallakin kädellä.
Kujo

HIRWARI kirjoitti:
Kujo kirjoitti:Joo olen itsekkin huomannut joskus noitten laitteiden kanssa telmiessä semmoisen piirteen, että ihan joka kohtaa ei ole syytä ronkkia. Pysyy vermeet paljon pidempään hyvässä vireessä ja ennenkaikkea suorituskyky ei niin hirveän paljon siitä heikenny vaikka vähän tulis annettua isommallakin kädellä.

Kuule Kujo !!!

Silloin kun mä käytin sitä miraa, niin musta tuntui, että mä tapan kaikki ja mä olen kaikkein vahvin koko maailmassa, ja tänään musta tuntuu ihan samalta MÄ OLEN PARAS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:bowdown: :oho: :respekt: :turbobusa:

MUISTA HYMIÖT !!!!

T:HIRWARI

No tuota tuskin on kenestäkään kiistämään.
Mutta tuosta miran käytöstä vielä tuli mieleen, kun kerran käytin vastaavanlaista vehjettä, -nimeä en nyt jaksa enää muistaa, -niin kun siihen laittoi tarpeeksi kierroksia (eli liikaa) -niin se alkoi väristä ihan villinä. Onkohan tuo ihan normaalia vai oliko siinä joku vialla. Kun eihän siitä työstämisestä mitään tullut kun alkoi sillä tavalla kirjottelemaan pitkin työpöytää. Olikohan mulla sitten liian kiire vai mikä lie...

Edited By Kujo on 1180563000
72-1114031666

Kujo kirjoitti:
HIRWARI kirjoitti:
Kujo kirjoitti:Joo olen itsekkin huomannut joskus noitten laitteiden kanssa telmiessä semmoisen piirteen, että ihan joka kohtaa ei ole syytä ronkkia. Pysyy vermeet paljon pidempään hyvässä vireessä ja ennenkaikkea suorituskyky ei niin hirveän paljon siitä heikenny vaikka vähän tulis annettua isommallakin kädellä.

Kuule Kujo !!!

Silloin kun mä käytin sitä miraa, niin musta tuntui, että mä tapan kaikki ja mä olen kaikkein vahvin koko maailmassa, ja tänään musta tuntuu ihan samalta MÄ OLEN PARAS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MUISTA HYMIÖT !!!!

T:HIRWARI

No tuota tuskin on kenestäkään kiistämään.
Mutta tuosta miran käytöstä vielä tuli mieleen, kun kerran käytin vastaavanlaista vehjettä, -nimeä en nyt jaksa enää muistaa, -niin kun siihen laittoi tarpeeksi kierroksia (eli liikaa) -niin se alkoi väristä ihan villinä. Onkohan tuo ihan normaalia vai oliko siinä joku vialla. Kun eihän siitä työstämisestä mitään tullut kun alkoi sillä tavalla kirjottelemaan pitkin työpöytää. Olikohan mulla sitten liian kiire vai mikä lie...

Se Mira mitä minä käytin oli sellainen käsikäyttöinen, keskittäminen venttiilin ohjuriin oli tehtävä tosi huolellisesti, mitä tohon värinään tulee niin terän varsi :kusi: ei saanut olla liian pitkällä karasta silloin se rupes värisemään :pomppu: . Sitä ainakin sanottiin aina, että seeti pitää läpätä, vaikka Mirajälki noin periaatteessa pitäis riittää, läppäämällä se kuitenkin piti varmistaa

Tuo nyt kuitenkin jäi sieltä amiksesta mieleen vaikka silloin puristeltiin kouluaikanakin finnejä :musik :pylly: :turbobusa:

Edited By HIRWARI on 1180589448
72-1114031666

Tuossa kuulin, että se Miran suu aukko on tosi kriittinen paikka, ei saa laskea karaa liian syvälle, muuten Mira sakkaa, ns; tukehtuu, eikä enää vie lastua pois seetin edestä ja silloin rupeaa terä vinkumaan ja pomppimaan ja seetipinnasta ei tule pitävä, mutta suorituksen jälkeen läppäys eli viimeistely on tosi tärkeä j:laugh: :cool: :angry: :O :;): :p

t. Hirwari
Timppa
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Vapaasti lainaten:
HIRWARI kirjoitti:Miran aukko on tosi kriittinen paikka, ei saa laskea karaa liian syvälle, muuten Mira tukehtuu, ja rupeaa vinkumaan ja pomppimaan ja ei tule , mutta suorituksen jälkeen läppäys on tosi tärkeä :cool:

:shocked:
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'>"I Reject Your Reality & Substitute My Own"</span>, Adam Savage
Kujo

HIRWARI kirjoitti:Tuossa kuulin, että se Miran suu aukko on tosi kriittinen paikka, ei saa laskea karaa liian syvälle, muuten Mira sakkaa, ns; tukehtuu, eikä enää vie lastua pois seetin edestä ja silloin rupeaa terä vinkumaan ja pomppimaan ja seetipinnasta ei tule pitävä, mutta suorituksen jälkeen läppäys eli viimeistely on tosi tärkeä j:laugh: :cool: :angry: :O :;): :p

t. Hirwari
hemmetti soikoon, nyt kun sanoit, niin mulla taisi ongelma olla juuri tuossa. Enhän minä, kiivas kun olen, -ajatellut ollenkaan ettei sitä saa heti täysillä syöttää. Varmaankin siinä kävi juuri tuo sakkausilmiö kun se alkoi sillä tavalla yskimään. Noh, tekemällä kai sitä parhaiten oppii, ehkä jopa tällainen noviisikin. :oho: :pomppu: :kippis: :blues:
-Artsi-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Timppa kirjoitti:Vapaasti lainaten:
HIRWARI kirjoitti:Miran aukko on tosi kriittinen paikka, ei saa laskea karaa liian syvälle, muuten Mira tukehtuu, ja rupeaa vinkumaan ja pomppimaan ja ei tule , mutta suorituksen jälkeen läppäys on tosi tärkeä :cool:

:shocked:

Timppa taitaa olla oikea pro-koneistaja... :D :respekt:
Club 100 m/s
72-1114031666

Kujo kirjoitti:
HIRWARI kirjoitti:Tuossa kuulin, että se Miran suu aukko on tosi kriittinen paikka, ei saa laskea karaa liian syvälle, muuten Mira sakkaa, ns; tukehtuu, eikä enää vie lastua pois seetin edestä ja silloin rupeaa terä vinkumaan ja pomppimaan ja seetipinnasta ei tule pitävä, mutta suorituksen jälkeen läppäys eli viimeistely on tosi tärkeä

t. Hirwari

hemmetti soikoon, nyt kun sanoit, niin mulla taisi ongelma olla juuri tuossa. Enhän minä, kiivas kun olen, -ajatellut ollenkaan ettei sitä saa heti täysillä syöttää. Varmaankin siinä kävi juuri tuo sakkausilmiö kun se alkoi sillä tavalla yskimään. Noh, tekemällä kai sitä parhaiten oppii, ehkä jopa tällainen noviisikin.

Sitten tuo pakopuoli, seetiin ei saa laskea liian syvälle karaa koska sä et sitten enää nää mitä olet tekemässä se menee sitten vaan tuurin piikkiin ja seetistä ja sen suuaukosta ei tule pitävää. Taas imupuolella kun on tarpeeksi / liian kovat kierrokset niin saatat kuulla ilmavaivan omaisen äänen, silloin kannattaa hidastaa kierroksia, ettei itsellä sakkaa kara. Mira on herkkä laite ja vaatii taitoa

t: hirwari

:mgirl :fing :rocket :musik
Vastaa Viestiin