Moottorin virittely mielessä - Kannattaako??

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
turboman
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Syys 2004, 06:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja turboman »

ksthb kirjoitti: Hmm.. ompa setti halvan kuuloinen, onko hinta tipahtanu :shocked:

Uteliasuus heräsi, mistä hinta koostuu ja mitä sisältää ?

Nyt menee jo tuonne yritysmyyntiosion puolelle , mutta vastaan kuitenkin, eihän nuo modet niin herkkähipiäisiä ole :;):

Tuollainen setti -> http://www.proboost.fi/img/sarjat/busa/busan_%20sarja.jpg
mutta TD05-Big16G turbolla. Ja tuolla turbolla saa teholapunkin joka alkaa kolmosella, jotta viitsii mennä essonbaariin kahville :smoking:
Asennettuna 4500e tai ilman asennusta 3200e.
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

turboman kirjoitti:
ksthb kirjoitti: Hmm.. ompa setti halvan kuuloinen, onko hinta tipahtanu :shocked:

Uteliasuus heräsi, mistä hinta koostuu ja mitä sisältää ?

Nyt menee jo tuonne yritysmyyntiosion puolelle , mutta vastaan kuitenkin, eihän nuo modet niin herkkähipiäisiä ole :;):

Tuollainen setti -> http://www.proboost.fi/img/sarjat/busa/busan_%20sarja.jpg
mutta TD05-Big16G turbolla. Ja tuolla turbolla saa teholapunkin joka alkaa kolmosella, jotta viitsii mennä essonbaariin kahville :smoking:
Asennettuna 4500e tai ilman asennusta 3200e.

No ihan kohtuu hintainen alkaa setti olla.
Tohon tarvinnee lisäksi vissiin putsarin/sliparin/väliputken?
Hmm.. mistäs ahdin on kotoisin?




Edited By ksthb on 1201445973
turboman
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Syys 2004, 06:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja turboman »

ksthb kirjoitti:
turboman kirjoitti:
ksthb kirjoitti: Hmm.. ompa setti halvan kuuloinen, onko hinta tipahtanu :shocked:

Uteliasuus heräsi, mistä hinta koostuu ja mitä sisältää ?

Nyt menee jo tuonne yritysmyyntiosion puolelle , mutta vastaan kuitenkin, eihän nuo modet niin herkkähipiäisiä ole :;):

Tuollainen setti -> http://www.proboost.fi/img/sarjat/busa/busan_%20sarja.jpg
mutta TD05-Big16G turbolla. Ja tuolla turbolla saa teholapunkin joka alkaa kolmosella, jotta viitsii mennä essonbaariin kahville :smoking:
Asennettuna 4500e tai ilman asennusta 3200e.

No ihan kohtuu hintainen alkaa setti olla.
Tohon tarvinnee lisäksi vissiin putsarin/sliparin/väliputken?
Hmm.. mistäs ahdin on kotoisin?

Putsari kuuluu settiin , puuttuu kuvasta (tai on sitten painekotelon alla :D )
Pakoputki riittää moottorin alle saakka. Ei vaimentajaa.
Ahdin on alkuperäinen Mitsubishi , EI kiinanpiraatti.
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Mihin asti riittää tämä Big16g-ahdin ja sopiiko suoraan 16t7 ahtimen pakosarjaan vai vaatiiko oman pakosarjan?
Onko ahdin joku 16t ja 18t välimuoto? ???
turboman
Viestit: 60
Liittynyt: 01 Syys 2004, 06:43
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja turboman »

gsxr kirjoitti:Mihin asti riittää tämä Big16g-ahdin ja sopiiko suoraan 16t7 ahtimen pakosarjaan vai vaatiiko oman pakosarjan?
Onko ahdin joku 16t ja 18t välimuoto? ???

Busassa tuo Big16g-ahdin riittää ainakin 1.3bar/350hp , enempää ei ole kokeiltu.
Ei sovi 16T pakosarjaan .
16T kompurasiipi 44mm, 18T 48mm ja Big16G 48mm. Tuo Big16G siivellä oleva on eri sarjaa (TD05) kuin 16T/18T(TD04)
115-1189700138

Viesti Kirjoittaja 115-1189700138 »

Kohta testataan miten Big16g riittää 1216 i/ö:ssä, kunhan saan rohjon vaan raahattua penkkiin. Ruuvaan siitä kaiken irti, vaikka hukkiksen lisäjousella jos ei muuten kone kilahda. :respekt:

Olisiko kellään vinkkiä mistä saisi hankittua järkevissä erissä tolueenia Oulun seudulta? Sitä saattaisi lorahtaa sopivassa suhteessa tankkiin, jos vain löytyisi. Tuon ahtimen kompura jaksaa nimittäin ainakin numeroiden valossa pitää kohtuu koviakin ahtoja yllä, mikä on edellytys mikäli pikkukoneeseen aiotaan saada mooleja sisään.

Viime kaudella pikkupaineilla vaikutti ihan mukavalta ahtimelta katukäytössä.




Edited By saynawa on 1201826523
gsxr
Viestit: 458
Liittynyt: 31 Elo 2005, 15:41

Viesti Kirjoittaja gsxr »

Tuo ahdinhan olisi mukava laittaa omaankin pyörään. Jos tässä vielä innostus oikein kunhan kerkiää. :bulb:
Avatar
Koijari
Viestit: 220
Liittynyt: 19 Tammi 2007, 20:14
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Koijari »

saynawa kirjoitti:Olisiko kellään vinkkiä mistä saisi hankittua järkevissä erissä tolueenia Oulun seudulta? Sitä saattaisi lorahtaa sopivassa suhteessa tankkiin, jos vain löytyisi.

Sitä liuotintako meinaat?Kuinka suuresta määrästä olis kyse?
SS 1600 k
3x SS 1000
--Still Counting --
115-1189700138

Viesti Kirjoittaja 115-1189700138 »

Koijari kirjoitti:Sitä liuotintako meinaat?Kuinka suuresta määrästä olis kyse?

Just sitä, mahdollisimman puhdasta vaan, ei maalikauppatavaraa. Muutama kymmenen litraa riittäisi hyvin.
Avatar
Koijari
Viestit: 220
Liittynyt: 19 Tammi 2007, 20:14
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Koijari »

saynawa kirjoitti:
Koijari kirjoitti:Sitä liuotintako meinaat?Kuinka suuresta määrästä olis kyse?

Just sitä, mahdollisimman puhdasta vaan, ei maalikauppatavaraa. Muutama kymmenen litraa riittäisi hyvin.

Täällä töissä on 200 litran tynnyreissä tuota ja tiedän mistä ne sen ostaa mutta nykyään taitaa olla jonkin verran laimennettu.Tarkistan asian ja palaan asiaan jos saadaan tätä kautta ehtaa tavaraa. :smoking:
SS 1600 k
3x SS 1000
--Still Counting --
116-1145545970

Viesti Kirjoittaja 116-1145545970 »

turboman kirjoitti:
gsxr kirjoitti:Mihin asti riittää tämä Big16g-ahdin ja sopiiko suoraan 16t7 ahtimen pakosarjaan vai vaatiiko oman pakosarjan?
Onko ahdin joku 16t ja 18t välimuoto? ???

Busassa tuo Big16g-ahdin riittää ainakin 1.3bar/350hp , enempää ei ole kokeiltu.
Ei sovi 16T pakosarjaan .
16T kompurasiipi 44mm, 18T 48mm ja Big16G 48mm. Tuo Big16G siivellä oleva on eri sarjaa (TD05) kuin 16T/18T(TD04)
itsellä tulee uuteen kokoonpanoon 52mm kompuralla ja itsetehdyllä rosterisarjalla...saapa nähdä,mitä 0,8-0,9 buustilla tuottaa... :rocket
Avatar
Martta
Viestit: 695
Liittynyt: 04 Loka 2004, 08:56
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Martta »

tepabusa kirjoitti:
turboman kirjoitti:
gsxr kirjoitti:Mihin asti riittää tämä Big16g-ahdin ja sopiiko suoraan 16t7 ahtimen pakosarjaan vai vaatiiko oman pakosarjan?
Onko ahdin joku 16t ja 18t välimuoto? ???

Busassa tuo Big16g-ahdin riittää ainakin 1.3bar/350hp , enempää ei ole kokeiltu.
Ei sovi 16T pakosarjaan .
16T kompurasiipi 44mm, 18T 48mm ja Big16G 48mm. Tuo Big16G siivellä oleva on eri sarjaa (TD05) kuin 16T/18T(TD04)

itsellä tulee uuteen kokoonpanoon 52mm kompuralla ja itsetehdyllä rosterisarjalla...saapa nähdä,mitä 0,8-0,9 buustilla tuottaa... :rocket
Tuota odotan mielenkiinolla :thumbup:
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Vai oktaaniboostereita käyttöön ;-) Piti palata keskusteluun kun on uutta tietoa. Noista muista en tiedä mutta yhdessä busaprojektissa GT 40 ja 2bar riittää jo yli 700 saakka ... mutta ei vielä kerrota kuka ja millä kikoilla noi tehot siitä saatiin ;-)). Sen sijaan viime viikkoina käydyn kirjeenvaihdon ja testien avulla on kyllä selvinnyt mikä noita lisäruiskullisia on paljon maailmalla rikkonut - suomessa on varmaan eri vaivat? Tuossa alla aiheeseen liittyvä kuva, lisää juttua sh.org:ssa.

Toivottavasti saadaan kohta nähdä täälläkin noita täystehoisia turboja.

:turbobusa:

Kuva




Edited By PetriK on 1202052182
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
tetsa
Viestit: 227
Liittynyt: 26 Kesä 2004, 14:11

Viesti Kirjoittaja tetsa »

Mielenkiinnosta,mikäs noista lisäruiskullisista tekee huonon? Sekö ettei suuttimelle tule mitään tietoa. :(
tetsa
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

tetsa kirjoitti:Mielenkiinnosta,mikäs noista lisäruiskullisista tekee huonon? Sekö ettei suuttimelle tule mitään tietoa. :(

Ei kai niistä mikään varsinaisesti huonoa tee ?

Tuossa yllä on näkyy kuvassa uloimpien sylinterien RPM softcut. Ei pienemmillä vaihteilla juurikaan näy tehossa vaan kiertää edelleen hardcuttiin saakka lisäruiskun kanssa, mutta ulommat sytyttävät erittäin laihana muutamat kierrokset ennen kuin rajoittaja alkaa tuntumaan.

Ensimmäisenä menee vasemmanpuoleisin sylinteri koska siihen tuo ilmiö iskee ensimmäisenä - tai ehkä yleensä reunimmaiset. Keskimmäiset säästyvät jos syy on tässä Suzukin ominaisuudessa (jonka kyllä saa helposti poiskin).




Edited By PetriK on 1202064900
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Vastaa Viestiin