Ksthb kirjoitti:Hmm.. nykyään oon vetäny kylmästi micillä, pikkasen oon avannu rakoo ja antanu langan palaa. Lopuksi siloitellu lamelli laikalla. Mitään ongelmia ei oo ollu, eka hitsattu kalikka -04 ajettu n.20tkm ja toimii viel
Muutamat kysymykset:
-Tarviiko tuon hitsatun/billetti palikan kanssa käyttää jäykempiä jousia?
-Kun tuo on hitsattu tuohon pintaan, niin onko se nyt silloin siinä moottorijarru asennossa, jolloin sen olisi vakiona ollessaan kaiketi tarkoitus "luistaa"?
-Ootko vetäny saumaa muualle kuin tuohon "pintaan" eli siis tuohon rakoon, joka näykyy noissa kuvissa?
jarim kanssa noita kerran pikkukaljoissa kuutioitiin, enkä minä enää muista, että mihin lopputulokseen tultiin
Ksthb kirjoitti:Hmm.. nykyään oon vetäny kylmästi micillä, pikkasen oon avannu rakoo ja antanu langan palaa. Lopuksi siloitellu lamelli laikalla. Mitään ongelmia ei oo ollu, eka hitsattu kalikka -04 ajettu n.20tkm ja toimii viel
Muutamat kysymykset:
-Tarviiko tuon hitsatun/billetti palikan kanssa käyttää jäykempiä jousia?
-Kun tuo on hitsattu tuohon pintaan, niin onko se nyt silloin siinä moottorijarru asennossa, jolloin sen olisi vakiona ollessaan kaiketi tarkoitus "luistaa"?
-Ootko vetäny saumaa muualle kuin tuohon "pintaan" eli siis tuohon rakoon, joka näykyy noissa kuvissa?
jarim kanssa noita kerran pikkukaljoissa kuutioitiin, enkä minä enää muista, että mihin lopputulokseen tultiin
Muutamat kysymykset:
-Tarviiko tuon hitsatun/billetti palikan kanssa käyttää jäykempiä jousia?
Vakion ja putkivireisen kans ei
-Kun tuo on hitsattu tuohon pintaan, niin onko se nyt silloin siinä moottorijarru asennossa, jolloin sen olisi vakiona ollessaan kaiketi tarkoitus "luistaa"?
Ei oo luisto asennossa, huomaa kyllä kun kykä pyrkii luistamaan kun voimaa on tarpeeksi, sitte jouset ja vahvike kykälle
-Ootko vetäny saumaa muualle kuin tuohon "pintaan" eli siis tuohon rakoon, joka näykyy noissa kuvissa?
Jep hitsattu v-railoon, (joutuu pikkasen hiomaan rakoo auki)
Ksthb kirjoitti:Hmm.. nykyään oon vetäny kylmästi micillä, pikkasen oon avannu rakoo ja antanu langan palaa. Lopuksi siloitellu lamelli laikalla. Mitään ongelmia ei oo ollu, eka hitsattu kalikka -04 ajettu n.20tkm ja toimii viel
Muutamat kysymykset:
-Tarviiko tuon hitsatun/billetti palikan kanssa käyttää jäykempiä jousia?
-Kun tuo on hitsattu tuohon pintaan, niin onko se nyt silloin siinä moottorijarru asennossa, jolloin sen olisi vakiona ollessaan kaiketi tarkoitus "luistaa"?
-Ootko vetäny saumaa muualle kuin tuohon "pintaan" eli siis tuohon rakoon, joka näykyy noissa kuvissa?
jarim kanssa noita kerran pikkukaljoissa kuutioitiin, enkä minä enää muista, että mihin lopputulokseen tultiin
Tuohon asentoon hitsattu/yleisimmät billettipalikat ovat luistoasennossa. Kompensoi riittävillä spacereilla jousten alla. Hmmm.
Ksthb kirjoitti:Hmm.. nykyään oon vetäny kylmästi micillä, pikkasen oon avannu rakoo ja antanu langan palaa. Lopuksi siloitellu lamelli laikalla. Mitään ongelmia ei oo ollu, eka hitsattu kalikka -04 ajettu n.20tkm ja toimii viel
Muutamat kysymykset:
-Tarviiko tuon hitsatun/billetti palikan kanssa käyttää jäykempiä jousia?
-Kun tuo on hitsattu tuohon pintaan, niin onko se nyt silloin siinä moottorijarru asennossa, jolloin sen olisi vakiona ollessaan kaiketi tarkoitus "luistaa"?
-Ootko vetäny saumaa muualle kuin tuohon "pintaan" eli siis tuohon rakoon, joka näykyy noissa kuvissa?
jarim kanssa noita kerran pikkukaljoissa kuutioitiin, enkä minä enää muista, että mihin lopputulokseen tultiin
Muutamat kysymykset:
-Tarviiko tuon hitsatun/billetti palikan kanssa käyttää jäykempiä jousia?
Vakion ja putkivireisen kans ei
-Kun tuo on hitsattu tuohon pintaan, niin onko se nyt silloin siinä moottorijarru asennossa, jolloin sen olisi vakiona ollessaan kaiketi tarkoitus "luistaa"?
Ei oo luisto asennossa, huomaa kyllä kun kykä pyrkii luistamaan kun voimaa on tarpeeksi, sitte jouset ja vahvike kykälle
-Ootko vetäny saumaa muualle kuin tuohon "pintaan" eli siis tuohon rakoon, joka näykyy noissa kuvissa?
Jep hitsattu v-railoon, (joutuu pikkasen hiomaan rakoo auki)
OK, kiitoksia vastauksista. Vähän vielä mietityttää tuo asento, että onko se luisto vai ei. Vaan Kyllähän se ainakin shimmien kanssa tuossa asennossa todistetusti toimii, eli eipä sillä.
Tuosta hitsauksesta vielä, eli perus v-railo aukastu, mutta onko takaa hitsattu? Vai oliko se niin, ettei tuota takaa edes mahtunu hitsaan (sen yhen kerran pyöritelly tuota käsissä, niin ei enää muista)?
Pitänee alkaa tuota harjoituskappaletta heppaileen tuossa pääsiäisen aikoihin.
Ksthb kirjoitti:Hmm.. nykyään oon vetäny kylmästi micillä, pikkasen oon avannu rakoo ja antanu langan palaa. Lopuksi siloitellu lamelli laikalla. Mitään ongelmia ei oo ollu, eka hitsattu kalikka -04 ajettu n.20tkm ja toimii viel
Muutamat kysymykset:
-Tarviiko tuon hitsatun/billetti palikan kanssa käyttää jäykempiä jousia?
-Kun tuo on hitsattu tuohon pintaan, niin onko se nyt silloin siinä moottorijarru asennossa, jolloin sen olisi vakiona ollessaan kaiketi tarkoitus "luistaa"?
-Ootko vetäny saumaa muualle kuin tuohon "pintaan" eli siis tuohon rakoon, joka näykyy noissa kuvissa?
jarim kanssa noita kerran pikkukaljoissa kuutioitiin, enkä minä enää muista, että mihin lopputulokseen tultiin
Tuohon asentoon hitsattu/yleisimmät billettipalikat ovat luistoasennossa. Kompensoi riittävillä spacereilla jousten alla. Hmmm.
Ookoo. Muistelisin, että mekin jarim kanssa jäätiin tuohon oletukseen, kun sitä rakennetta tutkailtiin. Lisäksi muisteltiin vielä sun puheita alastarossa kun RHeadin kytkintä remppasit. Bonuksena vielä taidettiin päätellä juurikin tuon spacerien käytön puoltavan tuota oletusta, että luistoasennossa on.
Luistoasentoa vastaan taas oli ne faktat, että nuo kalikat on hitsattu aina tuohon asentoon, ja taisipa joku billetti osakin olla tuossa samassa asennossa.
Voisiko tuota hitsata tuohon ei-luisto asentoon? Vai onko siinä jokin muu seikka kuin helppous syynä, että ne on tuossa luisto asennossa. Tokihan tuo on paljon helpompi keskittää tuohon asentoon, niinkuin ksthb:nkin kuvista näkyy.
Eipä oo takaa hitsailtu. Hmm.. ja ton luisto ja pitoalueen ero on käytännössä merkityksetön. (käytäntö on tämän asian tiedon lähde)
Kalikan onnistuneen keskityksen kannalta on helpompi tehdä niinkuin aiemmin kerroin.
Mutta jokainenhan tekee niinkuin parhaaks näkee
Ksthb kirjoitti:Mutta jokainenhan tekee niinkuin parhaaks näkee
käytä janne varmuuden vuoksi kuutta rakotulkkia tms keskityksessä ja riittää kun hitsaat ne kolme sakaraa juntturaan -ja eikö kujolla hmmh ole tähän edullisia ja keveitä billetpalikoita ?
Ksthb kirjoitti:Mutta jokainenhan tekee niinkuin parhaaks näkee
käytä janne varmuuden vuoksi kuutta rakotulkkia tms keskityksessä ja riittää kun hitsaat ne kolme sakaraa juntturaan -ja eikö kujolla hmmh ole tähän edullisia ja keveitä billetpalikoita ?
Minua ainakin arveluttaa toi hitsaaminen, ei riitä et sen saa keskitettyä hyvin.. mutta kun se hitsaaminen tahtoo "vedellä" koneistettuja kappaleta muodottomaksi/heitolliseksi.
Mutta hyvinhän noi on näköjään onnistunut....
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Veikkaan ton kappaleen olevan sen verran jykevää tekoa, että lämmöntuonnin pysyessä kohtuuden rajoissa ei vetelyä juurikaan esiinny... toki sinne jäännösjännityksiä saa hitsauksella aikaiseksi, mutta tuskin kovin suuria... eli ite ajattelin ainakin hitsata MIGillä seka- tai lyhytkaarella, todennäköisimmin lyhytkaarella. Saa ainakin pidettyä hitsausenergian kohtuus pienenä...
kylläpä tuli tärkeä asia tuostakin...aivan sama millä hitsaa ko on vaan keskitetty hyvin...ei se nyt mihinkää vetele jos ei punaseks sitä hitsaa!!!!!!!
hajahuja kirjoitti:ei se nyt mihinkää vetele jos ei punaseks sitä hitsaa!!!!!!!
Mä en mitään tiedä Busanmoottoreista, mut n.30 vuotta on toimitettu koneistettuja/hitsattuja laittetita paperi-,laiva- ym teollisuuteen.. joten aika monta kappaletta on ehditty pilata hitsaamalla... mutta joskus jopa onnistuttukin
juu, ja tasapaino on aika tärkee asia kun kappale pyörii tuhansia kierroksia/min
Mut jokainen tekee kuin haluaa.....
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
hajahuja kirjoitti:kylläpä tuli tärkeä asia tuostakin...aivan sama millä hitsaa ko on vaan keskitetty hyvin...ei se nyt mihinkää vetele jos ei punaseks sitä hitsaa!!!!!!!
Nimenomaan, jokainen tehköön juuri niinkuin parhaakseen kokee. Mutta ainakin kahdenlaista kokemuksen ja käytännön tuomaa varmuutta tässä nyt on tullut esille, itse ainakin suosittelen, tehokkaissa laitteissa, ehdottomasti shimmaileen sitä jousipainetta sinne kykälle niin paljon kuin hyllystä prikkoja löytyy. Vakiotehot ja sitä lähelle ei sitte varmaan ole niin tarkoilla tuon suhteen.
Ksthb kirjoitti:Mutta jokainenhan tekee niinkuin parhaaks näkee
käytä janne varmuuden vuoksi kuutta rakotulkkia tms keskityksessä ja riittää kun hitsaat ne kolme sakaraa juntturaan -ja eikö kujolla hmmh ole tähän edullisia ja keveitä billetpalikoita ?
Minua ainakin arveluttaa toi hitsaaminen, ei riitä et sen saa keskitettyä hyvin.. mutta kun se hitsaaminen tahtoo "vedellä" koneistettuja kappaleta muodottomaksi/heitolliseksi.
Mutta hyvinhän noi on näköjään onnistunut....
hyvin joo-kaksi kappaletta teetin ammattihitsarilla noiden kstn jenkkipellefoorumin ohjeilla-tuloksena kaksi epäkeskeistä hylkyä- omatekemät on näihin asti pysyneet mitoissaan. lisätään vielä -jos tämän modin tehneistä tuntuu että moottorin tärinä on lisääntynyt kalikat on viduiks hitsattu-ja jos ne on tehty aivan päin helvettiä alkaa näkymään jousenkuvat ympäröivässä alumiinissa.