kakkonen karkaa
Kyllä se mitä ilmeisimmin on siirtäjä/laatikkovika. Tietysti käytetyllä öljyllä on merkitystä laatikon toimintaan, joten jos oiretta ei ole esiintynyt kovin pitkään, voi pelkkä öljymerkin vaihto tuoda helpotusta.
Paljonkos busalla on ajettu?, minkälaista ajoa? ketju/rataspaketin kunto vaikuttaa myös askin toimintaan, nehän on kunnossa?
Paljonkos busalla on ajettu?, minkälaista ajoa? ketju/rataspaketin kunto vaikuttaa myös askin toimintaan, nehän on kunnossa?
Kyllä busa normi revitystä kestää, ainut millä tuon laatikon saa herkästi rikottua on sutiminen märällä asfaltilla tai hiekalla ykkösellä ja siihen epäonnistunut vaihto kakkoselle(>laatikosta kuuluu rusahdus). Tämä muuten koskee sitten ihan kaikkia mp-vaihteistoja.
Öljy kyllä vaikuttaaa laatikon toimintaan, tosin se itsessään ei aiheuta vauriota, vaan lisää epätäsmällistä toimintaa >vaihtovirheitä tulee helpommin.
Laatikkoremppaa varten kone on otettava pois rungosta ja lohkot avattava.
Tekeekö laatikko muuten sitä, että kakkosvaihteella rajummassa vedätyksessä tuntuu kuin ketju hyppäis yli, ts pieni nykäys,mutta vaihde ei silti pomppaa vapaalle?
Öljy kyllä vaikuttaaa laatikon toimintaan, tosin se itsessään ei aiheuta vauriota, vaan lisää epätäsmällistä toimintaa >vaihtovirheitä tulee helpommin.
Laatikkoremppaa varten kone on otettava pois rungosta ja lohkot avattava.
Tekeekö laatikko muuten sitä, että kakkosvaihteella rajummassa vedätyksessä tuntuu kuin ketju hyppäis yli, ts pieni nykäys,mutta vaihde ei silti pomppaa vapaalle?
Itsessään siirtomekanismissa ei ole säätömahdollisuutta. Mutta jos vaihdekepin vivusto on pieleen säädetty, saa se aikaan sen, että keppiä nostettaessa vipusuhde muuttuu niin, että siirtoakseli ei pyörähdäkkään riittävästi, eli liikerata loppuu kesken.Teletappi kirjoitti:ei ole muita oireita ainakaan ilmennyt.voisko se olla siirtjän säädöissä? tuntuis että se ei mene aivan kunnolla päälle meinaan kakkonen! eli se jää niinku huulille.
löysin tällaisen vanhan keskustelun ja mulla on meinaan juuri tuo mainitsemasi vika, missä siis vika?!? Normaalissa kiihdytyksessä ei tee mitään mutta päälle 6000rpm niin tuntuu kuin ketju hyppäisi yli.Kujo kirjoitti:Kyllä busa normi revitystä kestää, ainut millä tuon laatikon saa herkästi rikottua on sutiminen märällä asfaltilla tai hiekalla ykkösellä ja siihen epäonnistunut vaihto kakkoselle(>laatikosta kuuluu rusahdus). Tämä muuten koskee sitten ihan kaikkia mp-vaihteistoja.
Öljy kyllä vaikuttaaa laatikon toimintaan, tosin se itsessään ei aiheuta vauriota, vaan lisää epätäsmällistä toimintaa >vaihtovirheitä tulee helpommin.
Laatikkoremppaa varten kone on otettava pois rungosta ja lohkot avattava.
Tekeekö laatikko muuten sitä, että kakkosvaihteella rajummassa vedätyksessä tuntuu kuin ketju hyppäis yli, ts pieni nykäys,mutta vaihde ei silti pomppaa vapaalle?
Born to be wild...paitsi himas.
Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
On. Oikein kaasulla vaihtamalla menee hienosti, mutta ilman vedon (kaasun) löysäystä ottaa siirtäjät päähänsä. Toukokuun loppupuolella aikaa laatikkoremontteihin.janne kirjoitti:KUJO; entäs ilman kytkintä vaihtaminen ylöspäin ettei löysää kaasua. menee nätisti seuraava vaihde silmään. eli tyhmä kysymys, onko vahinkoa laatikolle. (satunnaista revitystä :p )
Kustannukset n. 400-600 +työ, riippuen tuhon laajuudesta.