Kytkimen nykiminen - Hitsausmodi?

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
74-1155281906

Viesti Kirjoittaja 74-1155281906 »

Ksthb kirjoitti:Hmm.. nykyään oon vetäny kylmästi micillä, pikkasen oon avannu rakoo ja antanu langan palaa. Lopuksi siloitellu lamelli laikalla. Mitään ongelmia ei oo ollu, eka hitsattu kalikka -04 ajettu n.20tkm ja toimii viel :mosh:

Muutamat kysymykset:

-Tarviiko tuon hitsatun/billetti palikan kanssa käyttää jäykempiä jousia?
-Kun tuo on hitsattu tuohon pintaan, niin onko se nyt silloin siinä moottorijarru asennossa, jolloin sen olisi vakiona ollessaan kaiketi tarkoitus "luistaa"?
-Ootko vetäny saumaa muualle kuin tuohon "pintaan" eli siis tuohon rakoon, joka näykyy noissa kuvissa?

jarim kanssa noita kerran pikkukaljoissa kuutioitiin, enkä minä enää muista, että mihin lopputulokseen tultiin :kippis:




Edited By JanneT on 1203532726
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

JanneT kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Hmm.. nykyään oon vetäny kylmästi micillä, pikkasen oon avannu rakoo ja antanu langan palaa. Lopuksi siloitellu lamelli laikalla. Mitään ongelmia ei oo ollu, eka hitsattu kalikka -04 ajettu n.20tkm ja toimii viel :mosh:

Muutamat kysymykset:

-Tarviiko tuon hitsatun/billetti palikan kanssa käyttää jäykempiä jousia?
-Kun tuo on hitsattu tuohon pintaan, niin onko se nyt silloin siinä moottorijarru asennossa, jolloin sen olisi vakiona ollessaan kaiketi tarkoitus "luistaa"?
-Ootko vetäny saumaa muualle kuin tuohon "pintaan" eli siis tuohon rakoon, joka näykyy noissa kuvissa?

jarim kanssa noita kerran pikkukaljoissa kuutioitiin, enkä minä enää muista, että mihin lopputulokseen tultiin :kippis:

Muutamat kysymykset:

-Tarviiko tuon hitsatun/billetti palikan kanssa käyttää jäykempiä jousia?

Vakion ja putkivireisen kans ei

-Kun tuo on hitsattu tuohon pintaan, niin onko se nyt silloin siinä moottorijarru asennossa, jolloin sen olisi vakiona ollessaan kaiketi tarkoitus "luistaa"?

Ei oo luisto asennossa, huomaa kyllä kun kykä pyrkii luistamaan kun voimaa on tarpeeksi, sitte jouset ja vahvike kykälle

-Ootko vetäny saumaa muualle kuin tuohon "pintaan" eli siis tuohon rakoon, joka näykyy noissa kuvissa?

Jep hitsattu v-railoon, (joutuu pikkasen hiomaan rakoo auki)
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

JanneT kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Hmm.. nykyään oon vetäny kylmästi micillä, pikkasen oon avannu rakoo ja antanu langan palaa. Lopuksi siloitellu lamelli laikalla. Mitään ongelmia ei oo ollu, eka hitsattu kalikka -04 ajettu n.20tkm ja toimii viel :mosh:

Muutamat kysymykset:

-Tarviiko tuon hitsatun/billetti palikan kanssa käyttää jäykempiä jousia?
-Kun tuo on hitsattu tuohon pintaan, niin onko se nyt silloin siinä moottorijarru asennossa, jolloin sen olisi vakiona ollessaan kaiketi tarkoitus "luistaa"?
-Ootko vetäny saumaa muualle kuin tuohon "pintaan" eli siis tuohon rakoon, joka näykyy noissa kuvissa?

jarim kanssa noita kerran pikkukaljoissa kuutioitiin, enkä minä enää muista, että mihin lopputulokseen tultiin :kippis:
Tuohon asentoon hitsattu/yleisimmät billettipalikat ovat luistoasennossa. Kompensoi riittävillä spacereilla jousten alla. Hmmm.
74-1155281906

Viesti Kirjoittaja 74-1155281906 »

Ksthb kirjoitti:
JanneT kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Hmm.. nykyään oon vetäny kylmästi micillä, pikkasen oon avannu rakoo ja antanu langan palaa. Lopuksi siloitellu lamelli laikalla. Mitään ongelmia ei oo ollu, eka hitsattu kalikka -04 ajettu n.20tkm ja toimii viel :mosh:

Muutamat kysymykset:

-Tarviiko tuon hitsatun/billetti palikan kanssa käyttää jäykempiä jousia?
-Kun tuo on hitsattu tuohon pintaan, niin onko se nyt silloin siinä moottorijarru asennossa, jolloin sen olisi vakiona ollessaan kaiketi tarkoitus "luistaa"?
-Ootko vetäny saumaa muualle kuin tuohon "pintaan" eli siis tuohon rakoon, joka näykyy noissa kuvissa?

jarim kanssa noita kerran pikkukaljoissa kuutioitiin, enkä minä enää muista, että mihin lopputulokseen tultiin :kippis:

Muutamat kysymykset:

-Tarviiko tuon hitsatun/billetti palikan kanssa käyttää jäykempiä jousia?

Vakion ja putkivireisen kans ei

-Kun tuo on hitsattu tuohon pintaan, niin onko se nyt silloin siinä moottorijarru asennossa, jolloin sen olisi vakiona ollessaan kaiketi tarkoitus "luistaa"?

Ei oo luisto asennossa, huomaa kyllä kun kykä pyrkii luistamaan kun voimaa on tarpeeksi, sitte jouset ja vahvike kykälle

-Ootko vetäny saumaa muualle kuin tuohon "pintaan" eli siis tuohon rakoon, joka näykyy noissa kuvissa?

Jep hitsattu v-railoon, (joutuu pikkasen hiomaan rakoo auki)

OK, kiitoksia vastauksista. Vähän vielä mietityttää tuo asento, että onko se luisto vai ei. Vaan Kyllähän se ainakin shimmien kanssa tuossa asennossa todistetusti toimii, eli eipä sillä.

Tuosta hitsauksesta vielä, eli perus v-railo aukastu, mutta onko takaa hitsattu? Vai oliko se niin, ettei tuota takaa edes mahtunu hitsaan (sen yhen kerran pyöritelly tuota käsissä, niin ei enää muista)?

Pitänee alkaa tuota harjoituskappaletta heppaileen tuossa pääsiäisen aikoihin.




Edited By JanneT on 1203575233
74-1155281906

Viesti Kirjoittaja 74-1155281906 »

Kujo kirjoitti:
JanneT kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Hmm.. nykyään oon vetäny kylmästi micillä, pikkasen oon avannu rakoo ja antanu langan palaa. Lopuksi siloitellu lamelli laikalla. Mitään ongelmia ei oo ollu, eka hitsattu kalikka -04 ajettu n.20tkm ja toimii viel :mosh:

Muutamat kysymykset:

-Tarviiko tuon hitsatun/billetti palikan kanssa käyttää jäykempiä jousia?
-Kun tuo on hitsattu tuohon pintaan, niin onko se nyt silloin siinä moottorijarru asennossa, jolloin sen olisi vakiona ollessaan kaiketi tarkoitus "luistaa"?
-Ootko vetäny saumaa muualle kuin tuohon "pintaan" eli siis tuohon rakoon, joka näykyy noissa kuvissa?

jarim kanssa noita kerran pikkukaljoissa kuutioitiin, enkä minä enää muista, että mihin lopputulokseen tultiin :kippis:

Tuohon asentoon hitsattu/yleisimmät billettipalikat ovat luistoasennossa. Kompensoi riittävillä spacereilla jousten alla. Hmmm.
Ookoo. Muistelisin, että mekin jarim kanssa jäätiin tuohon oletukseen, kun sitä rakennetta tutkailtiin. Lisäksi muisteltiin vielä sun puheita alastarossa kun RHeadin kytkintä remppasit. Bonuksena vielä taidettiin päätellä juurikin tuon spacerien käytön puoltavan tuota oletusta, että luistoasennossa on.

Luistoasentoa vastaan taas oli ne faktat, että nuo kalikat on hitsattu aina tuohon asentoon, ja taisipa joku billetti osakin olla tuossa samassa asennossa.

Voisiko tuota hitsata tuohon ei-luisto asentoon? Vai onko siinä jokin muu seikka kuin helppous syynä, että ne on tuossa luisto asennossa. Tokihan tuo on paljon helpompi keskittää tuohon asentoon, niinkuin ksthb:nkin kuvista näkyy.
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Eipä oo takaa hitsailtu. Hmm.. ja ton luisto ja pitoalueen ero on käytännössä merkityksetön. (käytäntö on tämän asian tiedon lähde)
Kalikan onnistuneen keskityksen kannalta on helpompi tehdä niinkuin aiemmin kerroin.
Mutta jokainenhan tekee niinkuin parhaaks näkee :D
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

Ksthb kirjoitti:Mutta jokainenhan tekee niinkuin parhaaks näkee :D

käytä janne varmuuden vuoksi kuutta rakotulkkia tms keskityksessä ja riittää kun hitsaat ne kolme sakaraa juntturaan -ja eikö kujolla hmmh ole tähän edullisia ja keveitä billetpalikoita ?
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

akseli kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Mutta jokainenhan tekee niinkuin parhaaks näkee :D

käytä janne varmuuden vuoksi kuutta rakotulkkia tms keskityksessä ja riittää kun hitsaat ne kolme sakaraa juntturaan -ja eikö kujolla hmmh ole tähän edullisia ja keveitä billetpalikoita ?
Minua ainakin arveluttaa toi hitsaaminen, ei riitä et sen saa keskitettyä hyvin.. mutta kun se hitsaaminen tahtoo "vedellä" koneistettuja kappaleta muodottomaksi/heitolliseksi.

Mutta hyvinhän noi on näköjään onnistunut....
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
koska
Viestit: 128
Liittynyt: 28 Syys 2006, 22:02
Paikkakunta: Koivusyrjä 7 C, 02130 Espoo

Viesti Kirjoittaja koska »

Veikkaan ton kappaleen olevan sen verran jykevää tekoa, että lämmöntuonnin pysyessä kohtuuden rajoissa ei vetelyä juurikaan esiinny... toki sinne jäännösjännityksiä saa hitsauksella aikaiseksi, mutta tuskin kovin suuria... eli ite ajattelin ainakin hitsata MIGillä seka- tai lyhytkaarella, todennäköisimmin lyhytkaarella. Saa ainakin pidettyä hitsausenergian kohtuus pienenä...
Do or do not, there is no try...
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

kylläpä tuli tärkeä asia tuostakin...aivan sama millä hitsaa ko on vaan keskitetty hyvin...ei se nyt mihinkää vetele jos ei punaseks sitä hitsaa!!!!!!!
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

hajahuja kirjoitti:ei se nyt mihinkää vetele jos ei punaseks sitä hitsaa!!!!!!!
Mä en mitään tiedä Busanmoottoreista, mut n.30 vuotta on toimitettu koneistettuja/hitsattuja laittetita paperi-,laiva- ym teollisuuteen.. joten aika monta kappaletta on ehditty pilata hitsaamalla... mutta joskus jopa onnistuttukin :D :D

juu, ja tasapaino on aika tärkee asia kun kappale pyörii tuhansia kierroksia/min

Mut jokainen tekee kuin haluaa.....
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

hajahuja kirjoitti:kylläpä tuli tärkeä asia tuostakin...aivan sama millä hitsaa ko on vaan keskitetty hyvin...ei se nyt mihinkää vetele jos ei punaseks sitä hitsaa!!!!!!!


Kaikki metalli esineet vetelee kun niitä hitsaa.

edit:Mut jokainen tekee kuin haluaa.....




Edited By Kekku on 1203682883
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Nimenomaan, jokainen tehköön juuri niinkuin parhaakseen kokee. Mutta ainakin kahdenlaista kokemuksen ja käytännön tuomaa varmuutta tässä nyt on tullut esille, itse ainakin suosittelen, tehokkaissa laitteissa, ehdottomasti shimmaileen sitä jousipainetta sinne kykälle niin paljon kuin hyllystä prikkoja löytyy. Vakiotehot ja sitä lähelle ei sitte varmaan ole niin tarkoilla tuon suhteen.
akseli
Viestit: 290
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 19:21
Paikkakunta: SUURSUOMI

Viesti Kirjoittaja akseli »

kajbusa kirjoitti:
akseli kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:Mutta jokainenhan tekee niinkuin parhaaks näkee :D

käytä janne varmuuden vuoksi kuutta rakotulkkia tms keskityksessä ja riittää kun hitsaat ne kolme sakaraa juntturaan -ja eikö kujolla hmmh ole tähän edullisia ja keveitä billetpalikoita ?

Minua ainakin arveluttaa toi hitsaaminen, ei riitä et sen saa keskitettyä hyvin.. mutta kun se hitsaaminen tahtoo "vedellä" koneistettuja kappaleta muodottomaksi/heitolliseksi.

Mutta hyvinhän noi on näköjään onnistunut....

hyvin joo-kaksi kappaletta teetin ammattihitsarilla noiden kstn jenkkipellefoorumin ohjeilla-tuloksena kaksi epäkeskeistä hylkyä- omatekemät on näihin asti pysyneet mitoissaan. lisätään vielä -jos tämän modin tehneistä tuntuu että moottorin tärinä on lisääntynyt kalikat on viduiks hitsattu-ja jos ne on tehty aivan päin helvettiä alkaa näkymään jousenkuvat ympäröivässä alumiinissa.




Edited By akseli on 1204126524
Avatar
koska
Viestit: 128
Liittynyt: 28 Syys 2006, 22:02
Paikkakunta: Koivusyrjä 7 C, 02130 Espoo

Viesti Kirjoittaja koska »

tehty ja toimii vallan mainiosti... ja aika kaukana on meikäläinen ammattihitsarista, vaikka teoriasta jotain saatan tietääkin :p
Do or do not, there is no try...
Vastaa Viestiin